800 150 dynaudio partner

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 1

Německá značka Magnat věnovala rok 2019 vyladění svého výrobního katalogu reprosoustav a sjednotila své řady pod jméno Signature a tak základní nabízené modely spadají do Signature 500, střední hi-fi do Signature 700 a ambiciózní reprosoustavy nesou jméno řady Signature 900 (nad nimi je pak ještě již starší řada Signature 1100). Ve druhé nejvyšší řadě je pak k dispozici i kompaktní sloupek Signature 905.

Protože v rámci reorganizace modelů Magnat sjednotil nejen názvosloví, ale také používané technologie a estetickou stránku, vhled nevelkého sloupku nijak nepřekvapí. Kabinety z MDF panelů ve vysokém laku jsou prakticky pravoúhlé, vertikální hrany jsou nicméně lehce zkosené, což pomáhá jednak najít jednoznačnou estetiku, jednak pomáhá zmírnit vliv difrakcí v těchto místech.

Celá ozvučnice stojí na bytelné základně s vystupujícími ploškami, skrze které jsou v rozích prošroubovány poměrně mohutné nožičky, které umožní mimo jiné i nastavení vhodné vodorovné úrovně.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 2

Vpředu jsou osazeny čtyři měniče v D´Appolito rozložení, pro tento systém typický jeden tweeter je tu nicméně zdvojený - i tento modul s dvěma rozdílně velkými kopulkami vysokotónových měničů je u nových generací jednotícím prvkem a díky nim mají mimo jiné Magnat certifikaci Hi-Res.

Na zadní stěně jsou dole dva pozvolna klenuté výdechy bassreflexů typu Airflex a pod nimi vanička s dvěma páry reproduktorových terminálů v běžné podobě.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 3

Magnat koncipoval Signature 905 jako tří a půl pásmové - o nejvyšší výšky se stará super tweeter o průměru jen 1,9 cm, pod ním pracuje druhá vysokotónová měkká kopulka s průměrm 3 cm. Poté je tu dvojice identických měničů s průměrem 17 cm - jeden je čistě basový, druhý středobasový.

Měkké kopulky možná vypadají identicky jako u nižších modelů, jsou skutečně typu fmax, ale mají přídomek Signature, naznačující použití lepších komponentů včetně neodymových magnetických kroužků. Kónus velkých membrán jsou vyrobeny ze sendvičového keramicko-hliníkového materiálu. Magnetický systém používá dvojitý zkratovací kroužek a odvětrávanou cívku.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 4

Frekvenční výhybka s úrovněmi nastavenými na 320, 2 400 a 17 500 Hz nabízí fázovou a amplitudovou kompenzaci a chlubí se použitím kvalitní kabeláže.

Signature 905 jsou sice poměrně skladné, pořád je to ale sloupek s výškou 101 cm, šířkou 22,5 cm a hloubkou 35,2 cm, přičemž ani váha 24 kg není úplně skromná.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 5

Výrobce udává frekvenční rozsah 23 - 55 000 Hz, jmenovitou impedanci 4 - 8 ohm a charakteristickou citlivost 93 dB / 2,83 V / m.

Magnat Signature 905 jsme mohli poslouchat v pražském studiu HIFI CZ, kde jim společnost dělal jednak systém s Magnat RV-4 a MCD-850, ale i NAD M10. Vše se napájelo přes ISOL-8 Substation Integra a propojeno bylo kabeláží WireWorld. Srovnávat jsme mohli s celým portfoliem reprosoustav Magnat Signature – kompletní řadou Signature 500, Signature 900 i modelem Signature 1105.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 6

Svižná baskytara Marcuse Millera v „Power“ („M2“ | 2001 | Telarc | CD-83534) byla mocná, rozhodně mocnější, objemnější a tučnější, než byste reprosoustavám daných proporcí běžně přiznali. Část frekvencí ale působí zdůrazněně, až lehce přifouknutě. Reprosoustavy se k basům staví spíše měkčeji, ale drnkání je zřetelné, bytelně kovové a měkčeji houpavé. Ke zkrocení a udržení pevných kontur potřebujete agilní zesilovač a přesto modeloví kolegové ze stejné řady jako kdyby nabízeli bas snazší, poddajnější a přitom nijak méně „basový“.

