2018 03 29 TST IsoTek EVO3 Titan One 1

Není v tuto chvíli patrně známější výrobce napájecího příslušenství pro audio-video segment, než je britský IsoTek, založený hyperaktivním Keithem Martinem. Nejnovějším počinem firmy jsou "buňky" v druhé nejvyšší sérii Mosaic (určené dle výrobce pro systémy s cenou cca 300 000,- až 1 000 000,- Kč), v praxi jde o oddělené filtry s jedinou zásuvkou, kdy je celý efekt soustředěný na jediný komponent, co by mělo minimálně teoreticky mít největší možný pozitivní vliv.

Zatímco již testovaný model EVO3 Genesis One generuje "od píky" dokonalou napájecí sinusoidu, ale zvládne maximální odběr do 100 Wattů a hodí se tak pro zdrojové komponenty, doplňující EVO3 Titan One je určen pro zesilovače, respektive cokoliv (subwoofery, aktivní reprosoustavy,...) potřebujete čistě napájet až do odběru 3,68 kW.

Filtr je vestavěný ve fortelném úzkém a dlouhém těle z tlustých hliníkových profilů, můžete jej ještě kvůli lepšímu větrání umístit na vysoké hroty. Vedle sebe můžete pak natěsnat "tělo na tělo" až 6 jednotek, které zaberou jedno standardní rackové místo. Že filtr není jen tak nějaká hračka naznačuje jeho hmotnost 10 kg při hloubce 47 cm, šířce 7,5 cm a výšce 12,5 cm.

2018 03 29 TST IsoTek EVO3 Titan One 2

Při pohledu zepředu uvidíte krom typového označení jen jedinou maličkou stavovou diodu a zhruba polovinu výšky panelů zabírající vroubkování, které je snad estetické, snad má i napomoci chlazení, neb filtry se i díky své kompaktnosti relativně prohřejí (ale jen do příjemného tepla, nikoliv do horka).

Horní i spodní stěna jsou bohatě perforované, filtr standardně stojí na měkkých podložkách, ale instalace hrotů je důrazně doporučená.

Zadní stěna je pak plná zásuvek, jsou tu tři, doplněné o kolébkový vypínač a přístup k pojistce. Vstupní 16A zásuvka typu C19 zajišťuje dostatečný přísun proudu, výstupní zásuvka je klasická. Třetí zásuvka typu powerCON slouží pro sériové propojení filtrů z této série - ze zdi tak můžete vést jen jediný kabel a spojit Titan One a Genesis One do jednoho celku, pochopitelně pak s Genesis One až na konci.

2018 03 29 TST IsoTek EVO3 Titan One 3

Vnitřní konstrukce stojí na technologii Direct Coupled Design, identické třeba s referenčním modelem Genesis z Ultimate Series. Filtr potlačuje až 82 dB RFI při 50 ohmovém standardu a to od úrovně 5 Hz. Vnitřní kabeláž je postříbřená měď s dlouhými krystaly (PCOCC) v teflonovém dielektriku.

IsoTek EVO3 Titan One už je zhruba půl roku členem naší "audio domácnosti" - za tu dobu hrál samozřejmě s Normou Revo IPA-140, Cambridge CXA80 nebo Naim Nait XS i Naim NAP 250, hrál i s Grandinote Shinai, YBA IA350 nebo třeba Rotel RA-1592, hrál i s Advance Paris BX2 (byť tady spíše na krátké porovnání jak hraje ten samý zesilovač "s" a "bez") nebo Emotiva A-300. Zkoušeli jsme ho i jako filtr pro zdrojové komponenty, ale tam je výrazně účinnější EVO3 Genesis One, který stojí obdobné peníze. Srovnávali jsme se všemi filtry, co máme nebo jsme měli k dispozici - IsoTek EVO3 Sirius, EVO3 Corvus, EVO3 Solus, ale také s Power Module lištou od Mudra Akustik, kde bylo zařazeno jak 200 VA trafo, tak filtrovací blok. Používali jsme pro napájení dovnitř i ven vždy kabely Nordost Heimdall 2. Poslouchalo se primárně přes kombinaci s Harbeth Monitor 30.

2018 03 29 TST IsoTek EVO3 Titan One 6

Na basové části skladby "How deep is your love" od The Bad Plus ("For All I Care" | 2008 | Emarcy | 0602517821644) bylo po zapojení filtru znát citelné utažení, provázené samozřejmě i pocitem mírného úbytku objemu. Moc se nám líbilo, jak bas zkonkrétněl, brnknutí struny bylo výrazně tvrdší, razantnější a nástup tónu jako kdyby získal větší švih. Máte najednou pocit, že muzikanti se na hudbu víc soustředí, že jsou preciznější a celé je to prostě o řádný krok dospělejší. Není to krůček, ale skutečný, razantní krok.

Hlas Ann Hampton Callaway v "Blue Moon" ("Blues in the night" | 2006 | Telarc | CD-83641) jako kdyby se posunul blíž - cítíte, jak se vše jakoby zklidní a z pozadí zmizí jakýsi šum či nervozita, jichž jste si předtím vlastně vůbec nebyli vědomi. Jakmile ale EVO3 Titan One začne fungovat, přednes je jednoduše řečeno čitelnější, transparentnější a energičtější, hlas je živější jako celek a hodí se na něj i okřídlený popis v tom smyslu, že je "méně reprodukovaný". Filtr totiž zajistí i pocit větší jistoty zvuku.

2018 03 29 TST IsoTek EVO3 Titan One 8

Velmi zřetelný je vliv filtrace také u jemných zvuků, jaké produkují všechna ta cinkátka, břinkátka, chrastítka, prostě všechny ty bicí a strunné elementy, které Pat Metheny použil k vytvoření hudby ve své "Spirit of the Air" z desky "Orchestrion" (2010 | Nonesuch | 7559-79847-3). Jeden každý tón v celé té spleti jako by byl lépe definovaný, konkrétnější a snáze dostupný, vnímáte intenzivněji vrstevnatost skladby, můžete výrazně snáze sledovat linku jen jediného nástroje a nebo vnímat hudbu jako celek, všechno je citelně přirozenější a nenáročnější, děje se to samozřejměji. Není to šokující efekt, ale ústí v pocit, že všechno hraje tak nějak víc nahlas, aniž byste pohnuli hlasitostí, všechno je razantnější, objemnější a jasnější.

Opravdu zřetelný vliv měl pak filtr na dynamiku všech zkoušených zesilovačů a - tak jak je to u filtrace pravidlem - čím levnější stroj to byl, tím výraznější vliv se projevil, byť nutno přiznat, že i poctivě navržené stroje prostě hrály tak nějak snáze. Poznáte to hodně na dynamice velkých orchestrů jako je RSO Berlin řízený Riccardem Chaillym, když hrají Orffovu "O Fortuna" ("Carmina Burana" | 1984 | Decca | 411 702-2). Je to jako kdyby zesilovač najednou měl signifikantně více výkonu, výbuchy hudby jsou jasně sebejistější, emotivnější a energičtější.

2018 03 29 TST IsoTek EVO3 Titan One 7

Nejen ale v rozmáchlé dynamice přináší EVO3 Titan One větší jistotu - tu vnáší i na úrovni prezentace jemných detailů. Díky jednoznačně tiššímu signálovému pozadí máte pocit, že hudba lépe vystoupí z reprosoustav, že toho slyšíte víc, aniž byste nutně mohli identifikovat co konkrétně přibylo, hudba je ale rozhodně pocitově blíž. Třeba v Davisově "Pharaoh´s Dance" ("Bitches Brew" | 1999 | Columbia | C2K 65774) jsou najednou slyšet celkem výrazně i lecjaké jemné zvuky a drobnosti z pozadí, takový ten ambientní šum, tu vrznutí, tam další zvuky a celé to podtrhuje pocit větší komplexnosti nahrávky, než jak ji vnímáte bez filtru.

Přesnější reprodukce stojí i za pocitem lepšího stereo obrazu, který jako kdyby se jednoduše řečeno nafoukl - muzikanti z The Paperboys ve "Waiting" ("Closer to the Music vol. 3" | 2009 | Stockfish | SFR 357.4009.2) mají přirozeněji působící nástroje co do proporcí a vnímáte, že tam, kde je dobře zvládnutá lokalizace, kde má scéna skutečně hloubku, tak tam filtr nechá váš systém vytvořit skutečně působivou, sebejistě konkrétní až holografickou rekonstrukci trojdimenzionálních informací.

2018 03 29 TST IsoTek EVO3 Titan One 5

Filtr pak nemění charakter toho, jak se váš zesilovač chová, spíše jako kdyby mu dával naopak možnost intenzivněji projevit svůj charakter. I na tak jednoduché skladbě, jako je "Like a soldier" Johnnyho Cashe ("American Recordings" | 1994 | american | 0602537351145) vnímáte ten sebevědomější přístup, energičtější, jaksi transparentnější a intenzivnější, ať už mluvíme o kterémkoliv ze zesilovačů. Někde je rozdíl výrazný, někde méně, vždy tam ale je a vždy máte pocit, že je snazší soustředit se na hudbu, že si vás více získává.

Keith Martin a jeho tým v IsoTek zjevně vědí, čeho a jak chtějí dosáhnout. A zdá se, že nová koncepce "buňkových" filtrů pro jednotlivé komponenty funguje excelentně. O přínosu zcela čisté sinusoidy pro zdrojové komponenty u EVO3 Genesis One není vůbec třeba hovořit, je to ale i EVO3 Titan One, který zanechává excelentní dojem. Je báječné, jak snadno, energicky a sebevědomě začne hudba hrát, jak čistěji působí, jak je vše usazenější, preciznější a čitelnější - tenhle filtr není rozhodně levnou záležitostí, ale rozhodně funguje a funguje výtečně. Je to excelentní způsob, jak zajistit svým high-endovým komponentům podmínky, aby mohly hrát skutečně na 100% - a možná budete leckde překvapeni, jak dobré to pak může být.

Kč 44 990,- (včetně kabelu Premier)

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ skvělé fyzické zpracování

+ zřetelný přínos zejména v pocitu dynamiky a čitelnosti

+ jeden z nejlepších filtrů pro vysokoodběrové komponenty

+ zřetelně tišší signálové pozadí

ZÁPORY

- nic podstatného, pokud jste připraveni zaplatit za špičkové řešení

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Perfect Sound Group | www.perfectsoundgroup.cz 

200 300 xavian prometeo

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

200 150 ibd czech

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Grandinote Shinai
Emotiva XPA-DR2
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
Teac NT-503
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
KEF LS50
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2
InAkustik LS-1603
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2
ZenSati Authentica
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka)

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI)
Nordost Heimdall 2 (ethernet)
Nordost Purple Flare (USB)
AudioQuest Jitterbug
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika)

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2
Nordost Red Dawn
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Corvus
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home
Sennheiser HD 26 Pro
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Budoucnost a minulost

Tak nám začal další nový rok... Je čas zhodnocování věcí minulých a odhodlaného plánování věcí budoucích, jak je dobrým zvykem. V prvé řadě ale hlavně vše nejlepší do nového roku, snad jste do něj vstoupili pravou nohou.

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 200 200 kasaudio 200 200 aq 200 200 studio spalicek

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio 200 200 hifihomeart leto 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 audio video kino bratislava 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 audio video show praha

Luxman Česká republika