800 150 projektordoma

2016 09 21 DK Samsung TV 1

Nejnovější zobrazovače (vlastně bez ohledu na značku) jsou nepředstavitelně velké, nepředstavitelně tenké, nepředstavitelně dobře vybavené, nabízející rozlišení, rychlost, dynamiku a barevnost, kterou třeba ještě před 10ti lety nabízely sotva kinosály, natož domácí produkty. Navíc v balení tak tenkém, tak svižně reagujícím a tak nabitém softwarovými vychytávkami, že se dnes už možná víc blíží představám sci-fi spisovatelů a scénáristů, než původních tvůrců konceptu televize.

Model UE65KS8002T patří na vrchol katalogu Samsung a krom samotného zobrazovače a tunerů je to (už klasicky) také plně vybavené multimediální centrum. 65" úhlopříčky (tedy 163 cm) už stačí v podstatě kdekoliv, certifikované UHD rozlišení 3 840 x 2 160 pixelů pak platí nejen pro nativní obsah, ale také do něj lze upscalovat cokoliv z jakéhokoliv vstupu - to je třeba u českého UPC vysílání trochu kontraproduktivní, ale i snaha se počítá.

2016 09 21 DK Samsung TV 2

Použitý panel patří k nejnovější generaci, nabízí Quantum Dot technologii, tedy jde o LCD panel s okrajovým podsvícením (ze stran a zespoda), kde se místo organických diod používají anorganické. Antireflexní vrstva Ultra Black by měla zajišťovat černou lepší, než je pro LCD panely běžné, přesto nedosahuje kvalit třeba OLED či plazmových panelů.

Firemní software nabízí jednak podporu HDR (opět nativního obsahu s mikrodaty i verze s přepočtem do HDR z běžného obrazu), jednak lokální stmívání a jednak lecjaké další hrátky s kontrastem a barvami. U zvuku pak nabízí výbava jak Dolby Digital, tak DTS kodeky, pokud nepoužijete externí sestavu, je k dispozici čtveřice dozadu vyzařujících reproduktorů doplněná dolů směřujícím wooferem a podpora šíření zvuku do více místností.

2016 09 21 DK Samsung TV 3

Softwarová výbava dále zahrnuje nepřeberné množství programů a funkcí pod souhrnným označením Samsung Smart TV. Je jedno, zda chcete streamovat obraz ze síťových zdrojů, zda přehrávaný obraz chcete sdílet na nějaké mobilní zařízení ve stejné síti, vše je možné.

Tunery jsou tu analogové i digitální, DVB-T2, HbbTV 1.5 a všechny další aktuální zkratky jsou podporovány.

2016 09 21 DK Samsung TV 4

Konektory jsou vyvedeny do externí krabičky a do / ze zobrazovače signál vede jediný kabel. To je praktické, pokud chcete maximální vizuální čistotu instalace - k televizi vedete jen jeden signálový a jeden napájecí kabel. Nepraktická část zahrnuje nutnost někam ukrýt zmíněný rozbočovat a to s ohledem na to, že se opravdu řádně zahřívá. Poté jsou k dispozici 4 HDMI vstupy, 3 USB, LAN (pokud nechcete využít Wi-Fi), optický zvukový výstup a anténní konektory.

Televizor váží i přes bezrámečkové, tenoučké provedení (při šířce cca 145 cm a výšce cca 84 cm má zobrazovač tloušťku jen 4 cm v nejtlustším bodě) celých 29 kg, zavěsit ho můžete na standardní VESA držák na zeď, nebo na stojan tvaru Y, který je ale spíše elegantně tenký, než bytelný a pevný.

2016 09 21 DK Samsung TV 5

Televizi Samsung UE65KS8002T jsme zkoušeli jak s jejím vestavěným ozvučením, tak připojený k OPPO BDP-105D a Naim Nait XS + Naim FlatCap XS, kterýžto systém živil Harbeth Monitor 30.

Líbilo se nám, jak Samsung udržel přehlednost napříč celým barevným spektrem včetně černých ploch, byť zrovna v nejtmavších koutech bylo cítit, že černá má sice strukturu, ale oproti těm nejlepším obrazovkám byla sytost poněkud nedostatečná. Ne že by černá nebyla černá, ale třeba na blu-ray verzi "Sherlocka" bylo jasné, že ve stínech byste se měli utopit a to Samsung tak úplně nezprostředkuje. Na druhou stranu postavu ve stínech zase snadno rozpoznáte a máte tak pocit, že televize je velmi detailní.

2016 09 21 DK Samsung TV 6

Ostatně detailnost je vůbec silnou, nebo spíše působivou a efektní stránkou tohoto zobrazovače. Veškerý obsah totiž v základním nastavení působí snad ještě důrazněji, ostřeji a soustředěněji, než je obvyklé. Patrně žádný jiný z konkurentů neklade takový důraz i na ty nejjemnější detaily a nejostřejší hrany, obraz tak působí snad až příliš ostře, až nadpřirozeně a vidět třeba opět u "Sherlocka" snad i prach na oblečení herců trochu odvádí pozornost od obsahu k formě.

Pokud ale setrváte v přehrávání špičkových, nebo alespoň velmi dobrých obrazových materiálů, je to v pohodě - naopak na efekt a jeden film za den je to super a vzbudí to nadšení z krásného obrazu. Problém ale nastane, když pustíte na takhle velkou úhlopříčku "klasické české vysílání", jinými slovy nízké rozlišení, jak ho nabízí třeba UPC. V tu chvíli máte pocit, že jste se ocitli ve filmu "Pixely" nebo nějakém pixel artu, je to doslova tanec kostiček a ani sebelepší zpracování obrazu to nezachrání - naopak v kombinaci s doostřováním je to až rušivé - to není ale samozřejmě až tak vada televizoru, jako vada našich lokálních poměrů. Nicméně tolerantnost k obrazovým vadám nečekejte.

2016 09 21 DK Samsung TV 7

Co se týká barevnosti, takže třeba "V Hlavě" ukázal, že sytost (krom té zmiňované nejčernější černé) je opět působivá a obraz je zářivý, krásně barevný a velmi odvážně živý - zrovna pro animáky je to jednoduše skvělé.

Ozvučení bez externí sestavy není vůbec špatné, zejména přihlédneme-li k žiletkově tenké konstrukci zobrazovače. Nedočkáte se samozřejmě plných basů a pocitu hloubky jako s pořádnou sestavou, nicméně na běžný odpolední film či běžný obsah to funguje naprosto bez problémů a nic podstatného nechybí.

2016 09 21 DK Samsung TV 8

Také běžné používání je naprosto v pohodě, televize reaguje svižně, bez zádrhelů a i když je v ní onen "moderní" nános často balastních aplikací, teoreticky není problém přehrát cokoliv a získat obsah z mnoha zdrojů. Snad jen vestavěný přehrávač není úplně komfortní a pokud máte v podstatě jakýkoliv síťový video přehrávač, bude patrně přehlednější i rychlejší. Uvyklí na OPPO (a zmlsaní jeho bezproblémovostí) jsme pokus o přehrání poněkud datově objemného MKV ripu filmu "Sirotčinec" asi po dvou minutách vzdali a přepnuli zpět na OPPO.

Celkově nabízí jeden ze špičkových Samsungů prostě a jednoduše skvělý obraz na velké úhlopříčce, což je pro filmové zážitky (s možností sedět dostatečně daleko) jednoznačně příjemné. Cena není nejnižší, to je fakt, ale to není u žádného výrobce, nabízejícího takovou úhlopříčku. Toužíte-li po (možná až trochu moc) vynikajícím rozlišení, super plynulém a příjemném obrazu a rychlých reakcích přístroje a pokud chcete podporu nejnovějších obrazových standardů, stojí rozhodně Samsung minimálně za zvážení - svou pozici nejpopulárnější značky v oblasti televizí nemá nezaslouženě.

Kč 89 990,-

--- --- --- --- ---

+ 4K, SUHD, Quantum Dot, HDR,... prostě vše moderní je uvnitř

+ super tenké provedení

+ vynikající rozlišení

+ pěkná černá a vůbec pěkná dynamika obrazu

+ možnost upscalingu na 4K

+ velký výkon a tedy rychlé reakce

- cena už je přeci jen docela vysoká na komerční značku

- žádné luxusní materiály

- nic moc softwarový přehrávač video obsahu

--- --- --- --- ---

200 80 produkt roku 2017

200 80 produkt roku 2017

Začněme od začátku...

Tak... Blíží se nám konec (roku) a tak je dobré zaměřit se na začátek. Jako první přijde na mysl začátek období, kdy se máme uvolnit, slavit a vůbec se mít dobře. To je začátek hezký a nenáročný - ostatně, tohle je také skvělá příležitost popřát vám, ať se nenecháte semlít vánoční mašinérií a ať si prostě užijete konec roku jak jen sami chcete (třeba tady, na našem webu).

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 hifihomeart 200 200 mareka vanoce

200 200 audio visual 200 200 chord 200 200 accuphase 200 200 ketos 200 200 grandinote

200 200 yamaha 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 spalicek