2017 06 20 TST IsoTek EVO3 Genesis One 1

Britský IsoTek je v dnešní dobře patrně nejen nejznámější, ale i nejuznávanější výrobce napájecích filtrů pro audio komponenty, byť hlavně díky řešením pro dražší zařízení a systémy. Nejnovější sérií v katalogu je Mosaic, cílící na to nejlepší (v terminologii IsoTek na sestavy za zhruba 350 000,- - 1 250 000,-). Dosavadní EVO3 Mosaic Genesis doplňují žhavé novinky v podobě samostatných "buněk" Genesis One a Titan One.

Nosnou myšlenkou těchto nových filtrů je zpracování napájecího napětí pro každý komponent ve zcela samostatném šasi = "buňce". Titan One je určen pro výkonové komponenty s vysokými odběry, zatímco Genesis One má patřit k těm s nízkým odběrem, jako jsou například předzesilovače, převodníky, gramofony a další podobná zařízení.

Právě EVO3 Genesis One bude pro mnohé zajímavější, neb nezkažený a čistý vstupní signál je jednoduše nezbytností. Celý filtr je zabudovaný do masivního hliníkového bloku, který je velmi úzký, standardně vysoký a velice dlouhý, čímž je i vizuálně zajímavý a prakticky skladný. Celé zařízení váží i při poměrně skromných rozměrech 7,5 x 12,5 x 47 cm (š x v x h) znatelných 10 kg.

2017 06 20 TST IsoTek EVO3 Genesis One 2

Přední stěně dominuje displej (byť můžete ušetřit nemalé peníze a displej oželet - vše ostatní bude stejné), který za pomoci tří tlačítek může být buď zhasnutý, nebo ukazovat kvalitu vstupního a výstupního napětí. Zprvu je to samozřejmě skvělá zábava, když sledujete procento zkreslení či stabilitu napětí, ale je fakt, že jsou to informace naprosto zbytné a vlastně i hodně drahé.

Robustní tělo je pěkně zpracované, jeho technickou účelnost podtrhují prolisy po všech stranách a zkosené hrany - celé šasi je velmi bytelně poskládané a mohutné, ostatně při provozu slouží celé i jako chladič.

Pohled zezadu odhalí velmi jednoduchou koncepci - jednu klasickou zásuvku vstupní, jednu klasickou zásuvku výstupní. Přístroj je vybaven také kolébkovým spínačem, jímž jej zcela odstavíte od proudu. Přítomný powerCon slouží k řetězení vícero těchto filtrů k sobě, čili stačí jeden přívodní kabel ze zdi a následné spojení až šesti "buněk" touto cestou.

2017 06 20 TST IsoTek EVO3 Genesis One 3

Vnitřní filtrační řešení si bere svou architekturu a funkce z nejvyšších modelů, zde konkrétně z referenčně přesného generátoru čisté sinusoidy EVO3 Genesis. Jakmile tak filtry odstraní všechny druhy nežádoucího rušení (redukce o více než 85 dB), rekonstruuje EVO3 Genesis One precizní 50 Hz sinusoidu svým zesilovačem ve třídě D s lineárním napájecím zdrojem. Díky tomu je malá "buňka" schopna dodat až 100 Wattů perfektně čisté síly.

Pro vnitřní vedení jsou použity postříbřené kabely s pevným jádrem v teflonové izolaci. Pro kvalitní přívod IsoTek dodává vlastní kabel Premier.

Instalace ani provoz nejsou nijak složité, EVO3 Genesis One dělá vše prostě a jednoduše sám - stačí připojit obě zásuvky a jede se. Malým "tajným" tipem je díky schopnosti zvládnout až 100 Wattů použití nějaké solidní malé lišty, díky které lze do jednoho modulu připojit třeba phono předzesilovač, gramofon a CD přehrávač, které ani dohromady nikdy takový odběr mít nebudou.

2017 06 20 TST IsoTek EVO3 Genesis One 7

IsoTek EVO3 Genesis One jsme zkoušeli v běžné sestavě, hlavně jako partnera pro OPPO BDP-105D, VPI Scout, Cambridge CXC nebo ASUS Xonar Essence One MUSES MKII. Porovnávali jsme s lištou IsoTek EVO3 Sirius, filtrem IsoTek EVO3 Solus nebo malým filtrem Furman AC-210 A E. Poslouchalo se přes standardní sestavy - k OPPU Naim Nait XS + Naim FlatCap XS + Naim NAP 250 a Harbeth Monitor 30, ke Cambridge kolega Cambridge CXA80 a Fischer & Fischer SN70 a k ASUS Xonar Essence One MUSES MKII to byla Norma Revo IPA-70B a Xavian Premio či Xavian Perla. Jako kabeláž sloužila hlavně sada ZenSati Authentica.

Už při prvních hlubokých tónech ve "Wicked Game" Chrise Isaaka bylo naprosto jasné, jak moc velký rozdíl Genesis One dělá. Náš standardní IsoTek EVO3 Solus neměl šanci konkurovat, byl to rozdíl kategorie, asi jako když z dobrého, ale v zásadě stále mainstreamového zdroje signálu přejdete do světa high-endu - je k nevíře, jak obrovský rozdíl udělá jen napájení. Bas byl najednou mnohem pevnější, přehlednější, bylo cítit, kdy jednotlivé tóny začínají a končí, že nejsou spojité, ale mají svou texturu a průběh - prostě vše je citelně dospělejší. Obrovský rozdíl je i v pevnosti zvuku, tóny podstatně lépe zařezávají a mají významně konkrétnější kresbu.

Vokál Vince Jonese v "The Parting Glass" ("Moving through taboos" | 2004 | Universal | VJ 356N) se z příjemného, hebkého a kulatého posunul na mnohem věrohodnější úroveň, přibyla mu plasticita, ale hlavně jako kdyby se vyloupl z pozadí a díky tomu šlo zaslechnout mnohem jemnější detaily. Rozdíl po zapojení EVO3 Genesis One je až hypnotizující, hlas skokově získá na naléhavosti, barevnosti a celkově ožije způsobem, který vám vykouzlí husí kůži a díky v podstatě úplně černému signálovému pozadí opanuje prostor.

2017 06 20 TST IsoTek EVO3 Genesis One 6

Naprosto čisté napájení pak rozhodně pomohlo i nejvyšším kmitočtům - činely v "Elucidation" z desky "Like Minds" Burona, Corey, Methenyho, Haynese a Hollanda (2003 | Concord | SACD-1029-6) byly větší, s podstatně věrnějším kovovým zvukem a hlavně citelně prokreslenější. Jako kdyby zdroje signálu dokázaly rozlišit mnohem jemnější detaily, proto také každé cinknutí zůstávalo čitelné déle a hlavně samozřejměji, činel doslova rozkvetl a jeho tóny získaly mnohem více odstínů.

Celkově uvolněnější přednes s výraznou sebejistotou pomáhá i dynamice, i velký orchestr České filharmonie v čele s Václavem Neumannem, hrající Mahlerovu "6. symfonii" (1995 | Octavia Records | OVCL-00259) byl najednou jistější pěkně od podlahy, jako kdyby hráčům někdo foukl do plachet a více se do hry položili, lépe ji prožívali, dynamické špičky byly energičtější a jistější, tiché pasáže čitelnější a zvuk jako celek o koňskou délku autoritativnější a důraznější.

V duetu Evy Cassidy a Katie Melua "What a wonderful world" ("Collection" | 2008 | Dramatico | DRAMCD0040) se rozhodně zlepšilo rozlišení a obecná přehlednost a čitelnost nahrávky zejména tím, že úplně cítíte, jak šumy a jakási nervozita kdesi v pozadí úplně zmizí. Ač jsou obě dámy barvou hlasů sice podobné, ale dostatečně různé, právě s EVO3 Genesis One parádně vynikne jejich odlišnost a zmizí podstatná část překážek, dělících skvělou reprodukci od pocitu "jsem tam". Není to žádným zjevným zdůrazněním jednotlivostí, ale komplexním posunem kupředu.

2017 06 20 TST IsoTek EVO3 Genesis One 14

Ona zlepšená čitelnost znamená i samozřejmější orientaci v prostoru - po zapojení filtru jako kdyby doposud trochu "vlající" scéna v Brahmsově "Scherzo c-moll" z "The Berlin recital" Anne-Sophie Mutter (1996 | Deutsche Grammophon | 445 826-2) "dosedla" a nástroje se přikovaly k zemi, rázem se výrazně zlepšila lokalizace a hlavně se objevila výrazně větší hloubka, snad ale i díky jemnějším detailům z pozadí, které bylo najednou slyšet. Jednoduše shrnuto - méně pocitu "hudby v bednách" a více "hudby všude okolo".

Svět filtrovaného zvuku vás také okouzlí tím, jak snadno se vše najednou poslouchá, respektive podstatně snáz, než bez filtru - tento dojem byl naprosto zřetelný a identický napříč všemi sestavami. Na rytmu postavená "Africa" od Toto ("Feel the difference - Blu-spec CD" | 2009 | SONY Music Japan | SICP 20048-9) šlapala jako hodinky a po odstranění filtru nastal pocit "splasknutí" celé reprodukce, výrazný úbytek naléhavosti a obecně jakési rozostření, takže poslech byl prostě a jednoduše mnohem méně chytlavý.

2017 06 20 TST IsoTek EVO3 Genesis One 5

Kompaktní filtr IsoTek EVO3 Genesis One je malý zázrak pro jakoukoliv sestavu (nebo alespoň pro jakoukoliv, s jakou jsme ho měli možnost vyzkoušet). Soustředění ryze na dokonalou sinusoidu bez rušení a šumu dává zdrojovým komponentům téměř dokonalý klid na práci, pro nějž jsou ostatně tyto komponenty navrhovány. Zdá se, že když na vstupu odstraníte z proudu několik procent zkreslení, odměnou vám bude posun minimálně o kategorii dál - přes svou vysokou cenu (a úplně absurdní příplatek za displej obzvlášť) je vlastně EVO3 Genesis One cenově rozumným vylepšením, protože z něj těží celý řetězec od začátku do konce (neb co na začátku zkazíte, dál už ničím nedoženete). Samozřejmě, že víceméně nepatří k sestavě, kde zdroj signálu stojí 10, 20 nebo i 30 tisíc, jakkoliv i tam dělá velké a působivé kousky díky kompromisně konstruovaným napájecím sekcím takových přístrojů. Fantastické ale je to, že funguje napříč úrovněmi, značkami i typy přístrojů - je jedno, jestli jde o mechaniku, přehrávač, streamer, D/A převodník či předzesilovač, výsledek je vždy markantní a neoddiskutovatelný i při sebeslepějším testu. Navíc když budete šikovní, asi se najde řešením, jak do jedné zásuvky dostat třeba gramofon a CD přehrávač a možná i D/A převodník, takž vlastně nemusí jít ani o zařízení pro jediný komponent. Když filtr, tak takovýhle - je fantastický, fantastický a fantastický a my jdeme střádat do prasátka.

Kč 66 990,- - s displejem

Kč 52 990,- - bez displeje

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ fantasticky pozitivní změna v reprodukci

+ fortelné zpracování

+ reprodukce je dynamičtější

+ ... je i čitelnější...

+ ...a je rozhodně i mnohem živější a plnější

+ každý zdroj signálu prostě katapultuje alespoň o kategorii výš

ZÁPORY

- brutální příplatek za displej

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Perfect Sound Group | www.perfectsoundgroup.cz 

Přenosky Ortofon

XAVIAN - Štědré Vánoce

GMG Power

KEF LS50 Meta

200 200 epaudio

AV Center

AVITSmart | Audio Rent

200 200 horn

200 200 audiocenter

maranz model30

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

RP Audio

Rodel Audio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

Kabely Supra

Dynaudio Contour i 200 200 avs 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

  • Denon AVC-A110

    Žádná oslava výročí by neměla zůstat bez dárků. V roce 2020 slaví své velmi významné a krásné jubileum i japonský Denon, který svou pouť za dobrým zvukem započal už před…

    12. listopad 2020

    Kategorie: A/V receivery Autor: Daniel Březina
  • Falcon Acoustics R.A.M. Studio 10

    Značka Falcon Acoustics je „nadstavbou“ největšího britského prodejce reproduktorů, kitů a vůbec součástek pro nadšené stavitele reprosoustav. Nejznámější se rozhodně stala díky reinkarnaci půlstoletí starého BBC monitoru LS3/5a, té mimořádně…

    12. listopad 2020

    Kategorie: Reprosoustavy regálové Autor: Daniel Březina
  • Musical Fidelity M8xi

    Přestože značka Musical Fidelity dnes patří pod křídla rakouského koncernu kolem značky Pro-Ject, víceméně si zachovala i po této akvizici svou autentickou britskou tvář, kterou jí nastavil Anthony Michaelson už…

    06. listopad 2020

    Kategorie: Zesilovače integrované Autor: Daniel Březina
  • Vitus Audio RI-101 MKII

    Hans Ole Vitus věnoval čas mezi rokem 1995 a rokem 2003 čistě vývojovým pracím na zesilovačích, objevoval a zkoumal a teprve po plných osmi letech vypustil do světa první zesilovač…

    02. listopad 2020

    Kategorie: Zesilovače integrované Autor: Daniel Březina
  • Sonus faber Lumina I

    Severoitalský Sonus faber prošel dramatickými proměnami, od trochu spartánského dítka vizionáře luxusu Franco Serblina doplul za bezmála čtyřicet let existence až pod křídla McIntosh Group a přestože zachoval ono soustřední…

    26. říjen 2020

    Kategorie: Reprosoustavy regálové Autor: Daniel Březina
  • Bowers&Wilkins 705 Signature

    Angličtí Bowers&Wilkins (toho času čerstvě v nadějném partnerství se skupinou Sound United – Denon / Marantz / Classé / Polk / Definitive Technology…) mají ustálenou nabídku reprosoustav a za poslední…

    26. říjen 2020

    Kategorie: Reprosoustavy regálové Autor: Daniel Březina
  • Yamaha A-S3200

    Historie a tradice, to jsou pojmy, které dobře vystihují přístup japonské značky Yamaha, jedné z nejstarších v oboru domácí reprodukce hudby (nemluvě o tom, že gigantická korporace „má prsty“ i…

    26. říjen 2020

    Kategorie: Zesilovače integrované Autor: Daniel Březina
  • Dynaudio Contour 20i

    Dánské Dynaudio není jistě nutné představovat, firma s rozkročená již desítky let stejně silnýma nohama mezi segment domácího i studiového poslechu a ze své základny v městečku Skanderborg vysílá do…

    20. říjen 2020

    Kategorie: Reprosoustavy regálové Autor: Daniel Březina
  • Wharfedale EVO4.4

    Značka Wharfedale sice možná dnes patří pod křídla nadnárodního koncertu IAG, zachovává si nicméně i na dohled stého výročí založení si firma zachovává anglického ducha. Katalog firmy se soustředí převážně…

    20. říjen 2020

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • Marantz MODEL 30

    Marantz je svou pověstí bezesporu jeden z gigantů historie high-fidelity. Však také první výrobky původem americká značka vyprodukovala v polovině minulého století, to nejdůležitější se nicméně stalo po roce 1970…

    16. říjen 2020

    Kategorie: Zesilovače integrované Autor: Daniel Březina

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Pozitivní vlny

Musím přiznat, že potom, co až nečekaně hladce proběhla Audio Video Show Praha 2020, měl jsem pocit, že je všechno v pohodě a klidu. Stačilo ale pár dní a situace se zamotala do toho nepříjemného a vlastně trochu depresivního stavu, ve kterém se celý svět nachází. Kdy víc než právě teď tak je dobré uvědomit si pozitivní sílu hudby (zesílené samozřejmě adekvátně pozitivním aparátem...).

Číst dál...

RYCHLÝ DOTAZ

Powered by BreezingForms

16 200 200 cpt 17 200 200 aq Bowers Wilkins Formation Dynamique Audio 200 200 wdq zidoo 

Mitchell Acoustics uStream One Studio Špalíček - Ostrava 24 200 200 hifistyl Amarock Studio 200 200 htp

Amarock Studio