2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 1

Kroky Dana D´Agostina v oblasti high-endu provázely od založení až do roku 2009 značku Krell - když se po bezmála třech desítkách let rozhodl z firmy odejít, zdálo se, že je čas spíše na odpočinek. Nicméně jen chvíli poté ohlásil D´Agostino založení značky pod svým vlastním jménem s tím, že si konečně začne dělat elektroniku naprosto bez limitů. A tak vznikla firma D´Agostino, patřící vlastně jen po pár letech své existence k etablovaným výrobcům toho nejvyššího high-endu - nakonec kdo jiný, než právě D´Agostino by si mohl dovolit představit monoblok za 7,5 milionu, výkonem až 6 000 Wattů a váhou čtvrt tuny, že?

Úplně na opačném konci cenového spektra ale uvozuje nabídku značky D´Agostino série Progression, která nabízí konzervativnější vnější podobu a přijatelnější cenovou hladinu, než ultimativní řady Momentum a Relentless.

Progression Preamplifier

Řídícím komponentem je předzesilovač, pojmenovaný prostě a jednoduše "Předzesilovač". Šasi z nádherně opracovaných hliníkových profilů je fortelné a má i charakteristické "schůdky" v zaoblení přední horní hrany. Výrobce přístroj rozdělil do dvou skříní, spodní menší kvádr s nožičkami ukrývá napájecí část, v horní jsou pak elektronické obvody. Z této logiky také vede napájení do zásuvky ve spodním bloku a překvapivě tenkým kablíkem je energie vedena do horní poloviny - výstupy z napájecího zdroje jsou pak dva, což dává možnosti do budoucna.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 2

Levá polovina zadní strany hostí čtveřici symetrických vstupů a dva sety symetrických výstupů, na rozdíl od vyšších řad tu jsou i dva páry cinchů, z nichž jeden připadá na vestavěný modul přenoskového předzesilovače.

V pravé části najdete pak otvor, který lze vyplnit příplatkovým modulem D/A převodníku, který analogovou konektivitu ve standardu rozšíří ještě o optiku, koax a USB. Převodník je plně diferenciální a pracuje s rozlišením až 24 bit / 384 kHz u PCM signálu nebo s DSD 11,2 MHz. Anténka pro Bluetooth je dodávána ve standardu, ale je určena pouze pro dálkové ovládání.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 3

Mezi "ovládací" konektory tu patří dvojice 3,5 mm jacků pro spínání externích zařízení a RS232 port pro sofistikovanější integraci do řídících systémů.

Že jde o dílo Dana D´Agostina, to poznáte ale hlavně z přední strany - krom zmíněného opracování jsou to hlavně měděné prvky a "budíky", které připomínají luxusní hodinky. Ty jsou tu konkrétně dva v pravé části, každý ukazuje signál ve svém kanálu. Budíky jsou podsvícené buď zeleně nebo červeně podle zvolené fáze. Hlasitost s "bytelným" cvakáním nastavuje nevelké kolečko, které umožňuje příjemně jemné nastavení poslechové úrovně.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 4

Výběr vstupů zajišťuje šestice malých tlačítek, identickým se pak přístroj zapíná a volí se výstup do Zóny 1, Zóny 2 nebo obou.

Vnitřní obvody předzesilovače jsou koncipovány jako plně symetrické od vstupu po výstup, konstrukce je také plně diskrétní a v žádné části nepoužívá předzesilovač zpětnou vazbu. Řízení hlasitosti je řešeno symetrickým odporovým polem, takže nastavení úrovně nemá vliv na parametry předzesilovače.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 6

Zajímavý je ale i nenápadný napájecí zdroj - nejen, že jeho tlusté stěny účinně odstiňují nežádoucí vyzařování, ale obvody také aktivně odstraňují nakumulované radiofrekvenční rušení nebo kompenzují zkreslení asymetrické napájecí sinusoidy a odstraňují z ní DC složku.

Předzesilovač pracuje ve frekvenčním rozsahu 0,1 - 1 000 000 Hz (-3 dB), respektive 20 - 80 000 Hz (+/- 0,5 dB), to vše při hodnotě THD+N pod úrovní 0,018%. Odstup signálu a šumu je definován hodnotou -95 dB.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 7

Přístroj samotný pak váží 18 kg, přičemž základna má rozměry 27,5 x 7,5 x 20 cm (š x v x h) a obvodová část pak 45 x 10,8 x 30 cm (š x v x h).

