800 150 dynaudio partner

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 1

Hýskov je malá vesnička na Berounsku, v malebném údolí řeky Berounky. Dětství tu prožil Jakub Pavel, který jejím poangličtěným jménem nazval svůj projekt výroby reprosoustav – Heeskof si jako značka klade za cíl nabídnout hi-fi za co nejatraktivnější cenu, čehož dosahuje minimalizací kroků mezi výrobou a posluchačem. Jinými slovy, protože obchází distributory, prodejce a vůbec obecně většinu konzervativního prodejního řetězce.

Základem nabídky je model Rosie, který navzdory tomu, že značce je sotva pár měsíců, nabízí Heeskof již ve verzi Mk II, která by měla mít lehce upravený bassreflexový systém a upravenou koncepci frekvenční výhybky.

Co zůstalo od prvního konceptu, to je velká, pravoúhlá ozvučnice z MDF tloušťky 2,2 cm, jejíž tvary lehce oživují sražené hrany čela – i tak nicméně Rosie Mk II působí jako velmi konzervativní, velmi klasické reprosoustavy, rozhodně nechtějí být lifestylovou okrasou moderních interiérů podle nejsoučasnějších trendů. I když nepřekvapivé tvary lze okrášlit buď pěknými pravými dýhami nebo nějakou z barev palety RAL či NCS – i to je výhoda zakázkové výroby.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 2

Zaujme také rozdělení na pravý a levý kanál, což poznáte podle asymetrického osazení – zatímco středobas je zasazený doprostřed široké čelní stěny, tweeter je blízko k boku, aby nedocházelo k nežádoucím odrazům. Ještě kousek nad úrovní tweeteru, jen na opačné straně čela, najdete otvor bassreflexu. Jde o klasický plastový nátrubek. Celé rozložení komponentů bere v potaz primárně funkci nad formou.

To platí i pro zadní stranu, kde se na veliké ploše skříně nachází jediný pár jednoduchých, nicméně bezproblémově funkčních terminálů a nad ním malá destička s nezbytnými informacemi.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 3

Bylo zvoleno „dánské osazení“ – vysokotónový reproduktor je osvědčený ring radiator od Scan-Speak, zatímco středobas pochází od SB Acoustics. Středobas má průměr 16 cm a staví na papírové membráně s gumovým závěsem. Pracovní komoru tlumí dva odlišné materiály.

Frekvenční výhybka nastavuje dělící frekvenci na úrovni 2 000 Hz a využívá sériovou topologii. Součástky z prémiové části portfolia od Jantzen Audio se mísí s kondenzátorem anglické značky ClarityCap u výškáče – ty prý kvůli tomu, že tyto mají „nejhladší“ zvuk. Odpory jsou metalizované, kondenzátory svitkové a cívky mají vzduchové jádro. Vnitřní kabeláž pochází od Supry a jde o bezkyslíkatou měď čistoty 99,999%.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 4

Heeskof Rosie Mk II mají udávaný frekvenční rozsah 45 – 40 000 Hz v toleranci -6 dB, jejich charakteristická citlivost je stanovena na průměrných 86 dB / 2,83 V / m a jmenovitá impedance činí 4 ohmy, ačkoliv výrobce poctivě deklaruje pokles na 3,9 ohm u mety 150 Hz.

Přestože je jasně vidět, že Rosie Mk II jsou velké reprosoustavy, teprve čísla o tom vypoví pořádně – na výšku zaberou 37 cm, na šířku 27 cm a do hloubky 30,5 cm, takže 11 kg hmotnosti asi nijak nepřekvapí.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 8

Regálovky Heeskof Rosie Mk II jsme poslouchali primárně v rámci hlavní redakční sestavy místo Xavian Quarta Evoluzione na řetězci GMG Power Harmonic Hammer 3000P / Roon / Métronome DSC1 / Norma Revo SC-2 LN / Norma Revo PA 160 MR, ale také v malé místnosti s Cambridge CXC a Cambridge CXA81. V prvním případě se hrálo na kabelech Nordost Heimdall 2 a Nordost Valhalla 2, v druhém na Dynamique Audio Horizon 2.

V „Cantata Con Mina“ od Miny De André („La Canzone Marinella“ | 1997 | Ricordi | 7432153879-2) je kontrabas zachycený ve velké podobě, silný a důrazný a Rosie Mk II z něho respektují docela velkou část – na regálovky je to dobrý výkon a dojem koresponduje s intuitivním dojmem, který vzbuzuje velikost ozvučnic. Brnknutý tón je napjatý a co do energie snaživý, má slušnou váhu a dobrý pocit sytosti, dokáže už naznačit to pěkné „brouknutí“. Reprodukce je v zásadě dobře učesaná, barvy tónů jsou naznačené nad rámec kategorie, i když nejspodnější polohy mají jistou tendenci k méně konkrétní měkkosti bez ohledu na to, čím reprosoustavy řídíte.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 16

Vokál Madeleine Peyroux v „Blue Alert“ („Half the Perfect World“ | 2006 | Rounder | 0602517032798) byl čistý a zřetelný takovým tím netechnickým, klidnějším způsobem, i tady bylo znát, že reprosoustavy chtějí nabídnout výrazný pocit plnosti. Vokální pásmo neslo dotek hebkosti, znělo vřeleji a třeba sykavky jsou spíš uhlazené, aniž by to nicméně ubíralo na zřetelnosti hlasu. Opět je nutno říct, že celková srozumitelnost se zdá být rozhodně z vyšší třídy, než naznačuje cenovka.

Také jadrné a dravé činely v „Deceptively Yours“ od Norah Jones & Peter Malick Group („New York City“ | 2003 | Koch | 0099923867821) zněly v klidu, tento úsek frekvenčního rozsahu je ovšem zřetelně analytičtější – máte vyslovený pocit čistého a jasného zvuku, i když je zcela bez agrese. Detaily jsou tu v množství hojném, netlačené, ale dobře vykreslené, v objemu příjemném pro ucho a trefeném tak, že výšky neotravují ani u horších nahrávek, ale ani nikdy nechybí.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 17

Zmínit si rozhodně zaslouží to, jak si Rosie Mk II poradí s dynamikou nahrávek při nízké hlasitosti – záznam Ravelovy skladby „Boléro“ (Seiji Ozawa / Boston Symphony Orchestra | 1974 | Deutsche Grammophon | 415 845-2) držel tvar nad očekávání dobře, orchestr měl už i nějaký pocitový objem a hudba měla při nízké hlasitosti dobrý důraz. Zvednete-li hlasitost na běžnou až vyšší úroveň, jistý akcent basů vzbudí dojem nadstandardní síly a plnosti, hudby je rázem dost a i při vyšší úrovni zůstává čitelná – Rosie Mk II sice nejsou úplně na koncertní hraní, ale v reálných podmínkách reálných domácností fungují velmi dobře.

Dvořákova „Serenade for wind and strings in D minor, B. 77 (op. 44)“ na záznamu orchestru Academy of St. Martin in the Fields pod taktovkou Nevilla Marrinera (1981 | Philips | 400 020-2) nehýřila okatými detaily, tělo skladby je kompaktní a uhlazené, zarovnané, bez vyčuhujících pozlátek, ale přesto dobře čitelné. Poklidná kultivovanost rozkrývá nahrávku bez problémů, jsme už ve sféře vyššího hi-fi, kdy tu míra nadhledu a celková nenásilná přehlednost promlouvá o tom, že běžná cenovka za takový zvuk by byla vyšší.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 18

Vzhledem k asymetrii osazení vysokotónových reproduktorů je nutné volit polohu podle akustiky místnosti (či osobních preferencí, pochopitelně) – pokud jsou reprosoustavy daleko od sebe, výškáče uvnitř budou ku prospěchu spojitosti a naopak jsou-li u sebe, pomůže zvolit výškáče od sebe, aby se scéna otevřela. Ustavit Rosie Mk II v místnosti nebylo nijak složité a nutno říci, že podání prostoru bylo vysloveně hezké. „My Old Flame“ Boba Jamese a Davida Sanborna („Quartette Humaine“ | 2013 | OKeh | 88765484712) se rozložila za reprosoustavami a to dokonce včetně zřetelného podání hloubky scény, které není u třicetitisícové kategorie zrovna samozřejmostí. Reprosoustavy nemají úplně velký zvuk, všechno je tak nějak „normální“ a příjemné, opět neokázalé.

