Jaký zesilovač si asi můžete koupit za 5 490,- Kč? Pioneer se svou novou řadou a jejím základním modelem A-10 snaží dokázat, že rozhodně lepší než dřív. Na první pohled se to nezdá tak úplně nepravděpodobné. Právě na první pohled se totiž téměř ve všem podobá svých vyšším bratříčkům, mimo jiné i o 20 000,- dražšímu A-70. A přestože jde pouze o prvotní dojem, zůstává desítka bez diskuse krokem kupředu v nejlevnějších vodách.

Stačí se podívat na soupis parametrů, porovnat fotku třeba s doslouživším A-109 a máte jasno. Tohle není jen jiná liga, ale spíše jiný sport. O moderně střiženém kabátku a dobrém pocitu z exteriéru jsme básnili u modelu A-70, desítka je sice viditelně na opačném konci spektra, přesto ani u entry level modelu nebyla výrobní kvalita vysloveně ošizena.

Ano, ovládací prvku jsou z plastu, nemáte ale pocit, že by se vám měly rozpadnout pod rukama při trochu méně šetrném zacházení. Ano, čelní panel ani tělo nejsou z luxusních hliníkových panelů, přesto jde o kov a tedy výraznou evoluci oproti plastikovému standardu starších sourozenců.

Přední strana hostí celkem pět knobů, čtyři menší slouží pro regulaci korekcí (výšky + basy + balance) a výběr aktivního vstupu, největší je pak určen pro regulaci hlasitosti. Vybrat si pomocí maličkých spínačů můžete ještě vypnutí korekcí, zda budou aktivní reproterminály A, B nebo A i B a nakonec ještě to, zda chcete využívat Loudness. Ta „přiohne“ kraje pásma a díky tomu při nejnižších poslechových hlasitostech zvuk lépe vynikne. Trochu překvapí, že Pioneer zvolil pro podsvícení tlačítek a indikaci aktivního vstupu červené LED, přestože u vyšších modelů je barva sytě modrá; tu najdeme jen u spínacího tlačítka (snad je to proto, že právě tenhle prvek sdílí celá řada v rámci nižších výrobních nákladů).

Zadní strana nám připomene, v jaké cenové třídě se pohybujeme, byť ani tady není důvod ke stížnostem. Snad jen celkem osm reproterminálů ve dvou sadách má základní rozumnou kvalitu, nic víc – svůj úkol, tedy udržet vše od holého vodiče, přes lopatky až po banánky, nicméně bezproblémově plní. Najdeme tu šest analogových vstupů v podobě RCA konektorů – čtyři jsou standardní linkové, jeden patří přenoskovému MM předzesilovači a poslední páskové smyčce, je tedy doplněn ještě o jeden pár RCA konektorů pro výstup signálu. Na rozdíl od vyšších modelů je také napájení vyřešeno „neaudiofilním“ malým konektorem.

Vnitřní stavba A-10 spoléhá na koncept Direct Energy, ověřený již mnoha dřívějšími modely. Jde v podstatě o zesílení pomocí MOSFET tranzistorů, kombinované s plynulou regulací biasu a minimalizací nevyváženosti energie v obou kanálech. Kvitovat je určitě nutno i fakt, že cesty koncových zesilovačů jsou plně symetrické. Tranzistory ze sebe vydají solidních 50 Wattů do 4 Ohmové zátěže, přičemž pracují celou dobu ve třídě A/B.

Desítku jsme zkoušeli v kombinaci s firemním SACD PD-10, vedle toho také s PD-50 a A-70 ze stejné stáje. K dispozici byl ještě NAD C370, Pioneer BDP-LX71 a Denon DN-500AV. Zvuk se linul z Harbeth Monitor 30, Tannoy Revolution DC6TSE, KEF R300 a Xavian Bonbonus. Spodnímu pásmu dodával šťávu Bowers&Wilkins PV1D. Sluchátkový výstup jsme potrápili pomocí Audeze LCD3 a HiFiMAN HE-500, zatímco kvalitu napájení si vzal na starost Xindak XF-2000B. Kabeláž pak nesla značky Vincent, QUAD, Monster Cable a Eagle Cable.

Že Pioneer se zvukem v dané cenové třídě příjemně pohnul směrem kupředu (rozuměj směrem k naplnění hodnot high fidelity), to je jasné už při prvních tónech „So What“ (Miles Davis | „Kind of Blue“ | 1997 | Columbia | CK 64935). Už se nenacházíme v oblasti zařízení, sestavených „aby hrála“, ale A-10 předvádí snahu „hrát dobře“. Za dané peníze samozřejmě nelze pořídit zázrak, ale každý posun kupředu by se právě v téhle třídě měl vyvažovat zlatem, neb otevírá širší a širší náhled od světa high fidelity široké veřejnosti (a budeme-li extrémní optimisté, pak této veřejnosti možná kvalita zachutná a časem se v důsledku toho třeba i zlepší kvalita nahrávek…). Je pravdou, že reprodukci trochu schází vykreslení pozadí, zde konkrétně šumění pásku, stejně jako nástroje jsou spíše jednodušeji vykreslené, ale celkově jde o výkon, který nám byl dosud znám z přístrojů o tisíc či spíše dva dražších (což je v této kategorii s trochou nadsázky „balík“). Hlavním atributem je poměrně velká živost a dravost zvuku.

Rozumně si poradí nejlevnější Pioneer také s reprodukcí lidského hlasu. Sladký vokál Michaela Bublé v „Georgia On My Mind“ („Crazy Love“ | 2009 | Reprise | 9362-49707-7) sice postrádá onu skutečně uvěřitelnou hloubku a komplexnost, neselhává však (až překvapivě) ve schopnosti udržet si naši pozornost a příjemně hladit. Ano, ve vypjatých momentech, obzvláště pokud hrajeme na vysoké, tak říkajíc koncertní hlasitosti (tam to obecně A-10 nesluší), se vyskytne sem tam nepříjemná sykavka, za normálních okolností jde ale o velmi slušnou práci, hlas je srozumitelný a uvolněný.

To samé lze říci i o akustické kytaře, uvozující album „This Is Where I Came In“ a stejnojmennou píseň (Bee Gees | 2000 | Polydor | 549 626-2). Nemůžeme si sice užívat prokreslenou hru celého těla nástroje, nicméně jednotlivé struny, jakožto dominantní prvky, zůstávají slušně vykreslené, co se týká detailů, příjemně atraktivně „prodané“, co se týká energie a příjemně tonálně umírněné, aby bylo jasné, že jsou vyrobeny z kovu. Tóny zní přiměřeně dlouho, rozlišení je – jak již bylo řečeno – slušné a v cenové kategorii 5 500,- Kč by se spíše toto podání mělo označit za skutečně skvělé. Pioneer přitom vytváří směrem k posluchači vazbu, snaží se nabídnout zábavný styl reprodukce; to pro srovnání s obvyklým přístupem těchto ultra levných přístrojů, kdy se ze systému často nakonec line – upřímně řečeno – nudný a prázdný zvuk.

A-10 se i přes svůj nevelký výkon snaží zvuk náležitě prodat a dát o sobě vědět. Energicky tak působí reprodukce „Time“ (Pink Floyd | „Dark Side of the Moon“ | 1973 | MFSL | UDCD 517), úvodní drnčení má dokonce přiměřený řád a přehlednost, byť opět platí poučka, že nad určitou mírou hlasitosti nemusí být vše vždy úplně příjemné. Při vysloveně tichém poslechu (i je-li aktivována funkce Loudness, která pomáhá, avšak zázraky neumí) pak zvuku schází trocha průraznosti navíc. Nutno ovšem říci, že Pioneer A-10 buduje v běžných poslechových podmínkách dojem solidní prostorovosti, zvládá udržet přehled nad oním drnčících chaosem a navíc nám celkem jasně říká, že to zvoní kov o kov. A vzpomeneme-li si, že máme v ruce zesilovač za 5 500,-, mávneme nad všemi nedostatky s klidem rukou.

Desítka maličko šetří na objemu zvuku ve spodním pásmu, jak nám ukáže basa Johna Deacona v „Another One Bites The Dust“ (Queen | „Greatest Hits“ | 1994 | Parlophone | 0777 7 89504 2 4). Drama bychom v ní našli, razanci též (na energii zase Pioneer rozhodně nešetří), objemově jí je ovšem trochu méně. V dané třídě ale patrně většina posluchačů prostě sáhne po ovladači basových korekcí a dle libosti si přidá…

Pioneer A-10 je sympatický přístroj. Ne ani tak tím, že se snaží celkem úspěšně předstírat, že svou výrobní kvalitou patří k přístrojům aspoň trojnásobně dražším, ne tak ani absolutní kvalitou zvuku, která je odpovídající zařazení do entry level kategorie. Jde o to, že za dané peníze dosud nikdo tak dobrý zvuk nenabízel, jde o to, že dosud jste museli zaplatit o tisíc či dva více, což jsou v dané kategorii více než důležité rozdíly (jinými slovy, Pioneer nabízí stejnou kvalitu jako ostatní, ale za o cca 35% nižší cenu). Je to chvályhodný krok, který otevírá dveře k ochutnání high fidelity hodnot i široké veřejnosti, která dosud u nejlevnějších modelů v této úrovni dostávala spíše stroj, který hrál, než přístroj, který hrál dobře. Pokud hledáte nejlevnější možnost, jak si zreprodukovat zvuk na úrovni, která má alespoň nějaké pojítko s realitou, kde už můžete věřit jednotlivým tónům, pak Pioneer A-10 nabízí hodně atraktivní cenovku, byť hvězdou zůstává v relativním kontextu dané třídy…

Kč 5 490,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ vypadá dobře – na první pohled působí jako výrazně dražší produkt

+ posouvá v dané cenové kategorii přístup „hraje zvuk“ na „nehraje zvuk špatně“

+ bohatá konektorová výbava, adekvátní výkon…prostě všeho je akorát

ZÁPORY

- kompromisy ve výrobní kvalitě

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

BaSys CS

www.basys.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 234 706 730

Audiohappening 2024

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
EverSolo DAC-Z8 [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
InAkustik LS-1603 [2]
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [2]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
SOtM sPS-500
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [3]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

Amarock Studio | Audio Solutions

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audiohappening 204

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies