2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 1

Výrobky (relativně) mladé čínské značky Kinki Studio svou pověst zakládají na vysokých výkonech, kvalitním návrhu i provedení a hlavně na extrémně konkurenční cenové politice. I proto není v katalogu firmy (zatím?) žádný výrobek, který by cenou překračoval hranici jednoho sta tisíc korun, což po cenovém boomu posledních let působí v high-endové sféře téměř nepravděpodobným způsobem. Oním nejdražším králem portfolia jsou monobloky EX-B7.

Už svým vzhledovým pojetím se EX-B7 liší od mainstreamu, jsou to bytelně udělané kvádry (šířka 23 cm, výška 19 cm a hloubka 33 cm) z tlustých hliníkových profilů. Celá konstrukce váží poctivých 17 kg. Celé šasi je vizuálně poměrně konvenční, snad jen čelní stěna s výrazným vodorovným drážkováním je poněkud svébytná. Ačkoliv přístroj působí, že má osazený displej, je to vlastně jen prostor se spínacím tlačítkem a trojicí svítících diodek, kde oranžovaná signalizuje režim standby, zelená provozní režim a červená případný chybový stav.

Jako chladič slouží celé šasi přístroje, i proto stačí k odvodu zbytkového tepla jen několik nenápadných průřezů na horním víku. V zadní straně pak lze rozpoznat trojici nepřekvapivých bloků konektorů. Nahoře uprostřed je vstup v podobě symetrického XLR a nesymetrického RCA (oba s citlivostí 1,45 V a vstupní impedancí 51 kOhm, byť „akceptovatelný“ je dle dokumentace rozsah 10 – 52 kOhm), dole uprostřed pár důvěryhodných, ale nijak opulentních reproduktorových terminálů a vedle nich klasická zásuvka bez možnosti vypnutí přes nějakou formu spínače.

2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 2

U koncového stupně je zásadní vnitřní konstrukce. Celý blok elektroniky a napájení je ukotven do „konstrukce v konstrukci“, kde mohutné kovové lešení drží vertikálně natočenou dvojici toroidních transformátorů o výkonu 2x 300 VA, na horní ploše je deska plošných spojů dvanácti zásobními kondenzátory o kapaictě 12x 1 500 uF. Další plošný spoj je přímo na zadní stěně a zpracovává příchozí signál (vstupy nejsou osazené vazebními kondenzátory, pozor tedy na korektní chování předzesilovače při zapínání / vypínání). Obě desky používají signálové cesty pozlacené solidní vrstvou o tloušťce 0,2 mikrometru.

Výstupní výkon zajišťují celkem čtyři páry laterálních MOSFETů značky EXICON, technologie je tedy prakticky identická jako v ostatních zesilovačích značky, jen s vyšším výkonem.

2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 3

Když jsme u toho, na výstupu najdete poctivých 250 Wattů na kanál (výrobce to udává jako minimální hodnotu do zátěže 2 – 8 ohm), přičemž krátkodobé maximum na 8 ohmech činí mocných 400 Wattů, respektive 84 V / 20 A, což už bude stačit pro prakticky libovolné reprosoustavy.

Výrobce udává frekvenční rozsah 0 – 2 500 000 Hz (+/- 3 dB), hodnotu THD+N pod 0,05% a odstup signálu a šumu přes 110 dB (0,01 – 1 000 000 Hz). Rychlost přeběhu je nadstandardních 200 V / us.

2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 4

Zesilovače EX-B7 jsou už nějakou dobu nedílnou součástí hlavní redakční sestavy, kde hrají s firemním předzesilovačem EX-P7 (ale stihli se vystřídat také RME ADI-2 DAC FS nebo Teac NT-503, stejně jako Crayon CIA-1, Mola Mola Tambaqui či Emotiva XSP-1). Zdrojem signálu je OPPO UDP-250 a Métronome DSC1, napájí se přes GMG Power Harmonic Hammer 3000P a propojeno je kabeláží Nordost Heimdall 2. Poslouchalo se primárně přes Xavian Quarta, ale redakcí prošla za poslední měsíce i pěkná řádka jiných reprosoustav všech cen, tvarů i typů. Porovnávat jsme mohli jak s Norma Revo IPA-140, tak Grandinote Shinai nebo Emotiva XPA-D2 či různými dalšími zesilovači, které prošly redakcí. Hudba pak hrála primárně přes Roon.

Šlapající basová linka v „Bílý den“ Anety Langerové“ („Dvě slunce“ | 2020 | Art Shock | AS002-2) má díky rychlému, důraznému zvuku zesilovačů velkou autoritu, je pěkně rytmická, ale hlavně cítíte, že zesilovač disponují schopností svižně dodat potřebnou sílu a při libovolné hlasitosti její dodávku také udržet pod kontrolou. Suverenita a rezerva, s jakou tak činí, není v této třídě rozhodně obvyklá, ba dokonce je dosti výjimečná. Není to bas nějak luxusní, zvláště muzikální – naopak je technicky brilantní, pevný, trochu sušší, ale také mimořádně transparentní, definovaný v „příchuti“ jen předřazenými komponenty, nikoliv zesilovači samotnými. Ty umí tóny skvěle oddělit, zaříznout a doslova vykopnout vaším směrem, bez otálení nebo náznaku jakékoliv nejistoty.

2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 5

Také zpěv Robina Gibba v „Mother of Love“ („My Favorite Christmas Carols“ | 2006 | edel records | 0177622ERE) byl krásně zřetelný, vytažený do popředí, konkrétní, byť na sykavkách a velmi prezentních momentech až trochu tvrdý – takový je nicméně charakter nahrávky a EX-B7 jen jako kdyby ho nechaly zazářit v plné nahotě. Zpěv je výtečně odlišený co do dynamických nuancí, zesilovač drží nad reprosoustavami velmi autoritativní kontrolu a nechává vyniknou zcela jasně charakter zdroje signálu – chce se říct, EX-B7 mají jen velmi malou vlastní stopu vyjma pocitu, že zvuk je s nimi výrazný, živý a velmi zřetelný.

Zesilovače pak působí velmi rychlým, svěžím dojmem, díky čemuž je neméně svěží také cinkání činelů v „Abandoned Masquerade“ Diany Krall („The Girl in the Other Room“ | 2004 | Verve | 0602498622469). Zesilovače drží výtečně a pevně (byť trochu technicky suše) pevné okraje, skvěle zařezává jednotlivé tóny a díky výborné transparentnosti a přesnosti jsou činely také skvěle čitelné, zřetelně nad standard dané cenové kategorie, kdy opět velkou měrou kvalitu výsledku definuje použitý zdroj signálu a nahrávka, neb zesilovač se chová „skoro tak jak má“, tedy zesiluje s parádní čistotou.

2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 9

Neošizená dynamická stránka „Something Holy“ od Alice Phoebe Lou („Live at Funkhaus“ | 2020 | AWAL | APL010) nechá potenciál EX-B7 pěkně zazářit. I tady je cítit, že zásadním elementem je nabízená síla, kontrola a autorita. Zesilovače jsou trochu „dopředné“, ale velmi živé, velmi dynamické a každé brouknutí baskytary nebo rána do bubnu zaznívají bezprostředně a energicky, síly je na rozdávání, hudba prostě šlape. Libovolným reprosoustavám umí zesilovač udělit mohutný impuls a probudit je s klidem a rezervou. Za dané peníze dostáváte takové maličké, sebevědomé elektrárny.

Detaily v „Seven Steps to Heaven“ Milese Davise („Seven Steps to Heaven“ | 2005 | Columbia | COL 519509 2) vynikají velmi pěkným způsobem, je to i díky tomu, že zvuk je výrazný, hodně energický, až vlastně trochu dravý. Není to ale vulgární tlačení se kupředu, stejně jako to není studený zvuk – je neutrální, pevný, velmi konkrétní, takže se fakticky ne úplně lehce popisuje, protože svou stopou se koncové stupně do výsledku zase tolik nepropisují. Máte-li ale třeba ostřeji hrající reprosoustavy, uslyšíte je ostře, máte-li zahuhlanou nahrávku, bude právě taková, společným jmenovatelem je ale citelná „pevná ruka“ a kontrola.

