Solid Tech - referenční high-end audio racky

2020 08 30 TST IsoAcoustics Gaia III 1

Kanadští specialisté na redukci nežádoucích vibrací z IsoAcoustics dělí svůj katalog na vybavení pro profesionály a na hezčí, byť na stejných principech postavené a o něco málo dražší verze pro domácí uživatele. V nabídce najdete modely Aperta pro stolní a stojanové reprosoustavy, podložky Orea pod elektronické komponenty, masivní „plovoucí“ desky pod gramofony Delos a šroubovací nožičky Gaia pod velké reprosoustavy (s možností zvolit pro ty největší modely s přídomkem Titan).

V prvé řadě je třeba říct, že i s ohledem na cenu jsou nožičky Gaia luxusně udělané a opravdu pěkné. Kovové tvarované pouzdro s šířkou 4,3 cm a výškou 3,9 cm má na horní straně otvor pro šroub s maticemi, díky čemuž nožky snadno přišroubujete k prakticky jakýmkoliv reprosoustavám se standardními otvory (na výběr jsou tři různé velikosti – M6, M8 a čtvrt palce, na zakázku vám ale IsoAcoustics vyrobí prakticky libovolnou podobu). Kovové části jsou vyrobené z leštěné nerezové oceli.

Spodní část pak tvoří pružná hmota, sloužící zároveň jako izolační prvek i „přísavka“ stabilizující polohu reprosoustav na místě (což samozřejmě vyžaduje ideálně hladkou podlahu, byť instalace na koberci je také „přípustná“, u koberců s opravdu vysokým vlasem je k dispozici příplatková sada podložek s masivními hroty). Co přesně je uvnitř patentované konstrukce, to samozřejmě IsoAcoustics neprozradí, ale obecný nákres ukazuje systém různých vzpěr v kombinaci s elastomerem.

2020 08 30 TST IsoAcoustics Gaia III 2

Konstrukce nožiček Gaia je směrová, podle návodu mají být namontované logem dopředu. Je to proto, že základním principem není jenom oddělení reprosoustav od podložky (tedy absorpce vibrací), ale také zabránění oscilačnímu pohybu, kdy se pochopitelně ozvučnice libovolných reprosoustav třesou ve více osách – tím víc, čím hlasitěji hrajeme. Nožky Gaia mají udržet směr oscilace pouze v předozadní a tím byste měli dle vyjádření výrobce získat konkrétnější vjem hudební scény.

Nožky Gaia jsou k dispozici ve třech verzích – největší I (nosnost až 100 kg), prostřední II (nosnost až 54 kg) a nejmenší III (nosnost až 32 kg). Jedno balení obsahuje čtyři kusy, tedy běžný počet nožiček pro jeden sloupek / jeden stojan.

2020 08 30 TST IsoAcoustics Gaia III 3

To je vlastně všechno, co se dá o Gaia III obecně říct. Poslechové testy probíhaly na Fischer&Fischer SN-70, případně na stojanech Kudos s KEF LS50. Poslouchalo se přes OPPO UDP-205 a Norma Revo IPA-140 s filtrem GMG Power Harmonic Hammer 3000P a kabeláží Nordost Heimdall 2. Pro A/B testování jsme používali Cambridge CXA81 s možností přepínání výstupních terminálů.

Zkoušeli jsme jak výměnu standardních hrotů za Gaia III na obou kanálech naráz, stejně tak poslechový test na jednoduchých perfektně nahraných vzorcích nástrojů z disku Nordost System Solution, kdy jeden kanál stál na standardních nožkách a druhý na Gaia III (mimochodem firma si je jistá v kramflecích a na výstavách dělává celkem podobné porovnání dvou párů stejných reprosoustav na svorkách A a B stejného zesilovače, kdy se přepíná „live“ z jedněch na druhé). Druhá forma trochu nerealistického testování byla zvolena proto, že i při nejvyšší rychlosti výměny hrotů za Gaia III to trvalo cca 2 minuty a to už i navyklá mysl nemá stoprocentní jistotu toho, co vlastně slyšela. Navíc poslední výzkumy ukazují, že poslech jedné reprosoustavy odhalí i problémy, které se běžně ztratí vlivem stereo obrazu a odčítání / sčítání energie v celém páru.

2020 08 30 TST IsoAcoustics Gaia III 4

Každopádně jsme zkoušeli také měřit frekvenční odezvu reprosoustav na a bez Gaia III, vzhledem k nutnosti úpravy výšky měření o +/- 1 cm (nožky na Fischer&Fischer prostě nešly vyšroubovat tak moc) v takové či takové instalaci bylo ale možné minimální viditelné rozdíly přiznat právě spíše tomu. Na frekvenční odpovědi tedy Gaia III na 99,5% nic nemění.

Když Harry Sacksioni nechal zaznít zvuk basových strun ve své „Hiccups“ („STS Test Demo CD Vol. 1“ | 2014 | STS Digital | STS-6111134), při použití Gaia III byl zvuk lépe artikulovaný, bylo to cítit na pocitově lehkém úbytku, ale zato na výraznější rozmanitosti basových oktáv. Každé brouknutí jako kdyby bylo údernější, hřmotnější a jednoduše rázněji zahrané. Jako kdyby tlustá basová struna byla více napnutá nebo mikrofon citlivější a zaznamenal více z její energie a rezonancí. Nejde o šokující změnu v charakteru nebo kvalitě reprodukce, ale je to rozhodně lepší, než nechat stojan stát na zemi nebo klasických hrotech a při A/B porovnání rozdíl prostě nejde přeslechnout.

2020 08 30 TST IsoAcoustics Gaia III 7

Také ve zpěvu Karen Matheson v „Ailein Duinn“ („L’Héritage Des Celtes“ | 2011 | Columbia | COL 481530-2) proběhne změna svým způsobem nenápadná, neinvazivní a nereorganizující zažité pořádky, ale přesto vnímatelná. Zpěv je hlasitější, lehčí a posazený o krůček více dopředu, než u reprosoustavy, která stojí přímo na zemi. Není to efekt nepodobný zvýšení hlasitosti, kdy máte pocit, že hudba je blíž, intenzivnější a jasnější – takový efekt dodaly i Gaia III.

Dobře slyšet bylo vliv Gaia III (ať už je z faktického fyzikálního pohledu jakýkoliv) také na práci tweeteru, který u činelu v „La Rosita“ (Ben Webster & Coleman Hawkins | „Encounters“ | 2013 | Verve | 31452147-2) nabídl zejména svižnější tranzienty, ten prvotní úder paličky do činelu jako kdyby byl ráznější a činel jako kdyby měl o něco větší tělo. Kov je také přímočařeji podaný, tvrdší a „kovovější“. Stále jde o drobnější změny, o jakési zdůraznění toho základního charakteru, ale změny jsou to opakovaně a nerozporně identifikovatelné i při přímém A/B porovnávání.

2020 08 30 TST IsoAcoustics Gaia III 8

Úder do bubnů v „Rí Na Cruinne“ od Clannad („Extended Dynamic Experience 5“ | 2017 | STS Digital | STS-611118) byl lépe kontrolovaný, lépe konturovaný. Zvuk byl napnutější, soustředěnější a ráznější, jako byste si mohli dovolit otočit hlasitost o kousek více doprava a reprososutavy se nechají „dotlačit“ dál, stejně tak ale o špetku lehčeji „dýchají“ při nižší hlasitosti.

Dá se tu pokračovat v popisech toho či onoho vlastně dlouho, ale základní rada je jediná – jděte a Gaia III si v klidu, v dobré náladě a bez únavy vyzkoušejte právě na svých reprosoustavách (samozřejm případně Gaia II nebo Gaia I podle požadované nosnosti). Nám Gaia III zafungovaly víc než příjemně a ačkoliv jejich vliv není na první poslech nějak extrémním převratem, ve chvíli, kdy je odmontujete a pustíte si stejný systém a stejnou hudbu, zvuk bude takový trošku dutý, trošku málo intenzivní a trošku „zavřený“, což v konečném důsledku prostě není taková zábava. Čím to je? Kdo ví… Fakt je, že Gaia III jsou moc hezké nožičky, snadno se s nimi pracuje a je to s nimi poslechově prostě tak nějak celkově lepší – navíc s ohledem na funkčnost a kvalitu zpracování za více než férovou cenu. O Gaia III nemůžeme říct patrně nic pozitivnějšího, než že jsme je za vlastní peníze koupili a zůstaly v redakci pod Fischer&Fischer SN-70

EUR 229,- / 4 kusy

cca Kč 6 000,- / 4 kusy

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ jsou pěkné

+ jsou robustní

+ dají se našroubovat prakticky na cokoliv

+ jejich vliv je slyšet na pevnosti basů a čitelnosti středů

+ vlastně férová cena

ZÁPORY

- nic, jsou to „nožky s nohama na zemi“

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Mareka Audio | www.marekaaudio.cz 

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista