2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 1

Jihofrancouzský výrobce Métronome se svou ultra luxusní odnoží Kalista vytváří svébytné kreace na poli (SA)CD přehrávačů a D/A převodníků již nějakých 30 let. V roce 2019 vykročila značka do světa SACD s modelem AQWO, na který navazuje a novou řadu komponentů tak utváří verze rozdělená na diskový transport a D/A převodník.

Jak transport, tak převodník jsou navíc ještě rozděleny do dvou nezávislých šasi, aby napájecí část byla od té signálové poctivě stíněna. Externí zdroj s poetickým názvem Elektra je navíc u každého zařízení navržen mírně odlišně co se týká vnitřní topologie a použitých součáste. Masivní, stabilní a pečlivě regulované zdroje jsou základním kamenem firemní filozofie.

Métronome t|AQWO

t|AQWO je klasicky působící komponent s horními posuvnými dvířky, pod nimiž se ukrývá SACD mechanika z dílen D&M s drobnými úpravami, ke které si nicméně Métronome navíc napsal kompletně vlastní ovládací software a vyrobil tlumící přítlačný puk z Delrinu. Pečlivost konstrukce tu podtrhuje mimo jiné uzemnění, vedoucí od povrchu roztáčeného kotoučku až k zemnícímu kolíku.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 23

Na přední straně výrobce osadil velký dotykový displej pro elegantní ovládání, vzadu jsou pouze nezbytné digitální výstupní konektory s tím, že preference je pochopitelně HDMI IIS rozhraní, které dovolí i přenos kódovaného SACD signálu do některého z kompatibilních firemních převodníků.

Naddimenzovaný zdroj používá tři toroidní transformátory, filtry Schaffner a plných sedm nezávislých napájecích zdrojů. Bohatá dávka kondenzátorů tu slouží i jako ochrana před EMI a RFI rušením. Výrobce tvrdí, že díky zdroji Elektra nebude mít externí napájecí filtr žádný vliv.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 2

Celá konstrukce je velmi poctivá, využívá neošizené, tlusté hliníkové profily a ačkoliv nejde o honosný luxus jako u sesterské značky Kalista, zpracování má úroveň hodnou odvážných cenovek.

Stroj (respektive oba boxy) rozkládá svou váhu na zašpičatělých nenápadných pucích z Delrinu, které ale slouží jako první linie anitivibrační obrany. Samotné šasi transportu ale absorbuje vibrace i pouhou hmotností 13,2 kg, což je při šířce 43 cm, výšce 12 cm a hloubce 42 cm poměrně dost. Připočtěte ještě zdroj, který stojí na stejném půdorysu, má ale výšku jen 8 cm a hmotnost ještě tučnějších 14 kg a máte masivní stroj.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 3

Zajímavou funkcí je možnost nastavení upsamplingu nebo naopak downsamplingu načteného signálu. Je to atypické pro samotný transport (často to umí D/A převodník) a převzorkování je dostupné jak pro PCM 16 bit / 44,1 kHz, tak pro DSD64, tedy SACD signál.

Métronome c|AQWO

Logickým partnerem pro transport je v identickém vizuálním stylu i stejně velkých a stejně provedených šasi (jakkoliv u převodníku s hmotností 12 kg a u zdroje 12,7 kg) provedený D/A převodník c|AQWO. I tomu vládne vpředu multifunkční velký displej, na kterém lze nastavit mnoha zajímavého počínaje barvou uživatelského rozhraní, přes některý z šesti digitálních filtrů až po jedno ze tří napětí na výstupních konektorech (1,4 / 2,5 / 3 V).

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 15

Uvnitř pracují dva blíže čipy AK4497 od japonských AKM (mimochodem jediné komponenty, které nepochází z Francie), každý na jednom kanálu v dual-mono režimu. Díky nim převodník zvládá PCM (až 32 bit / 384 kHz) i DSD signály (až 22,5 MHz). Mimořádně působivé jsou technické údaje - fenomenální dynamický rozsah 175 dB nebo odstup signálu a šumu přes 140 dB.

Konektivita převodníku je pak dostačující - prim hrají USB a HDMI / I2S rozhraní, díky nimž si užijete plné rozlišení přístroje, ale jsou tu dva konektory AES/EBU, dva koaxiální a dva optické vstupy, takže c|AQWO zapadne dobře do jakékoliv sestavy. K tomu pomohou jak cinchové, tak symetrické XLR analogové výstupy.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 16

Napájecí zdroj pro převodník je ještě komplexnější a využívá rovnou čtyř toroidů a jedenácti nezávislých napájecích linek. Ochranu před RFI a EMI rušením tu obstarává mohutná baterie 96 filtračních kondenzátorů.

