2017 05 11 TST Klipsch Reference Over Ear 1

Není to (alespoň z pohledu hi-fi, natož třeba z pohledu geologického či snad dokonce vesmírného) zase tak dlouho, co poslouchání hudby na cestách znamenalo nošení těžkého a neskladného zařízení typu walkman či discman a omotání sebe sama metry šňůry, vedoucí k často dosti vachrlatým sluchátkům. Doba však pokročila a 21. století zaznamenalo doslova explozivní rozvoj sluchátkového poslechu.

Nejvýraznějším trendem (nepočítáme-li vznik segmentu ultimativních sluchátek) je mizení drátů, s dnešními protokoly, kodeky, bateriemi a technologiemi obecně totiž už lze zprostředkovat přenos signálu plně srovnatelný s vedením po kabelu a kdo jednou okusí svobodu toho, že nejbližší klika neznamená riziko natržení ucha či trhem prováděné demolice poslechového řetězce, ten se moc vracet k drátům nechce (nebavme se o kritickém poslechu, ale o každodenním poslouchání "za chodu").

2017 05 11 TST Klipsch Reference Over Ear 2

I v katalogu amerického výrobce Klipsch pak najdete bezdrátová sluchátka, úplně nahoře "bezdrátového" katalogu stojí model Reference Over-Ear BT, v jehož názvu se zrcadlí úplně vše, co o něm potřebujete vědět - pochází z řady Reference, mají mušle přes ucho a signál do nich vchází za pomoci Bluetooth.

Ač jsou koncipována jako sluchátka přes uši, jsou stále spíše skladná, navíc se dají "zlomit" do prakticky přenosné formy. Týlní most je poměrně robustní a pohodlný i pro delší nošení, mušle jsou ukotveny do velkých "ok", což je poměrně elegantní a také to zajišťuje přítlak "právě tak akorát".

Mušle příjemně přilnou kolem uší a jsou celkem hluboké, takže ani nadprůměrně vzrostlé slechy by neměly být utlačované. Sluchátka váží 272 gramů, což na aktivní model není špatné a dají se nosit poměrně dlouho bez pocitu únavy. Uzavřené mušle s velmi bohatě polstrovanými a poddajnými náušníky také slušně izolujíc od okolí.

2017 05 11 TST Klipsch Reference Over Ear 7

Na mušlích najdete všechny důležité ovládací prvky, krom toho pro zapnutí / spárování je tu i ovládání hlasitosti, doplňuje je USB konektor pro nabíjení a 3,5 mm jack pro spojení se zdrojem signálu klasicky pomocí drátu. Malé otvůrky skrývají mikrofony.

Uvnitř mušlí se nachází měnič Klipsch Balanced Dynamic Driver s průměrem 4 cm, díky němuž sluchátka pracují v rozsahu 15 - 20 000 Hz. Pro účely kabelového spojení mají Reference Over-Ear BT vysokou citlivost 110 dB a impedanci 32 ohm, což zaručuje snadné rozehrání. Energii při bezdrátovém provozu dodává baterie s kapacitou 400 mAh, která má stačit až na 20 hodin hraní (pokud jste venku a máte nastavenou střední až vyšší hlasitost, aby zvuk jen nešeptal, je reálná tak polovina).

Konektivitu zprostředkovává bluetooth verze 4.0 s podporou aptX i AAC kodeku, sluchátka při spojení s iOS zařízeními umí ukázat na dálku nejen hlasitost, ale i stav nabití baterie, což je fajn.

2017 05 11 TST Klipsch Reference Over Ear 8

Klipsch Reference Over-Ear BT jsme poslouchali zejména na Apple iPhone 6, ale také přes další Bluetooth zdroje, například z notebooku. Srovnání probíhalo se Sennheiser HD 26 Pro nebo třeba Koss Porta Pro CZ a dalšími.

V basovém spektru nahrávky "Knowledge of Good and Evil" Esperanzy Spalding (FLAC | 24 - 96) bylo cítit, že Klipsch patří spíše ke kulatěji a lehčeji, příjemnější hrajícím sluchátkům. Umí ale na oplátku basům dát objem a pocit solidních proporcí, byť každý tón je zjevně klidnější a na konturách měkčí. Na druhou stranu charakter basů dobře souzní s celkovým laděním a kontrola rozhodně není špatná.

2017 05 11 TST Klipsch Reference Over Ear 5

Hlas Sabiny Sciubba v "Night Train" (FLAC | 24 - 192), duetu jejího vokálu a kytary Antonia Forcioneho, byl sametově hladký, něžný a nadýchaný, lehoučký a příjemně nekonfliktní. Byla cítit určitá dávka sladkosti a něhy, stejně tak ale i pocit, že sluchátka udržují v tomto pásmu dostatečnou soustředěnost, aby byly vokály nosným prvkem v reprodukci a nemuseli jste je "lovit" mezi ostatními hudebními linkami.

Klidnost a lehkost, neuspěchanost reprodukce byla konzistentní až po nejvyšší frekvence - činely a další vysoko položené nástroje v "Misery" od Dave´s True Story (FLAC | 24 - 96) byly možná trochu tenčí a nijak se nedraly do popředí, takže o kousíček větší objem by jim možná slušel, stejně jako výraznější pocit hmoty a "těla", ale už měly strukturu a dobrý kovový charakter.

Podobně pak také dynamika v "Klarinetovém kvintetu B moll, op. 115" (FLAC | 24 - 44,1) v podání Davida Aarona Carpentera a berlínských filharmoniků nebyla nikterak dramatická, celkový charakter nahrává dlouhému poslouchání při středních hlasitostech, kdy sluchátka umí být dostatečně živá, aby zaujala vaši pozornost, ale "netlačí" a nesnaží se o dramatický přednes.

2017 05 11 TST Klipsch Reference Over Ear 4

Ve zprofanované "Spanish Harlem" Rebecy Pidgeon (FLAC | 16 - 44,1) se potvrdilo, že ač nejsou Klipsch Reference Over-Ear z těch, co se snaží rozebrat nahrávku na prvočinitele a nabídnout vám super jasně každé vrznutí a zašustění, celková organizace nahrávky je rozhodně dobrá a neztrácí přehlednost, umí udržet prostor mezi jednotlivými linkami v nahrávce a i když to tak nepůsobí úplně okamžitě, vlastně ani detailů není málo, jen se - tak jako zvuk jako celek - nikam nederou.

Také hudební scénu udrží Reference Over-Ear obstojně vykreslenou a ač nejde o vyslovený hologram, v "My Ship" od Dee Dee Bridgewater (FLAC | 16 - 44,1) bylo rozložení nástrojů v pravolevém směru dobré, s dostatkem prostoru a vlastně i nástroje nepůsobí mikroskopickým dojmem, což občas u sluchátkového poslechu hrozí. Předozadní prostor tu sice nebyl, ale s vyslovenou holografičností se perou i dražší konkurenti.

Na co jsou však Klipsch vysloveně fajn, to jsou pop-rockové záležitosti typu "Evil Eye" od Franz Ferdinand (FLAC | 16 - 44,1); jednak tu oceníte celkovou plynulost reprodukce, která tak příjemně protéká a jednak lehce klidnější charakter pomáhá velmi účinně odfiltrovat nepříjemné stránky moderních nahrávek, které tak ve finále prostě zní zábavně. Navíc ničeho není moc, hudba je slušně čitelná a je to jednoduše dobré a nenásilně poslouchatelné.

Klipsch Reference Over-Ear s Bluetooth připojením jsou ve své ceně dobrou alternativou pro ty, kteří chtějí mít na uších větší sluchátka, lehce se odříznout od okolí a přitom mít možnost snadno do sluchátek pustit hudbu bez drátů v dobré kvalitě - zaměření sluchátek není vysloveně audiofilské, ale také nejsou myšlena na klidný, soustředěný audiofilský poslech. Díky svému provedení se příjemně nosí i po celkem dlouhou dobu, díky svému charakteru pak celkem univerzálně v klidu a bez stresu přehrají naprosto cokoliv - možná vám bude scházet trochu dramatu u velkých orchestrů, možná také nejsou tím pravým nástrojem pro pitvání audiofilských komorních nahrávek, kde je příjemné slyšet kdejaké zavrznutí, ale v univerzálnosti a neúnavnosti, ať už máte zrovna chuť na Metallicu, Dianu Krall nebo Rihannu při celodenní práci či pochůzkách pak rozhodně obstojí...

Kč 7 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ solidní výdrž na baterie

+ dobré pohodlí i při delším nošení

+ rozumná izolace od okolního ruchu

ZÁPORY

- celkově lehce měkčí vyznění

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: CPT Praha | www.cptpraha.cz 

200 300 xavian prometeo

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

200 150 ibd czech

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Grandinote Shinai
Emotiva XPA-DR2
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
Teac NT-503
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
KEF LS50
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2
InAkustik LS-1603
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2
ZenSati Authentica
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka)

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI)
Nordost Heimdall 2 (ethernet)
Nordost Purple Flare (USB)
AudioQuest Jitterbug
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika)

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2
Nordost Red Dawn
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Corvus
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home
Sennheiser HD 26 Pro
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Budoucnost a minulost

Tak nám začal další nový rok... Je čas zhodnocování věcí minulých a odhodlaného plánování věcí budoucích, jak je dobrým zvykem. V prvé řadě ale hlavně vše nejlepší do nového roku, snad jste do něj vstoupili pravou nohou.

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 200 200 kasaudio 200 200 aq 200 200 studio spalicek

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio 200 200 hifihomeart leto 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 audio video kino bratislava 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 audio video show praha

Luxman Česká republika