Jihofrancouzskou firmičku Métronome (ani její ještě luxusnější sestřičku Kalista) už dnes v Čechách asi není třeba hlouběji představovat. Přes tři desítky let ruční výroby ve Francii a soustředění na digitální zdroje signálu jsou dostatečnou vizitkou. Na to, že jde o výrobce malého, tak své výrobky poměrně pravidelně a odhodlaně inovuje a týká se to i základního přehrávače Le Player.
Ten je momentálně k dispozici ve verzi Le Player 3+; plus v názvu k původnímu transportu a převzorkovávacímu mechanismu přidává i D/A převodník, jde tedy o kompletní zdroj signálu.
Z vnějšího pohledu je Le Player 3+ jasně zařazený do zbytku firemního portfolia. Čelní panel je jednoduchý a přesto poměrně robustní, v levé části jsou dvířka mechaniky a za nimi vcelku běžný šuplík, v pravé obdélníček displeje s jednoduchými, byť rozumně čitelnými znaky. Kolem displeje jsou rozeseté základní ovládací prvky.
Celé tělo je pojaté čistě a účelně, hrany jsou lehce zaoblené, ale veskrze lze říct, že důležitý je účel a bytelnost, nežli nějaká nadstandardní elegance. Materiály i jejich zpracování jsou ale prvotřídní a přístroj působí, že s vámi vydrží dlouhé roky.
Métronome popisuje Le Player 3+ jako CD transport v kombinaci s D/A převodníkem. Přehrávání CD je samozřejmě možné přes mechaniku, funkce DACu jsou dostupné také přes koaxiální a asynchronní USB vstup, což je relativně limitující množství, ale jako bonus ke klasickému přehrávači je to příjemné. Zpracovaný signál je možné vyvést přes analogové výstupy v XLR i RCA podobě.
Zásuvka na druhém konci přístroje je vybavená robustní spínací kolébkou, což tak trochu předznamenává soustředění výrobce právě na napájecí zdroj přehrávače. Většinu vnitřního prostoru totiž zabírají tři nezávislé napájecí zdroje s vlastními toroidními transformátory. U každého je také nezávislý stabilizační obvod a filtr značky Schaffner pro odstranění elektromagnetického a radiofrekvenčního rušení. Stabilitu napětí zajišťuje přes 40 filtračních kondenzátorů.
Data z kompaktních disků sbírá na zakázku modifikovaná zapouzdřená mechanika Philips GF8, určená výhradně pro Red Book disky. Signál z ní i dalších zdrojů je předáván do dual mono čipu AK4493 s rozlišením 32 bit / 384 kHz u PCM signálu a zvládající také DSD512.
Le Player 3+ je poměrně výrazný kousek techniky – má na šířku 45 cm, na výšku i díky delrinovým nožkám 11,5 cm a do hloubky 43,5 cm, přičemž má zřetelných 12 kg.
Přehrávač sloužil v hlavní redakční sestavě – tedy se zesilovačem Norma Revo SC-2 LN / Norma Revo PA 160 MR, reprosoustavami Xavian Quarta Evoluzione a napájecím řešením GMG Power Harmonic Hammer 3000P. Propojeno bylo mixem kabelů Nordost Heimdall 2 a Valhalla 2, k porovnání sloužilo OPPO UDP-205 a Métronome DSC1.
V Jacksonově „Rock with You“ („Off the Wall“ | 2009 | epic | 88697 53621 2-1) byla basová linka vysloveně skvělá - nesmírně šťavnatá a broukavá, přitom ale ne nějak nejistá v konturách. Je to zvuk měkký a tučný, hedvábně poddajný, s již luxusním nádechem, který je konstruktérům z jihu Francie tak nějak vlastní. Navzdory bohatosti, mohutnosti a celkově uvolněnějšímu stylu je rozpracování jednotlivých tónů výtečné, zvuk je ohraničený a plyne s velkou samozřejmostí.
Na hlase Renée Fleming v „River“ („Haunted Heart“ | 2006 | Rounder | 0602517032798) bylo celkem zřetelně znát lehce „medové“ vytvarování, není to suchý, striktně technický přednes. Výsledkem je doslova krásný zvuk, kulatý, lidský, barevný. Proporce vokálu jsou větší než obvykle, ale to je také charakteristická vlastnost komponentů Métronome a Kalista. Hlas je přirozeným centrem nahrávky, netrčí a je už opravdu velmi snadno srozumitelný, zvukově se už Le Player 3+ přehoupl z drahého hi-fi do opravdového, kultivovaného high-endu s „drahým“ zvukem.
Poznáte to mimo jiné i na jisté nonšalantní nenápadnosti, s jakou sází do prostoru detaily pěkně nahraných činelů v „Use Me“ od Vanessy Fernandez („Use Me“ | 2014 | Groove Note | 0660318105028) – je to zvuk uhlazený, bez pichlavosti nebo nějakého pocitu dominance, přesto spousta krásně čitelných a zřetelných vrstev, parádní struktura, je to prostě velmi přirozený vhled do hlubin nahrávky. Je to tak přirozený zvuk, že snadno vnímáte nuance nahrávky, jako je rozdíl v intenzitě dopadu paličky na kovovou plochu, lehce slyšíte rozdíly mezi jednotlivými činely a vůbec je to parádně organický přednes.
Jednou z nosných charakteristik „Métronome zvuku“ je nejen velikost, ale i celková dynamika a mohutnost. Když tak přijde na „Wheel of Fortune“ Hanse Zimmera se vším tím orchestrálním stupňováním, houpáním a všemi těmi výbuchy energie, Le Player 3+ se umí blýsknout a nechává nahrávku znít s pocitem opravdu kouzelné fyzické váhy a celkové hutnosti. Je pravda, že zvukové vyvážení je trochu temnější a lehký akcent basu rozhodně dynamickému pocitu pomáhá, nechybí ale ani už opravdová autorita a fyzická „bytelnost“ pod dobrou kontrolou.
Coververze „Mercy Street“ z desky Christy Baron „Retrospective“ (2004 | Chesky Records | 0090368026965) je pojatá tím klasickým Cheskyho způsobem s jiskřivými detaily a brilantní čistotou – Métronome to umí zachovat tenhle pocit znělé výraznosti, ty perlivé detaily, které ve vzduchu zůstávají dlouho a velmi konkrétně, přitom ovšem nemáte pocit, že ona jasnost je nějaká akcentovaná. I tady tak jde vlastně o luxusně high-endový zvukový projev, schopný už dobře pokrýt celou komplexnost nahrávky – nadživotní proporce pomáhají snadnosti vnímání informací.
Bachova „Orchestral Suite No. 1 in C major, BWV 1066“ v interpretaci Nevilla Marrinera a Academy of St. Martin in the Fields (1991 | Decca | 430 387-2) měla ten charakteristický obrovský a prostorný zvuk. I díky tomu je lokalizace nástrojů vysloveně skvělá a přednes celkově nádherně nadýchaný, vzdušný, rozprostřený daleko doleva i doprava, stejně jako dozadu. Oproti drtivé většině CD přehrávačů, které jsme v sestavě kdy zkoušeli, má Le Player 3+ na prostor vliv srovnatelný s přemístěním a roztažením reprosoustav.
Ze všeho výše řečeného se dá jistě už teď usoudit, že Métronome má příjemný a muzikální zvuk, „Northern Star“ od Christine McVie („In the Meantime“ | 2004 | Koch | 0099923960027) to jen stvrdila – mohutná nahrávka v kombinaci s ještě akcentujícím zvukem Le Player 3+ byla posazená na vskutku drtivém basu a měla přitom živé, pronikavé výšky. Rytmus je nenásilný, přesto strhující a doslova tekoucí. Hudba zní s omamnou pohodou, je radost kochat se nahrávkou, užívat si jejích jasně slyšitelných charakteristik a přitom stejně jasně vnímat laskavý zvuk přehrávače.
Métronome Le Player 3+ je možná nejdostupnějším přehrávačem ve firemní nabídce, nezanedbává nicméně žádnou z typických charakteristik luxusního, muzikálního, bohatého a šťavnatého zvuku Métronome. Snad dává trochu víc na obdiv basovou složku, ale vystihuje celou krásu vašich nahrávek, ukazuje suverénně všechny vrstvy detailů a informací a všechny své mimořádné technické kvality reprodukce nabízí v okouzlujícím balení, košatém a barevném, dost možná v protikladu k lehce strohému vnějšímu pojetí. Le Player 3+ je už famózně zábavný CD přehrávač se schopností podtrhnout hudební kvality vašich nahrávek s velkou parádou.
Kč 179 990,-
FOTOGALERIE
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/cd-prehravace-a-transporty/3817-metronome-le-player-3#sigProId66da3dae34
FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/cd-prehravace-a-transporty/3817-metronome-le-player-3#sigProIda530c86f63
--- --- --- --- ---
KLADY
+ podání prostoru
+ zábavný bas
+ celková muzikálnost
+ rigidní konstrukce
+ „bonusové“ digitální vstupy s podporou vysokého rozlišení
ZÁPORY
- relativně menší výběr digitálních vstupů
- mechanika není úplně nejsvižnější
--- --- --- --- ---
DOVOZCE: Amarock Studio | www.amarockstudio.cz