2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 1

Dánští Dynaudio s novou řadou Evoke jako kdyby dramaticky změnili svůj zvukový "kurz" - typický přímočarý, řekněme "studiový" zvukový charakter se zřetelně uvolnil a vyšel vstříc přeci jen masovějšímu publiku, aniž by se ale firma vzdala charakteristických technologií nebo přístupů. Nejmenším přírůstkem do této nové řady je regálovka Evoke 10.

Na pohled jsou Evoke 10 klasické Dynaudio - pravoúhlá skříň má zaoblené svislé hrany, zjemňující celé její vzezření, linky jsou seversky čisté a zpracování důvěryhodné. Čelní stěnu téměř vyplňují dva překrývající se měniče, které jsou z estetických důvodů instalovány bez viditelných šroubů. Celý kabinet se ale také směrem dozadu mírně zužuje, aby se minimalizoval počet souběžných ploch a tím risk vzniku stojatého vlnění.

I zadní strana je téměř vyplněná - jednak jí zaplňuje nátrubek plastikového bassreflexu solidní kvality a velkého průměru, jednak velká vanička, v níž se ukrývá jeden pár reproterminálů.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 2

Na nejvyšší frekvence Evoke využívá nově vyvinutý reproduktor, typickou měkkou kopulku s lakováním a lehce větším průměrem 2,8 cm. Jde o variaci na téma a technologii z modelu Special Forty a také nové řady Confidence. Magnetický systém používá technologii Ferrite+ - keramické magnety s přídavkem stroncia pro zvýšení citlivosti. Aby se zpřesnil chod membrány, je za viditelnou kopulkou ještě druhá; respektive prvek Hexis vyrobený pomocí 3D tisku a svým tvarem uklidňující a rozbíjející energii vyzařovanou zadní stranou membrány. Jde o řešení vyvinuté pro podstatně dražší novou sérii Confidence.

Středům a basům patří kónus typického firemního vzhledu - woofer Esotec+ využívá typický firemní materiál MSP s neméně charakteristickou středovou kopulkou s průřezy (kterými se mimo jiné při výrobě fixuje poloha cívky). Průměr membrány je 14 cm, cívka navinutá z hliníkového drátu a opět jsou tu použity magnety Ferrite+, tedy keramika s přídavkem stroncia.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 3

Malé Evoke 10 jsou skutečně malé - mají výšku jen 31,5 cm, šířku 18 cm a hloubku 27,7 cm, přičemž váží 6,7 kg.

Výrobce u nich i tak udává frekvenční rozsah 47 - 23 000 Hz (+/- 3 dB), výhybka druhého řádu dělí pásma na úrovni 1 400 Hz. Citlivost je poněkud podprůměrných 84 dB / 2,83 V / m a impedance je posazen na úroveň 6 ohm.

Dynaudio Evoke 10 jsme mohli poslouchat přímo ve Skanderborgu v centrále Dynaudio, kde je živil poněkud naddimenzovaný systém elektroniky Moon by Simaudio - DAC 780D, předzesilovač 850P a monobloky 880M. Jako zdroj signálu byl alternativně použit Bluesound Node 2. Srovnávali jsme s Dynaudio Evoke 20, Evoke 30 nebo Evoke 50, ale také s Confidence 50. Propojeno bylo kabely Sarum T od britských The Chord Cable Company.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 4

Na poměry kompaktních regálových reprosoustav nelze Evoke 10 nepřiznat snaživost - i náročná "Nu Nu" s rázným kontrabasem Avishai Cohena ("Continuo" | 2006 | Razdaz | RD 4603) měla už znatelně naznačený bas. Ne snad hutný, cítíte, že to není velká reprosoustava s velkým objemem, ale solidní pevnost a solidní konkrétnost na svou cenovou hladinu Evoke 10 určitě mají, aniž by to ale byl suchý a odtažitý zvuk. Naopak je tu solidní podání barev a pocit slušné nenásilnosti, toho, že bas je zvládnutý a kontrolovaný, byť oproti typické představě o zvuku Dynaudio je uvolněnější a vřelejší.

Ve středním pásmu pak zase třeba na "Sweet Georgia Brown" od The Singers Unlimited ("Masterpieces" | 1994 | MPS | 523 521-2) oceníte decentní kombinaci solidní transparentnosti a celkové uvolněnosti - dominantní je vjem takového nějakého klidu a organizovanosti, žádná tvrdost, žádná ostrost, žádná uspěchanost. Hlasy jsou dobře oddělené, s takovým tím soustředěním malých dvoupásmových koncepcí, je tu potěšující detailnost a čitelnost, aniž by zvuk tlačil na pilu.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 5

Cinkot vibrafonu v "Children´s Song" Garyho Burtona ("Crystal Silence" | 2009 | ECM | 176 8057) byl pevný, jasný a jiskrný - kovový tón je křehký a přes jasnost a zřetelnost zůstává neutrální a pečlivě prokreslený, což tak nějak od Dynaudio čekáte. I tady je ale cítit, že Evoke 10 a celá řada obecně trochu uvolnila typickou přímočarost a ono to je rozhodně příjemné.

