2017 05 22 TST Marantz M CR611 1

Kompaktní all-in-one systémy Marantz Melody sice už pár let na trhu jsou, relativně čerstvá ale je nová generace s číselným označením 611. Jde o klasický přístroj typu vše v jednom, určený pro ty, kteří vyžadují pěkný vzhled a jednoduchost soužití za nepříliš dramatickou cenu.

M-CR611 má téměř čtvercový půdorys (který můžete mít v černé, černobílé a stříbrné) a ani na výšku není nijak dramaticky velký - s rozměry 29,2 x 11,1 x 30,5 cm (š x v x h) a váhou 3,4 kg se snadno složí kamkoliv, ploché tělo s vyleštěnými a lehce vypouklými bočnicemi působí jednoduše a celkem elegantně.

2017 05 22 TST Marantz M CR611 2

Čelní panel musí směstnat všechny zásadní prvky, takže je na něm poměrně plno. V centru dění je na podsvíceném panelu s regulovatelným jasem jednak mechanika, jednak víceřádkový, výtečně čitelný displej, pod nímž je ještě spínací tlačítko a sluchátkový výstup.

Většina ovládání na přístroji je sdružena do dvou kruhových prvků, vpravo jsou základní pokyny pro ovládání přehrávání, vlevo pak tlačítka pro pohyb v nabídkách - třeba na serveru při streamování. Nakonec je tu ještě USB pro datové paměti a tři menší kulatá tlačítka, dvě pro regulaci hlasitosti a jedno pro výběr vstupu.

Zadní strana je zaplněná prvky ještě více než ta přední - je tu malá napájecí zásuvka, dominují ale rozhodně čtyři páry reproterminálů, protože M-CR611 umí jednak uživit dva páry reprosoustav a jednak jim i nabízí možnost nezávislé regulace hlasitosti pro možnost ozvučení dvou zón.

2017 05 22 TST Marantz M CR611 3

Konektivitu směrem dovnitř zajišťuje Wi-Fi a ethernetová zásuvka pro přístup k síťovým službám a internetovému rádiu, dále pak dvojice digitálních optických konektorů (kupříkladu pro TV) a jeden pár analogových RCA vstupů (třeba pro gramofon). Z přístroje pak jde monofonní signál pro subwoofer a je tu i variabilní analogový výstup pro případ, že byste chtěli třeba použít lepší koncový stupeň. Je tu i možnost připojení DAB / FM antény. Snadnou konektivitu do bezdrátového světa zajišťuje dvojice tlačítek - jedno WPS a druhé iOS. Je tu pak i USB konektor pro datové paměti a z neviditelných "konektorů" ještě Bluetooth.

Vestavěná mechanika umí přečíst jak klasická audio CD, tak pálené disky s MP3 a WMA soubory. Po síti pak Marantz zvládne jak internetová rádia pomocí služby vTuner, tak Spotify Connect, v domácí síti pomocí DLNA pak streamuje PCM až 24 - 192 a DSD až 2,8 MHz, pro DSD, FLAC a WAV soubory zvládá přehrávání bez mezer.

V nastavení lze změnit mimo jiné i barvu podsvícení okolí displeje (tedy ty svislé boky centrálního panelu), případně lze nastavit přístroj i jako budík, jsou tu též zvukové korekce pro basy, výšky a symetrii kanálů.

2017 05 22 TST Marantz M CR611 4

M-CR611 nabízí 60 W výstupního výkonu na kanál za pomoci digitálních modulů, pracuje ve frekvenčním rozsahu 5 - 22 000 Hz s odstupem signálu a šumu na úrovni 90 dB při maximálním celkovém harmonickém zkreslení pod 0,1%.

M-CR611 jsme zkoušeli - celkem pochopitelně - hlavně jako samostatnou jednotku, ale chvíli také převáděl a zesiloval výstup z OPPO BDP-105D nebo naopak dodával signál pro Normu Revo IPA-70B či Naim Nait XS + Naim FlatCap XS + Naim NAP250. Poslouchalo se přes Harbeth Monitor 30, Xavian Premio a Xavian Perla, nějakou dobu též na Fischer&Fischer SN70 a Dynaudio Excite X18. O použité kabeláži a dalších komponentech se dočtete v detailech o redakčních sestavách v pravém sloupci -->.

Na poměrně levný stroj nabízí M-CR611 Melody Media celkem hodně basu, i mohutné lince v "No Sanctuary Here" ("Vinyl Classics Vol. 2" | 2014 | stereoplay) dokázal dodat kulatost a šťavnatost, byť je to bas hebčí, měkčí a klidnější, žádná napružená tětiva s velkou razancí. Bas vás tak nezaplaví, jeho rozmanitost se spíše teprve tak nějak začíná utvářet, ale obecně jsou nejspodnější tóny skladby slušně robustní a slušně čisté, zejména s ohledem na cenu i koncept přístroje.

2017 05 22 TST Marantz M CR611 5

V podobném duchu Marantz pokračuje i do středního pásma. Hluboký hlas Leonarda Cohena v "By the rivers dark" ("Cabasse La Collection" | 2011 | SONY Music | 88691918262) byl uvolněný, hodně vzdušný a hodně hladký, byť M-CR611 umí vykreslit hudbu s velmi nadstandardními proporcemi, hlas tak byl opravdu veliký. I hlasy vokalistek v pozadí si tak komfortně, laskavě, snadno a lehce plují prostorem, bez dramatu, prostě pohodově a přitom s velice pěknými barvami, uvolněně, netlačí se kupředu, ani se neztrácí v pozadí.

Nejvyšší tóny ve "Wolkenmeere" Beo Brockhausena ("Closer to the music vol. 3" | 2009 | Stockfish | SFR 357.4009.2) podal Marantz s kulatou měkkostí, s až hedvábnou příjemností a velice jemně, neuspěchaně. Laskavé tóny jsou znělé, vlastně až obrovské (M-CR611 proporcemi opravdu nešetří), už rozumně čisté a rozumně oddělené a i když není přednes vysloveně audiofilsky umírněný, jsou to tóny velice hezké, s vnitřní jiskrou.

Dynamická rezerva kompaktního stroje odpovídá jeho cenovce i rozměrům, proporčně velká scéna vás určitě nezavalí energií laviny, na druhou stranu právě velké proporce spíše umírněnější přednes celkem zajímavě vyvažují. Orffova "O Fortuna" ("Carmina Burana" | 1984 | Decca | 411 702-2) vás tak sice neuzemní v poslechovém křesle, ale na druhou stranu něco z její velkoleposti prostě už do prostoru probleskuje a plní ho tou výjimečnou šťavnatostí a bohatostí. Spíše než na výbušnost hraje Marantz na dlouhodobou "pohodlnost", byť barevnou majestátnost hudby už naznačit umí, což je oproti často spíše suše "obyčejnému" zvuku produktů v této třídě příjemné.

2017 05 22 TST Marantz M CR611 6

M-CR611 není nikterak analytický stroj a není ani nijak dravý, netlačí na pilu a nesnaží se oslňovat množstvím vykreslených detailů. Obecně rozlišení v "Love is the drug" od Roxy Music ("The Best of" | 2001 | Virgin | 7243 8 10395 2 6) odpovídá třídě, nepřekvapí žádnými jemnůstkami, ani nezklame absencí informací. Pravda, možná by hudba mohla být jaksi rytmičtější, ale pokud jde o prokreslení a oddělení jednotlivých hudebních linek, je to ok - absence nějaké přehnaně sebevědomé ambice vyrábět super detailní přednes pak také bude jedním z důvodů, proč vám M-CR611 může hrát potichu i středně nahlas v okolí celý den, aniž by se jeho zvuk zprotivil.

Prostor nahrávek pak Marantz jaksi nafukuje, dělá velkým a dotváří tak, že máte pocit, že hudba je všude okolo vás, že je až nadživotní a není to pocit špatný; není to žádné suché prezentování, naopak je tu spousta barev, spousta hudby, která snadno zaplní i větší místnost a vydere se velká i z objemově menších reprosoustav. Vangelisova "Loosing sleep" ("Voices" | 1995 | Warner Bros | 0630 12786 2) tak rozkvetla a dýchala, možná ne úplně utažená a ukotvená, zato ale všudypřítomná a neskromná. Prostor v pravolevém směru je přehledný a hloubka je spíše tak nějak naznačená.

Velkou výhodou celkového ladění Marantz M-CR611 je rozhodně to, že umí být tolerantní a nekonfliktní bez ohledu na to co posloucháte - Nohavicovu "Dlouhou tenkou strunu" ("Babylon" | 2003 | Columbia | 511011 2) sice odprezentoval s trochu vlažnější energií, ale zato plynule, barevně, sytě a prostě příjemně. A ve stejném duchu je úplně jedno, jestli máte zrovna náladu na grindcore, komorní jazz nebo rozjuchaný popík - všechno bude kultivovaně hladné, barevné a velké.

Marantz M-CR611 je velmi slušně zkonstruovaným all-in-one z nejdostupnějších sfér, kde už lze aspirovat na označení hi-fi. Spousta užitečných funkcí na skromném půdorysu se hodí tam, kde na velkou sestavu není místo. Zvukem pak díky celkové vřelosti, hladkosti, plnosti, sytosti a hlavně velkým proporcím umí být Marantz zábavný celý den a neunavuje. Je to svým způsobem komerční stroj, ale i když nemá kupříkladu strhující rytmiku nebo dynamiku, vejde se v mnoha aspektech do kolonky "hi-fi" a dobře se poslouchá... Hledáte-li tak solidní "malou sestavu", všestranný Marantz by klidně mohl být jejím srdcem.

Kč 16 690,- - oficiální cena

Kč 14 000,- - aktuální dlouhodobá akce

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ spoustu funkcí na malém prostoru

+ rychlý, slušně čistý zvuk

+ celková jemnost a muzikálnost

+ proporčně velký zvuk

ZÁPORY

- basy by možná snesly trochu více důrazu

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: BaSys CS | www.marantz-hifi.cz 

Přenosky Ortofon

XAVIAN - ručně vyráběné reprosoustavy

GMG Power

Audio kabely Dynamique Audio

200 200 epaudio

AV Center

Audio Physic | AVITSmart

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

Rodel Audio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

Kabely Supra

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1] + [4]
Grandinote Shinai [3]
Cambridge CXA81 [3]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC1 [1]
OPPO UDP-205 [1]
Emotiva ERC-4 [2]
RME ADI-2 DAC FS [2]
Teac NT-503 [3]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Xavian Quarta [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102
Harbeth Monitor 30

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Planar 1 [3]
+ Rega Elys 2
Rega Atlas MK2
AVID Level 45

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB) [2]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [3]
Nordost Red Dawn [3]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
GMG HH-C01 [1]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

GMG Power Harmonic Hammer 3000P [1]
IsoTek EVO3 Syncro UNI [2]
IsoTek EVO3 Genesis One [2]
IsoTek EVO3 Titan One [2]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [2]
Furman AC-210 A E [3]

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]+[5]
AKG N700NC
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
zakázkové stojany pod Harbeth
Xavian Quarta Stand
stojany Kudos S50
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5
iMac 27" (2020) + Audirvana [2]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 1.5
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Pozitivní vlny

Musím přiznat, že potom, co až nečekaně hladce proběhla Audio Video Show Praha 2020, měl jsem pocit, že je všechno v pohodě a klidu. Stačilo ale pár dní a situace se zamotala do toho nepříjemného a vlastně trochu depresivního stavu, ve kterém se celý svět nachází. Kdy víc než právě teď tak je dobré uvědomit si pozitivní sílu hudby (zesílené samozřejmě adekvátně pozitivním aparátem...).

Číst dál...

 

Všechny nepravidelníky

HiFiGram

Dynaudio Contour i 200 200 avs 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Amarock Studio