Zpěv Bobbyho McFerrina v „Hush Little Baby“ („Hush“ | 1992 | SONY Masterworks | SK 48177) byl oproti basům trochu utažený, ne snad nějak problematický, ale civilní, až nenápadný. Čistota středního pásma je dobrá a vokál se zdá mít dostatek prostoru, nicméně trochu mu chybí takové to samozřejmé prokrelsení, opět se od vyššího a paradoxně i nižšího sourozence dočkáte jaksi soustředěnější a ve finále i barevnější reprodukce. Signature 905 hrají trochu technicky.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 7

Lehký cinkot činelu v „Take Five“ („Time Out“ | 2009 | Columbia | 88697 39852 2) byl dobře separovaný, bohatý a výrazný na poslech, objemově bylo vysokých frekvencí dostatek, stejně tak netrpěla nedostatkem ani jejich energičnost. Dvojitý tweeter také zajistí velmi solidní množství detailů, dlouhý dozvuk a přesto nesklouzává ke strohé analytičnosti. Je to spořádaný, řádný přednes, snad lehce přímočarý a civilní, ale vlastně naprosto adekvátně přirozený.

Díky razantnímu zátahu zespodu působí Signature 905 docela pěkně dynamickým dojmem – nástroje v „Two Bass Hit“ Dizzy Gilespieho („Night in Tunisia“ | 2006 | Bluebird | 82876 84866 2) byly živé, úderné, rozeznívající se bez nějakého zřetelného napětí, ale snaživé, trochu dopředné. Signature 905 působí oproti svých devítistovkovým kolegům trochu sušším dojmem, ne tak plnokrevným a k živosti je třeba je trošku probudit, ale pak reagují dobře.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 10

„Tribal Dance“ od Peter Green Splinter Group („Destiny Road“ | 2010 | Snapper Music | SBLUECD055) byla prezentována s férovou čitelností, objektivně vzato byl i mroukavý bas už slušně strukturovaný, ale přesto nepůsobí Signature 905 analytický dojmem. Nejlepší čitelnost najdete od vyšších středů výš, není to ale žádný audiofilský detail a soustředěnost na delikátní nuance – reprosoustavy nicméně nabízí solidní standard, to nejlepší z nich dostanete, když na ně alespoň lehce přitlačíte.

Orchest v „Allegro Moderato“ od Ralpha Vaughan Williamse („Symphony No. 9“ | 1994 | Everest | EVC 9001) byl roztažený pěkně do široka, proporčně pěkně veliký a zvuk celkově měl fajnový objem. Ani tady se navzdory možným očekáváním nedočkáte disciplinovaného hologramu, jako kdyby se Magnat snažily být hlavně poměrně velké a prostorné, než trojdimenzionálně dokonalé. Opět je to ale slušný hi-fi standard.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 9

Schopnost pěkně zabrat navzdory realistickým proporcím vynikla u „Please Read the Letter“ Roberta Planta a Alison Krauss („Raising Sand“ | 2007 | Decca | 475 9382), kde rytmus udával masivní a robustní kopák, hudba byla celkově pěkně rytmická a plynulá, tady už byla i citelná šťavnatost (ačkoliv ne taková jako u vyššího sloupku), byť tu a tam až lehce efektní. Na druhou stranu, třeba i při nižší hlasitosti hrají čitelně a vkusně.

