800 150 dynaudio partner

2019 06 11 TST WRS MM6 1

Značka Well Rounded Sound patří mezi ty mladé a ve svém kalifornském sídle navrhuje reprosoustavy, které mají za cíl z malého objemu v pěkném designu nabídnout velký zvuk při zachování přátelské cenovky. A co víc, produkty WRS vznikají ve spolupráci s českou značkou AQ. MM6 je největším z lifestyle modelů firmy.

WRS MM6 mají pěkně zpracované malé ozvučnice čistě pravoúhlého tvaru, na povrchu můžete mít dýhu nebo matný lak, jsou postavené na vysokých hrotech a patří pod ně ještě dodávaná dřevěná základna, která pomáhá jednak estetickému vjemu, jednak slouží jako tlumící prvek při umístění na skříňku či polici. I s ní ale reprosoustavy měří jen něco přes 32 cm na výšku, bezmála 14 cm na šířku a táhnou se 21,5 cm do hloubky. Na takové rozměry mají ale poměrně velkou hmotnost 8,6 kg.

Svým stylem jsou MM6 naprosto klasické kompaktní reprosoustavy - vpředu je tweeter a středobas, vzadu je zapuštěný relativně úzký bassreflexový otvor; podobný rádius má i zaoblení, pod nímž je zapuštěná vanička s jediným párem reproduktorových terminálů.

2019 06 11 TST WRS MM6 2

O středy a basy pečuje kónická membrána o průměru čtyř palců, výškám je vyhrazen reproduktor typu Ring Radiator od Vify. Dvoupásmový systém s tímto osazením má udávaný frekvenční rozsah 55 - 40 000 Hz (+/- 3 dB), impedanci 8 ohm a citlivost 87 dB / W / m.

WRS MM6 jsme poslouchali ve všech základních redakčních sestavách - hrály tedy místo Harbeth Monitor 30 spolu s OPPO UDP-205 a Norma Revo IPA-140, hrály s Cambridge CXC a CXA80 místo Fischer&Fischer SN-70 a nebo také s Teac NT-503, Emotiva XSP-1 a XPA-DR2. Hráli jsme ale také s VPI Scout, Grandinote Celio a Grandinote Shinai. Zkoušeli jsme nicméně i použít zesilovač z menších aktivních MM2 Active. O kabelech, filtrech a dalším příslušenství se dočtete více v pravém sloupci -->.

2019 06 11 TST WRS MM6 3

Basové tón v úvodu "By the rivers dark" Leonarda Cohena ("Cabasse La Collection" | 2011 | SONY | 88691918262) byly rozhodně objemnější, větší i plnější, než by proporce měniče i ozvučnic napovídaly a to bez toho, aniž by šlo o takový ten "tlačený" bas. V basu je cítit trochu vřelosti a měkkosti, ale je to příjemně poddajné podání - možná v něm nezaznívá dokonale vystižená každá poloha, ale je to už plnohodnotné hi-fi s vkusnou separací tónů a také třeba schopností naplnit pocitově i větší než jen malou místnost. MM6 působí v basech jako alespoň o třetinu větší regálovky, než jakými doopravdy jsou.

Střední pásmo pak nejde v rámci cenové hladiny nazvat jinak než jako vynikající. Tento vjem je zřejmý zejména díky kombinaci překvapující čistoty, důstojné i mezi o kousek dražší konkurencí, a jisté "hezkosti" a plnosti, kdy vokál Amber Rubarth ve "Full Moon in Paris" ("Burmester Selection Vol. 1" | 2017 | InAkustik | INAK 7804) měl velmi hezky podané barvy, už měl i poměrně citelné tělo a ve své hebkosti a kultivovanosti bylo velice příjemné ho poslouchat, ať už potichoučku (což není úplně stoprocentně ideální poloha pro MM6), nebo při běžné i vyšší hlasitosti (kde už si můžete dělat co je vám milé). MM6 nicméně nic nepřibarvují a zůstávají ve středním pásmu velmi solidně autentické a čisté, nepřidávají, ani neubírají a v kontextu své třídy fungují výtečně.

2019 06 11 TST WRS MM6 4

Cinkající činely v "Shiny Stockings" od Boba Larka a DePaul University Jazz Ensemble ("XLO Test and Burn-in CD" | 1999 | Reference Recordings | RX-1000) byly také velmi solidně čisté a zdálo se, že jsou i pěkně zřetelné, neupejpavé - objemově to nebylo nic obrovského, ale jejich zvuk se dokázal jednoznačně prosadit. Díky celkově jaksi maličko "do příjemna" nakloněnému podání (tedy hladkém zvuku, který umně zklidňuje případné ostré hrany) tu navíc nehrozila únavnost ani při delším poslechu.

V dynamických pasáží "Percussion Du Africa" (Dununba | "AUDIO Digital Masters III" | 2010 | STS Digital | 11-10) se MM6 ukázaly jako snaživé, energické a trochu dopředné. Nemůžete samozřejmě očekávat dynamiku, kterou vytlučete okna až u sousedů, nicméně na tak kompaktní systém je tu poctivá porce důraznosti a výbušnosti. Opět se zdá, že MM6 jsou větší, než doopravdy jsou. Přednes je snad jako celek trochu měkčí, ale jsou to solidní hi-fi výkony.

2019 06 11 TST WRS MM6 10

Slovanský chór v podání Cantus ex Corde z desky "The Absolute Sound Reference Vol. 2" (2016 | STS Digital | STS-6111152) nebyl vcelku pochopitelně podaný s tou dechberoucí mohutností a rozpracován na úroveň jednotlivých zpěváků, ale to prostě odpovídá kategorii reprosoustav. Čistota a čitelnost jsou ale slušné, rozhodně nemáte pocit nějaké zahuhlanosti, hlasy mají slušný objem a vlastně se MM6 snaží zůstat kultivovaně realistické a nestranné, což se daří tak dobře, jak to jen cenová kategorie dovoluje.

Prostor hudební scény "The Dance" Edwarda a Alice Elgarových ("Räumlichkeit und Transparenz" 2015 | stereoplay) byl podaný s takovým tím pěkným kouzlem malým monitorů, s onou soustředěností, která dobře načrtne pozici nástrojů v pravolevém směru a dá vám dobré ponětí o jejich konturách - jinými slovy, v menší a možná ještě střední poslechové vzdálenosti dostanete pěkně spořádaný zvukový obraz, v němž se dá nenásilně orientovat.

2019 06 11 TST WRS MM6 15

Snahu o větší a šťavnatější přednes pak oceníte zejména u moderních skladeb typu "Africa" od Toto ("Blu-spec CD - Feel the Difference" | 2009 | SONY | SICP 20048-9). Mohutné úvodní perkuse jsou kulaté, pružné a přitom mají objem, takže vytváří příjemně bohatý základ, zbytek skladby pak odsýpá s vkusnou rytmikou a spořádaností.

Kompaktní dvoupásmovky WRS MM6 mají možná poněkud lifestylové designové pojetí, ale jejich zvuk má blíže prapůvodním ideálům hi-fi. Vlastně skvělá celková vyrovnanost, jasné výšky a nad očekávání hluboké basy se snoubí do skutečně "dobře zakulaceného zvuku", který je prostý agresivity a nepříjemností, ale přesto nahrávkám dává řád a čitelnost hodné hi-fi segmentu. MM6 představují nenáročné, příjemně univerzální a dostupné reprosoustavy, které z malého objemu nabídnou chování povětšinou vyhrazené alespoň trochu větším ozvučnicím a měničům. Celkově jsou to povedené, příjemně hrající reprosoustavy, které nabídnou více než důstojnou kvalitu.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE + WATERFALL

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 50 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, velké plochy sedaček, rozlehlá knihovna, podhled vyplněný vatou, záclony a těžké závěsy,...), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny na pevném soklu cca půl metru nad zemí (v případě regálových modelů samozřejmě na stojanech) a co nejdále od stěn to bylo možné.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2019 06 11 TST WRS MM6 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Jen stěží byste mohli chtít, aby takhle malé reprosoustavy a tím víc v této cenové třídě měly frekvenční odezvu tak čistou a tak vyrovnanou jako mají MM6. Je až neuvěřitelné, že v reálu zahrají skutečně nějakých 60 Hz, byť je tu patrné veliké zdůraznění frekvencí nad 6 kHz, které ale do velké míry mizí při poslechu mimo osu. Od cca 75 do 10 000 Hz, kde se odehrává drtivá většina hudebního dění, jsou ale MM6 nádherně vyrovnané a to jak v ose, tak mimo ni - to svědčí o velké snaze, která byla návrhu věnována a MM6 nezavdávají jediný důvod ke kritice.

2019 06 11 TST WRS MM6 m2

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Bassreflex má dle impedanční křivky ladění kolem 53 Hz, reprosoustavy pak nemají žádné stopy po vnitřních rezonancích nebo nežádoucích vibracích, nejsou tu žádné nespojitosti nebo prudké přechody. Také elektrická fáze je čistá, nicméně vybočuje poměrně hluboko do záporných hodnot kolem mety 2 kHz - to by teoreticky mohlo představovat jistou zátěž pro zesilovače s cenami v řádek jednotek tisíc Korun, ale není to nic vysloveně problematického.

2019 06 11 TST WRS MM6 m3

Waterfall

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ +/- ] | VELKÁ [--> 40m2] [ × ]

Kč 11 990,- - dub, černý mat

Kč 12 194,- - ořech, bílý mat

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ velký zvuk z malé ozvučnice

+ skvělá čistota a vyrovnanost ve většině pásma

+ živý a plný zvuk

+ solidní hi-fi v lifestyle balení

ZÁPORY

- v dané ceně patrně vůbec nic

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: AQ | www.aq.cz 

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) DOSTUPNÁ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1]
Grandinote Shinai [4]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]
Cambridge CXA80 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71 [2]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
TelluriumQ Black [2]
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]
beyerdynamic Amiron Home [2]
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [3]
zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

En ten týky...

...dva špalíky, čert vyletěl z elektriky. I když ve známém dětském rozpočítadle se elektrikou myslí tramvaj, vlastně by se v našem malém, trochu zvláštním světě špičkové reprodukce zvuku dal čert najít leckdy i v té elektrice ve zdi a zásuvkách, budeme-li čertem rozumět nejproblematičtější (a patrně i kupodivu nejmasověji ignorované) místo většiny audio sestav.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

corner amarock studio