2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 11

Jednokanálové zesilovače mají výhodu skvělého oddělení kanálů, takže i podání prostoru je prostě dobré – Kinki Studio EX-B7 nejsou výjimkou a putující zvuky a efekty v „Rising Runner Missed by Endless Sender“ od Tangerine Dream („Cyclone“ | 1995 | Virgin | 7243 8 40251 20) cestují zprava doleva a zleva doprava, ale je cítit také to, že v prostředku dráhy jsou o něco více v pozadí. A vokál je naopak pevně zafixovaný přímo v prostředku, zároveň prezentovaný jako pevná součást scény, ale čitelný, ohraničený. Konkrétnost je v rámci dané cenové hladiny prostě skvělá.

To, jak vaše hudba vyzní, definuje hlavně nahrávka a to, co před EX-B7 předsadíte – se skvělým zdrojem signálu, transparentním předzesilovačem a dobrou (či lépe skvělou) nahrávkou cítíte jen tu sílu, s kterou se hudba vlévá do vašeho poslechového prostoru, kontrolovaná, rytmická a přímočará. Vinlovým masterem „změkčená“ „Swingin‘ Safari“ Berta Kaempferta („Vinyl Classics Vol. 2“ | 2014 | stereoplay | 03-14) zněla krásně, byla šťavnatá, průbojná a důrazná, tak jak to má být se správným výkonovým zesilovačem, u kterého při běžném poslechu zůstáváte daleko, daleko od jeho limitu.

2021 02 28 TST Kinki Studio EX B7 14

Výkonové monobloky Kinki Studio EX-B7 dělají přesně to, co mají – dodávají výkon. Přímý, čistý, jasný a autoritativní. Tak jak trochu účelně a industriálně jsou zesilovače pojaté zvenku, tak jsou naladěné také zvukově. Vaší hudbě nebudu překážet, jsou brilantně čisté, vyrovnané a slovo, které je definuje úplně nejlépe je „konkrétnost“. Zesilovače dokážou snadno rozehrát prakticky libovolné reprosoustavy při prakticky libovolných podmínkách a nabízí opravdu bezprostřední a transparentní velký výkon, který „unese“ i na první pohled „naddimenzované“ řídící komponenty (zdroj a předzesilovač). Prostě podle firemní filozofie – skvělý výkon za velmi, velmi atraktivní peníze.

Kč 99 990,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ skvělá cena

+ bytelná konstrukce

+ výkon v reálných podmínkách téměř nevyčerpatelný

+ kontrola a autorita

+ transparentnost

ZÁPORY

- přímočarý a důrazný zvuk nechá vyniknout jakoukoliv chybu

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: XAVIAN | www.xavian.cz 

Přenosky Ortofon

XAVIAN Prague

GMG Power

Perfect Sound Group

200 200 epaudio

AV Center

Focal powered by Naim

Thrill Audio

200 200 horn

200 200 audiocenter

maranz model30

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

RP Audio

Rodel Audio

Dream Audio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

Kabely Supra

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Kinki Studio EX-P7 [1] + [4]
Kinki Studio EX-B7 [1] + [4]
Grandinote Shinai [3]
Cambridge CXA81 [3]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC1 [1]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Emotiva ERC-4 [2]
RME ADI-2 DAC FS [2]
Teac NT-503 [3]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Xavian Quarta [1]
KEF LS50 Meta [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Planar 1 [2]
+ Rega Elys 2
Rega Atlas MK2
AVID Level 45

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
Cardas Clear (sluchátka) [5]
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7 [1]
+ SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB) [2]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [1]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Siltech Ruby Mountain II powerCON [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [3]
Nordost Red Dawn [3]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

GMG Power Harmonic Hammer 3000P [1]
IsoTek EVO3 Syncro UNI [2]
IsoTek EVO3 Genesis One [2]
IsoTek EVO3 Titan One [2]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [2]
Furman AC-210 A E [3]

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
AKG N700NC
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [1]
Xavian Quarta Stand
stojany Kudos S50
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

Amarock Studio

 

Dynaudio Contour i 200 200 avs Elfton Vigo MKII Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Hornmanufaktur - jen hudba Bowers&Wilkins HIFI GUIDE IBD Czech KOSS

16 200 200 cpt 17 200 200 aq Kohut Audio Dynamique Audio 200 200 wdq zidoo 

Mitchell Acoustics uStream One Studio Špalíček - Ostrava 24 200 200 hifistyl Amarock Studio 200 200 htp

Amarock Studio