Magnat Signature 905 jsou velikostně umírněné sloupky, které navazují na základní charakteristické rys nové řady Signature 9xx, ale oproti mohutným, šťavnatým a bohatým sloupkům Signature 909 i regálovkám Signature 903 je to jaksi sušší, celkově mírnější a civilnější projev. Moc pěkné jsou vysoké frekvence, líbivá je i schopnost zatáhnout basy pěkně odspodu, nicméně vyšší i nižší model se zdají být jaksi organičtější i harmoničtější, celkově uvolněnější a nabízející zážitky jaksi snáze, než Signature 905. Pokud ale hledáte civilní a vyrovnaně hrající sloupky a nebojíte se jít jim naproti výběrem elektronika, která je „probudí“, tak mohou rozhodně být i Signature 905 zajímavým řešením.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE + WATERFALL

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 60 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, velké plochy sedaček, hodně polic s komponenty a několik akustických panelů), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici patrné z doprovodných fotografií.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Naměřená frekvenční odezva ukazuje solidní vyrovnanost s průběhem v toleranci +/- 3 dB od cca 35 do 20 000 Hz, kde je o něco silnější přítomnost basu kolem 40 Hz a pak poměrně překvapivý nárůst energie v pásmu 250 – 350 Hz. Od 3 000 Hz je také patrné narůstání energie zdvojeného vysokotónového systému, byť to platí hlavně pro poslech v přímé ose a mimo ni (tedy s nenatočenými nebo jen minimálně vtočenými reprosoustavami) zůstává frekvenční odezva v podstatě vyrovnaná, prostá nějakých výrazných propadů; nebýt zdůraznění v pásmu okolo 300 Hz, byla by frekvenční odpověď dokonce vynikajícně vyrovnaná.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 m2

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Na naměřené křivce impedance je vidět ladění bassreflexu zhruba na 38 Hz, na 160 Hz je patrná přítomnost lehké rezonance, podobně tak i na 1 100 Hz. Ani jedna rezonance nicméně nemá potenciál nějak zkreslit poslech. Nejníže padá impedance na úroveň lehce pod 4 ohmy, ale slušný zesilovač odpovídající třídy by neměl být v ohrožení, byť se vyplatí vybrat co nejlepší elektroniku. Průběh elektrické fáze je v podstatě taktéž bezproblémový. Pro zesilovač tak nebudou Signature 905 nijak drastickou zátěží, ale jak už bylo řečeno, věnovat chvíli výběru co nejlepšího zesilovače se vyplatí.

2020 04 09 TST Magnat Signature 905 m3

Waterfall

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ × ] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ ✓] | VELKÁ [--> 40m2] [ ✓]

Kč 55 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ pěkné zpracování ozvučnic

+ plný zvuk

+ hluboký basový rozsah

+ celkově příjemný, nekonfliktní zvukový styl

ZÁPORY

- reprodukce působí lehce „na efekt“

- menší regálovka i větší sloupek ze stejné série jsou zřetelně harmoničtější

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: HIFI CZ | www.hificz.cz 

DOVOZCE: HIFI GUIDE | www.hifiguide.cz 

Přenosky Ortofon

XAVIAN - ručně vyráběné reprosoustavy

Audio kabely Dynamique Audio

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

Rodel Audio

Kabely Supra

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1] + [4]
Grandinote Shinai [3]
Cambridge CXA80 [3]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Emotiva ERC-4 [2]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII [3]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Quarta [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Planar 1 [3]
+ Rega Elys 2
Rega Atlas MK2
AVID Level 45

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB) [2]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
Mudra Powerchord
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

GMG Power Harmonic Hammer 3000P [1]
IsoTek EVO3 Syncro UNI [2]
IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Aquarius [2]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [2]
Furman AC-210 A E [3]

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]+[5]
AKG N700NC
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
zakázkové stojany pod Harbeth
Xavian Quarta Stand
stojany Kudos S50
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5
iMac 27" (2020) + Audirvana [2]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 1.5
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Pozitivní vlny

Musím přiznat, že potom, co až nečekaně hladce proběhla Audio Video Show Praha 2020, měl jsem pocit, že je všechno v pohodě a klidu. Stačilo ale pár dní a situace se zamotala do toho nepříjemného a vlastně trochu depresivního stavu, ve kterém se celý svět nachází. Kdy víc než právě teď tak je dobré uvědomit si pozitivní sílu hudby (zesílené samozřejmě adekvátně pozitivním aparátem...).

Číst dál...

 

Všechny nepravidelníky

HiFiGram

Dynaudio Contour i 200 200 avs 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Amarock Studio