Proč se vůbec pustí jeden z nejznámějších výrobců reproduktorových soustav do výroby sluchátek? Kdo ví, patrně proto, že ví, že může uspět – a co je ještě lepší, tato premisa se skutečně potvrdila. Co je úplně nejlepší je pak fakt, že se potvrdila kvalitou produktu, nikoliv jen obchodní značkou. Sluchátka P5 totiž sbírají uznání ze všech čtyř světových stran. To spolu s prodejními čísly by mělo znalému naznačit, že za popularitou Pé-Pětek nebude pouze šikovná marketingová strategie.

Bowers označuje sluchátka P5 dvěma krátkými frázemi, obě celkem dobře vystihují pozici BW P5 na poněkud přeplněném trhu sluchátek. První je „Made for iPod“ (a iPhone a iPad), mezi řádky sdělující, že se jedná o na povedeném designu založený produkt. Druhou frází je pro audiofilní poslech podstatně důležitější „noise isolating“ - ačkoliv na to příliš nevypadají, tlumí tyto Bowersy v reálném světě okolní hluk až neskutečně efektivně.

Snad jen aktivní odhlučnění bude ještě o kousek účinnější. Z výše řečeného je pak naprosto jasné, že lifestylová odnož značky BowersWilkins dělá co může, aby se zaryla do srdcí (a peněžnek) co nejširší obce milovníků hudby na cestách. Nutno dodat, že se to také značně daří – poslední řada výrobků v čele se Zeppelin Air, Zeppelin Mini a skutečně jedinečnými aktivními počítačovými bedničkami MM1 je pro

moderního majitele i-produktů něco jako splněný sen, nabízející až překvapivě vysokou kvalitu provedení, jednoduchost obsluhy a dobrý zvuk za

sice vysokou, ale pořád ještě ne šílenou cenu. Tyto společné jmenovatele můžeme najít i u Bowers P5.

Pé pětky jsou koncipovány jako uzavřená dynamická sluchátka, takzvaná supraaurální (tedy nikoliv přes ucho, ale na ucho). Kabel je veden do

jedné mušle, ta má na magnetech připevněný kryt, po jehož odklopení lze kabel snadno vyměnit (jedinou podmínkou je velikost konektoru 2,5mm). Konstrukce sluchátek je provedena z kombinace luxusně působící pravé kůžea kovových nosníků. Hlavový most je dostatečně flexibilní, aby sluchátka sedla dobře na každé hlavě, jeho polstrování je pak natolik bohaté, že nesvírá a tudíž ani neotlačí, byť by se poslouchalo mnoho hodin v kuse. Pevně sedící, až nečekaně pohodlné jsou pro dlouhodobé nošení také mušle – opět bohatě polstrované, velmi měkké a přitom pevné, navíc rozměrem tak akorát, aby uši ještě větraly a přesto do sluchovodů nevnikal nemístný hluk okolí – k tomu ostatně přispívá i neobvyklý obdélníkový design mušlí. Promyšlené a téměř ideální vyvážení vlastností (byť samozřejmě nemusí být takto perfektní pro každého).

Pro pohodlnější přenášení je možné mušle stočit do polohy „na plocho“. K pohodlnosti také nemalou měrou přispívá hmontost pouhých 195g.

Technické parametry sluchátek se nezdají být nikterak nestandardní, snad jen výrobcem udávaná impedance je pouhých 26 Ohm, což z nich ale činí ideální partnery pro mobilní zdroje signálu. Měniče mají průměr 4 cm, jejich membrána je pak vyrobena z Mylaru. O „pohon“ se starají neodymiové magnety. Frekvenční charakteristika je stanovena na 10 – 20 000 Hz, sluchátka mají slušnou citlivost 115dB. Zakončení výrobcem dodávaného kabelu pak obstarává 3,5mm stereo jack s koncovkou ne nepodobnou té na výroční edici Koss Porta Pro – to znamená pevný, ale na minimum okleštěný konektor.

Poslechové testy probíhaly v kombinaci s mobilními zařízeními Philips GoVibe, Apple iPod Touch 4. generace a telefonem Samsung S5230 Star, dále pak na integrovaném zesilovači NAD C370 a na sluchátkovém referenčním monitoru SPL Phonitor. Na posledně jmenovaném strávila sluchátka také 48 hodin zahořovacího pobytu před poslechovými testy. Zvuk byl posuzován ve společnosti beyerdynamic T5p, Ultrasone Edition 8 Ruthenium, Ultrasone PRO 2900, Koss Porta Pro 25th Anniversary Edition a Koss GT5.

Přestože při předání sluchátek přišlo též důrané varování, že jsou laděna velmi „audiofilně“, tedy bez přehnaného dunícího basu či nacinkaných

výšek, hned jedna z prvních přehrávaných skladeb - „No Sanctuary Here“ Chrise Jonese („Roadhouses Automobiles“, Stockfish Records) – je

přesvědčivým důkazem opaku. I milovník silného, pevného a hlavně čistého jasu si najde na P5 svoje, nejtlustší struna Jonesovy kytary vydává jasný tón, bouřlivě vznikající a dlouho doznívající, aniž by byl pohřben zbytkem zvukové stopy. Přestože BW působí jako subtilní sluchátka, snad i díky velmi účinné izolaci a nízké impedanci dokážou zahrát pořádně od podlahy.

