800 150 dynaudio partner

Model 685 nepatří v produktovém portfoliu zrovna mezi nováčky, spíše naopak. V „sezóně“ 2007 / 2008 se uvedl na trhu oceněním EISA, která má značit ideálí komerční produkt – tedy spojení designu, funkčnosti i kvality. To vše by navíc mělo být okořeněno pro větší lákavost tím, že se jedná o druhý nejdostupnější model katalogu Bowers&Wilkins s cenovkou velmi lidovou. Za výzvu pak lze považovat to, že právě za poslední dva roky se přesně v této cenové kategorii „do patnácti“ objevilo několik velmi zajímavých a ceněných modelů jiných výrobců.

Vysoké počty produkovaných kusů jsou zárukou bezchybné kvality výroby, která přímo čiší z každého kousku těchto středně velkých stojanovek. Ať už elegantní černá barva povrchu, materiál na rozhraní plastu a gumy, který tvoří čelo reprosoustav, jednoduchý a design ozvláštňující štítek se jménem výrobce, který v jednom svém rohu skrývá výškový reproduktor, typicky „bowersovská" výpusť bassreflexu vpředu i stejně typická žluť středobasového reproduktoru, to všechno dýchá jednoduchostí (snad až strohostí), která ale nemá jediný kaz a působí velmi hodnotně. I zadní strana, tak jako celá reprosoustava, respektuje filozofii ostrých, rovných hran a krom plastové vaničky se stupňovitě umístěnými bi-wiringovými reproterminály nabízí ještě věc nevídanou - kovovou konzolu pro zavěšení na zeď, které se bude hodit pravděpodobně pouze budou-li 685 sloužit jako efektové reprosoustavy nebo budou hrát jako ozvučení komerčního prostoru. Vyzkoušel jsem je sice ne přímo zavěšené na zdi, ale postavené na polici těsně u zdi a i přes přední vyzařování bassreflexu (kterému můžete „ucpat ústa" dodávanou molitanovou záslepkou) nejsou v této konfiguraci úplně optimální - nejlépe jim je, tak jako většině podobných, na samostatném stojanu tak metr či možná i kousek více od zadní i boční stěny.

Přísně pravoúhlá sedmikilová ozvučnice dvoupásmové otevřené regálovky hostí dva měniče, oba typické pro konstrukce s logem Bowers Wilkins. O nejvyšší frekvence mezi 4 000 a 50 000 Hz se stará hliníková kalota o průměru 2,5 cm, zbytek pásma mezi 42 a 4 000 Hz vyzařuje 16,5 cm široký měnič s tkanou Kevlarovou membárnou, která má dle patentu BW omezovat stojaté vlnění a zprostředkovat lepší odezvu na elektrické impulzy. Udávaný frekvenční rozsah 42 Hz - 50 kHz je udáván v toleranci -6dB, po přesunu do přísnější a běžnější úrovně -3dB se smrskne na „běžných" 49 Hz - 22 kHz, kterým je při poslechu snadné uvěřit. Trochu rozháranější je pak impedance, kdy se na štítku pod terminály dočteme o hodnotě 8 Ohmů, ale v reálu klesá až pod 4 Ohmy, ačkoliv to není v ničem neobvyklé i u mnohem dražších modelů.

Bowersy 685 jsem měl možnost vyzkoušet na dvou velmi rozdílných sestavách, jedné cenově přiměřené a jedné cenově velmi nepřiměřené, v té dražší jsem pak ještě měl na chvíli možnost ještě vyměnit zesilovač. První sestavou, tou dostupnou, byl integrovaný tranzistorový zesilovač Rotel RA-06 a k němu odpovídající CD přehrávač Rotel RCD-06, které spolu s Bowersy tvoří kompletní sestavu „do padesáti". Druhou sestavu tvořil Arcam FMJ CD37 a FMJ A38, tedy zesilovač a SACD přehrávač, k nimž BW 685 zcela jistě nepatří, v poslední fázi se mi podařilo získat ještě elektronkový zesilovač PrimaLuna ProLogue One Premium. Vše to bylo propojeno kabeláží KrautWire Guru S, popřípadě KrautWire Awakening mezi zesilovačem a reprosoustavami. Nutno dodat, že jsem zkoušel i obyčejnou metráž „tkaničky" od Monster Cable - výsledek byl velmi podobnými dosplému kabelu KrautWire, Bowersy se tedy nezdají být nijak citlivé na připojenou kabeláž.

Nevím přesně, čím by mohl podobný efekt nastat, ale při poslechu těchto monitorků jsem se u všech nahrávek dočkal zvláštního podání prostoru - nejlépe to může demonstrovat Diana Krall a její „Quiet Nights". Umístění nástrojů bylo na danou cenovou třídu naprosto bezproblémové, stejně tak prostor prevo-levý, ač předozadního jsem se dočkal jen náznakem, což není v dané kategorii nic problematického. Celkově mohu toto podání bez problémů pochválit, skutečně je slyšet klavír vlevo, bicí mírně napravo a trochu vzadu.... zvláští však je, že celá zvuková scéna je posunuta výrazně dozadu, směrem od posluchače, což vytváří dojem, že zvuk vychází odněkud tak metr, metr a půl za reprosoustavami. Zkusil jsem tuto zvláštnost kompenzovat posunutím a natočením bedniček k sobě, od sebe, dopředu i dozadu, což mělo jistý efekt, v zásadě se ale stále celý hudební děj odehrával za soustavami. Po několika desítkách minut jsem si ale zvykl a neměl jsem problém to akceptovat jako přirozené podání.

Celkovým vyvážením tonálních barev i na stupnici agresivity se šest set osmdesát pětky nachází víceméně uprostřed, nejsou ani vřelé, ani analyticky chladné, nejsou příliš prezentní, ani nezní jako pod dekou. Přesto díky občasným výraznějším výškám nemohu říct, že by snad byly příkladně neutrální, pokud už bych pak musel pojmenovat, kterým směrem od neutrality maličko utíkají, bylo by to vstříc analytičnosti a chladnosti. U reprodukce houslí z allegra Vivaldiho „La Stavaganza Concerto op. 4 no. 3"v podání Rachel Podger a Arte Dei Suonatori (můžete najít na výběr „Crystal Cable Arabesque") se projevuje o něco méně muzikality než u Xavian Primissima a o něco méně přesnosti než u Usher S-520 II, ale i tak nenacházím body ke kritice. Kovový výškový měnič je dostatečně rychlý a nepřechází k nepříjemné agresivitě a to dokonce ani s komponenty Rotel, které jejich uživatelé často jako prezentní označují. Pokud bych tu měl něco vytknout, nebude tu ani nedostatek detailu, kterým se šestistvoky mohou porovnávat s oběma výše zmíněnými, ale spíše určitá menší schopnost vtáhnout do děje.

Anglicky hovořící země mají krásné slovo „all-rounder" - označují jím věc, která zvládá všechny aspekty své činnosti na dobré úrovni. Neváhal bych Bowersy do této role pasovat, stejným způsobem si poradí s klasikou, popem, rockem... Rammstein na svém posledním albu „Liebe ist für alle da" lavírují mezi dvěma posledními žánry a 685ky jej dokázaly převést do poslechové místnosti s překvapivou razancí, i když z nich s respektem k zákonům fyziky prostě nedostanete nejnižší basy. Baskytara zní ovšem dobře co do objemu a výborně co do přesnosti a kontur, Kevlarový měnič si zde snadno poradí. Basovou složku bych se nebál porovnat s Usher S-520 II, které sice působí o maličko přesněji a detailněji, ale v zásadě jsou to vyrovnaní soupeři.

Neutralita se sklony k analytičnosti je slyšet i z lidských hlasů - Pat Barber trochu postrádá ten nakřáplý samet a i když zůstává její hlas i nadále přitažlivým, dozvíme se spíše o malých detailech nádechů než o hřejivém celku, slyšíme jednotlivé části zvuku a musíme se trochu soustředit, abychom mohli skutečně poslouchat hudbu. Je mnoho posluchačů, kteří takový projev mají rádi, ten velmi detailní a prezentní přístup k nahrávkám a ačkoliv mé osobní preference leží o malý kus jinde, nemohu říct, že bych na šest set osmdesát pětkách nacházel nějaký problém.

Stingovo „vánoční" album „If on a winter´s night" je postaveno hlavně na jeho melodickém, jasně rozpoznatelném hlasu a zimně posmutnělých lidových melodiích z britských ostrovů. Barvy tónů jednotlivých nástrojů, textury strun i vše ostatní se zdá být zcela korektní, snad jen trochu chladněji podané. „Soul cake", můj nejoblíbenější kousek z této desky, má přesnou rytmiku, odhaluje v podání Bowers&Wilkins 685 prostor kolem jednotlivých nástrojů, nechává posluchače vnímat detaily hudebního dění, ale přestože objektivně nelze v této cenové kategorii vyčíst žádný reálný problém, což velí k prohlášení Bowersů za hodné své cenovky, ze zcela subjektivního hlediska je nemohu prohlásit za výborné, protože k tomu jim schází trochu méně chladné upjatosti a bylo by potřeba dodat trochu více muzikality a sytosti zvuku, čímž by se BW 685 zařadily svým charakterem mezi dva modely z této cenové hladiny, které momentálně považuji za nejlepší - Xavian Primissima a Usher S-520 II. Takhle zůstavají rozhodně ne špatnými (ba dokonce dobrými), ale přeci jen těmi „černými vzadu".

Kč 15 780,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ moderní design

+ možnost snadného umístění vč. pověšení na stěnu

+ nemají v zásadě žádný zvukový zápor, jsou velmi neutrální

ZÁPORY

- v dané cenové kategorii jsou výraznější, charismatičtější produkty, 685 se mohou zdát trochu nudné

- nevelký ideální poslechový úhel

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Eurostar Ostrava

http://www.eurostar-ostrava.cz/  - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 323 606 877

200 300 xavian yamaha

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) DOSTUPNÁ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1]
Grandinote Shinai [4]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]
Cambridge CXA80 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71 [2]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
TelluriumQ Black [2]
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]
AKG N700NC
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [3]
zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

En ten týky...

...dva špalíky, čert vyletěl z elektriky. I když ve známém dětském rozpočítadle se elektrikou myslí tramvaj, vlastně by se v našem malém, trochu zvláštním světě špičkové reprodukce zvuku dal čert najít leckdy i v té elektrice ve zdi a zásuvkách, budeme-li čertem rozumět nejproblematičtější (a patrně i kupodivu nejmasověji ignorované) místo většiny audio sestav.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock 2019 200 200 htp

corner amarock studio