800 150 dynaudio partner

„Dost možná nejneobyčejnější kdy navržené reprosoustavy". To není prohlášení postrádající sebevědomí, že? Octneme-li se ale v prostoru, v němž se nachází také KEF Muon, budou jistě tím prvním, nač se podíváme. V tu samou chvíli se pak samovolně odkudsi objeví myšlenka, že by snad ono heslo nemuselo být až tak prázdným vychloubáním. Tyto reprosoustavy jsou prostě od pohledu jiné a bez debat patří mezi to nejelegantnější, co v tomto oboru vzniklo. Popravdě, umíte si představit na reklamní fotografii nahé děvče u jiných beden než u Muon?

Respekt si KEFy vynutí už svou přesně dvoumetrovou výškou, nemluvě o šíři 60 centrimetrů a hloubce 38 cm - pro dospělé sto pátnácti kilogramové reprosoustavy zkrátka bude potřeba i velmi dospělý prostor. Ideálem je místnost s minimálně 60ti metry čtverečními podlahové plochy, nadprůměrně vysokým stropem a nepříliš zaplněná nábytkem. I v takto velkém prostoru hliníkové kolosy zůstávají vizuální dominantou. Poznávacím znamením je uzavřená ozvučnice z 6ti milimetrového hlinku, vyleštěná do zrcadlového lesku, prohnutá v „bocích" a mající na téže úrovni vzadu sexy „zadeček". Nějakým blíže nedefinovatelným způsobem skutečně připomínají Muon svou stavbou ženské křivky.

Bylo by ale fér zmínit, že hlavní pozornost na samotných reprosoustavách si až tak neuzurpuje samotná hliníková ozvučnice, ale šestice reproduktorů, vyplňující téměř beze zbytku čelo a dvojice usazená vzadu na onom „zadečku". Z Muonů vyzařuje klid a elegance, jakýsi pocit nadhledu a sebevědomí, oproti například Cabasse La Sphére, které naopak působí jako uzavřená agresivita, tak trochu jako dělo těsně před výstřelem.

Výrobce zařazuje tento model mezi čtyřpásmová řešení. Psaný frekvenční rozsah je stanoven na 25 - 60 000 Hz v tolerančním pásmu -3dB, v pásmu -6dB klesá odezva až k 20ti Hertzům.

Nominální impedance činí čtyři Ohmy a citlivost pak velmi slušných 90dB. I přes tyto hodnoty ale výrobce doporučuje k napájení Muonů využívat siliče s minimálním výkonem 100W a ačkoliv optimální výkon zesilovače je „až 400W na kanál", i nejnižší doporučovaná hodnota je pro bezproblémovou reprodukci plně postačující.

O reprodukci se stará celkem osm reproduktorů, z toho vzadu dva a vpředu čtyři basové o průměru 250 mm (25 - 120 Hz a 120 - 300 Hz), jeden 250ti milimetrový středobas (300 - 2 300Hz) a jeden středo-výškový reproduktor Uni-Q o průměru 165mm, hostící i tweeter s průměrem 25 mm (2 300 Hz a výše).

Sošné KEF Muon nabídla k poslechu ve svých prostorách pražská firma B.B.S. Elektro, místnost odpovídala velkým nárokům KEFů. Adekvátní byl i zbytek reprodukčního řetězce, ať už zdroj signálu v podobě CD přehrávače Audia Flight CD ONE, signál dále putoval do pasivního předzesilovače Music First Audio MKII a koncové siliče nesly značku Audia Flight FL 100. O 100%tní kvalitu napájení se staral Monster Power HTS 2600.

KEF Muon není tím druhem reprosoustav, u nichž zůstane posluchač omámeně až šokovaně sedět od první vteřiny reprodukce. Nedostává se jim té bombastické okamžité podmanivosti a strhujícího vlastního charakteru. Naopak, jsou tak neuvěřitelně spořádané a nevtíravé, že bude chvíli trvat, než jejich kouzlu podlehnete. Minimálně první dvě minuty...

Úvodním, oťukávacím trackem se stala jedna z nejznámějších skladeb Dire Straits „Sultans of Swing". Ačkoliv je to velmi abstraktní a netechnický pojem, nejsilnějším vjemem je dýchající reprodukce, objem, zvuku a hudby je plná místnost. Naprosto perfektní je oddělení jednotlivých složek zvuku i jejich uvěřitelnost. Hlas Marka Knopflera budí dojem skutečného vokalisty někde lehce před oběma sloupy.

Hned jako další v pořadí následoval cinkot hodin v „Time" od Pink Floyd. Intenzita, mohutnost a zároveň neagresivnost úvodní sekvence byla dokonce působivější než v podání Cabasse La Sphére. Lokalizaci bubínků v následující části skladby nelze popsat jinak než jak holografickou a perfektní. KEF Muon také dokáží vytvořit dojem skutečně reálných proporcí jednotlivých bubínků a činelů.

Působivost si Muon zachovávají i při tichoučkém poslechu, vhodném i pro půlnoční reprodukci v paneláku, jak ukázal Antonio Forcione v duetu se Sabinou Sciubba na skladbě „Visions". Přestože nahlas hrají KEFy lépe, ani potichu se neztrácí prokreslenost zvuku a přehled ve zvukové scéně. Zůstává též dojem dýchajícího zvuku s překvapivou důrazností, hlavně díky objemu a preciznosti nejnižších kmitočtů.

Ve „Velké bráně Kyjevské" se projeví stoprocentní dynamika a razance, zvláště basová složka zvuku je skutečně výborně konturovaná, bezchybně konturovaná. Barvy jednotlivých tónů patří mezi nejvěrnější, jaké lze z high-endové aparatury slyšet, stejně jako patří k nejdokonalejším rekonstruovaný prostoru zvukové scény - je nejen široký, ale také patřičně hluboký a díky výšce reprosoustav se zdá být skutečně plně trojdimenzionální. Skutečně referenční bylo předvedení velkých bubnů v závěru skladby, množství energie v místnosti bylo téměř „skutečnější než skutečnost", tak čistě, pevně a detailně Muony hrají.

„Kyrie" z Palestrinovy mše „Tu es Petrus" evokuje skutečnou kostelní atmosféru, obří prostor, plný odrazů hlasů a dunícího chrámového pedálu. Velký sbor je tak jasně zobrazený, tak čistý, že se zavřenýma očima uvěříte, že stojí přímo před vámi. Muony i přes svou jemnost a klid odhalí i nepatrné zvukové detaily, jako je vrznutí židle tu nebo otočení listů s notami tam, zvuk působí prostě neuvěřitelně živým dojmem.

Když svůj živý jazz spustí kvartet DeJohnette / Metheny / Hancock / Holland, nástroje lze téměř hmatatelně cítit v poslechovém prostoru v naprosto uvěřitelných velikostech. KEF Muon dokáží vytvořit kolem posluchače atmosféru klubu, v němž nahrávka vznikala, mezi nástroji je spousty pohybujícího se a vibrujícího vzduchu, do celého prostoru proudí energie pumpovaná hlavně talentovanými basovými měniči.

Ani rockovější Dave Matthews Band s jejich „Don´t Drink The Water" Muony nezaskočí - množství překrývajících se nástrojů je přehledně rozvrstveno, nikde žádné slévání zvuku nebo problémy s kompresí v jakémkoliv pásmu.

KEF Muon nejsou ve finále tak objemově plné jako například již srovnávané Cabasse La Sphére, o to jsou ale přesnější a detailnější. I tak ale dokáží vyplnit šedesát metrů podlahové plochy beze zbytku a tím pádem slovní spojení „méně objemově plné" dostává dosti relativní význam. Vlastně ve všech žánrech, všech skladbách a při všech hlasitostech dokázaly KEF Muon, že patří bezpochyby k tomu nejlepšímu, co lze v domácím prostředí poslouchat.

Jestliže zájemce o vlastnictví Muonů splní tři podmínky, bude pravděpodobně natrvalo spokojen a bude mít skutečně referenční a nekompromisní reprosoustavy, přidávající ke kvalitě zvuku ještě jedinečnou a moderní vizualitu. První podmínkou je vlastnictví adekvátně velké a adekvátně zařízené místnosti. Druhou podmínkou je přítomnost dostatečně silných zesilovačů, aby z KEF Muon dostaly skutečně všechno. A poslední podmínkou je být nesmírným životním klikařem, neb pouhých 100 kusů limitované série znamená touto dobou již minimálně komplikaci při nákupu. Což je škoda, protože i přes svou absurdní cenu stojí KEF Muon za každé investované EURO.

EUR 169 000,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ výrobní kvalita

+ design

+ referenční zvuk - dynamika, prostor a lokalizace, vyrovnanost pásem, detail,....

+ skvostné pásmo výšek

+ skvělé šíření zvuku a podání prostoru - zvuková scéna je konzistentní téměř v celém poslechovém prostoru

ZÁPORY

- vyžaduje adekvátní poslechovou místnost - minimálně 60 metrů čtverečních

- vyžadují silný zesilovač

- nejsou určeny vyznavačům agresivity v reprodukci

- bylo jich vyrobeno jen 100 a velmi pravděpodobně už se na vás nedostane :)

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

BaSys CS

http://www.basys.cz/  - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 234 706 700

02 200 300 xavian

03 200 200 eurostar

04 200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

08 200 200 horn

09 200 200 voice

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) DOSTUPNÁ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1]
Grandinote Shinai [4]
Emotiva XPA-DR2 [2]
Cambridge CXA80 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71 [2]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]

GoldenEar SuperSub X [3]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home [2]
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Harmonii, švih a břink

Milí čtenáři,

čas letí, jak praví okřídlené přísloví, jako voda. Doufám, že rok 2018 pro vás byl ve znamení úspěchu a třeba i nalezení nějaké nové, skvělé zábavné cesty k dobrému zvuku. Takže vám všem ještě jedno přání všeho nejlepšího do nového roku a nechť je vše tak, jak si přejete.

Číst dál...

11 200 200 rpaudio 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton 14 200 200 mareka 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

21 200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

corner amarock studio