Ačkoliv se nová řada sluchátek Sennheiser pozicuje do role nástrojů pro profesionály, hlavně pak diskžokeje, pořád v ní zůstává dostatek firemního ducha i pro domácí použití – však jsme to snad jasně řekli v textu o vlajkové lodi HD8. Na druhém konci katalogu pro DJ je model HD6 Mix, který je – dle popisu – určen pro práci ve studiu a monitoring. A jako takový by měl dle všeho ctít přesně to, po čem touží i domácí milovníci věrné reprodukce.

Vnější design sluchátek Sennheiser HD6 Mix si na nic nehraje, na rozdíl od domácích sluchátek, kde téměř vždy najdete trochu toho pozlátka. HD6 Mix jsou jednoduše plastová, ostře řezaná a nejvýraznější na nich je „Sennheiser-modrá" v logu na mušlích, čepech a na krycí mřížce reproduktorů. Jinak jsou to v podstatě klasická, konzervativně pojatá sluchátka.

Základním prvkem HD6 Mix jsou poměrně masivní uzavřené mušle s bohatým polstrováním v koženém potahu, vytvářejícím poměrně velký prostor mezi uchem a reproduktory. Pozice mušle se mírně přizpůsobuje ve dvou osách, přívodní signálový kabel pak vede jen do jedné – díky oddělitelnému kabelu si můžete vybrat do které. K dispozici jsou dva kabely, kroucený a rovný. Navíc je měnič osazen v eliptické mušli lehce excentricky, podobně jako u high endových modelů firmy.

Bohaté je i polstrování týlního mostu s velkým rozsahem, nemusíte se tak bát, že byste nenašli pohodlnou pozici na hlavě. Díky váze 264 gramů vám také snadno vydrží na hlavě po dlouhou dobu – inu, je vidět, že si v Německu dali záležet na pohodlí, aby celodenní práce ve studiu nebyla utrpením.

Uvnitř mušlí najdeme opět měniče SYS38, které jsou dle specifikací použity i v high-end modelech firmy. Ty umí při jmenovité impedanci 150 Ohm vyzářit frekvence mezi 8 a 30 000 Hz, celkové harmonické zkreslení měničů nepřesahuje 0,1%, což by značilo převelice přesná sluchátka. Pokud na sluchátka pěkně přitlačíte, umí vytvořit akustický tlak až 112 dB / 1 kHz / 1 Vrms.

Možná někde narazíte také na specifikaci HD6 Mix, říkající, že jde o sluchátka redukující okolní hluk. Je pravdou, že bohaté polstrování pomáhá docela slušně odrušit zvuky okolí, ale aktivní řešení bude celkem logicky mít vždy navrch.

Vlastně žádné další specifikace nejsou nutné, žádná extrémně originální řešení tu přítomna nejsou, HD6 mix jsou jednoduše spolehlivá, konzervativní dynamická sluchátka, stvořená pro maximální výdrž „v poli".

Poslouchali jsme hlavně se sluchátkovým zesilovačem a převodníkem ASUS Xonar Essence One MUSES, ale také se sluchátkovým výstupem NAD C370 a mobilním přehrávačem Philips GoGear Vibe. Jak se zdá, nároky z profi sféry mají tato sluchátka i na zdroj signálu – i když slušně nahlas hrají třeba i z počítačového výstupu, jejich maximální potenciál leží někde na spolupráci se zesilovačem úrovně ASUS a dále. Prostě síla a kontrola jsou tu vítanými partnery a pozor – vyrovnanost HD6 Mix nechá vyznít charakter připojeného řetězce, takže sami budete hledat dobře hrající partnery.

Sluchátka Sennheiser HD6 Mix nás hned od počátku pozitivně překvapila svou upřímností a vyrovnaností, jednoduše kultivovaným, přesto nezaměnitelně studiovým charakterem. Klavír Simone Dinnerstein v Bachově „Largo du Concerto No. 5" z disku „Cabasse La Collection" zní velmi klidně, ale tam kde mají, tam struny nástroje zazní pěkně živě a autoritativně. Celý zvuk je lehký, nepřehnaný, svou nepřikrášleností až prostý – HD6 Mix jsou opravdu čistě, přesně hrající sluchátka, která zprostředkují přesně to, co je na nahrávce. Dopad kláves možná není z nejautoritativnějších, ale to nevadí – HD6 Mix sází na přesnost.

