2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 1

Britskou značku Bowers & Wilkins není potřeba nijak představovat - příběh geneze snu Johna Bowerse (a Roye Wilkinse, v jehož obchodě v roce 1965 Bowers stavěl své první modely) je dostatečně známý a opakovaný bezpočtukrát. Dekády a dekády vývoje a rozvoje učinily z B&W jednu z nejznámějších a nejrespektovanějších značek v oboru a jednu z mála, která dokonale kombinuje estetickou, výrobní i zvukovou kvalitu v high-endových sférách.

Ačkoliv nejikoničtější je rozhodně vrcholná série 800, ani níže postavené modelové řady si nezaslouží opomenutí. Zajímavá je základní série 600, prezentující solidní hi-fi za rozumné peníze, hodně oblíbená byla i řada CM, kombinující eleganci s dotekem high-endového zvukového podání. Právě sérii CM nahradila před nedávnem řada úplně nová, hezky číselně pojmenovaná jako 700 - estetikou a technikou si trochu půjčuje z CM a trochu z 800, cenami pak zůstává ve sférách té první, což v trendech dnešního brutálního zdražování stojí za pochvalnou zmínku.

Bowers & Wilkins 700 sestává z tří sloupových a tří regálových modelů, doplněných o dva centry a subwoofer DB4S, takže je vše připraveno jak na puristické stereo, tak na multikanálové ozvučení domácích kin.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 2

Měli jsme možnost seznámit se s vrcholným sloupkem 702 S2, středním sloupkem 703 S2 a nejvyšší regálovou verzí 705 S2.

Bowers & Wilkins 702 S2

Tak jako měla klasické tvary série CM, tak v tom pokračuje i řada 700 - vrcholný model 702 S2 je tak příklad toho nejklasičtějšího designu, jaký mohou sloupové reprosoustavy mít, jedinou atypičností je odsazení tweeteru do vlastní vajíčkovité ozvučnice na vrcholu hlavní skříně - kdo nicméně někdy nějaký vyšší model B&W viděl, jistě nebude překvapen ani tímto.

Bezmála třicetikilový sloupek patří ke stále skladným - včetně vysokotónové ozvučnice měří na výšku 108,7 cm, na šířku (včetně přítomné, ale málo focené základové desky) 36,6 cm (samotný kabinet má 20 cm) a do hloubky jdou zřetelných 33,7 cm.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 3

Ozvučnice je poskládaná z MDF profilů a dostupná primárně v bílém a černém hlubokém laku, na přání i v rosewood dýze. Velice čistý, jednoduchý design nicméně nejlépe vynikne právě v moderních minimalistických barevných provedeních. Přední stěnu zdobí trojice basových měničů, jeden středotónový a jak už bylo opakováno, na horní straně dlí z jediného kusu hliníku vyfrézovaný tubus s vysokotónovým měničem.

Zadní strana je čistá, u paty se nachází výdech bassreflexu typu Flowport (plastikový nátrubek z hodnotného poddajného materiálu plného prohlubní po vzoru golfového míčku) a vanička s dvěma páry reproduktorových terminálů.

Kopulka tweeteru je vyrobena trochu atypicky z uhlíkových vláken a má průměr 2,5 cm, středotónový kónus má v průměru 15 cm a je zhotovený ze stříbřitého pěnovitého materiálu Continuum jako u řady 800, to vše doplňuje ztrojená basová membrána kónického tvaru - zde je materiálem nadýchaný a ultra rigidní materiál Aerofoil a průměr činí 16,5 cm. Opět jde o odvozeninu měničů referenční série 800. Středotónový reproduktor je pak ještě zavěšený na antivibračních řešeních (opět převzatých z vyšších modelů), díky nimž se do něj přenáší méně vibrací kabinetu.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 5

Třípásmový systém by měl dle dispozic hrát v rozsahu 45 - 28 000 Hz (+/- 3 dB), má citlivost 90 dB / 2,83 V / m a impedanci 8 ohm s přiznaným propadem na 3,1 ohm.

Bowers & Wilkins 703 S2

Menší sloupek 703 S2 vlastně není fyzicky o tolik odlišný od vlajkové lodi řady 700, hlavním rozdílem je (prý i kvůli častým estetickým požadavkům) vysokotónový reproduktor klasicky vestavěný do hlavní skříně.

