2019 07 15 TST Moon 260D 1

Už od nástupu streamování před lety letí světem domácího audia pro náročné zpráva, že CD přehrávače jsou na ústupu (a ony skutečně do určité míry jsou) - nicméně i ve střední třídě zatím i přes blížící se nedostatek kvalitních mechanik zůstává poměrně dost modelů k výběru. Jedním z nich je i model 260D od kanadských Moon, který sám výrobce zařazuje jako "transport s volitelným modulem D/A převodníku".

Na pohled je Moon 260D klasickým produktem značky - třísegmentový čelní panel můžete mít ve světlé, tmavé nebo "míchané" kombinaci, klenuté boční panely čela jsou tu pro okrasu a vše zásadní se odehrává uprostřed. Tam je velké logo výrobce, tenounká dvířka, která ukrývají šuplík mechaniky a nevelký obdélníkový displej s jasně červenými znaky a minimalisticky účinnou formou podávání informací.

Po stranách této trojice zásadních elementů jsou pak ve dvou pyramidách vyrovnaná ovládací tlačítka - vlevo sedm, vpravo šest. Levá část slouží k zapnutí a nastavení chování, pravá pro přímé ovládání přehrávání.

2019 07 15 TST Moon 260D 2

Pohled na učesaný zadní panel odhalí potěšující paletu konektorů. Samozřejmé jsou analogové linkové výstupy v podobě cinchů i XLR konektorů, poměrně běžné jsou i digitální výstupy, byť mix koaxiálního a AES/EBU konektoru zrovna mainstream není. Potěší pak i čtveřice digitálních vstupů, která z 260D může udělat centrální bod celé vaší sestavy - jsou tu dva koaxiální, jeden optický a jeden galvanicky oddělený USB konektor.

Za zmínku ale stojí i "chytrost" přístroje - ovládat jej lze přes RS232, ale v rámci sestavy Moon / Simaudio produktů i přes SimLink, kdy pomocí vstupu a výstupu propojíte celý systém do kaskády a ovládáte tak chytře celý ekosystém najednou až do drobností jako je navolení správného vstupu na zesilovači při zapnutí přehrávače atd. atd.

2019 07 15 TST Moon 260D 3

Vnitřní část je pak pěkně poctivě poskládaná - vpředu je pěkně provedená mechanika (byť nijak "morbidní"), dobře odpružená a v citlivých místech zakrytá. Antivibrační systém pracuje na gelové bázi a se čtyřmi nosnými body. Jde o M-Quattro Drive přímo od Moon, kterýžto transport je i ve vyšším modelu 650D. Zajímavostí je schopnost načíst krom klasických CD disků i data v MQA formátu, která nicméně nerozkódovaná putují do digitálních výstupů. Analogové a digitální obvody mají oddělené desky plošných spojů, napájecí zdroj stojí na zapouzdřeném toroidním transformátoru a baterii filtračních kondenzátorů.

Výrobce neudává konkrétní typ použitého D/A převodníku, nicméně chlubí se 32 bitovou hloubkou jeho pracovního režimu a tím, že zvládá PCM signál s rozlišením až 24 bit / 192 kHz. Dále se pak dozvíte ještě to, že celkové harmonické zkreslení ani zkreslení intermodulační nepřekračují hodnotu 0,005%, že odstup signálu a šumu i dynamika dosahují excelentních 120 dB a separace kanálů 116 dB.

2019 07 15 TST Moon 260D 4

Líbilo se nám, jak bytelně udělaný Moon 260D působí a to i nad rámec své cenové hladiny - při šířce 42,9 cm, hloubce 33,3 cm a výšce 8,6 cm váží solidních 7,5 kg.

Moon 260D jsme poslouchali v kombinaci s firemním převodníkem Moon 280D i bez něj a to v rámci všech redakčních sestav - s Norma Revo IPA-140 a Harbeth Monitor 30 spolu s Harbeth Monitor 30, s Grandinote Shinai a Harbeth nebo také s Emotiva XSP-1 / XPA-DR2 a KEF LS50 (kde alternovaly Teac NT-503) a krátce též s Cambridge CXA80. Porovnávat jsme mohli s Cambridge CXC nebo OPPO UDP-205, u D/A převodníků s Moon 280D nebo ASUS Xonar Essence One MUSES MKII. O dalších použitých komponentech, kabelech, filtrech a všem dalším příslušenství se dozvíte v pravém sloupci -->.

2019 07 15 TST Moon 260D 5

Je dobré říct, že i zvuk z externí mechaniky typu Cambridge CXC nebo z počítače získá při "protažení" přes Moon 260D velkou část jeho signatury. Na to, že jde vlastně o doplňkový modul, tak je to naprosto plnohodnotně fungující řešení, kterého se nemusíte rozhodně bát ani tehdy, kdy bude 260D hrát primárně právě roli převodníku.

Hluboký bas ve "Way Down Deep" Jennifer Warnes ("The Hunter" | 1992 | Private | 1005-82089-2) byl nadýchaný, až lehce načechraný, vybavený notnou váhou a ve své bohatosti byl velmi solidně konturovaný, poddajný a silný. Na danou kategorii hrál přehrávač s velkou chutí, se šmrncem a temné, hutné basové tóny měly strukturu a uvolněnou jistotu. Je to vlastně nebývale tekutý, high-endově důstojný bas, přítomný a šťavnatý.

2019 07 15 TST Moon 260D 6

Také vokál Eleanor McEvoy v "Leaves me wondering" ("System Solution" | 2019 | Nordost) byl zřetelný, hlavně ale krásně přirozený v bohatosti, barevnosti i detailnosti - ve své komplexnosti a jakési blízké dosažitelnosti a hmatatelnosti bylo střední pásmo krásně otevřené bez technické strohosti. Je to opět chuť a šťavnatost, s jakou Moon hraje, co vás doslova vcucne do prakticky jakékoliv nahrávky. Hlasu pak nechyběla váha a plnost, tělo a objem - všechno v míře naprosto excelentní k vynaloženým penězům.

Se skvělou nonšalancí se přehrávač popral také s činely a vibrafonem v "Sex without bodies" od Dave´s True Story ("AUDIO Digital Masters I" | 2010 | AUDIO | 01-10). Zvuk nijak nenasazoval, ale nenásilně plynul, důstojně a samozřejmě, prostý pozlátka a přitom znělý a jasný. Opět vás potěší detailnost a nadstandardní čitelnost, činel je prostě činel, pěkně doznívá a ševelí. 260D nemá nijak podlézavý nebo zdůrazněný zvuk a přesto si umí získat cinknutím prostor a pozornost.

2019 07 15 TST Moon 260D 7

Elektronicky pulsující "Love is gone" Davida Guetty ("Focal CD No. 8" | 2009 | Focal | 509999680442) měla odvážně šťavnatý šmrnc, přehrávač se umí prosadit a ačkoliv nemáte pocit, že jeho zvuk se někam tlačí, najednou je všude kolem vás, je plný energie a - jinak to prostě říct nejde - chuti hrát. Velký, mocný, tučný přednes se snadno nadechne a pak vás s grácií a suverenitou Johna Travolty roztancuje. Opět se nedá říct nic, než že ve svém nadhledu je 260D dál, než by cenovka hluboko pod sto tisíc naznačovala.

Mnohostrunný a mnohovrstvý zvuk v "A Rose for Me" od The Soundscapers (""FIM Super Sounds III" | 2006 | FIM | FIM XR24 073) byl na povrchu hladký a neanalyticky homogenní, ale přesto byl od linky basy po drnkání mandolíny dobře oddělený, organizovaný a nenásilně samozřejmý ve smyslu high-endu se vším všudy. Možná na reprodukci ulpívá trochu vřelosti, ale charakteristicky pohodový zvuk Moon nenarušuje přehledné podání textur všech nástrojů, ani nekazí celkový dojem, že elektronika "to má v ruce". Není to dokonalá organická analytičnost super drahých přehrávačů, na druhou stranu je zvuk dospělejší a více "krev a mléko", než by odpovídalo standardům třídy.

2019 07 15 TST Moon 260D 11

Hudební scénu v "Innocence" od Hoff Ensemble ("Polarity" | 2018 | 2L | SL-145-SABD) přehrávač ukotvil nejen v pravolevém, ale zřetelně i v předozadním směru, dění se odehrávalo mezi reprosoustavami a za nimi a bylo možné dobře poznat, který nástroje je v prostoru kde jak v pravolevé, tak v předozadní ose a navíc měl každý instrument jasné ohraničení a jasný prostor kolem sebe. Dalo by se říct, že šlo o nestísněný, vzdušný a přirozeně kultivovaný zvuk.

Moon 260D nedělá překvapivě žádné velké ciráty tam, kde nahrávka naráží na limity - třeba živelná "That Man" od Caro Emerald ("Deleted Scenes from the Cutting Room Floor" | 2010 | Grandmono | 88697776142) byla zjevně dynamicky omezená a trochu tvrdší, ale nijak to nebránilo užít si její svěžest a rytmickou nadupanost. Přehrávač vás s nakažlivou chutí provede celou nahrávkou, nabízí velkou porci energie, plnost a zvuk, v němž je vlastně všechno co pro zábavnou chvilku s hudbou chcete.

2019 07 15 TST Moon 260D 9

CD přehrávač Moon 260D patří mezi ty nejzábavnější, které si za pětimístnou cenovku můžete koupit - a přesah jeho zábavnosti jde rozhodně do ještě vyšší cenové třídy, protože tak bohatý, příjemný a zároveň realistický zvuk není žádnou samozřejmostí. Nejhodnotnější devizou přehrávače je pak ta samozřejmost a nekomplikovaná zábavnost, s níž vám naservíruje jakýkoliv hudební žánr v prakticky jakékoliv nahrávce a přesto zvládne být detailní, dynamický a tonálně autentický jak si high-endová třída žádá. Pokud tak chcete roztáčet stříbrné kotoučky a využít několik digitálních vstupů pro sjednocení svých digitálních zařízení, tak 260D vám ukáže chutě opravdového high-endu za velmi racionální cenovku.

Kč 76 490,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ bytelná kontrukce

+ přítomnost vstupů

+ plný a příjemně kultivovaný zvuk

+ překvapivá detailnost

+ velmi férová cena za daný výkon

ZÁPORY

- vlastně nic, tohle je poctivý a zaplatitelný high-endový přehrávač

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Mareka Audio | www.marekaaudio.cz 

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

200 200 tykon akce

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) DOSTUPNÁ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1]
Grandinote Shinai [4]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]
Cambridge CXA80 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71 [2]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
TelluriumQ Black [2]
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]
AKG N700NC
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [3]
zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

En ten týky...

...dva špalíky, čert vyletěl z elektriky. I když ve známém dětském rozpočítadle se elektrikou myslí tramvaj, vlastně by se v našem malém, trochu zvláštním světě špičkové reprodukce zvuku dal čert najít leckdy i v té elektrice ve zdi a zásuvkách, budeme-li čertem rozumět nejproblematičtější (a patrně i kupodivu nejmasověji ignorované) místo většiny audio sestav.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock 2019 200 200 htp

corner amarock studio