Co se vám vybaví, řekneme-li „Denon“? Minimálně v poslední dekádě – plus mínus pár let – to asi u většiny budou dostupné dvoukanálové přístroje slušné kvality a také masivní aktivita směrem k přístrojům pro zpracování audiovizuálního signálu, jinými slovy hodně domácího kina. I přesto je ale Denon jednou z „komerčních“ značek, které nikdy neopomněly věnovat svou energii dostatečně také high-endovým konstrukcím a to i v době trendu používání multikanálových přístrojů pro stereo reprodukci. A nyní, v době všeobecného návratu ke dvěma kanálům, Denon svou snahu rozhodně neomezuje. Důkazem je i zatím nejnovější řada 2010, v níž dlí přístroje z high-endových kvalitativních vod s cenovkou střední kategorie.

V minulém týdnu proběhl na Hi-Fi Voice test SACD přehrávače DCD-2010AE, který se Denonu povedl a za svou cenu skýtal takzvaně „adekvátní hodnoty". Táž pověst provází i jeho optimálního partnera - integrovaný tranzistorový zesilovač PMA-2010AE. Dobrý dojem a „adekvátní hodnoty" velkou měrou jistě podporuje masivní (zesilovač váží velmi „důvěryhodných" 24 kg), „svalnatý" exteriér přístroje s masivním, lehce „zakloněným" čelním panelem, velkými ovládacími prvky v čele s prostředním regulátorem hlasitosti, jehož tvar se opakuje jak u výběru vstupů vpravo, tak u ovladačů korekcí pro výšky, basy a vyvážení kanálů, aby byl v posledním exempláři zopakován u ovladače pro výběr vstupu, propouštěného do „Rec Out" výstupu. Menší spínací tlačítka pak slouží k zapnutí a vypnutí, odstavení korekcí ze signálové cesty („Source Direct") a k zapnutí režimu výkonového stereo zesilovače („Power Amp Direct"). Posledním „doplňkem" je sluchátkový jack s plným průměrem 6,3mm.

Zadní strana pak i přes svou rozměrnost působí poměrně dost zaplněně. Nejvýraznější jsou zde čtyři páry reproduktorových terminálů, k nimž lze připojit buď dvoje reprosoustavy nebo je využít pro bi-wiring. Jsou dostatečně pevné a pojmou jak holý kabel, tak vidličku i banánek (po odjištění západky, krásného to bezpečnostního výmyslu Evropské unie) - nemají v zásadě žádnou slabinu, i když masivnější mohou samozřejmě být vždy. Při součtu vstupních RCA konektorů vyjde číslo sedm, k tomu dva nahrávací výstupy, Pre Out a vstup pro předzesilovač. Zemnící konektor pro „analogové účely" pak trůní vedle přepínače phono předzesilovače, kterým vyberete zesílení pro MM přenosky nebo pro MC typ.

K zesilovači (i minule testovanému CD přehrávači), je dodáváno hodnotně a masivně působící dálkové ovládání z kovu, díky němuž můžete ovládat oba přístroje řady 2010. Celkově mu není co vytknout, v případě nouze poslouží klidně jako kladivo nebo zbraň. Všechny funkce jsou snadno dostupné a ergonomicky dobře rozložené, alespoň pro průměrnou mužskou ruku.

Vnitřní konstrukce zesilovače je pak stejně masivní a důvěryhodná jako vnější tvář, rozdělena je fyzicky masivními příčkami na předzesilovací část, dva koncové stupně (tedy dual-mono), které díky masivním chladičům a transformátorům uprostřed zabírají většinu plochy a přenoskový předzesilovač ve vlastní „škatulce", to vše kvůli co největšímu omezení vzájemných nežádoucích interferencí. Zmíněné síťové transformátory jsou pak upevněny na vlastním šasi, mechanicky jsou tedy co nejvíce odděleny od zbytku konstrukce kvůli minimalizaci vibrací. Již na předním panelu se dočtete o konstrukci postavené na základě „Ultra High Current MOS" s poznámkou „Single Push-Pull Circuit". Znamená to, že o zesílení audio signálu se starají MOS FET tranzistory v jednoduchém push-pull zapojení, díky čemuž je zesilovač velmi rychlý. Přepínání vstupů v předzesilovací části pak mají na starosti relé, stejně jako výběr módu phono předzesilovače (MM / MC). Mechanické ovládání hlasitosti, mimochodem jedno z nejlepších a nejplynulejších, s nimiž jsem se zatím potkal, má na starosti jedna z nejlepších firem v tomto mini-segmentu - Alps. Filtraci signálu pak mají na starosti kondenzátory o celkové slušné, i když ne zázračné kapacitě 24 000 mikrofaradů. To nejpodstatnější - tedy výstupní výkon - je oproti vizuálnímu dojmu sotva na průměru své třídy. 80W na kanál do zátěže 8 Ohm a příkladně dvojnásobný výkon do zátěže poloviční ale stačí pro běžný domácí poslech celkem s přehledem. Ovšem za předpokladu, že nehodláte ozvučovat tovární halu reprodukcí velkého orchestru...

Tak jako u SACD přehrávače DCD-2010AE, i PMA-2010AE se mi povedlo vyzkoušet jej ve dvou prostorách a obměňovat s několika dalšími přístroji. Ač v pozici zdroje signálu byl primární zmíněný SACD player, rotoval také Roksan Kandy K2 a Pioneer PD-D9MK2-K, patřící - tak jako Denony - na kvalitativní vrchol své cenové kategorie. Alternativními zesilovacími prvky pak byly KR Audio Antares VA320 / P-150 a Rotel RB-1582 / RC-1580. Výsledný signál pak zněl z monitorů Harbeth Monitor 30 v jedné poslechovce a z Canton Vento 880 DC v druhé. Mezi přístroji vedl hudbu vždy kabel KrautWire Guru S a k reprosoustavám pak sílu přenášek KrautWire Awakening.

I zde jsem začal své zkoumání na Beethovenově „Deváté" v podání Berlínských filharmoniků na SACD formátu. I nižší výkon zvládá „utáhnout" burácení orchestru, slyšet je dostatek jemných vyšších tónů, opačná část spektra je pak zastoupena s dostatečnou pevností a kontrolou, avšak pod lehce sametovým příkrovem. Není-li ovšem tento zesilovač spojen se svým sourozencem, z jemnosti se třeba u smyčců chvílemi stává až příliš průbojná hradba.

„Bridges to Babylon" je určitě nehrávka, o níž lze říct, že má „drajv". A přesně to občas některý z komponentů nedokáže úplně přenést, čímž se vytrácí ono kouzlo, díky němuž po prvních pár vteřinách poklepáváte prsty na opěradlo nebo nohou do podlahy. U Denonu nic takového nepřišlo, ba naopak - dokázal vtáhnout přesným rytmem a skvělou kontrolou nad reprodukovaným zvukem do hudby. Ani svižná Wattsova bicí nezní při dopadu paliček na blánku zkomprimovaně, ale dostatečně čistě a průbojně. Opět ale i zde dokáže být Denon chvílemi až příliš prezentní, příliš dravý, není-li zrovna v tandemu s DCD-2010AE, kde se charaktery obou přístrojů ideálně doplňují.

Palestrinovy skladby pro velké smíšené sbory jsou dokonalým nástrojem pro zkoušku kvalit reprodukce hlasového pásma - zvláště to platí pro nahrávky z katalogu Deccy a zde použité nahrávky „Masses". Živé vokály od sopránů, přes alty až po barytony a basy mají skutečně chrámovou atmosféru - „lidskost", přítomnost, která zalézá až do nejvynitřnějších prostorů těla a vzbuzuje silné emoce. Mimo klidného, pevného a otevřeného zvukového podání je tu cítit možná trochu více nejnižších tónů oproti zbytku frekvenčního pásma, než by být mělo.

Třeba takoví Nine Inch Nails na jejich posledním albu „The Slip" zní naprosto perfektně díky množství basového základu a „šlapajícímu" zvuku, který balancuje přesně na té hraně občasné agresivity, které ale nepřesáhne únosnou mez a která je navíc pozitivně korigována charakterem diskového přehrávače DCD-2010AE (či jiného jemného zdroje signálu, například povedeného analogu).

Po spíš zvědavém připojení gramofonu NAD 5120 alias exportní a navoněné verze Tesly NC 470 jsem byl mile překvapen kvalitou zvuku reprodukovaného LP kapely Art of Noise „Below the Waste", které je mimochodem výborně nahrané. Jemný, pevný zvuk s širokou prostorovou scénou je radost poslouchat, i když už třeba na phono předzesilovači Graham Slee Era Gold V se základní cenou nějakých 11 000,- poskytne výsledek přesvědčivější, hlavně co se týká neutrality reprodukce. I tak je ale phono svou kvalitou nad úrovní běžnou u integrovaných zesilovačů a pro občasný „doplňkový" poslech vinylů bude bohatě stačit.

Jestliže hledáte důstojně vypadající, vzdušně a dynamicky hrající, detailní zesilovač střední cenové kategorie, který svým zvukovým přednesem neurazí žádné ucho a u něhož vám nebude vadit mírná náročnost na zbytek systému (jinými slovy byste jej asi měli spojit s firemním kolegou DCD-2010AE), Denon PMA-2010AE by mohl být přesně tím správným pro dlouhodobé soužití. Ačkoliv není dokonalým zesilovačem a neumí barvy přenést třeba jako PrimaLuna DiaLogue One, dokáže se výborně poprat i se složitějšími reprosoustavami a ani při vyšších poslechových hlasitostech neztrácí dech víc než je zdrávo, takže ať už to bude akustický jazz, komorní či orchestrální klasická hudba nebo rockové dunění, Denon ho k vašim uším přenese s talentem přibít posluchače do křesla a donutit ho s úsměvem spokojeně poslouchat.

Kč 55 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ poctivá výrobní kvalita

+ přesná a rozumně plynulá regulace hlasitosti

+ důvěryhodný a čistý vzhled (jakkoliv je to subjektivní dojem)

+ muzikalita a tah

ZÁPORY

- 80W / kanál / 8 Ohm není přebytečný výkon, i když to není málo

- externí phono předzesilovač v ceně nějakých 10 000,- už poskytne lepší výsledek

- není pro vyznavače jemného zvuku

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Eurostar Ostrava

http://www.eurostar-ostrava.cz / - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 323 606 877

 Produkt roku 2018 - hlasujte a vyhrajte

XAVIAN Loudspeakers

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Grandinote Shinai
Emotiva XPA-DR2
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
Teac NT-503
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
KEF LS50
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2
InAkustik LS-1603
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2
ZenSati Authentica
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka)

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI)
Nordost Heimdall 2 (ethernet)
Nordost Purple Flare (USB)
AudioQuest Jitterbug
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika)

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2
Nordost Red Dawn
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Syncro UNI
IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Corvus
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home
Sennheiser HD 26 Pro
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

(Celkem) zásadní posuny v kvalitě

Občas si tak říkám, že je moc dobře, že jsem svůj malý nenápadný sloupek nazval "Nepravidelníkem" - může tak v klidu vycházet párkrát za rok a já se můžu s klidným svědomím věnovat recenzím a dalším věcem, které jsou, upřímně řečeno, zábavnější i přínosnější, než by bylo nějaké nucené moudro...

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 200 200 kasaudio vpi 200 200 aq 200 200 studiospalicek black friday

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio hifi home art vyprodej 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 audio video kino bratislava 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 avspraha 2019

Luxman Česká republika