2017 11 14 tst kef reference 5 1

Pojmenování Reference je díky své jednoduše interpretovatelné podstatě v oboru reprodukce zvuku hojně používané - většinou mají výrobci tendenci (logicky) takto pojmenovat to nejlepší co umí vyrobit. V katalogu jihoanglické značky KEF se objevil už v polovině 70. let a od té doby označuje firemní TOP modely - tedy až na poslední léta, kdy se ještě nad řadu Reference vyšplhaly fascinující Blade a excentrické Muon. Současná podoba řady Reference kompletně překopala pojetí svých předchůdů.

2017 11 14 tst copland dac 215 1

Dánská značka Copland, obohacující svět hi-fi od poloviny 80. let, prožívá v tuto chvíli jakýsi lehký přerod, kdy má katalog minimum produktů a jako kdyby jej výrobce skládal celý znovu. Jednou z prvních vlaštovek tohoto znovuzrození je kompaktní D/A převodník / předzesilovač / sluchátkový zesilovač DAC 215, osazený - tak jak se na Copland sluší a patří - sadou hřejivých elektronek.

2017 11 14 tst german physiks unlimited mkii 1

Frankfurtská manufaktura German Physiks si pyšně zakládá na tom, že dělá věci jinak. A to už od roku 1992, kdy se toto jméno objevilo poprvé, ač Peter Dicks, hlavní inženýr firmy (a původním povoláním sociolog a matematik), koketoval s nespokojeností s kvalitou reprodukce zvuku už v roce 1978, kdy ho z pohledu čistých matematických simulací začalo fascinovat chování měničů. A tak začátkem 80. let navrhl kompletně "jiný" reproduktor, který ale odmítli vyrábět všechny slavné severské reproduktorové značky.

2017 11 17 tst nad c338 1

Zesilovače New Acoustic Dimension (známější už předlouhé roky spíše jen jako NAD) jsou pojem - už od počátků v roce 1972 to byly stroje jednoduché, účelné, ale s vlastním kouzlem, kterému bylo snadné podlehnout. Napříč všemi těmi dekádami si NAD udržel svůj styl a to i po koupi skupinou Lenbrook (NAD + PSB + Bluesound) v roce 1999, od kteréhožto roku firma také sídlí v ontarijském Pickeringu.

2017 11 14 tst canton reference 7 k 1

Němečtí Canton sice svou inovovanou referenční sérii s přístavkem "K" na konci představili již před nějakým časem, ale protože nejde o supermarketové zboží, top modely této značky se zdají nestárnout. Ač na první pohled jsou rozhodně nejpůsobivější obrovité almary Reference 1 K (nebo možná i o kousíček menší almárky Reference 3 K), podívali jsme se i na druhý konec nejvyšší řady, konkrétně na kompaktní sloupek Reference 7 K.

2017 11 14 tst magnasphere 1

Je to už několik let, co dánské Dynaudio přišlo s překvapivě dobře akceptovaným nápadem aktivních lifestyle / high-end reprosoustav (ne snad, že by dříve taková koncepce neexistovala, ale právě Dánové ji dotáhli do všeobecné použitelnosti). Němečtí Magnat pak na tomto nápadu vystavěli svou řadu Magnasphere, sestávající z regálové verze 33 a sloupové verze 55 - pointou je elegantní balení, dobrý zvuk a maximální komfort s minimem drátů a nutných komponentů.