Bas je velmi úderný a přesto zůstává sametový a příjemný. Zvukové podání Bowerů působí při poslechu vyrovnaným dojmem, snad jen v oblasti vyšších basů a nižších středů jako kdyby byl maličký hrb, drobně vyzdvihující tuto část pásma a činící důležitou oblast lidských hlasů a

většiny akustických nástrojů snadno čitelnou a čistou. Dobře slyšet je to třeba v „Don´t say a word“ britských Phantom Limb, kdy zpěvaččin jemný hlubší hlas jasně ční nad pulsujícím kontrabasem, nezabarvený a přirozeně prokreslený, s jasnými barvami tónů i dlouhým dozníváním až k nejmenším detailům a šelestům. Oblast středů může velmi dobře konkurovat i dražším modelům, hovořme například až o Denon AH-D7000 (!), bez problémů pak obhájí svou vyšší cenu v porovnání tohoto pásma proti AKG K-701. Náderné vykreslení hlasů a jednoduchých akustických nástrojů potvrzuje i poslech „Spanish Harlem“ v podání Rebeccy Pidgeon na „The Ultimate Demonstration Disc“ katalogu Chesky records. Volnost a přesto přímost podání P5 se velmi dobře poslouchá a balancuje umně na hranici (aniž by ji překročila) kompromisu únavnosti a zábavnosti.

Precizní, ale neagresivní, spíše až nečekaně klidné podání zvuku lze ocenit i v pásmu nejvyšších tónů – břink křídlovky ve skladbě „Polo Mze

Part 2“ bubeníka Teda Siroty (najdeme ji na sedmém sampleru společnosti Naim Label) má dostatek energie i detailů, ovšem ani při poměrně dost vysoké hlasitosti neřízne zkreslením do ucha. Celkové vyznění zvuku je trochu měkčí (ovšem nikoliv „rozbředlé“), což posluchač ocení hlavně při dlouhodobém poslechu, kdy nenastává žádná či naprosto minimální poslechová únava, což z P5 činí ideálního partnera pro tichý či středně hlasitý poslech (tedy takový, kdy už není slyšet ani například projíždějící auto) třeba při celodenní soustředěné práci u počítače. V takových chvílích majitel ocení nejen zvuk neúnavný, ale hlavně stále schopný přenést radost z poslouchané hudby v kvalitě „bez

zásadních připomínek“.

Wilkins z oblasti reprosoustav vzbuzují často až nečekaně rozporuplné reakce (nikterak záporně ovšem ovlivňující prodejní čísla) a zdaleka ne

pro všechny modely lze s klidným srdcem zvednout palec, co se týká BéWéčkově naprosto neprozkoumané oblasti sluchátkového poslechu, jsou P5 naprosto bez diskuse počinem hodným nejen zvednutého palce, ale též respektu. Pro kohokoliv, kdo nechce utratit za sluchátka nehorázné peníze, požaduje schopnost fungovat nejen s plnokrevným sluchátkovým zesilovačem, ale (skoro) stejně dobře klidně i s iPhonem nebo přenosnými přehrávači, notebooky a čimkoliv dalším, pro kohokoliv, kdo vyžaduje skladný a snadno přenosný design, ale přitom luxusně a originálně působící kus dobře hrajícího audio vybavení, pro kohokoliv s takovými nároky jsou Bowers Wilkins P5 nečekaně (všiml si ctěný čtenář, kolikrát je toto slovo použito?) přesně ušitým řešením. Začátek sluchátkového high-endu s drobnými rezervami ve zvuku v porovnání s absolutní špičkou, zato s pořádnou rezervou v cenovce při porovnání s týmiž a s bonusem vysoké citlivosti.

Kč 8 490,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ efektní a kvalitní provedení, skvělé materiály

+ vyrovnaný, nenásilný zvuk

+ vyměnitelný kabel

+ dynamika

+ i jakožto čistě komerční produkt přehraje lecjaká sluchátka s cenou

kolem 10ti tisíc

ZÁPORY

- působí na první pohled poněkud křehce (v reálu tomu tak není)

- přestože jsou parametrově typicky přenosná, nejlepší výkon podají se

silným zesilovačem

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Eurostar Ostrava

www.eurostar-ostrava.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 323 606 877

Xavian Terza Evoluzione

Perfect Sound Group

Polk Audio | hi-fi reproustavy

AV Center - pražské hi-fi studio

Thrill Audio

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

200 200 soundstyle

Dream Audio

Mareka Audio

Dynaudio EMIT

05 200 200 tykon

Fischer&Fischer high end reprosoustavy

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Grandinote Shinai [2]
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC1 [1]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
RME ADI-2 DAC FS [2]
Teac NT-503 [3]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Xavian Quarta Evoluzione [1]
KEF LS50 Meta [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Siltech Ruby Mountain II powerCON [1]
Nordost Valhalla 2 [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [2]
Nordost Red Dawn
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

GMG Power Harmonic Hammer 3000P [1]
SOtM sPS-500 [1]
iFi iPower pro RME [2]
IsoTek EVO3 Syncro UNI [2]
IsoTek EVO3 Genesis One [2]
IsoTek EVO3 Titan One [2]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [2]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Bowers & Wilkins PI7 [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics DELOS 1815W1 [4]
IsoAcoustics DELOS 1815W2 [2]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
Xavian Quarta Stand
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

Amarock Studio | KEF - PASS LABS - HARBETH

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Vigo MKII Rodel Audio | hi-fi studio Praha HIFI GUIDE - mbl, Magnat, Q Acoustics

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Musical Fidelity

Hornmanufaktur - jen hudba 16 200 200 cpt 17 200 200 aq Amarock Studio - špičkový zvuk HIFI STYL

    Bowers & WIlkins Zeppelin

PASS LABS Studio Špalíček - Ostrava Marantz AVHIFI | Storm Audio & Emotiva VOIX

Audio Video Show Praha 2022

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies