2019 01 31 DK OceanWay setup 1

Za kalifornskou značkou OceanWay stojí Allen Sides, muž ověnčený bezpočtem hudebních cen včetně nejedné Grammy. Muž, kterého oceňují profesionálové kalibru Hanse Zimmera, George Lucase nebo Davea Grohla a podobných. Muž, který už nějaké čtyři dekády nejen nahrává hudbu a filmové soundtracky, ale také navrhuje studiové reprosoustavy. V jeho nabídce pak ale najdete i trochu "zkulturněné" profi modely pro domácí nasazení. My jsme se nicméně mohli posadit do domácího kina, kde krom přehrávače a multikanálového procesoru pocházelo všechno právě z dílny Allena Sidese.

2018 08 03 TST KEF Q DK 1

Ať si kdo chce říká co chce o odklonu od multikanálových systémů, domácí kino je pořád ještě věc, která baví. Má to jedinou podmínku - složit ho pořádně a pečlivě. Jednou z variant pro již náročnější může být třeba řada Q tradičního britského výrobce KEF - měli jsme možnost vyzkoušet sedmikanálovou konfiguraci podpořenou malým subwooferem, která, zdá se, funguje dobře na všechnu moderní zábavu - hraní her, prožívání filmů, ale i na poslech hudby.

2017 11 17 TST Emotiva Airmotiv 1

Ačkoliv my na evropském kontinentu - zejména kvůli masivní záplavě levných systémů komerčních značek před nějakými deseti a více lety - vnímáme domácí kino často jako slova označující sadu maličkých plastových bedniček ve spojení s nějakým jednoduchým A/V receiverem, produkující lehce "bakelitový" zvuk. Stačí ale přeletět Atlantik a zejména ve Spojených státech (asi i díky nadbytku prostoru, který mají tamní obyvatelé k dispozici) je domácí kino něco úplně, ale úplně jiného.

2017 10 13 TST Polk set 1

Americkou značku Polk Audio založila v jedné marylandské garáži v roce 1972 trojice přátel z John Hopkins University - Sandy Gross, George Klopfer a hlavně Matt Polk. Za těch 45 uplynulých let se mnohé změnilo; z garážové firmičky se stala globální značka a ve své domovské zemi jedna z nejprodávanějších. Od svého založení pak cílí na dostupnost a férovou cenu za férovou kvalitu.

2017 05 11 DK Bose Lifestyle 650 1

Amar Gopal Bose, rodilý Američan s bengálskými kořeny, je rozhodně nejznámější jako zakladatel jedné z nejpopulárnějších značek domácího ozvučení, o hodně méně se ale ví, že úspěch jeho podnikání měl reálné vědecké základy - tento elektrotechnik a zvukař byl totiž mimo jiné více jak 45 let profesorem na prestižní MIT (Massachusetts Institute of Technology).