Je u Métronome zajímavou tradicí, že se u zdrojových komponentů nabízí i příplatkový modul, který výstupní signál moduluje přes elektronky, byť sám výrobce říká, že to je volba "hezkého" na úkor "přesného a čistého". Pokud ale chcete, lze osadit dvě lampy JAN6922 a dvě ECC88, pracující v čisté třídě A, byť v tu chvíli klesne dynamika "jen" na 140 dB.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 17

Sestavu přehrávače a převodníku jsme poslouchali v kopřivnické, akusticky optimalizované místnosti dovozce, kde mu společnost dělaly jako zdroj signálu Métronome AQWO pro porovnání a zesilovač Vitus SIA-03, jehož zvuk jsme mohli srovnávat se sestavou Pass XP-30 / X350.8. Vždy se poslouchalo na Rockport Avior II, kompletní kabeláži Nordost Valhalla 2 a řadě "optimalizačních" pomůcek od divize QRT amerického Nordost - od zemnících jednotek QKore, napájecích lišt Qb8, filtrů Qx4 a Qx2 až po harmonizační jednotky QPoint s lineárními napájecími zdroji.

Tóny kontrabasu v "I Can´t Stop Loving You" od Madeleine Peyroux ("The Blue Room" | 2012 | Univeral | 0602537242689) byly v podání děleného Métronome nádherně "masité", bohaté a ačkoliv v nich podle firemního stylu cítíte trochu vřelejší šmrnc, na rozdíl od ostatních přehrávačů Métronome i Kalista nabízí t|AQWO a c|AQWO zvuk jen s minimální vlastní stopou, urovnaný, hladký a byť nonšalantní, tak velmi realistický a přímý. Skvěle podaná byla váha a plnost nástroje, ten podvědomý vjem "dřevitosti" hlubokých tónů, kdy energii rezonující velkým hřejivým tělem. Parádní je ale i schopnou vykroužit jednotlivé tóny s mimořádnou elegancí, vystihnout jejich napnutý impuls a zároveň jim dát poddajnost i čitelnost.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 21

Také bez okras nahraný vokál Renée Fleming v "Mandoline" Clauda Debussyho (""Night Songs" | 2001 | Decca | 467 697-2) kombinoval lehce přátelskou charakteristiku, vlastní všem komponentům Métronome, s expresivní přímostí, neutrálností a nepředstírající autenticitou, kdy dělený přehrávač nechává vyniknout až fantasticky jasně delikátní jemnůstky školeného hlasu, aniž by ale překročil ve své brilantnosti hranice potenciálně unavující technicistnosti. Zpěv zněl s lehkostí a živostí, energický a velmi konkrétní, odloupnutý z hudebního pozadí a přesto jasně zaintegrovaný.

V krásně bohatém a harmonickém stylu podal dělený přehrávač i nejvyšší frekvence, činely v "Midnight Voyage" Michaela Breckera ("Tales from the Hudson" | 1996 | Impulse | 051 191-2) cinkaly energicky, soustředěně a se skvostnou zaostřeností. Rozlišení je obecně skvělé, množství extrahovaných informací v nijak okázalém balení vám ukáže fantasticky plastickou plochu činelu, nechá vás vnímat dopad paličky i šíření tónu kovovou plochou, která je pořádným kusem kovu, žádným malým plíškem. Až analytický charakter ale ani tady nesklouzává k tvrdosti, byť označení neutrální je rozhodně na místě.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 19

Parádní, nestísněná, naopak vlastně až velmi odvážná je dynamičnost projevu - klavír v "Piano Quintet in E-Flat major op. 44" Roberta Schumanna ("The Complete Piano Trios" | 1997 | Philips | 456 323-2) byl proporčně veliký, mocný a každý úhoz do klávesy doprovázelo slyšitelné klapnutí a okamžité zazvonění struny. Je to nejen zvuk nádherně komplexní a prokreslený, ale i razantní, suverénní a výbušný. Métronome stále hraje spíše o dýchnutí klidněji, ale umí zprostředkovat razanci velkého nástroje s jistotou a zřetelnou rezervou.

Fantastickou práci odvádí dělený Métronome v podání detailů, konkrétně v tom, jak naprosto jednoduše, elegantně, v jaké bohatosti a jak snadno nahrávkám dává řád, hloubku a rozčlenění. Úžasně bohatá a plná byla "Feeling Yourself Disintegrate" od The Bad Plus ("For All I Care" | 2008 | Emarcy | 0602517821644), pohlcující ve své rozlehlosti (či jak nazvat tu schopnost zaplnit celý poslechový prostor) a přitom famózně propracovaná. Jednotlivé nástrojové linky jsou s naprostým přehledem oddělené, na libovolný nástroj nebo hlas se můžete soustředit zcela bez obtíží a to jak úvodních harmonických pasážích, tak v kakofonické záplavě zvuků na konci skladby - ani v jedné poloze Métronome neztrácí nenucenou jistotu dokonalé organizace. I tady je cítit, že oproti ostatním firemním výrobkům jsou kontury svědomitě precizně zaříznuté, bez okolků se tu hraje na přesnost a absolutní čistotu.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 13

Podání prostoru nahrávek, to je velká deviza jihofrancouzské značky a ani t|AQWO / c|AQWO (snadno vyslovitelné pojmenovávání produktů naproti tomu Francouzům moc nejde) není jiné. Ale vlastně trochu je - opět se totiž projevuje jako nestranný průvodce hudbou a přestože stále nabízí větší proporce nástrojů i scény, než je obvyklé, není to ten až rozmáchle nadživotní styl. Přesto byla "Over the Rainbow" od The Modern Jazz Quartet ("Fontessa" | 1956 | Atlantic Masters | 81227 3687-2) rozprostřena na opravdu velké ploše, s lokalizací nástrojů, která snese nejpřísnější měřítka a kde pravolevý a předozadní přirozeně vnímaný prostor utváří až překvapivě plastický, bezmála holografický vjem.

Jak už bylo řečeno, vrcholný dělené Métronome hraje velmi nestranně a nezkrášleně, ač v sobě zachovává tu špetku vstřícné příjemnosti. "Champs Elysées" od Zaz ("Paris" | 2014 | Warner Music | 0825646149216) byla díky tomu zároveň úžasně zábavná ve svém čirém hudebním nadšení, byla přesná a nezkreslení včetně třeba patrných limitů na vokálu a byla při tom všem úžasně plynulá, až tekutá a rytmicky houpavě strhující, takže jakékoliv slyšitelné limity a problémy snadno hodíte za hlavu a užíváte si podstatu hudebního zážitku.

2020 02 20 TST Metronome cAQWO tAQWO 20

SACD transport t|AQWO a D/A převodník c|AQWO francouzských Métronome je vskutku luxusní, prvotřídní produkt. Nejen tím, že je tento dělený přístroj vyráběný s vysokým podílem ruční práce z čistě francouzských zdrojů (tedy s čestnou výjimkou japonských čipů v převodníku a mechaniky v transportu), ale hlavně tím, jak luxusně a nádherně hraje, kolik hudby dokáže extrahovat z nenápadných kotoučků a jak snadno vás vtáhne do osidel hudebního prožitku a vzbudí ve vás chuť roztáčet další, další a další nahrávky, skrze něž plynou hodiny proposlouchaného času s fascinující rychlostí. Métronome se u svého top modelu vydal maličko jinou, mimořádně zvukově neutrální a přitom ještě preciznější, ještě dospělejší a ještě zábavnější cestou a přestože cenovka je stejně luxusní jako zvuk, tohle není přehrávač suchých jedniček a nul, tohle je přehrávač intenzivních emocí.

Kč 549 990,- - t|AQWO

Kč 529 990,- - c|AQWO

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ muzikálnost a plnost

+ možnost přizpůsobení (resampling, výstupní napětí,...)

+ jeden z nejlepších dělených SACD přehrávačů na světě

+ bytelné zpracování

+ na rozdíl od zbytku firemní produkce mimořádně vyrovnaný a nestranný zvuk

+ dobré odhlučnění mechaniky

ZÁPORY

- možná trochu ordinérní vzhled

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Amarock Studio | www.amarockstudio.cz 

Přijďte si poslechnout Xavian Quarta

Audio kabely Dynamique Audio

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

Rodel Audio

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) STŘEDNÍ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1] + [4]
Grandinote Shinai [3]
Cambridge CXA80 [3]
Cambridge CXA81 [3]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Emotiva ERC-4 [3]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII [3]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Planar 1 [3]
+ Rega Elys 2

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB) [2]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
Mudra Powerchord
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Aquarius [2]
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Corvus [2]
Nordost Qbase Qb8 [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]+[5]
AKG N700NC
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [2]
zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Pozitivní vlny

Musím přiznat, že potom, co až nečekaně hladce proběhla Audio Video Show Praha 2020, měl jsem pocit, že je všechno v pohodě a klidu. Stačilo ale pár dní a situace se zamotala do toho nepříjemného a vlastně trochu depresivního stavu, ve kterém se celý svět nachází. Kdy víc než právě teď tak je dobré uvědomit si pozitivní sílu hudby (zesílené samozřejmě adekvátně pozitivním aparátem...).

Číst dál...

AV Integra - akce Peníze zpět 200 200 avs 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq Bowers Wilkins Formation 200 200 psg 200 200 wdq zidoo 

Gramofon VPI Studio Špalíček - Ostrava 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote Amarock Studio 200 200 htp

Amarock Studio