2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 1

Německá značka Accustic Arts byla založena v roce 1997 a v současnosti prodělává jistou obchodní a modelovou restrukturalizaci, přesto se stále pyšní tím, že je "Made in Germany" a nebo třeba tím, že jeden každý komponent je podrobován sérii testů po dobu až dvou týdnů, než odejde k zákazníkovi. Jinými slovy, jde o seriózně míněné high-endové výrobky - ostatně to lze tak trochu vypozorovat i z názvu ACCUrate acouSTIC ARTS, tedy umění správného zvuku.

Jedním z vrcholů současného katalogu jsou pak jednokanálové koncové stupně s prostým názvem Mono - menšími z nich s označením Mono II jsme se mohli potěšit v pražském studiu Rodel Audio. Accustic Arts Mono II mají opravdu pěknou podobu, jejich věžovitá konstrukce působí kompaktně a přitom díky protažení směrem vzad a už na první pohled excelentnímu zpracování budí dojem důstojnosti a spolehlivosti.

Čelní panel tvaru vertikálně orientovaného obdélníku má uprostřed zrcadlově lesklou plochu s logem, spínacím tlačítkem a stavovou diodou, onen dojem robustnosti podporuje i desítka přiznaných šroubů. Po stranách velkého, ručně vyráběného těla přístroje (šířka 24 cm, výška 35 cm a hloubka 43 cm při váze 25 kg) najdete požehnané množství chladících profilů, v mase horního panelu jsou větrací otvory vyhloubené do podoby názvu zesilovače, což je poměrně efektní řešení.

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 2

Zadní panel je pak přehledný a jednoduchý, což ostatně u koncového stupně není nijak překvapivé. Nahoře jsou jeden cinchový nesymetrický vstup a jeden symetrický XLR vstup, ten požadovaný stačí zvolit pomocí tlačítka mezi nimi. Trochu netypicky je tu také tlačítko mute, které u zesilovače odstaví výstup, ač to patrně nebude příliš frekventovaná funkce.

Kousek níže je v jedné linii vyrovnána čtveřice reproterminálů (sada A a B), díky čemuž si můžete dopřát bi-wiringové zapojení, pokud to tak máte rádi. Úplně vespod je pak klasická napájecí zásuvka.

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 3

Základem vnitřního uspořádání je fortelný toroidní transformátor s výkonem 1 200 VA, energie se schovává také v bance filtračních kondenzátorů o celkové kapacitě 80 000 uF. Zajímavé je, že před osazením plošných spojů testují v Accustic Arts kritické součástky ručně, aby si ověřili jejich parametry. Péče je vidět třeba i na zmíněném toroidu - ten je jednak vyráběný na zakázku v Německu, jednak zapouzdřený ve stínící fólii z niklu a železa. Také osmička zmíněných filtračních kondenzátorů má svůj původ v zakázkové výrobě v Německu.

Výstupní výkon dodává dvanáct ručně párovaných MOS-FET tranzistorů se schopností dodat velké proudy - výstupní výkon je víc než dostatečných 300 Wattů do 8 ohm a 500 Wattů do 4 ohm, přičemž stabilita má být garantovaná do 2 ohm, kde zesilovač vyprodukuje mocných 700 Wattů. Výrobce nastavil klidový proud tak, že první Watty (v Accustic Arts říkají "výkon pro většinu aplikací") dodává Mono II v čisté třídě A. Tomu pak ale odpovídá i spotřeba 100 Wattů "naprázdno".

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 4

Vnitřní obvodové řešení je symetrické a využívá takzvané proudové zrcadlo. Celkově se výrobce snaží o zachování celkové jednoduchosti a přitom schopnosti promptně korigovat chyby - jsou tu navíc řešení, které neustále hlídají přítomnost stejnosměrného napětí, teplotu, nebo i přebuzení či přítomnost příliš vysokých frekvencí.

Obvody poskytují zisk 31 dB, nabízí odstup signálu a šumu přes 104 dB a třeba intermodulační zkreslení nepřesahuje hodnotu 0,007% (10 W / 4 ohm), hodnota THD+N je pak 0,0012% (1 kHz / 10 W / 4 ohm), což jsou všechno velmi důstojné parametry.

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 5

Monofonní koncové stupně Accustic Arts Mono II jsme měli možnost poslouchat v pražském studiu Rodel Audio, kde je krmil předzesilovač Primare PRE32, ale i Marantz PM-14S1 a další, zdrojem signálu byl Marantz SA-14S1, vše bylo napájeno a propojeno kabeláží Supra a AudioQuest z filtru Mudra Akustik PX. Poslouchalo se přes Fischer&Fischer - SN-70, SN-170 a SN-370 AMT.

Velké a silné tranzistorové koncové stupně této cenové kategorie už nemívají problémy - rozhodně ne při typických hlasitostech s typickými reprosoustavami. A tak ani Mono II nemají žádné trápení, žádný stres a žádný limit, když přijde na souhru obou nástrojů v Rossiniho "Duetu pro cello a kontrabas" (The Absolute Sound Reference" | 2016 | STS Digital | STS-6111152) - monumentální, nadživotní objem spodních oktáv má navíc obrovskou energii, je tu cítit obrovská síla a rezerva, která se dostavuje snadno s každým pohybem smyčce po strunách. Zesilovače jsou samozřejmé, mají schopnost udržet skálopevné kontury a technicky brilantní čistotu. Basy jsou jako vyfrézované, tóny zapadají jeden za druhý, sebejistě jako když bičem mrská. Bas je sušší, ale výtečně vystižený, všechny jeho proměny jsou bravurně vedené.

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 6

Přestože z projevu Mono II je cítit mimořádnou energičnost a rezervu, není to typický robustní a veliký zvuk, jako mají třeba mnohé americké stroje - kdepak, tohle je utažený, disciplinovaný, konkrétní a až analytický projev. Zpěv Doris Day v "Over the rainbow" ("Diamond Voices of the Fifties" | 2015 | STS Digital | STS-611110) měl famózní detail, zesilovače jsou excelentně transparentní a fantasticky vyrovnané, naprosto čisté a tím vytváří naprosto neutrální prostředí, skrze které vyznívá charakter nahrávky a připojených komponentů. Takže třeba zde cítíte trošku tvrdší zvuk, který koresponduje se stářím záznamu a vlastně ve finále až nevěříte, co všechno tu je - ty jemné nádechy, ten pocit tělesnosti, ty dozvuky v pozadí, všechno je poskládáno s konkrétností a autoritou hodnou nejvyššího uznání.

Neochvějně precizní zůstává zvuk monobloků také na nejvyšším konci frekvenčního spektra - cinkot různých perkusí, činelů a chřestítek ve Floexově "Prenatal Hunters" ("Extended Dynamic Experience 5" | 2017 | STS Digital | STS-6111158) byl perfektně zvládnutý. Opravdu vynikající je rychlost a samozřejmost, se kterou zesilovače vykreslují i ty nejjemnější nuance, všechny ty jemné dozvuky, průběh tónů a jak zůstává zvuk organizovaný, kontrolovaný, čistý a naprosto nekomplikovaně čitelný v jakkoliv komplexní pasáži. Cinkot je pak velmi přirozený - konkrétní, jasný, kovový, znělý, ale nevtíravý, s akurátním objemem a skrze Mono II vnímáte úplně všechno, co je v nahrávce uchované, vše v separované a pečlivě, až krystalicky čisté, mechanicky dokonalé podobě.

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 7

Jak už bylo řečeno, přes vší obrovskou rezervu energie a nezdolnou kontrolu nejsou Mono II nějak dramaticky bombastické - cítíte, že v reálné světě jednoduše nemají žádná omezení a že jejich zvuk je, dá-li se to tak napsat, rovný jako pravítko. A když přijde na dynamicky náročné pasáže, ani se nezapotí, ať na ně připojíte jak veliké, složité nebo necitlivé reprosoustavy chcete. Stavinského "Pták Ohnivák" ("Dynamic Experience Classics" | 2014 | STS Digital | STS-6111139) hrál s křehkostí a až filigránskou delikátností v tichých momentech, precizní až do nejhlubšího detailu, když pak ale hudba rozkvetla k dynamickým špičkám, ten výbuch byl mohutný a energie Mono II s klidem roztancovala i největší reprosoutavy. Působivé je ale hlavně to, jak dokonale zesilovače řídí jakékoliv reprosoustavy, takže dokonale přesný, dokonale čistý zvuk vlastně můžete poslouchat mnohem hlasitěji, než je běžně zvykem, protože nevnímáte žádná zkreslení, žádné neduhy, žádné limity. Až zvonění v uších vás zpětně může varovat, že to bylo přeci jen trochu moc nahlas.

Výtečná transparentnost a technická brilance vám rozpracují libovolnou nahrávku - třeba "Pie Jesu" se zpěvačkou Ellen van Zomeren ("Incredible Music Volume 4" | 2012 | STS Digital | STS-6111130) byla krystalicky čistá, otevřená a nádherně rozvrstvená. Každý zvuk, každý pohyb vzduchu jako by tu měl své místo, jako kdyby zesilovače s lehkostí dokázaly i ty nejmenší detaily udržet v dokonalém pořádku, bez akcentování, bez ostrosti a to vše se poskládá do tak výjimečně přesvědčivého a věrného obrázku.

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 12

Jednokanálové řešení koncových stupňů s sebou prakticky vždy nese i benefit v podobě lepšího podání hudební scény. Tak třeba i jednoduchá "Dream about you" ("STS Test Demo CD Vol. 1" | 2014 | STS Digital | STS-6111134) najednou jako kdyby rozkvetla - ačkoliv jsou tu jen kytary a zpěv, cítíte vzduch, cítíte, že tu je skutečně zachycená šířka a hloubka nějakého konkrétního nahrávacího prostoru, že to není uměla domíchaný efekt, ale pečlivě zachycená interakce místnosti a muzikantů; navíc monobloky hudbu s naprostým klidem vytlačí ven jakýmikoliv kabely či reproduktory, jako kdyby nejen samotné neměly limity, ale ještě eliminovaly limity okolí. Každopádně prostor má skvělou šířku i hloubku a celkově přesvědčivou, až holografickou podobu.

No a skvostná organizace a disciplína přednesu, nadbytek energie a v reálu prakticky nevyčerpatelná dynamická rezerva dělají třeba z poslechu "Aeró Dynamik" od Kraftwerk ("Extended Dynamic Experience 2" | 2015 | STS Digital | STS-6111149) věru dechberoucí zážitek. Ten důraz! Ten rytmus! Ten pulsující objem a pumpující energie! Ta schopnost dokonale zkrotit, organizovat a zůstat přitom naprosto lineární a naprosto nestranný! Páni, tohle je skutečný koncert v domácích podmínkách, tohle je suverénní a brilantní projev, který minimalizuje nějaký pocit reprodukovanosti.

2018 10 24 TST Accustic Arts Mono II 13

Jednokanálové koncové stupně Mono II od německých Accustic Arts jsou zhmotněním archetypu velkého a silného koncového stupně bez reálných limitů - v překvapivě skladném a famózně vyrobeném těle se ukrývá řešení, které má neuvěřitelnou sílu, skvostný důraz, bombastickou dynamiku, neochvějnou sebejistotu a kontrolu a autoritu, která stačí jednoduše na cokoliv. Frekvenčně vyrovnaný, excelentně čistý a fantasticky analytický zvuk pak rozpracuje každou nahrávku až na dřeň. A co víc, Mono II umí být výjimečně jemné, křehké a tiché, je-li to tak třeba, stejně jako umí do prostoru napumpovat v okamihu neomezenou energii a zatřást i základy vašeho domu. Tohle je koncový stupeň nejvyšší kategorie, který funguje bez jediné vady na kráse za jakýchkoliv podmínek, bez jakékoliv odchylky od přímosti a realističnosti i bez jakýchkoliv reálných limitů.

Kč 539 460,- / pár

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ technicky brilantní přesnost

+ kontrola a autorita

+ spektrálně vyrovnaný zvuk bez zdůrazňování

+ dynamická rezerva

+ skladné a estetické provedení (potrpíte-li si na techničnost)

+ archetyp čistého a výkonného koncového stupně po všech stránkách

ZÁPORY

- nemají žádnou slabou stránku, je to technicky dotažený projekt

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Rodel Audio | www.rodel-audio.cz 

DOVOZCE: IBD Czech | www.ibd-czech.cz 

PRODÁVÁ SK: Audiofeel | www.audiofeel.sk 

DOVOZCE SK: IBD Slovakia | www.ibd-slovakia.cz 

XAVIAN Loudspeakers

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Grandinote Shinai
Emotiva XPA-DR2
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
Teac NT-503
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
KEF LS50
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2
InAkustik LS-1603
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2
ZenSati Authentica
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka)

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI)
Nordost Heimdall 2 (ethernet)
Nordost Purple Flare (USB)
AudioQuest Jitterbug
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika)

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2
Nordost Red Dawn
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Syncro UNI
IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Corvus
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home
Sennheiser HD 26 Pro
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

(Celkem) zásadní posuny v kvalitě

Občas si tak říkám, že je moc dobře, že jsem svůj malý nenápadný sloupek nazval "Nepravidelníkem" - může tak v klidu vycházet párkrát za rok a já se můžu s klidným svědomím věnovat recenzím a dalším věcem, které jsou, upřímně řečeno, zábavnější i přínosnější, než by bylo nějaké nucené moudro...

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 200 200 kasaudio vpi 200 200 aq 200 200 studiospalicek black friday

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio hifi home art vyprodej 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 audio video kino bratislava 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 avspraha 2019

Luxman Česká republika