2019 09 30 TST AVM PA 32 1

Němečtí Audio Video Manufaktur (či spíše jen AVM) vytváří v německé obci Malsch již od roku 1986 elegantní designové kreace, zaměřené stejnou měrou na hodnotný vnější vzhled jako na technickou funkčnost. Současná generace přístrojů nabízí krásně čisté moderní linie, skvělé zpracování a často i modulární koncept, který vám dovoluje "růst". To je případ mimo jiné i základního firemního předzesilovače PA 3.2.

Nevýhodou designové strategie firmy je to, že přístroje jsou od sebe jen těžko na první pohled rozeznatelné (což je ale zase na druhou stranu plus pro nižší modely), výhodou zase to, že design je opravdu pěkný. Jednoduché rovné linie PA 3.2 na čelním panelu neruší prakticky nic - jsou tu dva mohutné kulaté ovladače pro výběr zdroje a nastavení hlasitosti, mezi nimi je mimořádně dobře čitelný a přehledný displej a pod ním pětice kulatých tlačítek s různými funkcemi, které se vždy zobrazují vespod na displeji (mimo jiné jde třeba o tónové korekce apod.), šesté tlačítko je po levé straně a slouží k zapnutí; jistě ne náhodou má stejný průměr jako na druhé straně panelu umístěný sluchátkový výstupní jack. Vizuální dojem je tak prakticky dokonale symetrický, dokonale čistý.

Zadní plocha s konektory je ze všech čtyř stran kryta decentním přesahem krásně opracovaných panelů šasi (spojených mimochodem tak dobře, že nikde zvenku nejsou vidět šrouby), nikde nic nepřečuhuje a vizuálně nepřekáží. Standardně je tu poměrně bohatá sestava jednoho symetrického XLR vstupu a pěti nesymetrických cinchových vstupů, doplněná o linkový cinchový výstup a procesorovou smyčku (třeba pro procesor korigující akustiku, ekvalizér, subwoofer - prostě podle chuti). Ven signál proudí paralelně přes regulované cinche a XLR. Je tu pak samozřejmě ještě třípólová zásuvka s velkým vypínačem.

2019 09 30 TST AVM PA 32 2

Zajímavá je možnost modulárního rozšíření - jsou tu celkem tři sloty, do nichž lze instalovat přídavnou kartu. Jednak můžete pořídit přenoskový předzesilovač pro MM i MC přenosky, jednak D/A převodník s koaxiálním, optickým a USB vstupem a jednak je tu trošku starosvětský modul FM tuneru.

Vnitřní konstrukce je čistá a vlastně poměrně jednoduchá, jak je u AVM zvykem - jsou tu desky plošných spojů, pečlivě pospojované a s jen minimálním množstvím kabelů. Výrobce se o technologické stránce svých komponentů nijak nerozepisuje, tím méně pak nabízí technických parametrů.

2019 09 30 TST AVM PA 32 3

V praxi se dozvíte jen to, že přístroj při rozměrech 43 x 32,5 x 10 cm (š x h x v) váží 6 kg.

Předzesilovač jsme poslouchali v rámci běžných redakčních sestav - protože šlo nicméně o předzesilovač, vždy ho doprovázel koncový stupeň Emotiva XPA-DR2. V tomto setu hrál s OPPO UDP-250 a Harbeth Monitor 30, hrál s Cambridge CXC a Fischer&Fischer SN-70 nebo s KEF LS50 a Teac NT-503. Ve všech systémech pak hrál i s AVM MP 3.2. O použitém příslušenství, kabelech a dalších součástech sestav se více dozvíte v pravém sloupci -->.

2019 09 30 TST AVM PA 32 5

Do Cohenovy "By the rivers dark" ("Cabasse La Collection" | 2011 | SONY | 88691918262) vetkl předzesilovač v basovém spektru nejen svůj lehce měkčí a jemnější dotek, ale také jakousi uvolněnou solidnost, s níž dokázal u basových tónů udržet čitelnost kontur a onen pocit skutečné hloubky. Předzesilovač pracuje s lehkostí, s citem a s nenásilností, ale bas je dobře tvarovaný, má řád a má víc z high-endové sebejistoty, než byste za "sedmdesát a něco" mohli očekávat. Je to bas, který se odehrává s lehkostí, houpá se a pluje.

Totéž platí vlastně i pro vokál Amber Rubarth v její "Full Moon in Paris" ("Burmester Selection Vol. 1" | 2017 | InAkustik | INAK 7804), kdy se hlas vznášel s lehkostí a uvolněností, v hladkém a hebkém hávu pohodové laskavosti. Pod ní je ale čistota a čitelnost, provázející vokál, přirozeně a bez techničnosti nebo tlaku dominující poslechu - je tu prostě přirozenost a v kombinaci s dobrým detailem odpovídá kvalita středního pásma, jeho otevřenost a bohatost všem standardům, které si cenovka žádá, ba je tu všeho ještě víc.

2019 09 30 TST AVM PA 32 6

Všeobjímající jemnost a hladkost pak nezastírá detaily ani v nejvyšší části frekvenčního spektra, jak ukázaly třeba činely v "Shiny Stockings" Boba Larka a DePaul University Jazz Ensemble ("XLO Test and Burn-in CD" | 1999 | Reference Recordings | RX-1000). Je to přirozený zvuk, doprovázený dlouhým dozvukem a pocitem solidní pevnosti a konkrétnosti a AVM dobře vystihuje také kovovou texturu nástrojů - jemné šelestění zní s příjemnou přirozeností.

Razantní bubínky a rytmika v "Percussion Du Africa" (Dununba | "AUDIO Digital Masters III" | 2010 | STS Digital | 11-10) ukázala na trochu pomalejší, uvolněnější zvuk, který se nesnaží o okázalou dynamičnost, není to takový ten našlápnutý přednes, spíše trošku vlající, lehce sametový zvuk, ale přesto má dopad paličky dostatek explozivní síly. PA 3.2 není brutálně razantní, ale má solidní konkrétnost a dýchající nadhled, která vám to snadno vynahradí.

2019 09 30 TST AVM PA 32 9

Přednes zůstává v každém okamžiku neanalytický, netechnický, prostě celkově klidný a jaksi uvolněně čitelný. Přesto už vás předzesilovač vezme víc než dostatečně hluboko mezi sboristy z Cantus ex Corde v jejich interpretaci slovanské sborové skladby z desky "The Absolute Sound Reference Vol. 2" (2016 | STS Digital | STS-6111152). Předzesilovač neakcentuje jednotlivosti a nuance, načrtává hudbu jako celistvou plochu a přesto - vnímáte velikost sboru, tu směsku hlasů, jejich propletení. Prostě, čitelnost je opravdu dobrá a důstojná.

Prostor nahrávky "The Dance" Floriana Couteta ("Räumlichkeit und Transparenz" | 2015 | stereoplay) získal vnořením AVM PA 3.2 na vzdušnosti, předzesilovač umí hrát pěkně nadýchaně a volně a lehce. Měkkost nerozmazává dobrou lokalizaci jednotlivých nástrojů a přestože je zvuk tak nějak neokázalý a neupozorňuje ani na pravolevou šířku, ani na hloubku, je tu obojího docela dost, aby vás hudba obklopila.

2019 09 30 TST AVM PA 32 7

"Africa" od Toto ("Blu-spec CD - Feel the Difference" | 2009 | SONY | SICP 20048-9) pak velmi dobře poukázala na uvolněnou, nekonfliktní, možná trošku měkčí charakteristiku přístroje, která dá hudbě prostor k tomu, aby plula a plynula. Nemusíte se ani bát, že by nefungovala rytmika - muzika šlape, je možná jemnější a decentní, ale rozhodně zábavná a rozhodně dobře čitelná.

Předzesilovač AVM PA 3.2 možná představuje základ firemního portfolia, ale jinak je to mimořádně solidní zástupce střední high-endové třídy, který v nenápadném a vlastně nekonfliktním zvukovém obalu a moderní a skvěle zpracované fyzické slupce nabízí atraktivní modulární koncept a hlavně, hlavně pak zvuk, který nenásilnou formou dokáže podat jakoukoliv muziku a dokáže důstojně zapadnout do prakticky jakékoliv sestavy zejména díky tomu, že jakoby "nepřekáží", že má svou možná maličko jemnější a vřelejší stopu, ale díky ní učeše reprodukci jakéhokoliv systému a hlavně vám otevře dveře, kterými snadno můžete proplout do srdce svých nahrávek mnohem hlouběji, než byste si od přístroje za "sedmdesát a něco" (což, přiznejme si, není v dnešním světě high-endu žádný peníz) mohli čekat. PA 3.2 je rozhodně povedený stroj na hudbu...

Kč 71 888,- - standardní provedení

Kč 92 198,- - chromované provedení

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ elegantní a dobře zpracované šasi

+ modulární rozšiřitelnost

+ moc příjemná jemnost hlasitosti

+ dobrá kontrola basové složky

+ velmi realisticky nastavená cenovka

+ tolerantnost ke kvalitě nahrávek

ZÁPORY

- pokud vyžadujete audiofilsky puritánskou analytičnost, pak AVM tenhle styl úplně nevyznává

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Mareka Audio | www.marekaaudio.cz 

Audiohappening 2024

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

AAI - ultimativní audiofilské kabely

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Moon 250i v2
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
EverSolo DAC-Z8 [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102
s314 Omicron

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
InAkustik LS-1603 [2]
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [2]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
SOtM sPS-500
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [3]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

Amarock Studio | Audio Solutions

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

HiFi Morava - Audiovector

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audiohappening 204

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies