Televizní trh je relativně turbulentní, hlavně proto, že náročného, zhýčkaného a očekávání plného diváka je nutno každou sezónu ohromit novými technologiemi, větším rozlišením, rychlejší obnovovací frekvencí, nebo ještě plastičtějším 3D (jakkoliv tento formát nedošel a asi ani nedojde náležitého uznání – hlavně proto, že skutečně zábavné a plnohodnotné 3D najdete prozatím u finančně nedostupných televizí). Nicméně v nemálo případech to skutečně větší či menší evoluce je, právě proto je velmi zajímavé podívat se na Cinema 3D SMART LED TV 42LA660S – neboli 42" 3D televizi dle nejnovějších dobrých mravů LG.

Když se vám podaří dešifrovat všeobjímající název přístroje, dojdete k faktu, že za necelé dvě desítky tisíc si pořídíte již relativně velkou obrazovku, o sedm centimetrů přesahující „magickou" metrovou hranici. Ta je podsvětlena úspornými LEDkami po okrajích a pro maximální kontrast vybavena technologií lokálního stmívání. Panel má dnes již klasické rozlišení Full HD. Obrazový „pohon" má na starosti trojice 3D XD procesorů, samozřejmostí je množství nastavení včetně Real Cinema 24p.

Protože si kupujete 3D televizi, zásadní je určitě právě kvalita prostorového obrazu – díky pasivním brýlím nabízí 42LA660S nejsnazší a nejméně únavný přístup k třetí dimenzi. V balení najdete i pár Dual Play brýlí, kde oproti 3D brýlím jsou obě skla stejně polarizovaná – tato jednoduchá, ale chytrá technologie umožňuje využít při hraní místo rozdělené obrazovky celou její plochu, je nicméně stále trošku citlivá na pozorovací úhel a i když se to stává minimálně, tu a tam na vás vykoukne „duch" druhého obrazu. V podstatě bez připomínek je konverze 2D obrazu do třetího rozměru, už proto, že podobnou záležitost využijete nejspíše jen krátce po pořízení televize jako nevšední hračku.

To samotné 3D, servírované z kvalitních 3D Blu-ray nosičů přes kvalitní přehrávač, to je jiná. Zkoušeli jsme za pomoci Harman/Kardon BDT30 několik z nejlépe hodnocených 3D filmů, mezi jinými i Avatar, Jak vycvičit draka nebo Prometheus. Po většinu času je obraz skutečně nádherně, neuvěřitelně ostrý a detailní, až máte pocit, že podobně jasné hranice nemá ani skutečnost. Pravdou je, že v dynamických, dramatických scénách se spoustou rychlého pohybu přehlednost trochu pokulhává – je nicméně jasné, že chcete-li špičkové 3D, je nutné si prozatím připlatit; my máme skvělou zkušenost se zhruba 50ti tisícovými televizemi a samozřejmě třeba také se skutečně dokonalou Ultra HD TV. Zklamání určitě nebudete, pro občasné 3D rozptýlení (ostatně ono není mnoho kvalitního 3D materiálu) to bohatě stačí.

Nemalou přidanou hodnotou nejnovějších řad korejského výrobce je minimalistický design – doslova. Nejvýraznějším a nejviditelnějším prvkem vzhledu se totiž stává stojan, díky extrémně tenkému rámečku jako kdyby panel prostě visel ve vzduchu; tento dojem ještě výrazně umocňuje pověšení obrazovky na zeď. Díky rozměrům 95,7 x 57,4 x 3,5 cm (š x v x h) bude působit jako obraz, váha 14,1 kg také není nijak závratná – povšimněte si hlavně ještě nedávno nepředstavitelné tloušťky. Obrazovka si přitom i při hrubší manipulaci zachovává velmi dobrou pevnost, takže se nemusíte bát, že se vám doslova zlomí pod rukama.

Vstupně-výstupní konektorová výbava je dle dobrého zvyku moderních televizí bohatá. Kromě trojice HDMI a USB konektorů tu najdeme archaický, ale dodnes využitelný SCART, komponentní i kompozitní vstup, digitální optický zvukový výstup a analogový výstup na 3,5mm sluchátkový jack. Síťové funkce včetně DLNA streamování ze síťových úložišť a neomezený svět online zábavy otevírá jak bezdrátové, tak drátové připojení k internetu. Přes USB přehrajete široké spektrum video formátů včetně DivX HD, jen několik málo pokusných souborů se nám nepodařilo rozkódovat. Stejně tak tu najdeme širokou podporu hudebních formátů (kdyby náhodou), byť FLAC, ALAC a WAV mezi ně nepatří. USB je obousměrné, takže připojíte-li alespoň 40 GB harddisk, můžete na něj nahrávat, dokonce i jiný kanál, než který právě sledujete.

Co se týká uživatelského komfortu, patrně nebude žádný překvapením, že díky slovíčku „SMART" v názvu se vám otevírá skutečně celý svět. Vše co je online, je dostupné ve vaší televizi, sada příjemných aplikací na hraní vám efektivně zkrátí dlouhou chvilku i usnadní cestu k zajímavým informacím. Doporučujeme obzvláště aplikace 3D World, bránu do světa luxusně zpracovaných videí s třetím rozměrem. Ostatně, je to jeden z mála zdrojů skutečně použitelného materiálu tohoto druhu. Samozřejmostí je také možnost sdílet hudební a obrazová data z jiných zařízení v síti – fotografie a videa z telefonu, notebooku či NAS serveru.

Samostatný odstaveček si určitě zaslouží velmi návykový „Magický ovladač". Kdo je uvyklý každodenní práci s počítačem, okamžitě najde svůj rytmus díky gestům, která hodně vychází právě z ovládání počítače pomocí myši. Po pár dnech už si člověk jen špatně zvyká na klasické kombinace tlačítek, když jednou okusil snadnost použití ikon a gest.

Takže si to shrňme. Pokud hledáte levný televizor (přestože LG 42LA660S se cenou nepodbízí, rozhodně patří k relativně dostupnému zboží), který vám poslouží pro občasné trojrozměrné potěšení a po zbytek času bude šetřit vaše oči (díky ostrému obrazu, dobrému kontrastu a neagresivnímu barevnému podání) i peněženku (díky úsporným LEDkám), pokud nemáte problém s tím, že 42" je v dnešní době spíše průměr a pokud jste schopni 3D obrazu odpustit nedostatečnou rychlost v rychlých a náročných pasážích, pak tuhle metrovou fešandu (minimální šířka v kombinaci s bezrámečkovým designem jsou prostě sexy) zvažte jako jednu z možností. Pokud nemáte řádově 50 tisíc, plus mínus nějaká ta koruna, k lepšímu 3D se stejně nedostanete a jen málokterý výrobce dnes působí tak........moderně.

Kč 17 990,-

--- --- --- --- ---

+ fantastické vybavení pro milovníky obrazu