Rytmická a energická elektronická "Eden" Stéphane Pompaugnaca ("Hotel Costes Vol. 11" | 2008 | Pschent | WAG 384) dokáže být na velkých reprosoustavách pěkně mohutná - Evoke 10 jsou i dynamicky snaživé, nicméně logicky jsou to stále kompaktní reprosoustavy. Hudba ale dokáže i tak pěkně tepat a působí soustředěně a organizovaně, aby to bylo za dané peníze potěšující - Evoke 10 mají solidní kontrolu a nepřehání to, nesklouzávají k efektům a zůstávají přes jistou dávku uvolněnosti stále hlavně přesnými Dynaudio.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 6

To by mohlo beze zbytku platit i z pohledu hodnocení rozlišení - třeba ve "Feeling Yourself Disintegrate" od The Bad Plus ("For All I Care" | 2008 | Emarcy | 0602517821644) je zvuk otevřený, solidně transparentní a působí "rovně". Není to tak nepřikrášlený a občas až syrově analytický přednes, jaký mají některé firemní modely, přesto tu je cítit soustředění na detail, čistotu a přehlednost. Ve své třídě nabízí Evoke 10 velmi solidní standardy a z nahrávky vám ukážou už opravdu hodně.

Líbilo se nám, že i v usazení hodně daleko od sebe a při poslechu z poměrně velké vzdálenosti zvládnou Evoke 10 udržet v "Ruby, My Dear" Thelonia Monka a Johna Colatranea ("Monk with Coltrane" | 2010 | OJC Remasters | 0888072319899) pravolevou organizaci a vůbec pocit neroztržené reprodukce. Cítíte, že scéna má nějaké zaostření doprostředka mezi reprosoustavy, ale přesto jsou nástroje oddělené a není tu žádný chaos, tak jak si to jen v téhle kategorii můžete přát.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 7

Co je hlavní, to je určité lehké změknutí a zklidnění typického charakteru Dynaudio a i hraničně agresivní nahrávka "Murder Song (5, 4, 3, 2, 1)" od Aurory ("All My Deamons Greeting Me as a Friend" | 2016 | Decca | 0602547370778) byla vlastně snesitelná, respektive Evoke 10 daly najevo, že tu je ostrost a napětí a říznost a přesto to Evoke 10 zvládnou podat s civilizovaností, takže nemáte nutkavou potřebu snižovat hlasitost nebo přeskakovat na méně konfliktní track.

S řadou Evoke, zdá se, v Dynaudio nastavili trochu příjemnější a univerzálnější zvukové ladění, než u mnoha předchozích modelových řad a model Evoke 10 vás uvedou do světa po všech stránkách solidní reprodukce s čistotou, transparentností a detailem, charakteristickými to "firemními" vlastnostmi a přidají k tomu trochu doposud u skanderborských výrobků méně typické pohodovosti. Nicméně jako celek jsou Evoke 10 vyvážené a dobře fungující kompaktní reprosoustavy, které ve své ceně plní všechny sliby, které tak slavné jméno jako Dynaudio automaticky evokuje...

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE + WATERFALL

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 70 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, závěsy, několik akustických panelů a difúzní strop,...), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny na pevném soklu cca půl metru nad zemí (v případě regálových modelů samozřejmě na stojanech) a co nejdále od stěn to bylo možné.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 m1

Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Na to, jak jsou Evoke 10 maličké, tak se chovají překvapivě lineárně a v ose hrají působivě rovně od 60 do 20 000 Hz, což je více než dobré. Je tu znát lehké zdůraznění pásma 100 - 300 Hz, které bude stát za oním dojmem bohatšího zvuku, od 400 do 18 000 Hz je to vpravdě dokonale vzorná rovnost. Je nicméně vidět, že mimo osu se energie nad cca 8 kHz začíná trochu ztrácet, ale ne nijak dramatickým způsobem. Celkově je to prostě působivě spořádaná reprosoustava.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 m2

Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Impedance je také příkladně čistá a udržuje se nad metou 5 ohm, je to prostě osmiohmová reprosoustava podle dnešních běžných standardů a šestiohmové specifikaci výrobce vyhoví maximálně seriózně. Sedlo na křivce naznačuje naladění bassreflexu na úrovni zhruba 50 Hz. Křivka je pak prostá záchvěvů a nespojitostí, není tu ani stopy po vibracích nebo jakémkoliv nežádoucím chování. Elektrická fáze se na cca 110 Hz propadá celkem prudce do záporných hodnot, nicméně ve spojitosti s výrazným peakem na impedanci to nebude nepřiměřeně náročné. Evoke 10 jsou čistě navržené.

2019 03 29 TST Dynaudio Evoke 10 m3

Waterfall

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [<-- 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [--> 20m2 / <-- 40m2] [ +/- ] | VELKÁ [--> 40m2] [ × ]

Kč 34 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ pěkné zpracování

+ příjemná kombinace čistoty a kultivovanosti

+ solidní vyváženost

ZÁPORY

- pokud hledáte typický Dynaudio zvuk, tak si na zvuk Evoke budete muset zvyknout

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: AV Integra | www.avintegra.cz 

Audiohappening 2024

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

AAI - ultimativní audiofilské kabely

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Moon 250i v2
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
EverSolo DAC-Z8 [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102
s314 Omicron

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
InAkustik LS-1603 [2]
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [2]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
SOtM sPS-500
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [3]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

Amarock Studio | Audio Solutions

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

HiFi Morava - Audiovector

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Audiohappening 204

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies