Musím se přiznat, že zesilovač ATC SIA2 150 byl mým prvním kontaktem s elektronikou firmy Acoustic Transducer Company. Tato anglická firma, založená v roce 1974, se nejprve zabývala výrobou kvalitních 12“ reproduktorů. Dobré zkušenosti s jejich vývojem začala od roku 1978 využívat pro výrobu monitorových reproduktorových soustav. Reproduktorové soustavy v pasivních i aktivních variantách se uplatňují jak v nahrávacích studiích, tak v domácích hifi systémech. A elektronické přístroje jsou vlastně jen „vývojovým odpadem“ aktivních výhybek a zesilovačů pro aktivní reprosoustavy.

Integrovaný zesilovač SIA2 150 má dost nekonvenční vzhled. Nerezový broušený panel je osazen dvěma extrémně velkými knoflíky a dvěma tlačítky. Panel je svisle rozdělen tmavými lištami a v té střední jsou indikační LEDky vstupů. Trochu matoucí jsou čtyři velké hlavy propojovacích šroubů - jejich tvar a velikost jsou podobné ovládacím tlačítkům. Pevné šasi je ocelové s mohutnými hliníkovými chladiči, uschovanými pod společným hliníkovým krytem. Přepínání pěti vstupů a páskového monitoru je šesti miniaturními relé, stejně tak se přepíná funkce mute. Regulaci hlasitosti má na starosti přesný „motorový“ potenciometr Alps.

Napájecí zdroj je osazen menším toroidním standby transformátorem, který nabíjí nevýkonovou předzesilovací a napěťovou část, a stíněným plášťovým transformátorem vyhrazeným pro napájení výkonových zesilovačů.

Výkonové zesilovače mají kompaktní konstrukci s kontaktní montáží desek elektroniky na rozměrné chladiče, vlastní napájecí zdroje s filtračními kondenzátory 2x10 G a jsou osazeny vždy dvěma komplementárním páry výkonových MOSFET tranzistorů. Relativně vysoký klidový proud zaručuje, že zesilovač pracuje při nízkých výkonech převážně ve třídě A. Dostatečné proudové předimenzování výkonové části umožnilo vyřadit z výstupní cesty jakékoliv ochranné kontakty, a zajistit tím vysoký činitel tlumení (i ta nejkvalitnější a nejdražší relé mají při paralelním propojení kontaktů odpor jednotek až desítek miliohmů a výrazně tak činitel tlumení snižují - klasická RP100 má nějakých 50 miliohmů a pro 4 ohmovou zátěž zhorší činitel tlumení na 80), jehož plné využití podporují i klasické WBT reproterminály. Všechna přípojná místa včetně sluchátkového výstupu jsou pouze na zadním panelu - pro sluchátkový výstup je to dost nestandardní místo. Kromě běžných linkových vstupů a výstupů pro záznam má zesilovač i výstup předzesilovací části a neobvyklý linkový výstup pro subwoofery. Konstrukce a zvolené výrobní technologie odpovídají malosériové výrobě, „garážovce“. Nicméně nic není ošizeno, nic neschází a kromě nekonvenčního výstupu pro subwoofery ani nic nepřebývá.

Zesilovač byl pro mě zcela nový a ani na stránkách výrobce, ani na webu se nevyskytují žádné detailnější informace, a tak jsem si alespoň základní vlastnosti kontrolně přeměřil. Výstupní výkon je téměř 210 wattů v jednom kanále do zátěže 4 ohmy, činitel tlumení pro stejnou zátěž je na nízkých kmitočtech vyšší než 200 a harmonické zkreslení je na nízkých a středních kmitočtech okolo 0.003%, na 20 kHz 0,045% (při výstupním výkonu 25W). Překvapivě příjemná je měkká a stabilní limitace v celém akustickém pásmu. (Pozn.: měření jsou pouze informativní a byla provedena standardní servisní měřící sestavou Neutrik/Tektronix).

Konvenční dálkový ovladač je určen pouze pro ovládání základních funkcí: přepínání vstupů, regulaci hlasitosti, mute a vypínání napájení. Dalších šest tlačítek je určeno pro případné ovládání CD přehrávače.

Po zapojení a zapnutí sítě vypínačem na zadním panelu začíná poslech rychlým střihem. Standby stav totiž udržuje zesilovač s plně aktivovanými napájecími napětími, a tak po spuštění z dálkového ovladače bezprostředně, bez jakýchkoliv pazvuků, začne zesilovač „naplno“ hrát. Nezaznamenáte žádnou prodlevu, aktivity mute obvodů nebo jiná zdržování. Pokud je vytočen regulátor hlasitosti mimo minimální polohu, okamžitě slyšíte hudbu. Z toho také vyplývá, že Standby stav udržuje analogové obvody plně aktivní, ne jako u spotřebních zařízení, u kterých je aktivní většinou napájecí kontrolka a případně nějaký údaj na displeji.

Reprodukce je živá, čistá, s jemnými detaily a plnou dynamikou i při vysoké poslechové hlasitosti. Na rozdíl od většiny obdobně drahých MOSFET zesilovačů, které jsou na basech zpravidla „měkčí“, je reprodukce nejnižších kmitočtů pevná, s přesnými obrysy a dostatečnou energií. Po podrobnějším poslechu je zřejmé, že lokalizace je přesná a stabilní (prostor se nemění ani při výrazných rozdílech v hlasitosti poslechu). Perkuse jsou rychlé, detailní a prostorově oddělené. Plně si to užijete u akustických nástrojů, klasických (Reference Recording-Stravinskij, Berlioz) i jazzových záznamů (Ali Farka Toure, Miles Davis Kind of Blue, Weather Report - Heavy Weather, Maynard Ferguson…). Přitom ani hodně hlasitá reprodukce rockové hudby nemá slabiny. Rolling Stones Bridge to Babylon, nahraná skutečně „na doraz“, zůstává dynamická, agresivní a přitom detailní.

Bezpodmínečným předpokladem, že si tyto přednosti plně užijete, je akusticky symetrický poslechový prostor. Zesilovač kromě regulátoru hlasitosti totiž nemá žádné ovládání, tedy ani regulaci symetrie. Ale i to se pozitivně podepisuje na perfektní reprodukci. Musím se přiznat, že po testu patří SIA2-150 mezi mé vážné favority.

Údaj uváděné výrobcem

Integrovaný zesilovač – SIA2-150

Výstupní výkon – 150W / 8 ohm

Vstupní citlivost / impedance – 350 mV / 22 kohm

Odstup rušivých napětí – větší než 100 dB

Kmitočtový rozsah – 5 Hz – 200 kHz +/- 0.1 dB

Rozměry š x v x h – 435 x 135 x 350 mm

Hmotnost – 20 kg

Cena – Kč 69.900,-

Výprodej hi-fi

200 180 hificz

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) DOSTUPNÁ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1]
Grandinote Shinai [4]
Emotiva XPA-DR2 [2]
Cambridge CXA80 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71 [2]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]

GoldenEar SuperSub X [3]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]
beyerdynamic Amiron Home [2]
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Harmonii, švih a břink

Milí čtenáři,

čas letí, jak praví okřídlené přísloví, jako voda. Doufám, že rok 2018 pro vás byl ve znamení úspěchu a třeba i nalezení nějaké nové, skvělé zábavné cesty k dobrému zvuku. Takže vám všem ještě jedno přání všeho nejlepšího do nového roku a nechť je vše tak, jak si přejete.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

21 200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

corner amarock studio