2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 1

Gato Audio, dalo by se říct, stále ještě prochází batolecí fází svého života, přesto má firma z dánského Herlevu (což je vlastně předměstí Kodaně) ve svém portfoliu už poměrně dost výrobků. Sází na vizuálně působivý severský design, luxusní materiály a proč to nepřiznat, tak trochu i na celkový efekt. Čistě technologicky pak firma nevzývá žádnou konkrétní filozofii - v katalogu tak najdete jak do "áčka" otevřené stroje, tak i digitální zesilovače, jak integrovaná, tak dělená řešení a dokonce i sortiment reprosoustav.

V ostravském studiu Špalíček jsme měli možnost vyzkoušet si to nejlepší, co tihle Dánové vyrábí - dělený zesilovač PRD-3S / PWR-222. PRD-3S je evolucí o skoro dvě desítky tisíc levnějšího PRD-3, kde "S" znamená "Super" a nabízí soubor vylepšení a nových funkcí (což znamená zejména aptX Bluetooth připojení).

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 2

Tak jako všechny produkty Gato Audio, i PRD-3S výrobce ukryl do nádherného hliníkového šasi s hmotností 7 kg při rozměrech 32,5 x 10,5 x 42 cm (š x v x h), které má zepředu tvar ležaté osmičky. Zpracování je luxusní, hrany jsou nádherně slícované a je znát, že v Gato se snaží vyrobit ozdobu interiéru - jediné, co by se jim dalo vytknout je fakt, že estetika jejich produktů není tak úplně konzistentní, když přijde na pojetí displeje, což je maličko škoda, chcete-li si poskládat kompletní systém (což ostatně jako jediné dává u takhle specificky pojatých přístrojů smysl).

Minimalistický vizuál utváří hlavně mohutný regulátor hlasitosti přímo uprostřed čelního panelu, nalevo i napravo od něj se rozprostírají LED displeje s pouhými dvěma až třemi znaky, které ale bohatě stačí na informaci o aktivním vstupu a nastavené hlasitosti. Pokud nevyužijete luxusní a stylové dálkové ovládání, lze přístroj zapnout / vypnout a vstup přepínat pomocí dvojice tlačítek.

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 3

Předzesilovač pak směrem dozadu ubíhá v oblých linkách, na bocích tvořených elegantními chladícími profily a nahoře deskou s volitelným dekorem. Na zadním panelu pak jasně poznáte, že cílem bylo udělat kompaktní a vkusný přístroj, takže konektivita je sice rozumně široká, ale přeci jen limitovaná rozměry. I tak se sem však vešla napájecí zásuvka s kolébkovým vypínačem, trojici analogových a trojice digitálních vstupů (vlastně čtveřice, pokud chcete počítat anténku pro Bluetooth). Výstupy jsou také tři.

Do přístroje můžete signál dostat přes dva páry analogových cinchů a jeden pár symetrických analogových XLR, případně lze využít integrovaného D/A převodníku za optickým a koaxiálním vstupem nebo asynchronního USB vstupu pro propojení s počítačem. Analogový výstup zajišťují celkem dva páry symetrických XLR pro připojení až čtyř monobloků, případně je tu ještě výstup linkový v podobě běžných cinchů.

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 4

Nejzajímavější je rozhodně integrovaný D/A převodník Burr Brown PCM1794 s rozlišením 24 / 192, který slouží také k upsamplingu všech digitálních signálů právě na toto rozlišení. Předzesilovač díky němu však podporuje jen PCM signály, nativní DSD nikoliv. Zajímavá je ale i možnost v analogovém režimu obejít (třeba při integraci do domácího kina) regulaci hlasitosti.

Vnitřní symetrické obvody pracují ve frekvenčním rozsahu 20 - 100 000 Hz v toleranci -0,5 dB, odstup signálu a šumu je solidních 110 dB a na výstupu je celkové harmonické zkreslení menší než 0,001%.