Knopflerova „Privateering" v rozlišení 24 / 96 ukázala množství detailů, akustická kytara je díky nim velice přítomná a živá. Zapomeňte v přednesu HD6 Mix ale na nějakou vstřícnost a zjemnělost, tady platí jen syrová autenticita – snad až trochu tvrdší, přísnější zvuk vám přinese všechny informace z nahrávky. Ryzost přednesu se také drží přirozených barev nástrojů, zvuk je prostý nežádoucích zabarvení – díky spektrální vyrovnanosti Sennheiser HD6 Mix působí dosti věcně, všeho je akorát, nikde nic nevyčnívá ani neschází, vlastně je vše až neuvěřitelně spořádané a profesionálně organizované.

Nádherně si Sennheiser HD6 Mix poradila se Springsteenovou „Backstreets" z desky „Born to run". Všechno je nádherně čitelné, mezi nástroji je dostatek vzduchu, vše je lehké a čisté – pravda, místa hrají HD6 Mix až lehce analyticky, skutečně pečlivě vykreslují i droboučké detaily. Timing skladby je velmi dobrý, vše plyne kupředu lehce a tak nějak zcela samozřejmě. Objem nástrojů je zdánlivě menší, je to ale spíše následek neuvěřitelně příkladné kontroly – nejde tu o objem a efekt, ale o přenos všech dostupných informací.

Hedgesova éterická akustická kytara v titulní skladbě alba „Aerial Boundaries" má opět nádherné barvy, nepřehnanou velikost a precizní kontury. Kytara je jako pod drobnohledem a jen stěží lze popsat, jak věcně a bez příkras jdou sluchátka přímo k věci. Zvuku je sice vcelku málo, ale připomíná dokonale vyladěnou formuli – jednoduše se vám (v dobrém) zařízne do ucha, je perfektně zaostřený a velmi autentický.

Sluchátka se stejnou samozřejmostí zvládají i reprodukci komplexních skladeb, jako je Mussorgského „Velká brána Kyjevská" z výběrového disku „Crystal Cable Arabesque". Právě tady by sice reprodukci slušel trochu větší objem a hutnost, případně trocha vřelosti, ale i u suššího, studiového podání je nutné obdivovat samozřejmost, s jakou HD6 Mix dostávají dynamickým nárokům nahrávky. Přes relativní dostupnost těchto sluchátek nenarazíte na dojem, žeHD6 Mix na něco nestačí, což je rozhodně skvělé. I velký orchestr je tu dobře zvládnutý a rozlišený, byť celkovému podání dominuje trochu neemocionální profesionalita.

O tom, že v Sennheiser umí vyrobit dobrá sluchátka, rozhodně není pochyb. Že umí stvořit hodně zajímavé kousky i v celkem zaplatitelné kategorii, to už nijak samozřejmé není. HD6 Mix sice zdánlivě patří do „profi" segmentu a to ještě mezi audiofily často vysmívané DJ nástroje, ale jejich autenticita, syrovost, přímost a čistě studiová věrnost si může získat nejedno ucho. Právě průzračnost a upřímnost mohou ukázat na chyby nahrávek a poslechového řetězce, ale to tak nějak k cestě za maximální věrností patří. Pokud je ale studiová vyrovnanost vaším šálkem zvukové kávy, rozhodně Sennheiser HD6 Mix zvažte. Sice na domácí standardy vypadají přeci jen poněkud moc účelově a bez kudrlinek, určitě vám to víc než vynahradí zvukovou kvalitou.

Kč 6 690,-

--- --- --- --- ---

+ velmi robustní provedení

+ pohodlné a lehké

+ vyrovnaný, přehledný a přirozený zvuk

- na domácí standardy snad až příliš praktický vzhled

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: PANTER s.r.o. | www.panter-praha.cz

Struny podzimu

Začal sychravý podzim, večery začínají brzo a ven se člověku nechce, takže by se dost možná dalo říct, že je nejlepší část roku pro ty, kteří rádi poslouchají hudbu - už si nemusíme vymýšlet důvody, proč nikam nejít a proč zůstat v teple domova s oblíbenou hudbu na oblíbeném médiu.

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 grandinote 200 200 spalicek

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 hifihomeart

200 200 yamaha 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio