Má cesta k SACD formátu nebyla jednoduchá. K hi-fi jsem se dostával tak nějak v době velké války formátů, která DVD-A odvála do zapomnění dějin a pasovala tak SACD do pozice jediného „audiofilsky seriózního" média, kterému snad až v poslední době sekundují hi-res datové soubory typu těch z hdtracks.com. Pár let mi trvalo, než jsem ve svém hudebním rozhledu dospěl k hudbě klasické a tam už poté nebylo jiné cesty, než se alespoň z části uchýlit k poslechu SACD nahrávek, protože právě u klasiky je přínos „lepších" disků nejmarkantnější. A přestože dodnes nevlastním stroj schopný SACD zkousnout, těším se na každou možnost se s nějakým takovým potkat a vychnutat všechny jeho benefity.

Sourozenec z vyšší „devítkové" řady Pioneeru PD-D9MK2-K mě před nějakou dobou plně uspokojil a za 27 000,- nabízí hodnoty plnokrevného hi-fi, které jen málokomu nebudou stačit. Vnější podoba obou přístrojů je na tom podobně, jak bylo pospáno v textu o A-A6MK2-K - levnější kus je o kousíček nižší, působí křehčeji, ale celkově se jedná o elegantní, dobře vyrobený přehrávače, který si díky černému hliníku na čelním panelu, esovitému prohnutí a úzkému, modrému a na znaky skoupému displeji nespletete. Jednoduchost je základem celkového dojmu, velké On/Off tlačítko dominuje levé části, úzký šuplík mechaniky pravé, spolu se dvěma miniaturními ovládacími čudlíky pro vysunutí a spuštění / zastavení reprodukce. Dále už zde najdeme jen dvě diody oznamující stav Standby a aktivní Pure Direct mód, vypínající vše nepotřebné včetně displeje. Vlastně i zadní strana je co do „obsahu" shodná s vyšším modelem - jeden pár RCA analogových výstupů, dva výstupy digitální; první koaxiální a druhý optický. Oba přístroje se mezi sebou liší jen robustností konektorů a i zde jen minimálně.

Podstatnější změny jsou pak k nalezení uvnitř. Ať už je to nejviditelnější rozdíl v podobě mechaniky, která je u devítkového modelu pevnější (to platí o celé konstrukci obecně - však má 9 dvojnásobnou hmotnost) a kovová, nebo jsou to rozdíly v použitých transformátorech - D9 má dva R-Core, navíc fyzicky odstíněné od zbytku přístroje, a D6 pouze jeden El-Core - nebo hlavně rozdíly v použitých převodnících (každý přístroj má převodník zdvojený). Ač oba přístroje zvládají 24bit / 192 kHz, v D9 je přeci jen Wolfson WM8741, který je oproti Burr-Brown všeobecně považován za kvalitnější; minimálně D9 převzorkovává obyčejná cd na pracovní frekvenci 176,4 kHz. Zajímavostí z vlastních dílen Pioneeru je pak Legato Link, který de facto zčtyřnásobí pracovní vzorkovací frekvenci, aby pak vytvořil optimální křivku signálu a odstranil nepřesnosti.

Krátké slůvko by stálo určitě ještě za to ztratit o dálkovém ovladači - v dané cenové kategorii se jedná o úctyhodný kus kovu, schopný zatlouct hřebík do cihlové zdi (soudím - neověřeno praxí). Jediným ergonomickým problémem pak zůstává velikost tlačítek, která se pánům se špalíkovitými prsty líbit zajisté nebude, neb si kolikráte přepnou i funkci, kterou vůbec nechtěli.

SACD přehrávač PD-D6MK2-K dorazil v páru se svým nejdoporučovanějším partnerem - integrovaným A-A6MK2-K. Nejen, že přístroje k sobě ladí opticky, ale slibují i bezproblémové zvukové soužití. V rámci alternativních zdrojů signálu jsem používal i Yamahu CD-S700 a starší, vyšší Pioneer PD-D6-J. Pro občasnou výměnu zesilovače posloužila opět Yamaha, tentokrát s cedulkou A-S700. Signál si jednotlivé komponenty vyměňovaly skrz KrautWire Guru S či Monster Cable M1000i (který se k charakteru Pioneeru možná hodí o něco více), do reprosoustav pak vedl energii pár KrautWire Awakening či Eagle Cable LS 5.1, jedno zda se jednalo o KR Audio SP-2, Harbeth Monitor 30 či Xavian Primissima, s nimiž Pioneery strávily nejvíce času.

Karajan v čele Berliner Philharmoniker, to bývá většinou považováno za jistotu kvalitně odvedené práce, nejinak je tomu i na mnou pracně vypůjčeném SACD disku z katalogu Deutsche Grammophon, v němž zmíněné těleso předvádí pátou a šestou Beethovenovu symfonii. Allegro z „Pastorální" - „Lustiges Zusammensein der Landleute" dává vyniknout jemnému podání Pioneeru, kde ani gradující smyčce nemají tendenci překročit míru únostnosti, orchestr má možná o něco víc hlubokých tónů než ten na skutečném koncertě, ale možná je to jen zdání díky oněm neagresivním, sametovým vysokým frekvencím, které nikam neční.

Nechal jsem se nedávno zlákat k zakoupení nahrávky „The Planets", v níž roku 1915 Gustav Holst zpodobnil sedm planet naší sluneční soustavy v partiturách pro velký orchestr. Moderní klasické dílo vyšlo péčí Chesky records ve velmi slušné kvalitě i na SACD disku a já jsem za těch několik málo stokorun neváhal. Velký orchestr z Linze tu v pevném a širokém pravolevém prostoru prostoru ukazuje velmi mizukální reprodukci, jednotlivé nástrojové sekce jsou pevně ohraničené, jasně identifikovatelné a celkově dobře oddělené. Pioneer však i tak podává zvuk jako jeden barevný a plný celek, jinými slovy není analytickým přehrávačem, i když podstatná a uspokojivá míra detailu mu nechybí.

Trochu silnější basový základ s dobrým prokreslením a drajvem je PD-D6MK2-K vlastní, stejně jako vyššímu modelu, jeho jemnost ale není tak vytříbená, jak ukáže dospělý jazz pětice Burton - Corea - Metheny - Haynes - Holland na desce „Like Minds". Titulní skladba je opět velmi jemná a barevná, jasný je i prostor kolem jednotlivých nástrojů, které stojí pevně na svých místech, ovšem právě celková jemnost jako kdyby maličko hudbu překryla závojem a zabraňovala proniknout do hloubky a nechat se jí obklopit, což třeba D9 umí, byť zde jde o nuance. V CD vrstvě při porovnání s Yamahou CD-S700 se pak ukazuje to, že se jedná o CD přehrávač za 15 000,- - přesně dle očekávání nemá žádnou zásadní slabinu, i zde je reprodukce příjemně muzikální a nekousavá, ovšem ničím jiným nad kvalitativní průměr nevybočuje. Abychom si ale špatně nerozuměli - to není výtka, protože v této cenové kategorii tomu tak bude u většiny přehrávačů.

Abych vyzkoušel i kvality zvuku na populární hudbě, zvolil jsem si jedno CD a jedno SACD - podařilo se mi vypůjčit si SACD verzi „Brothers in Arms" Dire Straits, která vznikla k dvacátému výročí vydání a pak starou doboru „Dark Side of the Moon" Pink Floyd. Na druhé zmíněná si vždycky rád poslechnu „Time", abych si ujasnil schopnost přístroje zvládnout mnohovrstevný, detailní a komplexní zvuk. D6MK2 nemá problém s vykreslením detailům, ale i zde je dojem vřelosti a jemnosti tím hlavním; barvy jednotlivých tónů, jejich plnost a další důležité atributy jsou bez připomínek, ale také bez nadšení. D9MK2 prostě dokáže zrovna tedy vzbudit více emocí. Naopak SACD Dire Straits dává tušit, že i z levného přístroje lze dostat velmi muzikální zvuk. Velmi živý a přirozený Knopflerův hlas je centrem celé nahrávky, bez problematických sykavek, tak jak je občas lze zaslechnout na CD. Stejně tak bicí v „Money for Nothing" jsou razantní a činelů je sice zdánlivě poněkud méně než u CD vrstvy, ale zato jsou detailnější, mají více odstínů a působí přirozeněji. Také razantní údery do bubnu mají výborný timing a vůbec celá nahrávka plyne jak má.

Pioneer PD-D6MK2-K sice v celkovém objektivním zhodnocení nedosahuje kvalit PD-D9MK2-K, ale týká se to především reprodukce běžných stříbrných kotoučků. Pro SACD je situace téměř totožná a to je velký klad nižšího modelu. Co je navíc v tomto kontextu nutno zdůraznit je fakt, že jakýkoliv obdobný SACD přehrávač těchto kvalit stojí - ať už je to Marantz, Denon či jakákoliv značka jiná - minimálně o 3 - 5 tisíc víc. Pioneer dokáže hudbu vykreslit živě, muzikálně a příjemně i pro dlouhodobé soužití, hlavně a zejména pak pokud se budete držet Super Audio CD formátu. Tam totiž Pioneer uspokojí i náročného zájemce. A že s obyčejnými cd hraje na průměru své třídy? Však také stojí pouze 15 000,- a jakékoliv připomínky v této oblasti pořeší přihození dalších tisícovek a pořízení vyššího firemního modelu. Pro začínajícího, finančně omezeného nebo čistě na SACD zaměřeného posluchače bude ale i PD-D6MK2-K zdrojem dostatečně velké hudební radosti, aby nelitoval investice do něj.

Kč 14 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ nejlevnější stejně dobrý SACD přehrávač od „velké" značky stojí 18 - 20 tisíc

+ barevný, plný zvuk

+ výrobní provedení

ZÁPORY

- cd vrstva je reprodukována pouze průměrně

- mechanika je spolehlivá, ale nikoliv hyper rychlá

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

BaSys CS

http://www.basys.cz/  - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 234 706 700

Image Audio |  4CE Distribution, s.r.o.

Produkt roku - audio, video, hi-fi

Xavian - luxusní ručně vyráběné reprosoustavy

Poslechová akce T+A a Fischer&Fischer

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) DOSTUPNÁ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1]
Grandinote Shinai [4] / [3]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]
Cambridge CXA80 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII [3]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Acoustic Energy AE1 Active [2] / [3]

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]
AKG N700NC
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [3]
zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

En ten týky...

...dva špalíky, čert vyletěl z elektriky. I když ve známém dětském rozpočítadle se elektrikou myslí tramvaj, vlastně by se v našem malém, trochu zvláštním světě špičkové reprodukce zvuku dal čert najít leckdy i v té elektrice ve zdi a zásuvkách, budeme-li čertem rozumět nejproblematičtější (a patrně i kupodivu nejmasověji ignorované) místo většiny audio sestav.

Číst dál...

AV Integra - akce Peníze zpět 200 200 avs 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq Bowers Wilkins Formation 200 200 psg 200 200 wdq zidoo 

Gramofon VPI Studio Špalíček - Ostrava 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock 2019 200 200 htp

Audio Video Show Praha 2020

corner amarock studio