Progression Stereo

Očekávanými partnery pro předzesilovač jsou buď optimálně monobloky Progression Mono, nebo jejich dvoukanálová verze s prostým názvem Stereo. I ta sdílí estetické a kvalitativní standardy značky - mohutné šasi, famózní zpracování, dojem bytelnosti nebo zeleně podsvícený mohutný "hodinkovitý" budík s měděným kroužkem okolo nebo "schůdky" na zaoblení horní čelní hrany, to vše vám potvrdí, že koncový stupeň je od Dan D´Agostino Master Audio Systems.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 8

Progression Stereo je prostě obdivuhodným kouskem techniky, na který máte touhu si sáhnout a vychutnat si to opracování. D´Agostino ví jak zaujmout a přitom nemuset sáhnout k pouťové efektnosti - i onen čelní ukazatel výstupního výkonu působí přes originální, trochu až steampunkové ladění podtržené zelenou září, důstojným a luxusním dojmem.

Zesilovač má také originálně provedené chladící prvky - na bocích místo klasických žeber totiž sedí mohutné hliníkové bloky s vertikálně provrtanými otvory. Každý z těchto chladících bloků začíná svůj život jako poctivý 22 kg kus hliníku. I přes odstranění velké části materiálu v průběhu zpracování přispívají právě ony chladiče k celkové váze 57 kg při šířce 45,7 cm, výšce 22,9 cm a hloubce 58,4 cm.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 9

Zadní panel je pak překvapivě účelně pojatý a budí dojem výkonu. Může za to určitě i velká 20 A napájecí zásuvka nebo robustní technicistní páčka centrálního spínače (zesilovač sám se při běžném provozu spíná decentním dotekem na tlačítko ze spodní strany čelního panelu).

Pravý i levý kanál jsou pojaté co do konektorů mimořádně jednoduše - jeden symetrický XLR vstup nahoře a dole jediný pár překvapivě obyčejných, byť v praxi bezproblémových reproterminálů.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 14

Pak je tu ještě dvojice 3,5 mm jacků pro zařazení do kaskádového napěťového spouštění. Vedle nich je miniaturní třípolohová páčka, jíž můžete regulovat nebo zcela vypnout podsvětlení čelního VU metru.

Základem síly zesilovače je masivní 3 000 VA toroidní transformátor, doplněný o baterii filtračních kondenzátorů s celkovou kapacitou 400 000 uF. To je potřeba, protože ve výstupní části se nachází 48 výkonových tranzistorů.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 10

Dostatečnou zásobu výkonu na výstupu zajišťuje i technologie Super Rail, která vede napětí k výstupům a zajišťuje jeho bezztrátový přenos. Zesilovač má udávaný "konzervativní" výkon 300 Wattů do 8 ohm a 600 Wattů do 4 ohm na kanál, přičemž deklarovaná stabilita má být do 2 ohm, kde vydá tučných 1 200 Wattů.

Elektronika pracuje ve frekvenčním rozsahu 1 - 200 000 Hz (-1 dB) a při plném výkonu má celkové zkreslení na 1 kHz pod úrovní 0,15%. Odstup signálu a šumu činí 105 dB.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 11

Dělený zesilovač Progression jsme poslouchali v pražském studiu Voix, kde jim společnost dělal přehrávač PS Audio DirectStream Memory Player a němu přináležející PS Audio DirectStream DAC, každý napájený svým vlastním regenerátorem PS Audio PowerPlant P12 a kabely PS Audio. Hrálo se pak na Wilson Audio Sasha DAW. Srovnat jsme mohli s monobloky Progression Mono, zdrojem signálu dCS Rossini, předzesilovačem D´Agostino Momentum, regenerátorem PS Audio PowerPlant P20 nebo třeba reprosoustavami Wilson Audio Alexx a Tune Tot.

U konstrukcí Dana D´Agostina se rozhodně nemusíte bát, že by jim došla pára a že by svou energií nestačily byť na velmi "hladové" reprosoustavy. To se projevilo i na basovém spektru v "By Your Side" od Sade ("Lovers Rock" | 2000 | epic | 500766 2) - mocně nahraný bas byl řádně bohatý a plný, byl zahuštěný a razantní a přesto naprosto v klidu podaný, kulatý, tučný, veliký a pružný, vlastně až vlnivý. Z každého tónu cítíte, jak velkou rezervu elektronika má a s jakým nadhledem reprodukci řídí. Navíc můžete hrát v úrovni šepotu nebo diskotékovém duchu a charakter zůstává stále stejný a právě i v nejnižších hladinách zůstávají tóny pečlivě oddělené, plné a až fyzicky citelné.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 15

Na zpěvu Diany Krall v "Temptation" ("The Girl in the Other Room" | 2004 | Verve | 0602498622469) bylo znát, že sestava Progression nikam nespěchá, na nic netlačí, hlas má až olejnatou kluzkost a hlavně smyslnost, vřelost a až hříšnou tělesnost, díky níž cítíte až uvěřitelně fyzickou blízkost zpěvačky. Zvuk je i tady mimořádně sytý a lahodný, vrcholně lidský a nenucený. Přitom je to všechno technicky brilantní (ostatně u zesilovače v ceně solidního auta už to tak nějak čekáte) - srozumitelnost je naprosto samozřejmá, témbr přirozený, nic netahá za uši, nic vás nebrání plně se vnořit do moře zvuku, který elektronika zvládne vykouzlit. Nejvíce fascinující je ale ta plnost, ta bohatost a ta celková líbeznost, s jakou se všechno odehrává.

Také tikot a cinkot činelů v "Question and Answer" ze stejnojmenné nahrávky Methenyho, Hollanda a Haynese (2008 | Nonesuch | 7559-79910-0) byl skvostný ve své čistotě, čitelnosti, kontrole a zřetelnosti. Jejich zvuk byl skvěle integrovaný do celku, jemňounce rozlišený a geniálně přirozeně načrtnutý ve všech svých odstínech, zřetelný v delikátních momentech a energický ve svižnějších pasážích, vždy ale s tóny briskně startujícími i bez zaváhání ukončenými. Kovový charakter byl velmi realistický a netechnický.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 16

Co si pak dozajista užijete, to je dynamika - protože sestava Progression jí má na rozdávání a nezalekne se naprosto ničeho. Už bylo řečeno, že Progression udrží svůj zvuk a svou jistotu v jakékoliv situaci - s jakoukoliv nahrávkou, s (téměř) jakýmikoliv reprosoustavami a hlavně při jakékoliv hlasitosti. I při nízké poslechové hlasitosti hudba dýchá a třeba v Janáčkově "Symfonietě" ("Rok české hudby" | 2004 | Panter Praha | TU 0002-2) cítíte v každé chvíli mocnou rezervu, která jen čeká, aby protekla do prostoru a k vašim uším. Zvuk je mocný a velký, má tělo a hlavně tah na branku. Přednes je ale hlavně mimořádně šťavnatý, plnokrevný, servírovaný s grácií v jemných momentech i velkých špičkách, je suverénní a přesto se nikam nežene, není to zběsilý příval, ale úplně cítíte, že zesilovač vyhoví jakékoliv dynamické pasáži, aniž by se byť jen přiblížil konci svých možností.

Set Progression pak také rozhodně nebude tím, co by omezovalo vhled do nahrávky - třeba v "Like a Rolling Stone" v podání Barb Jungr ("Man in the Long Black Coat" | 2011 | Linn Records | AKD 386) musíte možná trochu proniknout přes ten dojem, že elektronika nic nevyzdvihuje, že hraje v poklidu a nikam se netlačí, čímž působí možná až trochu nenápadně (minimálně v kontextu očekávání plynoucích z extravagantního zevnějšku). Pokud si ale na tenhle charakter zvyknete, najdete tu vlastně všechno. Je to elektronika z té nejvyšší ligy, hraje organicky, bez načančanosti, uvolněně a ukázněně, nahrávky vezme, otevře, slyšíte i ty nejjemnější šelesty, nádechy a dozvuky, vnímáte ale i to, že tvoří jen součást velkého celku, že jsou to stavební kameny komplexního hudebního obrazu. Je to výtečné a samozřejmé po všech stránkách.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 17

Když přijde na podání hudebního prostoru, tak třeba Progression Mono fungují ještě o něco lépe, ale i tady je znát, že elektronika jednoduše funguje a funguje tak, jak má drahý high-end fungovat. Totiž tak, že nevnímáte jakoukoliv techničnost - Illsleyho "Railway Tracks" ("AUDIOphile Pearls Vol. 10" | 2014 | AUDIO | 11-14) byla nádherně celistvá, pevná, bez humbuku a efektů spojitá v pravolevém i předozadním směru, s nástroji perfektně ohraničenými, oddělenými i lokalizovanými, zesilovač prostě zvládne udržet pořádat s nadhledem a jistotou, zvládne nástrojům dát tělo a ostatně všechno působí plně a vzdušně.

Pokud v něčem série Progression Dana D´Agostina ale doopravdy exceluje, tak to je úžasně neúnavný způsob, jakým hudbu prezentuje v dechberoucí kombinaci autenticity a nekonfliktnosti. Konkrétní příklad za všechny - ostře a jadrně nahrané sykavky Báry Zmekové v titulní skladbě její desky "Ještě kousek" (2013 | Jámor) jsou slyšitelně ostré, ale přesto si poslech užijete, netahá vás za uši, je uklidněný a prezentovaný s mimořádně dospělou muzikálností, s plynoucí důstojností a s grácií a šarmem Caryho Granta. Hudba prostě plyne, odvážná a přitom zkrocená, rozmařile bohatá a přitom kontrolovaná, hutná a přitom lehounká.

2019 04 30 TST DAgostino Progression Preamp Stereo 18

Dan D´Agostino se vždy uměl ocenit a to už před bezmála čtyřmi dekádami, kdy ještě pod hlavičkou Krellu navrhl svého času nejdražší zesilovač na světě. Na druhou stranu, u málokoho jiného si můžete být hodnotou draze pořízeného výrobku tak jistí, jako právě u D´Agostina - i vlastně základní série Progression je unikátní svou podobou a naprosto excelentní svým zvukovým výkonem, což je ostatně předpoklad toho, aby si výrobce mohl bez propadnutí peklu takovouhle částku za dva komponenty nárokovat. Zvuk děleného zesilovače Progression má šťávu, má drajv a má bohatost, má celkovou suverénnost a přitom decentnost v poměrech, na které se mimořádně rychle a snadno dá zvyknout a pokud máte rádi hudbu plnokrevnou a přesto neefektně přirozenou, pak zrovna tady najdete výjimečně uspokojivé hračky věru prémiové úrovně - ale pokud na ně máte, zážitek je zaručený.

Kč 646 990,- - Progression Preamp

Kč 646 990,- - Progression Stereo

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ jsou to nádherné stroje

+ silný, znělý a bohatý přednes

+ kontrola nad jakýmikoliv reprosoustavami

+ dynamika

+ šťavnatý charakter zvuku

ZÁPORY

- komfort ovládání předzesilovače je lehce limitovaný

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Voix | www.voix.cz 

DOVOZCE: Soundstyle | www.soundstyle.cz 

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

200 200 tykon akce

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

1) HLAVNÍ SESTAVA
2) NEARFIELD SESTAVA
3) DOSTUPNÁ SESTAVA
4) VINYLOVÁ SESTAVA
5) MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140 [1]
Grandinote Shinai [4]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]
Cambridge CXA80 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205 [1]
Teac NT-503 [2]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71 [2]

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30 [1]
KEF LS50 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica [2]
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
TelluriumQ Black [2]
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka) [5]

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [2]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [1]
Nordost Red Dawn [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek EVO3 Syncro UNI [1]
IsoTek EVO3 Genesis One [1]
IsoTek EVO3 Titan One [1]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [2]
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

AudioQuest NightOwl Carbon [2]
AKG N700NC
Sennheiser HD 26 Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 3 [1]
Nordost Sort Kones [3]
zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
ATB PC Pro
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

En ten týky...

...dva špalíky, čert vyletěl z elektriky. I když ve známém dětském rozpočítadle se elektrikou myslí tramvaj, vlastně by se v našem malém, trochu zvláštním světě špičkové reprodukce zvuku dal čert najít leckdy i v té elektrice ve zdi a zásuvkách, budeme-li čertem rozumět nejproblematičtější (a patrně i kupodivu nejmasověji ignorované) místo většiny audio sestav.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock 2019 200 200 htp

corner amarock studio