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 7

Gato Audio PRD-3S jsme poslouchali společně s monobloky PWR-222 a přehrávačem CDD-1, systém byl připojen ke GoldenEar Triton One, GoldenEar Trition Two+, Sonus faber Olympica III (k nimž tedy moc nesedl) a Bowers&Wilkins 802 D3 a 803 D3 a to zejména kabely Cardas a AudioQuest, chvíli i ArtAudio nebo MIT. Srovnávalo se s McIntosh MCD550 / McIntosh C52 / McIntosh MC601 nebo Rotel A14 / CD14. Filtraci zdroje a předzesilovače řešil ProPower PT15.

Po prvním zapojení a prvních tónech nás čekalo trochu měkký, méně konkrétní a poněkud rozvolněný zvuk, ale nemusíte se bát - zesilovačům Gato Audio jednoduše chvíli trvá, než dosáhnou provozní teploty a než se zvuk otevře a usadí jak má; ideální je dát jim 30 - 60 minut na zahřátí, rozdíl na začátku a na konci zahřívání je dramatický. Gato Audio PRD-3S ani PWR-222 nejsou pro ty, kteří spěchají, podobně jako třeba elektronky.

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 10

V Hadenově "Noche de Ronda" ("Nocturne" | 2001 | Universal Music | 013 611-2) bylo cítit, že Gato Audio sází na klasicky audiofilský, umírněný, spíše decentní bas. Barevně byl nicméně bohatý, objemově právě tak akorát a celkově uvolněný, jemný, neuspěchaný, krásně kulatý a hluboký, s už dobře odlišenými jednotlivými polohami nástroje, s dobře načrtnutými, byť měkčími konturami a pocitem hloubky a váhy, kdy předzesilovač netlačí, ale přesto umí zprostředkovat ono hutné brouknutí.

Přes slyšitelně vstřícnější, hladší ladění reprodukce byl hlas Renée Fleming v "Hallelujah" z "Dark Hope" (2010 | Mercury | 2739699) pěkně čistý a vypíchnutý kupředu, jeho trochu tvrdší záznam PRD-3S dokázal zklidnit a dát mu klid a barevnost, čímž potlačil jeho přeci jen maličko sterilnější charakter. Vokál pak byl pěkně plastický, s pocitem konkrétnosti, solidnosti a dobré srozumitelnosti. Vokál nenásilně plyne a září.

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 9

Nejvyšší tóny v "Dreaming" od Art Ensemble of Chicago ("Live in Berlin" | West Wind | WW2051) byly lehké a kultivované, s dobrou kontrolou a nadhledem, nepřehnaným objemem a naopak nadprůměrnou znělostí, každé cinknutí bylo živé a projasněné, proporčně realistické. Kovový charakter byl věrný, předzesilovač dokázal protáhnout dozvuk a udržet ho vydělený do plynulého doznění. Prokreslení je odpovídající dané třídě, z jemnějšího zvuku se informace nederou, ale zvuk je dostatečně detailní.

Rychlý, uvolněný zvuk má solidní kontrolu a dynamika je slušná, byť třeba smyčce v Lisztově "Mefistofelovi" ("Faustovská symfonie" | 1995 | Denon | CO-78826) by snad mohly mít větší důraz a drama. Reprodukce nicméně zůstává živá a se zřetelným nadhledem i ve vysokých hlasitostech. PRD-3S netlačí na pilu, objemově jsou nástroje realistické, energie v reprodukci je, jakkoliv hlavním tématem reprodukce je plynulost a uvolněnost.

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 6

Buckinghamova "Not too late" ("Live at the Bass performance hall" | 2008 | Reprise | 9362-49903-1) byla dobře rozlišená, ambientní zvuky a ruchy z publika byly sice zasazené poměrně daleko do pozadí a Gato Audio se nesnaží prezentovat nějak analyticky i ta nejmenší vrznutí, třeba drnknutí plastového trsátka o strunu, zachycené zpěvovým mikrofonem, ale už lze zaslechnout; vokál je živý, plastický, barevně bohatý a dostatečně přesný, aby bylo cítit i to, jak se Buckingham přibližuje a vzdaluje od mikrofonu.

Prostor scény v "The Foggy Dew" od The Chieftains ("The Wide World Over" | 2002 | rcaVictor | 09026639172) byl v pravolevém směru široký, čistě načrtnutý, s nástroji jasně, konkrétně rozestavěnými a s naprosto dostatečným prostorem mezi nimi. Samotné instrumenty pak působily plasticky, ne jen jako dvoudimenzionální skici, ale jako plnohodnotné, realistické nástroje s hloubkou a váhou. Nástroje však trošičku postrádaly předozadní lokalizaci.

2017 02 07 TST Gato Audio PRD 3S 5

Nejvýraznějším kladem Gato Audio PRD-3S je vkus a decentnost, s jakým si poradí i se zvukově průměrnou nahrávkou typu "Song to say goodbye" od Placebo ("Meds" | 2006 | 0602537175369), kterou dokázal předzesilovač otevřít a dát jí hutnost a sytost. U předzesilovače se tak nemusíte bát žádné hrubosti a ostrosti, je to barevné, bohaté a hladké, velice lehce se to poslouchá a ačkoliv je cítit prosvítající tak trochu vlastní charakter s trochou vřelosti, hudba plynule, ale neuspěchaně tepe.

Gato Audio PRD-3S je svébytným kusem hi-fi - má originální design a spolu s velmi kvalitními použitými materiály působí jako vizuální šperk, byť nám třeba v kombinaci s monobloky PWR-222 přišlo trošku škoda, že displeje přístrojů nejsou sladěnější. Jde o detail, ale ďábel je v detailu - zejména u takhle na design zaměřených produktů. Velmi nadstandardně variabilní konektivita pak pokrývá jak potřeby audiofilské, tak lifestylové, takže PRD-3S bude dobře fungovat i ve světě "běžných lidí". Líbila se nám i plynulá, jemná regulace hlasitosti i celkově audiofilské, poklidné pojetí se štíhlým, ale dobře kontrolovaným basem. Krásné pak je bohaté střední pásmo a znělé výšky a ačkoliv PRD-3S není studiově exaktní stroj, má muzikální šmrnc a barevnou, poklidnou, laskavou náturu, která výborně poslouží těm, kteří chtějí vypnout a nechat se laskat hudebními emocemi.

Kč 97 190,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ fantastický design

+ skvělé výrobní provedení

+ dobrá konektivita

+ audiofilsky klidný, jemný a barevný zvuk

ZÁPORY

- trvá dlouho, než se prohřeje a zvuk se usadí

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Soundstyle | www.soundstyle.cz 

PRODÁVÁ: Studio Špalíček | www.studiospalicek.cz 

200 80 produkt roku 2017

200 300 chord

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 rpaudio

200 200 wdq

200 200 audiofeel

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica (XLR)
ZenSati Authentica (repro)
Nordost Heimdall 2 (repro)
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
Cardas High Speed SB USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

200 80 produkt roku 2017

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Začněme od začátku...

Tak... Blíží se nám konec (roku) a tak je dobré zaměřit se na začátek. Jako první přijde na mysl začátek období, kdy se máme uvolnit, slavit a vůbec se mít dobře. To je začátek hezký a nenáročný - ostatně, tohle je také skvělá příležitost popřát vám, ať se nenecháte semlít vánoční mašinérií a ať si prostě užijete konec roku jak jen sami chcete (třeba tady, na našem webu).

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 hifihomeart 200 200 mareka vanoce 

200 200 audio visual 200 200 chord 200 200 accuphase 200 200 ketos 200 200 grandinote 

200 200 yamaha 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 spalicek 

200 200 4ce 200 200 htp 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar 

1024 200 audio video show praha