Métronome referenční streamer

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 1

Britská značka Audiolab, ukrytá v technologickém podhoubí jednoho z největších současných audio koncernů IAG, má v podstatě poměrně jednoduché portfolio, sestávající z dvou řad klasického hi-fi a jedné řady „stolního“ hi-fi (nepočítáme-li dva zjevně doplňkové modely in-ear sluchátek). V podstatě konzervativní podobu a koncepci přístrojů základní šestitisícovkové řady oživuje streamovací komponent 6000N Play.

Na první pohled je 6000N Play naprosto standaradním, čistým, jednoduchý komponentem v běžném pravoúhlém šasi. Má běžnou komponentovou šířku 44,5 cm, hloubku 33 cm a výšku pouhých 8 cm. Ani s hmotností 4,9 kg nebude žádnou zátěží, která by nemohla pracovat na běžném nábytku.

Zcela jistě zaujme minimalistická estetika přístroje, na čelní stěně totiž krom spínacího tlačítka a šesti malých tlačítek pro přístup k přednastaveným volbám (internetové rádio, playlist nějaké hudební služby,…) už není nic. Snad jen označení přístroje, proložené stavovou diodou.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 10

Ani zadní strana „neřeší“ víc, než je potřeba. Napájecí zásuvka s vypínací kolébkou je na jedné straně, všechny signálové konektory na té druhé.

Protože jde o streamer, není asi překvapení, že je tu ethernetová zásuvka, v běžném prostředí ale mohou přijít ke slovu i dvě anténky pro bezdrátové připojení. Jsou tu také USB porty (typ A i B), oba ale výhradně pro servisní účely. Pak už je tu jen signálový výstup – buď digitální přes koaxiální i optický konektor, nebo analogový přes běžné cinche. Dva 3,5 mm jacky slouží pro spouštění v rámci celé sestavy.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 2

Celý streamer je postaven na platformě DTS Play-Fi a to zejména z důvodu (podle Audiolab) nejlepšího přenosu signálů s vysokým rozlišením přes bezdrátovou síť. Tam umí zpracovat PCM 24 bit / 192 kHz bez převzorkování nebo úprav signálu (stejný limit ale platí i pro ethernetový vstup). Tato technologie ale mimo jiné umožňuje i multiroom provoz různých zařízení s tímto standardem.

Samozřejmostí je vlastní ovládací aplikace a podpora TIDAL, Qobuz, Spoitfy nebo třeba Amazon Music či internetových rádií nebo streamu po domácí síti přes DLNA či UPnP protokol. Aplikace také umožňuje pohodlné regulování výstupní úrovně, takže lze 6000N připojit rovnou ke koncovému zesilovači nebo aktivním reprosoustavám.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 3

Část D/A převodníku je postavena na čipu ESS9018 Sabre32 Reference v podobné aplikaci, jako je v integrovaném zesilovači 6000A. Napájení je prováděno ze sdíleného toroidního transformátoru, ale napájecí zdroj je izolovaný od digitální části.

Audiolab udává frekvenční rozsah 20 – 20 000 Hz (+/- 0,5 dB), hodnotu celkového harmonického zkreslení pod 0,003% (1 kHz @ 0 dBFS). Odstup signálu a šumu je přes 115 dB.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 4

Audiolab 6000N Play jsme poslouchali v běžných redakčních sestavám – primárně s Cambridge CXA81 a Fischer&Fischer SN-70 na kabelech Dynamique Audio Horizon 2 a to proti Teac NT-503. Hrálo se ale také s Emotiva XSP-1 a Emotiva XPA-DR2 na kabeláži ZenSati Authentica a to je ve spojení s KEF LS50 Meta, krátce i s Norma Revo IPA-140 a Xavian Quarta, kde se přes kabely Nordost Heimdall 2 srovnávalo s Métronome DSC1.

V rámci dané třídy měl Audiolab pěknou artikulaci kontrabasu v „I Can’t Stop Loving You“ od Madeleine Peyroux („The Blue Room“ | 2012 | Universal | 0602537242689). Bas byl měkký, sametový, rozhodně ne chudý – naopak, v rámci cenové relace je bas opravdu pěkně vyplněný, i když má jistý limit v pocitu váhy a údernosti. Není to audiofilsky zařezávající a precizně ohraničený bas, více sází na příjemnost a celkový pocit dobrého zastoupení.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 5

Vstřícná hebkost byla patrná také na zpěvu Renée Fleming v „Mandoline“ („Night Songs“ | 2001 | Decca | 467 697-2). Zvuk neupozorňuje na nějaké analytické detaily, ale přesto nabízí Audiolab dobrou čistotu a nedramatickou, uvolněnou, chce se říci netechnickou příjemnost, díky níž vokály znějí hezky.

Cinkot činelů v „Midnight Voyage“ Michaela Breckera („Tales from the Hudson“ | 1996 | Impulse | 051 191-2) byl nepřehnaný v objemu, možná tak 6000N Play v konkurenci podobné třídy zní méně „nacinkaně“, ale předvádí dobrou čitelnost slušně podaný charakter „kovovosti“. I tady je patrné menší tělo, nikoliv však tak, aby vám něco chybělo.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 7

Měkčí a uvolněnější zvuk nenabízí dravou dynamičnost a „Piano Quintet in E-Flat major op. 44“ Roberta Schumanna („The Complete Piano Trios“ | 1997 | Philips | 456 323-2) se nenuceně přelévá a plyne. Máte pocit tak nějak pospolité a klidně plynoucí reprodukce, která ale není nějak nezáživná, naopak se v kategorii základních komponentů poslouchá velmi dobře.

Čitelnost a přehlednost „Feeling Yourself Disintegrate“ od The Bad Plus („For All I Care“ | 2008 | Emarcy | 0602517821644) byla jednoduše dobrá, ve třídě dostupného hi-fi 6000N Play hraje krásně snadno a pohodově. Necítíte ty nejjemnější dozvuky a nějaké ambientní detaily, nicméně všechno tak nějak nenuceně funguje a dobře se to poslouchá, zvuk na nic neupozorňuje, zároveň ovšem ani nad ničím necítíte přítomnost nějaké deky.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 8

Charakter streameru také dobře vyjadřuje jeho podání prostoru hudební scény v „Over the rainbow“ od The Modern Jazz Quartet („Fontessa“ | 1956 | Atlantic Masters | 81227 3687-2). Stereo báze je „tak akorát“ – nástroje jsou rozložené na pravolevé ose a dobře oddělené. Není to hologram, přeso už je to bezproblémové hi-fi a na tak dostupný komponent dobrý výsledek.

Audiolab si pak dobře poradí i s hudbou nahranou „méně než optimálním způsobem“, jako je třeba krásně zvučná „Champs Elysées“ od Zaz („Paris“ | 2014 | Warner Music | 0825646149216). Výsledný zvuk je zcela nekonfliktní, příjemně si plyne, ostrá nebo nepříjemnější místa v nahrávce decentně přejde a ve výsledku máte pocit, že posloucháte „na pohodu“, příjemně a můžete si hudbu prostě jen užívat.

2021 02 28 TST Audiolab 6000N 9

Streamer Audiolab 6000N Play, postavený na platformě DTS Play-Fi, je jeden z nejdostupnějších „seriózních“ streamerů, krom dobré aplikace a možnosti skloubit i jiná zařízení na stejné platformě třeba do multiroom systému zaujme mimo jiné i regulací hlasitosti, což umožňuje vytvořit minimalistický digitální systém třeba jen s aktivními reprosoustavami nebo koncovým zesilovačem. Také zvuková charakteristika 6000N Play je prostě příjemná, hudba hraje nekonfliktně, s milou plností a přitom celkovou klidnou charakteristikou, díky čemuž není problém užít si jakoukoliv hudbu v prakticky jakékoliv situaci. Pokud tak hledáte dostupný komponent, který vám otevře svět hudby přehrávané po síti, Audiolab 6000N Play stojí za úvahu.

Kč 12 990,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - APLIKACE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ možnost regulace hlasitosti

+ dobrá cena

+ bezproblémová platforma DTS Play-Fi

+ příjemně kulatý, hladký zvuk

ZÁPORY

- v rámci dané třídy nic zásadního

--- --- --- --- ---

DOVOZCE: RP Audio | www.rpaudio.cz

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
EverSolo DAC-Z8 [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [2]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

Amarock Studio | Audio Solutions

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies