2018 09 30 TST Definitive Demand D11 1

Americká značka Definitive Technology vznikla pod taktovkou Eda Blaise, Dona Givogua a Sandyho Grosse v roce 1990 ve slunné Kalifornii a už od svého založení nabízí poměrně nápadité kreace na téma reprosoustav jak pro stereo, tak zejména pro domácí kino. Rukopis Sandyho Grosse - byť ten ve firmě již předlouho nepůsobí - poznáte snadno - často mají výrobky této firmy aktivní basovou sekci, vícesměrové vyzařování nebo více reproduktorů, než by jejich rozměry naznačovaly. Jednou z nejnovějších sérií v nabídce je primárně pro dvoukanálových poslech určená řada Demand.

2018 08 30 TST Gravelli Bespoke Audio 1

Gravelli, to je česká firma, která se zabývá výrobou luxusních umyvadel, ale v nabídce najdete také třeba světla, konferenční či velké stoly nebo i prsteny, náušnice a manžetové knoflíčky. V čem je pak značka charakteristická? Používá totiž pro všechny své výrobky beton - konkrétně vlastní betonovou směs vyztuženou skelnými vlákny. To vše se pak odehrává manufakturním způsobem v pražských Vysočanech. Nu a aby originality nebylo málo, po více než dvouletém vývoji vtrhla firma také do audio světa se svými aktivními reprosoustavami Virtuoso, uvedenými pod novou značkou Gravelli Bespoke Audio.

2018 08 30 TST Q Acoustics 3020i 1

Značka Q Acoustics se profilu trošku jinak, než většina ostatních - hrdě přiznává, že díky založení až v roce 2006 nemá žádnou historii, která by ji vázala (či svazovala), že ji nezaložil bohatý nadšenec, ale profesionální vývojáři a obchodníci a s chutí říká, že cílem je nabídnout promyšlené a v dané třídě co možná nejlepší reprosoustavy, postavené na realistických základech. Tuto filozofii zkouší také na nové řadě 3000i, která je inovací oblíbené série 3000 (která však trochu matoucím způsobem zůstává v nabídce i nadále).

2018 07 30 TST Dynaudio XEO 20 1

Dánští Dynaudio mají předlouhou (a úspěšnou) historii. Od producentů puristických reprosoustav se během více než 40 let své existence posunuli (či přesněji možná rozšířili) na producenta reprosoustav pro domácnost i pro studia, reprosoustav pasivních i aktivních, systémů audiofilských, profesionálních i lifestyleových. A Dynaudio dnes najdete také v mnohých automobilech, takže se dá říct, že záběr téhle firmy je skutečně široký.