Rocková „Many a Little“ ze stejnojmenné desky severských September (1995 | Tripple | TRIPPCD1004) měla šmrnc, to je nutno přiznat. Za velkou částí tohoto dojmu je lehce ducavý pocit „rytmických frekvencí“, které přiživuje bassreflex, ale přes tento jistý lehký akcent zůstává zvuk pořád velmi příjemný na poslech – žádná agrese, lehká uvolněnost, ale zároveň milý nadhled. Zvuk tak možná není úplně dravý, zůstává nicméně velmi příjemný napříč hlasitostmi vyjma těch opravdu vysokých a reprosoustavy nekladou žádný výrazný nárok na kvalitu nahrávek nebo systému – hrají stále příjemně.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 7

Velké a konzervativně tvarované regálovky Rosie Mk II od mladičké značky Heeskof jsou produktem zaměřeným čistě na kvalitu zvuku za dostupné peníze. Vzhledem k nastavenému obchodnímu modelu se to pak skutečně daří – jen těžko si za třicet tisíc pořídíte něco, co hraje takhle příjemně. Není to suchá audiofilie nebo studiový monitor, je to zvukový přístup s nadhledem, harmonií a zábavností. Reprosoustavy nejsou nijak zvlášť náročné ani na elektroniku, ani na usazení v prostoru a umí zahrát v tom nejupřímnějším slova smyslu hezky, takže je radost na nich poslouchat jakoukoliv muziku.

MĚŘENÍ

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 50 metrů čtverečních, standardním zatlumením (basové pasti a absorpčně-difúzní panely Sonitus Acoustics, koberce, velké plochy sedaček, rozlehlá knihovna, podhled vyplněný vatou, záclony a těžké závěsy,...), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici patrné z doprovodných fotografií. Měří se v referenční ose při průměrné úrovni akustického tlaku 80 dB / 1 m.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Pomiňme propad na 180 Hz, který je typickým artefaktem v redakční místnosti, jde o problém vzdálenosti měřícího místa a pozice reprosoutav. Samotná křivka frekveční odpovědi je záměrně „skloněná“ (což je styl často spojovaný s celkovou příjemností), energie nad 1 kHz má lehký „schůdek“ propadu, ale jinak je proměna veskrze plynulá a optimální. Působivě dobré je sladění charakteristiky v ose a mimo ni, Rosie Mk II by tak měly být prakticky nesměrové. Je vidět lehký akcent basu mezi 50 a 100 Hz, který bude dělat zvuk pocitově pěkně plným. Prakticky využitelná energie je už kolem úrovně 40 Hz.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m2

Frekvenční odezva – v ose (červená) a vertikálně pod úhlem 30° pod osou (žlutá) a 30° nad osou tweeteru (zelená)

Je vidět, že frekvenční odezva byla vyladěna tak, abyste za běžných poslechových podmínek vsedě nemuseli řešit centimetry – kdekoliv v ose tweeteru i kus pod ní bude reprodukce prakticky identická, ale neměli byste se dostat uchem nad tweeter, kde jeho energie prudce klesá.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m3

Frekvenční odezva – jednotlivé měniče a bassreflex v blízkém poli

Vyladění jednotlivých komponentů je příkladné. Snad jen rychlejší úbytek energie středobasu kolem 1,8 kHz je netypický, možná právě to stojí za naměřeným maličkým „schůdkem“ ve frekvenční odpovědi v oblasti mezi 1 a 2 kHz – přesto se podle měření zdá, že oba reproduktory jsou důstojně navázané.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m4

Frekvenční odezva na poslechovém místě (FFT) - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m5

Frekvenční odezva na poslechovém místě (impuls) - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m6

Celkové harmonické zkreslení (zelená linka)

Středobasový reproduktor vykazuje pod úrovní 100 Hz zvyšující se míru harmonického zkreslení. Měli jsme k měření i první generaci reprosoustav, kde tento problém byl patrný ještě ve výrazně vyšší míře, mezigeneračně výrobce dost zkreslení odstranil – zhruba až na 1/3 původních hodnot. Přesto na 60 Hz dosahuje až k hodnotě bezmála 3%. Zejména od 200 Hz výš je ale naopak zkreslení nízké.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m7

Zkreslení 2. (žlutá) a 3. (oranžová) harmonickou

Přestože zkreslení je zřetelné oběma harmonickými, dominuje přeci jen ta druhá. U první generace bylo zkreslení takové, že bylo i slyšet, u druhé generace už jsme nicméně ten pocit neměli.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m8

Waterfall

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m9

Impulsní odezva @ 1 m v ose tweeteru

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m10

Step response @ 1 m v ose tweeteru

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m11

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Impedanční křivka ukazuje naladění systému na úrovneň kolem 40 Hz, minimum neklesá pod 4 ohmy, takže reprosoustavy nebudou nepřiměřeně náročnými partnery ani pro základní zesilovače, k nimž cenově směřují. Průběh křivky je v zásadě nekomplikovaný. Na úrovni 350 Hz je vidět přítomnost nějaké drobné rezonance. Také elektrická fáze je v podstatě standardní, nevybočuje z optima a nemá úplně prudké úhly, takže reprosoustavy nebudou nutně žádat vysoké množství proudu pro optimální provoz.

2022 02 28 TST Heeskof Rosie MK2 m12

CSD z výstupu akcelerometru v polovině výšky bočního panelu @ 2,83 V

Hlavní rezonanční mód je zhruba na úrovni 350 Hz – tam, kde se rezonance projevuje také na impedančním průběhu. Jinak je ale nutné říct, že spektrum rezonancí je nadstandardně čisté, konstrukce je zjevně poctivě provedená.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ +/- ] | VELKÁ [--> 40m2] [ × ]

Kč 29 990,- - základní provedení

Kč 36 990,- - příplatkové povrchové úpravy

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ poctivý kus reprosoustav za dobrou cenu

+ působí citlivě, respektive ochotně se rozehrávají

+ harmonický zvuk, který by jinde mohl klidně stát o dost víc

+ dobré celkové sladění

+ hezké podání prostoru

ZÁPORY

- hlubší basové polohy mají lehkou tendenci měknout

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: Heeskof | www.heeskof.cz 

XAVIAN Concerto - třípásmové sloupové reprosoustavy

Perfect Sound Group

Polk Audio | hi-fi reproustavy

AV Center - pražské hi-fi studio

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

200 200 soundstyle

Dream Audio

E-shop Mareka Audio

Dynaudio EMIT

HiFi Studio TYKON

Fischer&Fischer high end reprosoustavy

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Grandinote Shinai [2]
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC1 [1]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
RME ADI-2 DAC FS [2]
Teac NT-503 [3]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Xavian Quarta Evoluzione [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [2]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Siltech Ruby Mountain II powerCON [1]
Nordost Valhalla 2 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [2]
Nordost Red Dawn
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

GMG Power Harmonic Hammer 3000P [1]
SOtM sPS-500 [1]
iFi iPower pro RME [2]
IsoTek EVO3 Syncro UNI [2]
IsoTek EVO3 Genesis One [2]
IsoTek EVO3 Titan One [2]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [2]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Bowers & Wilkins PI7 [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics DELOS 1815W1 [4]
IsoAcoustics DELOS 1815W2 [2]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [1] + [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
Xavian Quarta Stand
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

Amarock Studio | KEF - PASS LABS - HARBETH

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Vigo MKII Rodel Audio | hi-fi studio Praha HIFI GUIDE - mbl, Magnat, Q Acoustics

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Musical Fidelity

XAVIAN 16 200 200 cpt 17 200 200 aq Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Marantz MODEL 40n

PASS LABS Studio Špalíček - Ostrava Marantz AVHIFI | Storm Audio & Emotiva VOIX

Audio Video Show Praha 2022

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies