800 250 loewe

2019 15 08 TST JVC DLA N7 1

Ačkoliv pojem domácí kino vzbudí nějakou asociaci v téměř každém člověku, valná většina si dost možná představí několik porůznu rozestavených reprosoustav (patrně v rozích místnosti, kam se je zrovna podařilo vtěsnat), kdesi schovaný A/V receiver a běžnou televizi. Poslední roky ale čím dál více i k nám proniká ve světě už poměrně dlouho zavedený trend "opravdových" domácích kin, postavených nejen kolem excelentní audio aparatury, ale také výjimečné obrazové části.

Ta se pak u oněch "opravdových" kin točí kolem projektoru a odpovídající projekční desky nebo plátna. Měli jsme možnost osahat si referenční instalaci v plzeňském showroomu firmy Audio-Visual Technology, kde krom multikanálové audio sestavy elektroniky a reprosoustav RIHA svítil projektor JVC DLA-N7 ze středních pater firemní nabídky a aby byla laťka dodržena úplně, byla použita projekční deska Grey Vision Multi-Layer, která díky svému šedému vícevrstvému povrchu jednak pohlcuje nežádoucí odrazy denního světla a jednak nabízí vyšší než obvyklý kontrast a odrazivost, takže je použitelná i při neúplném zatemnění (což je jedna z věcí, kvůli které leckdo při výběru zobrazovače dá přednost televizi).

Projektor DLA-N7 disponuje v obrovském těle (bezmála 20 kg při šířce 49,5 cm, hloubce 50 cm a výšce 23,4 cm), optimalizovaném pro tiché (byť v reálu bezhlučné není) chlazení přes dva postranní předozadní kanály, patrně všechno, co si pro reprodukci (nejen, ale zejména) moderního obrazového materiálu můžete přát.

2019 15 08 TST JVC DLA N7 2

Zásadní součástí je samozřejmě optika se sedmnácti skleněnými členy v patnácti skupinách o průměru 6,5 cm, kdy díky 4K D-ILA čipům s úhlopříčkou 0,69 palce vyzáří nativní 4K obraz (tedy s plným rozlišením 4 096 x 2 160 pixelů v nativním poměru stran 17:9, respektive 1,9:1). O obraz se stará na každém barevném kanálu jeden čip.

Za zmínku stojí celková světelnost 1 900 lumenů a nativní kontrast 80 000:1 s dynamickou špičkou až 800 000:1.

2019 15 08 TST JVC DLA N7 3

Projektor je pak ověnčen prakticky všemi zkratkami, které v dnešním světě obrazu něco znamenají - je tu podpora HDR10 (projektor se dokonce automaticky přepne do správného režimu), podpora HLG (Hybrid Log Gamma) atd.

V projektoru je devět různých režimů, takže si můžete přizpůsobit jeho obraz, respektive celkové nastavení v optimálně nastaveném režimu. Projektor má také technologii vyhlazování pohybu, která funguje i ve 4K60P (4:4:4), DLA-N7 se také chlubí nízkou latencí, takže by měl být vhodný nejen pro filmy, ale také pro hraní her. Že je možné k projektoru připojit také bezdrátové 3D brýle, to je dnes spíše zajímavý bonus.

2019 15 08 TST JVC DLA N7 4

Instalovaný projektor byl profesionálně zkalibrovaný, což sice rozhodně není služba zdarma, ale během jednoho dne technik nastaví nejen dokonale přesné barevné podání (gamut projektoru je mimořádně široký a odpovídá specifikaci DCI / P3), dokonalou ostrost i referenční chování při zpracování HDR signálu (kupříkladu). Díky motorizované optické soustavě si pak během minuty můžete přepínat třeba i mezi 4:3, 16:9 nebo 2,35:1 a snadno si užít jakýkoliv obrazový materiál v ideální kvalitě.

Často opomíjenou a přitom nosnou součástí je pak plocha, na kterou projektor promítá. V tomto případě šlo o Grey Vision Multi-Layer, která je k dispozici od minimální úhlopříčky 2,3 m. V ose obrazu je projekční plocha stříbřitá, při pohledu z úhlu se mění do lehce šedého odstínu, pointou je ale to, že nejde o klasickou bílou plochu.

2019 15 08 TST JVC DLA N7 5

Vrchní vrstva materiálu GVML je částečně propustná pro světla, což spolu s dalšími hlubšími vrstvami pomáhá zachovat jas, kontrast a zejména hloubku černé složky obrazu. Zjednodušeně řečeno každá vrstva zajišťuje zachování jedné ze zmíněných kvalitativních složek. I díky tomu plně využijete potenciál třeba u záznamů ve standardu HDR10.

Aby nebyl degradován kontrast obrazu, k tomu (zjednodušeně) slouží u GVML onen stříbrný / šedý odstín. Mimořádně přesvědčivé je živé srovnání bílého klasického plátna s deskou GVML - v plně zatemněné místnosti je rozdíl minimální, stačí ale jediný zdroj světla, ať jde o lampu, lustr nebo okno a klasické plátno přestává "fungovat".

2019 15 08 TST JVC DLA N7 6

Rozhodně zajímavé a v praxi výtečné je to, že vlastnosti desky GVML vám dovolí sledovat i 3D bez toho, abyste získali pocit, že je obraz příliš tmavý nebo nekontrastní.

Vzhledem k tomu, že jde o desku, která bude instalovaná v interiéru napevno, nabízí Grey Vision možnost osazení rámem dle výběru (v podstatě na škále typů i barev podobně jako u obrazů - základem je hliníkový rám s oblým profilem a zbytek je na vás). Deska je vyráběna zakázkově od úhlopříčky 90" až do 205".

2019 15 08 TST JVC DLA N7 7

Celý kinofilmový zážitek jsme absolvovali v novém plzeňském showroomu firmy Audio-Visual Technology a to na domácím kině RIHA - zdrojem byl Panasonic UB9000, pak se hrálo přes DC filtr, LINE M7.1-2 a B200 od RIHA, reprosoustavy byly Terra Plus jako hlavní a centrální, Nano D Plus jako efektové a zadní a SUB120 Plus po obou stranách předních kanálů. Kabeláž byla také značky RIHA.

Tento text si mimochodem neklade za cíl vyčerpávající zhodnocení vše aspektů projektoru nebo plátna a už vůbec ne kompletní sestavy reprosoustav a elektroniky pro prostorový zvuk. Jde spíše o popis zážitků z celku, který vlastně není oproti leckterým instalacím "opravdových" domácích kin, zase tak finančně nedostupný.

2019 15 08 TST JVC DLA N7 8

Ve tmavých až černočerných pasážích v "Harry Potter a Relikvie Smrti" byla imponující čitelnost právě černé barvy. I v momentě, kdy černou plochu rozčísne prolétávající efekt barevného kouzla, zůstává v obraze čitelnost, neztrácíte detail; černá prostě není jen temná velká skvrna, ale je to plynulý gradient, v němž jsou jasně zřetelné obrysy předmětů. Zapnete-li pak ještě navíc funkci adaptivního HDR, detaily ještě více vystoupí a černá je ještě lépe prokreslená, takže obraz přímo vtahuje, aniž by černá sklouzávala k šedé. Připočtěte homogenně obklopující a nelimitovaný zvuk a máte zážitek, který vám nedá ani leckteré velké kino v moderním multiplexu.

Stejně tak je fascinující byla barevnost, na šedém plátně jako kdyby vybuchující barevné efekty, neony a mlhy v klipu ke "Gravity" od Kill J byly plnější a barevnější, sytější a ani rozsvícení stropních světel vás o ten pocit nepřipraví. A to přitom lampa v projektoru pracovala v šetrném režimu, tedy s tak o 10% menší než maximálně světelností (ač to bylo hlavně kvůli chlazení - v tomto režimu je projektor tichý, jinak má tendenci být slyšet).

2019 15 08 TST JVC DLA N7 9

V klipu "The Pines" od Roses & Revolutions, který je natočený trochu syrově přímo v nahrávacím studiu a pod ostrým umělým světlem, můžete zase obdivovat, jak autenticky projektor s plátnem po kalibraci prezentují onu často problematickou "pleťovku", tedy barvu kůže, která může být až moc růžová, nebo jaksi pobledlá. JVC s plátnem Grey Vision (a kalibrovaným profilem právě pro danou místnost a kombinaci) nabízí autenticitu a můžete se soustředit jak chcete - pleť je pleť bez přibarvení.

Famózní pak byla celková ostrost bez pocitu přeostření - to si užijete třeba v animovaných moderním filmech typu "Despicable Me 2". Třeba ve scéně, kdy hlavní hrdina přichází do skrýše padoucha, která je plná uvězněných Mimoňů, má krásně čitelnou každou konturu, každou drobnost. Všechno je skvěle zřetelné, aniž by to však působilo dojmem nějakého doostření, je to přirozená ostrost.

2019 15 08 TST JVC DLA N7 10

U všech ukázek, které jsme si pouštěli, hrál velkou roli také mimořádně dynamický a plnokrevný, super energický přednes multikanálového systému RIHA, který měl také svou jistou kalibraci - v přehrávači Panasonic definovaná zpoždění a velikosti reprosoustav, díky čemuž skvěle fungoval onen kýžený pocit prostorovosti.

Pravdou je, že kompletní domácí kino s projektorem JVC DLA-N7 a projekční deskou Grey Vision se dotýkalo mety milionu Korun, nicméně s podobnou konfigurací se není problém u jiných řešení pohybovat na dvou, tří nebo i čtyřnásobné sumě, respektive není zase takový problém dostat za stejnou sumu jaksi "méně zvuku i obrazu". Obrazově fascinující byla každopádně kombinace kalibrovaného projektoru za vlastně (ve světě high-endu) rozumnou cenu a projekční desky s unikátním řešením odrazné plochy; obé patří k tomu nejlepšímu, co jsme kdy kde potkali. Nevýhodou projekční desky je tu a tam viditelná textura u statických světlých obrazů (prostě plocha není krémově hladká, ale u tmavších ploch a u pohyblivého obrazu je to na hranici registrovatelnosti), velikou výhodou pak ale to, že lze mít skvělé výsledky i v běžném obýváku za jen malého zatemnění. Pokud se tak hodláte věnovat opravdu velkému domácímu kinu se vším všudy, návštěva plzeňského showroomu by měla neodmyslitelně patřit k výběrovému procesu.

Kč 199 990,- - projektor JVC DLA-N7

Kč 49 990,- - projekční deska Grey Vision Multi-Layer GVML-HC.120 v úhlopříčce 120"

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ skvělá čitelnost projekční plochy pod běžným osvětlením

+ skvělé podání černé barvy

+ rychlý, hladký obraz i u prudkých pohybů

+ u zkalibrovaného obrazu přesvědčivá barevnost

ZÁPORY

- někomu by mohla vadit mírně patrná textura plochy

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Audio-Visual Technology | www.audio-visual.cz 

Image Audio |  4CE Distribution, s.r.o.

Produkt roku - audio, video, hi-fi

Přijďte si poslechnout Xavian Quarta

Audio kabely Dynamique Audio

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) STŘEDNÍ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1] + [4]
Grandinote Shinai [3]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII [3]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Acoustic Energy AE1 Active [2] / [3]

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB) [2]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]+[5]
AKG N700NC
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [3]
zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

AV Integra - akce Peníze zpět 200 200 avs 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq Bowers Wilkins Formation 200 200 psg 200 200 wdq zidoo 

Gramofon VPI Studio Špalíček - Ostrava 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock 2019 200 200 htp

Audio Video Show Praha 2020

corner amarock studio