2018 04 17 TST Marantz PM8006 1

Série 800x od japonské značky Marantz vždycky nabízela "hodně Marantzu za rozumné peníze". Nejnověji se oba modely v této sérii (zdroj signálu a integrovaný zesilovač) honosí šestkou na konci svých názvů. Co spoustu lidí u integrovaného zesilovače PM8006 potěší patrně víc, to je o nějaký ten tisíc nižší cenovka, než jakou měl model 8005, což jde příjemným způsobem proti aktuálnímu dlouhodobému trendu festovního zdražování.

Od pohledu se PM8006 vlastně příliš neliší od svého předchůdce a zapadá naprosto jasně do rodiny Marantz. Zesilovač je relativně pěkně stavěný a velký, byť vám se svými 12 kg při šířce 44 cm, hloubce 37,9 cm a výšce 12,8 cm nezpůsobí problémy s umístěním.

Přední panel je typicky rozdělený do tří bloků, boční mírně klenuté jsou až na přítomnost spínače na tom levém spíše dekorativní, v prostředním bloku je pak krom loga a firemní hvězdy i lišta s diodami indikujícími aktivní vstup, pod ní jsou malá tlačítka pro volbu reproterminálů a volby přímé signálové cesty. Ještě o kousek níž je čtveřice pěkných prvků, které regulují basové, střední i nejvyšší pásmo a také vyvážení kanálů.

2018 04 17 TST Marantz PM8006 2

Určitě potěší i velký výstup na sluchátka a jak velký prvek pro výběr vstupu, tak prakticky identický pro regulaci hlasitosti jsou slušně zpracované a mají dostatečně jemný chod. O míře očekávaného odpadního tepla vás přesvědčí výrazné množství perforací na horním panelu.

Zadní plocha je pěkně organizovaná, oko přiláká hlavně zdvojená sada reproterminálů velmi pěkné kvality zhruba uprostřed šířky. Zbytek konektorového pole tvoří samé analogové cinche - v horním bloku je vstup pro signál z gramofonu se zemnícím kolíkem, vedle jeden pre-out a ještě vedle přímý vstup do koncového stupně.

2018 04 17 TST Marantz PM8006 3

Ve spodní části je pětice analogových cinchových vstupů, ten poslední s označením "Recorder" je doplněný ještě příslušným linkovým výstupem. Oranžové cinche poblíž klasické napájecí zásuvky slouží jako vstup a výstup pro přenos pokynů dálkového ovládání, kdy snadno spojíte přístroje k sobě pro snadné ovládání.

Vnitřní uspořádání je pěkně pečlivé. Středně velký toroid je usazený ve stínící "ohrádce" a celá napájecí sekce je odstíněna od signálových obvodů mohutným žebrováním chladícího hliníkového profilu. Z druhé stran je na něm namontován blok výkonového stupně s dominantními kondenzátory.

2018 04 17 TST Marantz PM8006 4

Protože je PM8006 typickým Marantzem, nabízí v obvodech proudovou zpětnou vazbu, phono modul pracuje v čisté třídě A, přičemž zvládne pouze signály z MM přenosek a jsou tu samozřejmě použity diskrétní moduly HDAM ve verzích SA2 i SA3.

Výstupní výkon 70 Wattů do 8 ohm na kanál je slušný (do 4 ohm umí PM8006 100 W), stroj by měl pracovat ve frekvenčním rozsahu 5 - 100 000 Hz a to při maximálním harmonickém zkreslení 0,02%. Tlumící faktor 100 zní v dané třídě hezky.

2018 04 17 TST Marantz PM8006 5

Marantz PM8006 jsme poslouchali jak v redakčním prostředí, tak v prostorách značky Xavian, kde právě set řady 8006 používají ke svému modelu Accorda jako optimální volbu. Jinak nám PM8006 "poháněl" Harbeth Monitor 30, Fischer&Fischer SN-70 nebo Xavian Perla, zdrojem signálu byl povětšinou ND8006, s nímž tvoří PM8006 logickou a hlavně funkční kombinaci. Zkoušeli jsme nicméně samozřejmě i UDP-205 od OPPO, Cambridge CXC (přes Burmester 113) nebo VPI Scout. Poctivým doporučením pro PM8006 je investice do napájecího filtru - o těch i dalších použitých komponentech sestavy se dozvíte v pravém sloupci -->.

Na basové lince v "The Hunter Gets Captured by the Game" ("Massive Attack" | 1995 | Atlantic | 7567-82759-2) se projevila kombinace na danou třídu solidní kontroly a objemnosti, ale zároveň jisté lehkosti, s níž PM8006 hraje. Bas byl kulatý, poměrně hřmotný a hluboký, ale přitom ne těžký nebo pomalý, valivý. Líbila se nám schopnost spodní oktávy rozhoupat a jaksi nenásilně nechat vtéct do prostoru, aniž byste měli pocit nejistoty na okrajích nebo jiného nedostatku. Jistě, výkon má své limity a chce to najít vhodnou kombinaci s reprosoustavami, které nebudou na basech přespříliš tuhé.

2018 04 17 TST Marantz PM8006 6

Tento slušně energický, ale zároveň vlastně jemný, až lehce hebký charakter najdete i ve středním pásmu. Třeba jemný, charismatický a laskavě, vřele nahraný vokál Diany Krall ve "Walk on by" ("Quiet Nights" | 2009 | Verve | 0602517981256) vynikl právě s těmito charakteristikami, je to hladivé a křehké, je to barevné a všeobecně krásné, muzikální podání, nepostrádající ovšem dostatečnou kvalitu i po technické stránce - vokál je v dané třídě dobře zaostřený, čitelný a hlavně má jakési kouzlo plynulosti, vytéká do místnosti přirozeně a nenásilně.

U podobně znějících strojů často narazíte poněkud upejpavé, omezené výšky. Marantz v "Indigo Dreamscapes" DeJohnetta, Methenyho, Hancocka a Hollanda ("Parallel Realities Live..." | 1993 | Jazz Door | JD1251/52) ukázal, že sice nejvyšší tóny servíruje relativně jemněji, ale s dostatečnou otevřeností i energií, takže jejich hladkost a neagresivnost nepůsobí uťápnutě. Objemově bylo činelů akorát, kov měl už pěknou barvu a i když jednotlivá ťuknutí ne úplně "zařezávají", není to jednolitý šum, ale už poměrně solidně oddělené tóny.

2018 04 17 TST Marantz PM8006 8

Dynamicky si PM8006 nevede také špatně, minimálně na standardy své cenové hladiny. Straussův "Radeckého pochod" ("Dynamic Experience Classics Vol. 1" | 2014 | STS Digital | STS6111139) už začínal pěkně dýchat, byť PM8006 se nesnaží vybudovat mocné drama. Je to živý a slušně energický zvuk, který respektuje místa, kde se hudba potřebuje nadechnout, ale stále zůstává svůj - trochu v klidu, trochu s nadhledem se nepouští do efektů. Přestože model PM8005 mohl působit v některých kombinacích muskulaturněji, nová verze se zdá být zase o něco sebejistější, zdá se mít dospělejší, více vyklidněný způsob prezentace.

"Puer natus est nobis" je v podání mnichů z kláštera Santo Domingo de Silos ("Chant" | 1994 | MFSL | UDCD 725) intimní náboženskou skladbou, kde ale skutečně high-endové systémy dokážou oddělit jednotlivé hlasy, dát jim jejich vlastní charakter a také přenést do místnosti všechny ty jemné odrazy nahrávacího sálu. PM8006 se nežene za prezentací a vytažením těchhle jemných detailíků, nechává je plynout v hudbě jako celku, je potřeba se trochu soustředit, pokud si je chcete "vylovit", ale jsou tam v množství adekvátním, jaké byste čekali u třicetitisícového stroje.

2018 04 17 TST Marantz PM8006 7

Moc pěkně pak fungovalo zaostření a poskládání prostoru v Mingusově "Flamingo" ("Tijuana Moods" | 2000 | BMG France | 74321749992), ale samozřejmě nejen tam. Nástroje měly kolem sebe prostor, byly pěkně posazené a zafixované, v pravolevém směru byla scéna široká a smysluplná, jako kdyby všechno zapadlo na správné místo a drželo tam bez pocitu nějaké nervozity nebo nucenosti.

Co se nám ale nejvíc líbilo, to je rozhodně pohodová muzikálnost, s níž si PM8006 střihne jakoukoliv hudbu, vlastně v široké kvalitativní škále co do zvuku a pořád to zůstává příjemné. Podmínkou je najít reprosoustavy, s nimiž si sedne, což rozhodně nejsou každé. Přirozenost s trochou měkkosti se zdá být dobrá volba, příliš technický zvuk trochu rozbije to muzikální kouzlo. Trefíte-li se ale do sestavy, nabídne PM8006 laskavou muzikálnost, uvolněnost, bohatost, barevnost a plynulost. Není to zvuk, který by nějak vysloveně tlačil na bránu, nicméně není to zvuk ani příliš klidný nebo nerozhodný - rozhodně v něm najdete jiskru, ale hlavně plynulost, spořádanost a nekomplikované hudební zážitky. Marantz PM8006 potřebuje možná trochu péči u napájení, dokonce pro něj musíte najít vhodné reprosoustavy, ale jinak, když je už všechno jak má být, nabídne tenhle Marantz nesmírně příjemný poslechový zážitek.

Kč 30 990,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ klasický solidní "analogový stroj"

+ férová výbava

+ ve správné kombinaci příjemně muzikální

+ hladký a klidný zvuk

ZÁPORY

- někomu mohou chybět digitální vstupy

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: BaSys CS | www.basys.cz 

200 300 xavian prometeo

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

200 150 ibd czech

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Grandinote Shinai
Emotiva XPA-DR2
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
Teac NT-503
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
KEF LS50
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2
InAkustik LS-1603
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2
ZenSati Authentica
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka)

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI)
Nordost Heimdall 2 (ethernet)
Nordost Purple Flare (USB)
AudioQuest Jitterbug
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika)

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2
Nordost Red Dawn
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Corvus
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home
Sennheiser HD 26 Pro
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Budoucnost a minulost

Tak nám začal další nový rok... Je čas zhodnocování věcí minulých a odhodlaného plánování věcí budoucích, jak je dobrým zvykem. V prvé řadě ale hlavně vše nejlepší do nového roku, snad jste do něj vstoupili pravou nohou.

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 300 300 kasaudio 200 200 aq 200 200 audio video kino bratislava

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio 200 200 hifihomeart leto 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 spalicek 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 audio video show praha