HIFIStyl

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 1

Dánskou značku Gryphon si nelze s ničím splést. Založil ji v roce 1985 studovaný malíř a grafik Flemming E. Rasmussen s touhou vyjádřit v maximální míře emocionalitu hudby – to se mu bezesporu podařilo jak velmi specifickým temně laděným designem, tak obdobně pojatým zvukem. Firma má výrobní katalog rozkročený neobvykle široce a z její nabídky poskládáte jako u jedné z mála kompletní audio systém od kabelů po reprosoustavy.

Právě do poslední škatulky se řadí také nejnovější firemní dílo, kompaktní sloupové reprosoustavy EOS 2, o kterých výrobce říká, že mají mnohá technologická prvenství. Posláním nové série EOS má být nabídnutí velkého zvuku v malých místnostech.

EOS 2 představují základní model nabídky reprosoustav Gryphon, i když i to v reálu znamená vysokou cenovku. V ní je nicméně obsažen onen neobvyklý průmyslový design a prvotřídní provedení. Estetika sází na ostré hrany, členitost a detaily, které by stejně dobře slušely kulisám sci-fi filmů. Výsledný dojem stvořila dvojice Søren Slebo a Benno Baun Meldgaard, druhý jmenovaný přišel z jiného silného jména oboru – z Gamutu.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 18

Sloupky stojí na robustním kovovém kříži s velikými šroubovacími hroty pro dosažení vodorovné polohy. Čelní stěna je zkosená kvůli sladění časování obou měničů a místo krycí mřížky tu jsou méně nápadné a neinvazivní pružné struny. Boky tlustého čelního panelu jsou zkosené, aby se minimalizovaly nežádoucí difrakce a to jak uvnitř, tak i v podobě odrazů v místnosti.

Nahoře je v maličkém zvukovodu velikánská kopulka vysokotónového měniče, pod ním pak velmi technicistně působící kónus středobasu v osmiúhelníkovém bloku. V necelé třetině výšky se pak nachází záslepka, kterou lze odšroubováním proměnit v bassreflexový otvor. To probíhá vyjmutím tohoto prvku ze zadní strany, kam naopak přemístíte onu nezvyklou ucpávku – EOS 2 tak podle potřeby konkrétní akustiky mohou mít reflex buď vpředu nebo vzadu. Systém dále využívá technologii Line Porting pro optimalizaci směrování energie zadní strany membrány do nátrubku – v praxi jde o způsob tlumení frekvencí nad cca 80 Hz.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 3

Zadní strana reprosoustav je také netypicky tvarovaná, ostrá a směrem vzhůru se zužuje, takže ozvučnice vytváří vlastně komolé těleso. Pozice zadního bassreflexu je tu o něco výše, než u toho předního. Dvojice skutečně nesmírně masivních reproterminálů se nachází ve vykousnutém obdélníčku u spodní hrany. Je u nich též třípolohová páčka, měnící mírně fázovou charakteristiku reprosoustav – opět hlavně v závislosti na požadovaném typu interakce s akustikou.

Vnitřní pracovní prostor EOS 2 má objem 40 litrů a jeho nepravidelné tvary slouží jako účinná prevence vzniku vnitřního stojatého vlnění.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 4

Pro výšky se používá nebývale velká kopulka z beryllia o průměru 3,4 cm, která je zasazená ve vlastní uzavřené a tlumené pracovní komoře. Doplňuje ji středobas o průměru 19 cm, který na zakázku vyrábí prý jeden z dodavatelů karbonových technologií pro Formuli 1. Celý měnič byl navržen od začátku a membrána samotná nese označení TPCD – Thin-Ply Carbon Diaphragm, což značí tenounkou vrstvu uhlíkového vlákna. Uvnitř kolem prachovky je netypický vystupující kroužek, sloužící pro optimalizaci impulsní odezvy. O pohon se stará neodymový magnetický systém.

Frekvenční výhybka se součástkami Mundorf využívá topologii filtrů s progresivní strmostí od prvního do čtvrtého řádu a dělí práci oběma měničům na 2 200 Hz. Má také obvodová řešení pro prý dokonalé sladění fáze napříč všemi vyzařovanými frekvencemi. EOS 2 mají deklarovanou citlivost 89 dB / 2,83 V / m, jmenovitou impedanci 6 ohm (s poklesem na 3,8 ohm) a dozvíte se také o frekvenčním rozsahu 26 – 40 000 Hz (-3 dB).

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 5

Přestože vzdor své masivnosti nepůsobí reprosoustavy nijak obrovsky, ozvučnice s mnoha laminátovými prvky mají výšku 102 cm, šířku 40,2 cm (ovšem to je míněno od nožičky k nožičce, samotné skříně jsou tenčí) a hloubku 48 cm. O bytelnosti konstrukce hovoří váha 30,6 kg.

EOS 2 jsme poslouchali v prostorách pražského studia AV Center, kde byl zdrojem signálu Lumin T3 v roli transportu, Chord DAVE jakožto D/A převodník a Gryphon Diablo 300 dodával reprosoustavám sílu a drajv. Přehrávali jsme přes Roon. Napájecí kabely byly SOtM pCBL-SS8-F, signálové a reproduktorové pak AudioQuest Thunderbird.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 7

Za zmínku stojí fakt, že k reprosoustavám dostanete více než třicetistránkový manuál, který výjimečně důkladně popisuje optimální postavení v kontextu různých akustických vlastností prostoru. EOS 2 mají v zásadě stát kolmo k zadní zdi a blízko u ní, s vlivem bassreflexu se počítalo přímo u návrhu. Teprve v případě méně optimálních podmínek se mají natáčet, případně změnit směrování reflexu. Ve větší než úplně ideální prostoře AV Center stály tři metry od sebe, rovnoběžně se zdí a s otevřením směrem dozadu, což je ten nejvíce doporučovaný „posaz“.

Rytmická basová základna Sanbornovy „Medley“ („Another Hand“ | 1991 | Elektra | 7559-61088-2) zněla přes EOS 2 v pravověrném duchu Gryphon – s basem nesmírně hlubokým, mocným a temně suverénním, přitom ale ne pocitově dominantním. Je znát, že tu není přebytek, ale pečlivě „do roviny“ vyladěná energie. Už při běžné hlasitosti nicméně každé hlubokotónové brouknutí rezonuje v hrudníku jako projíždějící vlak, je to bas s fascinující silou, zejména z pohledu rozměrů reprosoustav. Poddajné, velké tóny mají krásnou váhu, zároveň ale i excelentně nenucenou plynulost a přirozeně nenásilné ohraničení. Je to vřele netechnický, naprosto pohlcující bas, pouze s mírným dotekem signaturní temnoty Gryphon.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 8

Zpěv Susan Graham v „Méditation“ z Berliozova díla „La Mort de Cléopatre“ (Sir Simon Rattle / Berliner Philharmoniker | 2008 | EMI | 50999 2 16224 0 3) byl bohatý a šťavnatý, plný emotivní energie a barevně nasycený, při tom všem ale zároveň zůstává zřetelný a čitelný s bezproblémovou jasností drahého high-endu. Jde o klidnou reprodukci s prvotřídním nadhledem a výraznou fyzičností, téměř hmatatelností. Drajv a objem jdou ruku v ruce s krásou a přesvědčivým rozlišením. Charakter by se dal popsat jako nonšalantně organický, přednes na nic neupozorňuje, snad jen na krásu podstaty hudby a její celkovou líbeznost.

Beryliová kopulka odvádí neméně excelentní práci – výšky ve „Spirits (Having Flown)“ od Bee Gees („Spirits Having Flown“ | 1994 | nahráno 1979 | Polygram | 827 335-2) zněly s výtečnou čistotou, aniž by sklouzly k nějak nutkavé pronikavosti. Jsou to přítomné, konkrétní a přesto klidně a s nadhledem podané, žádná protlačovaná expresivita a přesto tolik informací, kolik jen můžete chtít. Je to zvuk vrcholně „normální“ – přirozený, znělý, prokreslený a plný nuancí, nikde ani stopy po únavnosti nebo agresi bez ohledu na hlasitost.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 12

Beethovenova „Eroica“ v provedení George Szella a Cleveland Orchestra („Symphonies No. 3, No. 8“ | 1991 | nahráno 1957 | SONY | SBK 46 328) zaznívala až rozšafně, plná síly a autoritu už při nízkých poslechových úrovních. Šťavnatost, síla a důraz Gryphonu jsou fascinující – dynamické kontrasty jsou to, co vámi nahrávku doslova propasíruje. Při vyšší hlasitosti pak zažijete přímo velkolepou dynamičnost, opět až k neuvěření, že něco takového zvládnou vlastně standardně rozměrné reprosoustavy s pouhými dvěma měniči. Mocný a šťavnatý zvuk podtrhuje dojem z velikosti orchestru, špičky vám téměř rozklepou svou silou nohavice a to aniž by se ztratila graciéznost a uvolněná samozřejmost.

Též klarinet Sharon Kam v popředí Weberovy skladby „Clarinet Concerto No. 1 in F minor, Op. 73“ („Clarinet Concertos“ | 1996 | Telarc | 2564 69718-6) byl přednesen s nádhernou konkrétností, nesmírně disciplinovaný, přesný, jasný a přitom vlastně nenuceně podaný. Je to reprodukce přirozeně zaostřená, dospělá a naprosto beze stopy jakékoliv suché technicistnosti. Zavřete-li oči, budete před sebou mít nestísněný, plnoformátový klarinet s celým tělem a čtyřmi oktávami rozsahu, s dechem klarinetistiky i mnoha ambientními artefakty. EOS 2 neupozorňují na nic konkrétního, na žádnou jednotlivou část spektra a přesto máte každý zvuk, každou nuanci jako na dlani – tak, jak to má umět špičkový high-end.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 15

V předepsaném třímetrovém rozestupu nabízely EOS 2 prostor stejně bohatý, jako zbytek aspektů své reprodukce – všeho je hodně a tedy i vzduchu a místa kolem nástrojů v „Hommage á T.S. Eliot“ z pera Sofie Gubaiduliny (Gideon Kremer a jeho oktet | „Offertorium“ | 1989 | Deutsche Grammophon | 00289 479 1518). Stereofonní obraz byl ideálně spojitý a Gryphonem proklamované perfektní sfázování reproduktorů nese své ovoce – scéna je veliká, prostorná, oproštěná od ozvučnic a ani blízko zdi neschází pocit hloubky. Obraz je plastický a prezentovaný s nesmírnou pohodou.

S tou pak zní i „James“, skladba z Methenyho alba „Offramp“ (1984 | nahráno 1982 | ECM | 817 138-2). Pokud v něčem Gryphon ční nad čímkoliv jiným na trhu, je to bravurně sytá muzikálnost. Cinkání je jasné a neagresivní, typický tón Methenyho kytary měkce proniká do uší až do nejjemnějších odstínů a zní umírněně, leč přesto přirozeně dominantně. Basový základ je propracovaný a tak samozřejmý, že posouvá rytmus skladby s absolutní precizností a nezastavitelnou silou pohybu kontinentálních desek. Přednes je všeobecně úchvatně vyrovnaný a relaxovaný, můžete u něj jen sedět a donekonečna se sytit jeho hudebností a líbezností. Je to prostě bombastický zážitek.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 16

Jak Gryphon dokázal vtěsnat svou typickou signaturu v kombinaci s parádní technickou precizností, vedoucí až k dojmu absolutně organické přirozenosti do takhle kompaktních reprosoustav, to je záhadou. Po jejich poslechu si ale nutně řeknete, že exkluzivně nastavená cenovka má své opodstatnění, neb ačkoliv to není zvuk suše studiový, má v sobě tak velkou dávku autenticity a takové té skutečné podstaty hudby, že stojí za každý proinvestovaný halíř. EOS 2 mohou být základním modelem firemní nabídky reprosoustav, z všeobecného pohledu jsou pak ale mezi vrcholy toho, co lze zažít v kategorii do milionu korun a mají tak osobité, tak charizmatické kouzlo, že u nich můžete s klidným svědomím a nasycenou duší strávit zbytek života.

MĚŘENÍ

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 100 metrů čtverečních, spíš menším zatlumením (kazetový strop, sada panelů Sonitus Acoustics,…), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny v poslechové pozici patrné z doprovodných fotografií. Měří se v referenční ose při průměrné úrovni akustického tlaku 80 dB / 1 m.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

V prvé řadě je nutno říci, že jde o imponující šířku frekvenčního rozsahu – navzdory své přijatelné velikosti umí EOS 2 sáhnout v plné síle až k deklarovaným 26 Hz, bas navíc nijak nepřevyšuje energii zbytku pásma, naopak je velmi pečlivě zarovnaný. Vanička v 100 – 150 Hz je způsobena interakcí s velikou a nijak speciálně upravenou místností. Zajímavý je naopak přebytek energie, začínající u hranice 3 kHz a celkem výrazně vrcholící nad úrovní 15 kHz. To je pro změnu ladění, které odpovídá snaze dosáhnout optimální energie na poslechovém místě se vzdáleností alespoň tři metry – referenční metrová vzdálenost v takových případech vlastně nemá vypovídací hodnotu.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m2

Frekvenční odezva – v ose (červená) a vertikálně pod úhlem 30° pod osou (žlutá) a 30° nad osou tweeteru (zelená)

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m3

Frekvenční odezva – jednotlivé měniče a bassreflex v blízkém poli

Je tu vidět naladění bassreflexu velmi nízko, kolem 26 Hz. Také je vidět výrazná rezonance tohoto systému na cca 550 Hz, ale do výsledné reprodukce, zdá se, nepromlouvá.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m4

Frekvenční odezva na poslechovém místě (FFT) - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m5

Frekvenční odezva na poslechovém místě (impuls) - levý kanál (červená) a pravý kanál (černá)

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m6

Frekvenční odezva na poslechovém místě (impuls) – celý pár

Jak už bylo řečeno, na poslechovém místě je vidět zcela korektní míra energie vysokotónového reproduktoru, který se srovná, naopak basů ještě trochu přibude. EOS 2 lze prohlásit za celorozsahové, což je fascinující.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m7

Celkové harmonické zkreslení (zelená linka)

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m8

Zkreslení 2. (žlutá) a 3. (oranžová) harmonickou

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m9

Waterfall

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m10

Impulsní odezva @ 1 m v ose tweeteru

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m11

Step response @ 1 m v ose tweeteru

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m12

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Také první sedlo na impedanci potvrzuje ladící kmitočet reprosoustav na 26 Hz. Malý zákmit pod úrovní 200 Hz prozrazuje přítomnost rezonance – je to přesně v oblasti, kde je na všech grafech vidět také malý peak středobasového reproduktoru, jakkoliv by neměl celkový poslechový dojem žádným způsobem ovlivnit. Impedance chvílemi mezi 100 a 200 Hz klesá i pod 4 ohmy, nicméně většinově se drží v „bezpečných“ úrovních. Elektrická fáze má také klidný průběh bez excesů a EOS 2 tak nebudou nijak příliš náročné na zesilovač.

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m13

CSD z výstupu akcelerometru v polovině výšky bočního panelu @ 2,83 V

2023 01 30 TST Gryphon EOS2 m14

Impedance – změny v poloze přepínače na zadní straně

Zde viditelné změny v impedanci u výškové části výhybky budou zdrojem jemných odchylek v energii vysokotónového měniče. Gryphon říká, že vliv je znát nad hranicí 12 kHz, zde je nicméně vidět, že účinnost výhybky se mění již v oblasti od 2 kHz.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ +/- ] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ ✓] | VELKÁ [--> 40m2] [ +/- ]

Kč 644 900,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ neobvyklý vzhled a příkladné zpracování

+ harmonická koherentnost

+ masitý, hutný a přesto kultivovaný bas

+ celková intenzita a dynamika

+ možnost ladění pomocí velmi přesného návodu i výměnného bassreflexu

+ muzikálnost, na níž se velmi snadno zvyká

+ skvělý soulad s elektronikou Gryphon a velkolepá síla

+ mimořádná tolerance – všechny skladby zněly dobře a konkrétně

ZÁPORY

- cena je poměrně vysoko nasazená, jakkoliv je to prémiový produkt super prémiové značky a k tomu to patří

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: RP Audio | www.rpaudio.cz 

PRODÁVÁ: AV Center | www.avcenter.cz 

Audio Video Show Praha - vstupenky

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Denon PerL v akci

AV Center

VÝPRODEJ Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Unitra

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
Bluesound NODE (Gen 4) [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [1]
AudioQuest Jitterbug [1]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50 (vyplněné 15 kg písku) +
Soundcare SuperSpikes
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

SPL

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audio Video Show Praha 2025 | výstava hi-fi techniky a domácího kina

Amarock Studio | Vitus - Rockport - Kalista