Pětadvacetikilové 703 S2 sdílí stejné estetické hodnoty jako vyšší sourozenci, opět jde o klasicky tvarovanou ozvučnici na podstavě, opět jde o kabinet z MDF s lakem ve vysokém lesku a opět jsou to spíše skladné sloupky - ostatně 102,5 x 32 x 32,1 cm (v x š x h), respektive šířka 20 a hloubka 30 cm bez základny jsou velmi blízké vyššímu modelu. Stejně tak řešení s Flowport bassreflexem na zadní straně těsně nad vaničkou s dvěma páry terminálů.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 6

Osazení měniči je pak také identické - karbonová kopulka o průměru 2,5 cm jen nemá vlastní ozvučnici, byť je použit stejný antivibrační systém jako pro středotónovou Continuum membránu (průměr 15 cm). Rozdílem je pak jen dvojice basových měničů s 16,5 cm membránami z Aerofoil pěny.

Sloupky hrají v rozsahu 46 - 28 000 Hz (+/- 3 dB), mají citlivost 89 dB / 2,83 V / m a u jmenovité impedance 8 ohm přiznávají propad na 3,1 ohm.

Bowers & Wilkins 705 S2

Ve zcela identických mantinelech se pohybuje i konstrukce nejvyššího regálového modelu 705 S2 - zhruba 9,5 kg vážící MDF kabinet (40,7 x 20 x 30,1 cm - v x š x h) má opět čistě pravoúhlé tvary, ve skříni je osazen jen jediný kónický reproduktor a tweeter je vysazen ven, na horní stěnu ozvučnice. Vzadu je pak zase a znovu jednoduchá vanička s dvěma páry zlacených terminálů a nad ní Flowport, neboli "ďubkovaný" bassreflex.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 7

Tweeter má opět vlastní rigidní ozvučnici z jediného bloku hliníku, opět jde o 2,5 cm kopulku z uhlíkového vlákna. Oproti sloupovým sourozencům je v této dvoupásmové koncepci osazen 16,5 kónus z Continuum materiálu v roli středobasu - i proto nemá skrytý závěs, ale přiznanou a pořádně velkou poddajnou gumovou vlnku.

705 S2 pracují ve frekvenčním rozsahu 50 - 28 000 Hz (+/- 3 dB), citlivost 88 dB / 2,83 V / m je stále poměrně vysoká a osmiohmová impedance oficiálně přiznává propad na 3,7 ohm.

Všechny tři modely jsme měli možnost porovnat s předchůdci řady CM (dovolíme si předběhnout - nové 700 mají blíž k řadě 800, než k řadě CM) v poslechovém centru dovozce v Čestlicích a to na řádně naddimenzované sestavě - disky načítal SACD McIntosh MCD550, sestavu řídil McIntosh C52 a zesilovaly obři McIntosh MC1.2KW, propojeno bylo nejvyššími modely kabelů InAkustik a srovnávalo se s řadou CM, ale i 800.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 14

Jako první putoval na začátek kolečka CM6 > CM10 > 805 S2 > 705 S2 > 703 S2 > 702 S2 (které jsme s každým diskem poctivě opakovali a otestovali tak s úspěchem i odolnost sestavy McIntosh na neustálé vypínání a zapínání) do mechaniky disk "Beyond the Missouri Sky" (1997 | Verve | 537 130-2) Pata Methenyho a Charlieho Hadena - konkrétně skladba "Spiritual".

Ačkoliv pochopitelně malé 705 S2 nemají tu plnou hutnost a robustnost ve spodních oktávách a necítíte u těch nejhlubších tónů tu správnou velikost nástroje, na své rozměry nabídnou požehnané množství výjimečně dobře konturovaného, tvrdého a průbojného vyššího basu s důrazem. Je to výjimečně dobře zaříznutý bas, výtečně konkrétní a svižný, je znát, že membrána v podstatě nezkresluje a reaguje střelhbitě a jistě.

Skokem na 703 S2 získáte o dýchnutí uvolněnější (ale stále nesmírně rychlý a přesný, žulově pevný bas), hlavně ale větší a barevně sytější spodní pásmo. Už totiž brouknutí kontrabasu vnímáte pěkně fyzicky, struna zadrnčí s pružností napnuté tětivy a už máte pocit, že nástroji schází jen minimum z jeho přirozené tělesnosti, hutnosti a objemu. Vlastně je to skvělý bas, pumpující s každým hlubokým tónem do prostoru spoustu syrové energie.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 9

Nejvyšší model 702 S2 poté ještě trochu zvětší zvuk jako celek a reprosoustavy už hodně působivě předají rezonanci velkého dřevěného těla kontrabasu. Důraz basu, opět zejména toho vyššího, je prostě parádní; ta razance, ty skálopevné kontury, ta rychlost a výbušnost a ta technicky brilantní čistota, to vše je nesmírně působivé. Právě 702 S2 už nabízí tu správnou porci dospělého nadhledu a pocit rezervy.

Zejména střední pásmo kolem hlasu Madeleine Peyrox a nástrojů její doprovodné kapely v "Dance me to the end of love" ("Careless love" | 2004 | Rounder | 0602498235836) je pak opravdu brilantní. Už 705 S2 vokál vytáhne kupředu před nástroje, dává mu dost prostoru a hlavně opět skálopevnou jistotu. Je to nesmírně čisté, monitorově soustředěné a přes vší transparentnost a přímost tu není tendence k ostrosti.

Změna na 703 S2 vnáší do reprodukce více objemu, prohloubení a jisté uvolnění, zvuk působí nejsytěji ze všech tří, vokál je proporcemi větší, dominantnější a také ovšem energičtější, má požehnaně naléhavosti, v každém okamžiku si nárokuje vaši pozornost a soustředění se k němu jaksi zcela automaticky stáčí. Reprodukce je přímá, křišťálově čistá a autoritativní.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 17

Zvuk 702 S2 nese stále stejně charakteristiky, jako je soustředěnost, konkrétnost a schopnost vše skvěle prokreslit - hlas byl robustnější, velký, vše je skvěle vyčištěné a přehledné, řízené pevnou rukou a s nádechem plnopásmové monitorovosti. Je to velmi suverénní, velmi autentické, až lehce syrové a nepřikrášlené, velmi naléhavé a energické - dalo by se říct "našlapané".

I u nejvyšší tónů, ať už šlo o vibrafon nebo činely v "Ralph´s New Blues" od The Modern Jazz Quartet ("Concorde" | 2008 | Prestige | 0888072306530) si všechny tři modely řady 700 S2 drží stejný, tedy energický, přímý, výtečně čistý a zaostřený charakter. Nový materiál vysokotónových kopulek svým charakterem poměrně dost připomíná umělý diamant řady 800, je mnohem kultivovanější než kov v řadě CM.

Zejména vibrafon byl v podání 705 S2 jasný, velmi kovový, velmi energický, každé cinknutí bylo jemné, báječně rychlé, jednotlivé údery do činelů pak byly skvěle separované a výrazně přehlednější, než v podání CM série. Reprosoustavy vám naservírují pěkně přímo a jasně spoustu a spoustu drobných detailů, výškové pásmo je propracované a precizně kontrolované.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 22

Ona veliká znělost je vlastní i sloupkům 703 S2, nabízí trochu plnější podání, nástroje se zdají být o něco větší, ale jak už bylo řečeno - základní charakter zůstává, kov je velmi "kovový" a jasný, je tu spousta a spousta energie a technicky brilantní čistota. Zdá se, že 703 S2 jsou nejživější, nejaktivnější.

Nejvyšší model 702 S2 je pak nejkultivovanější - spojuje přesnost a rychlost "externího" tweeteru a k brilantní čistotě a jasnosti a znělosti přidává přídech audiofilského nadhledu s v porovnání se 703 S2 maličko měkčím vyzněním. Stále je to ale skvěle rychlý zvuk, parádní separace úderů do činelu a famózní čitelnost nejvyššího pásma s mnoha a mnoha detaily.

Dynamicky se pak nemusí za svůj potenciál stydět ani jedny ze zkoušených reprosoustav (byť svůj podíl na tom zajisté má i naddimenzovaná elektronika). Dynamické "vlny" v McLaughlinově "Thieves and Poet (Part 2)" ("Thieves and Poets" | 2003 | Glenray | 0602498010754) zvládly velmi dobře už 705 S2 - jejich přednes je pevný, "nabušený" a opravdu důrazný, mají schopnost dynamickou špičku snad až zdůraznit. Pravda, nezpůsobí, že by vám daly dynamiku úplně zadarmo, takže nějakou tu výkonovou rezervu v zesilovači určitě využijete.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 24

Totéž platí pro 703 S2 - ty jsou "nejnabitější", dynamické špičky jsou nejdramatičtější, pevně, autoritativně kontrolované a přímo přetékající energií. Žádná nejistota, žádné váhání, je to velké, tuhé a přímočaré jak jen to jde. Na dramatický efekt a na důraz je to excelentní.

Nejvyšší z trojice 702 S2 jako kdyby v dynamice zdánlivě lehoulince ubraly, je to klidnější reprodukce s větším nadhledem, už příjemně dospělá a s výtečným citem pro mikrodynamiku. V hudbě už zvládají velice dobře to pomalé narůstání, gradování energie v pozadí až do závěrečného řádně dynamického vyústění - opět ale nutno říct, že se nerozhýbou samy od sebe, měnič musíte řádně nakrmit.

Velmi přímý, velmi energický a velmi rychlý zvuk všech tří testovaných modelů řady 700 dokázal odhalit v "Min Módir" od Eivor ("The Dali CD Volume 4" | 2015 | Dali | 474 564 6) potěšující množství informací, ve velmi transparentním zvuku umí všechny modely udržet výtečnou organizaci a působí velmi sebejistě.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 18

Nejvýraznější důraz na detail kladou 705 S2 se svým až opravdu monitorovým soustředěním a velkou pevností napříč frekvencemi. Čitelnost je výborná a bezproblémová. Vyšší 703 S2 jako kdyby zvuk přiblížily více k vám, je větší, mezi nástroji je více vzduchu, ale třeba u hlasu je cítit trošičku tvrdší podání - i proto jsou ale 703 S2 výtečné k rockovým nahrávkám, jimž dodají drajv a šmrnc. Nejvyšší 702 S2 jsou pak nejusazenější, nejkomplexnější, jsou - ač stále ctí charakter řady 700 - citelně dospělejší. Organizace, transparentnost a čistota jsou ale na výtečné úrovni - oproti sérii CM je to jako kdyby někdo "vyleštil okno" směrem k hudbě, je to mnohem, mnohem přesnější, čistší a detailnější projev, až je to k nevíře.

Prostorovost hudební scény ve Stingově "Roxanne" ("Symphonicities" | 2010 | Deutsche Grammophon | 274 2537) zvládly 705 S2 zreprodukovat velmi pěkně, i přes větší poslechovou vzdálenost a poměrně velkou rozteč ozvučnic prostor držel pevně v pravolevém směru a nepostrádal přehlednost, za níž stojí celkově sebejistá prezentace. 703 S2 výrazně zvětší proporce nástrojů i hudební scény a vytáhnou jí kupředu, pravolevá pevnost a organizovanost je ale v podstatě identická, vše je ale větší a tím i přirozeněji uvěřitelné. 702 S2 k velkým proporcím přidaly i hloubku a tím trojdimenzionálost, která tvoří ve stotisícovém kontextu působivě potěšující hudební hologram.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 700 S2 20

Závěrečný souhrn začněme jednoznačným konstatováním - jakožto morální nástupci řady CM jsou modely v nové sérii 700 S2 jednak lépe zpracované, jednak moderněji vypadající, hlavně ale nabízí mnohem čistší, transparentnější přednes s lepší organizací, zvuk je mnohem technicky preciznější, odhalí mnohem víc detailů z nahrávky a působí také výrazně energičtěji. Svou zvukovou signaturou i schopnostmi jsou vlastně 705 S2, 703 S2 i 702 S2 blíže sérii 800, než "bývalé" řadě CM. Minimální zkreslení, přímá, výbušná a pečlivě kontrolovaná reprodukce a velice pěkné podání prostoru jsou v dané třídě velice přitažlivé - jediné, o co si sedmistovky řeknou, je kvalitní, stabilní elektronika s dostatečným výkonem, aby se vše řádně probudilo. Každopádně - pokud bažíte po hudební energii a detailnosti, ochutnejte moderní zvuk v moderním balení od v podstatě libovolných sedmistovek. Ta zkušenost za to stojí!

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 35 metrů čtverečních, se zakázkově upravovanou akustikou. Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny co nejdále od stěn to bylo možné.

702 S2

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 702 S2 m1

Nástup na slibovaných, poměrně konzervativních 45 Hz je skutečně vidět, byť určitě ne v poklesu -3 dB, celkově nepatří řada 700 k těm, kde by bylo zjevně cílem dosažení ideální technické "rovnosti" křivky frekvenční odezvy. Přes zjevná zdůraznění na výškách i vyšších středech je ale rozsah od 60 do 20 000 Hz ve slibované toleranci +/- 3 dB.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 702 S2 m2

Impedanční křivka ukazuje na naladění bassreflexu někam ke 30 Hz a pokles na úroveň až 3 ohm zhruba v pásmu 100 - 1 000 Hz, ovšem pod hranicí 100 Hz, kde by leckterá elektronika mohla mít problém, se drží klidně nad hladinou 4 ohm. Celkově ukazuje křivka impedance i elektrické fáze na to, že BW 702 S2 nepůjdou rozehrát zrovna snadno a měli byste je doplnit o opravdu hodně dobrou elektroniku.

703 S2

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 703 S2 m1

Stejně jako u vyššího modelu i zde nebylo zjevně cílem sloupek odladit "na měření", ale spíše "na ucho". Chování je vlastně poměrně podobné jako u 702 S2, je tu o něco bohatší energie na basech, ale jinak jde spíše o to, aby se vše jakž takže vtěsnalo do +/- 3 dB.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 703 S2 m2

I průběh impedance je téměř jako přes kopírák od vyššího modelu, průběh se zdá o něco maličko hladší, byť je tu vidět propad na 4 ohmy a nutnost zesilovače dodat rychle a stabilně proud i do nízké zátěže.

705 S2

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 705 S2 m1

I u malých 705 S2 se zdá být zdůraznění na basech a výškách patrné jako u vyšších sourozenců, opět je tu i lehké zdůraznění na vyšších středech. A opět se víceméně 80 - 20 000 Hz vejde do +/- 3 dB.

2017 11 14 TST Bowers Wilkins 705 S2 m2

A i zde je impedance a její průběh (a vlastně i elektrická fáze) velmi blízká té u 702 S2 a 703 S2 - nepadá nicméně pod 5 ohm, bassreflex zní na 60 Hz a budou o maličko méně náročné na elektroniku, byť i zde lze maximálně doporučit předimenzování elektroniky, co do kvality, stability a výkonu.

VHODNÁ MÍSTNOST - 702 S2

MALÁ [< 20m2] [ × ] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ ✓] | VELKÁ (> 40m2) [ ✓]

VHODNÁ MÍSTNOST - 703 S2

MALÁ [< 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ ✓] | VELKÁ (> 40m2) [ +/- ]

VHODNÁ MÍSTNOST - 705 S2

MALÁ [< 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ +/- ] | VELKÁ (> 40m2) [ × ]

Kč 103 990,- - 702 S2

Kč 79 990,- - 703 S2

Kč 57 990,- - 705 S2

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ minimální zkreslení = přímý, dynamický a zaostřený zvuk

+ moderní design ve skvělém zpracování

+ energie a důraz

+ analytické schopnosti

+ výrazně klidnější a dospělejší, než řada CM

+ 702 S2 jsou skvělý allrounder

+ 703 S2 jsou výtečné na rock

+ 705 S2 jsou fajnové monitory

ZÁPORY

- přednes by celkově možná mohl být o kousek méně technický

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Eurostar Ostrava | www.eurostar-ostrava.cz 

 

200 300 xavian prometeo

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

200 150 ibd czech

200 200 audio video kino bratislava

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Grandinote Shinai
Emotiva XPA-DR2
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
Teac NT-503
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
KEF LS50
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2
InAkustik LS-1603
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2
ZenSati Authentica
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka)

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI)
Nordost Heimdall 2 (ethernet)
Nordost Purple Flare (USB)
AudioQuest Jitterbug
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika)

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2
Nordost Red Dawn
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Corvus
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home
Sennheiser HD 26 Pro
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Budoucnost a minulost

Tak nám začal další nový rok... Je čas zhodnocování věcí minulých a odhodlaného plánování věcí budoucích, jak je dobrým zvykem. V prvé řadě ale hlavně vše nejlepší do nového roku, snad jste do něj vstoupili pravou nohou.

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 300 300 kasaudio  200 200 aq 

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio 200 200 hifihomeart leto 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 spalicek 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 audio video show praha