Italská značka Audia Flight byla založená roku 1995 poblíž Říma – lehkou matematikou se dostáváme k solidnímu čtvrtstoletí historie vývoje a plně ruční výroby prémiových až high-endových audio přístrojů. Přestože zásadním stavebním kamenem výrobního programu jsou zesilovače všeho druhu, najdete v nabídce také zdroje signálu – v základní řadě FL Three je to přehrávač kompaktních disků FL CD Three S.
Přístroj je vyrobený v kvalitě typické pro Audii a designu typickém pro Itálii – tedy elegantním a sázejícím na zajímavé křivky. Zejména modrý OLED displej, ukrytý za průřezem připomínajícím spokojený úsměv posluchačův si asi nespletete. U Audie běžně používané jsou ale i malá tlačítka s lehkým zapuštěním do panelu, která jsou vysázená v dlouhé lince poblíž spodní hrany čela přístroje a kterými zvládnete ovládat všechny ty běžné základní úkony.
Mechanika je u FL CD Three S umístěná excentricky po pravé straně, šuplík působí poměrně standardním dojmem, ale není to žádný roztřesený plasťáček – prostě jak se sluší a patří na přehrávač disků této cenové kategorie.
Zadní panel hostí běžné analogové výstupy (pár nesymetrických cinchů i symetrických XLR), stejně jako je tu poměrně běžný koaxiální digitální výstup. Napájecí zásuvka má robustní vypínací kolébku, pro automatizované spínání větších sestav se může hodit dvojice 3,5 mm jacků – jeden vstupní, jeden výstupní (tedy přístroj může spouštět i být spouštěn).
Místo obdélníkové krytky lze také osadit příplatkový plně izolovaný modul digitálních vstupů – přehrávač pak má navíc dva optické vstupy, jeden koaxiální, jeden AES/EBU a dokonce jedno USB pro spojení s počítačem – zde s podporou PCM 32 / 384 a DSD512). Všechny digitální vstupy jsou upsamplovány na rozlišení 32 bit / 768 kHz.
Přehrávač je poměrně velký, za své peníze dostanete lehce nadprůměrnou šířku 45 cm, hloubku 43 cm a výšku 10 cm. Tomu odpovídá i váha poměrně poctivých 10 kg.
Osazená mechanika – jakkoliv Audia neudává konkrétní typ – je prý optimalizovaná pro jednorychlostní provoz (tedy přímé přehrávání na rozdíl od běžných počítačových mechanik). Data na každém kanálu zpracovává jeden čip AKM4493EQ s 32 bitovým pracovním rozlišením a technologií Velvet Sound. I díky tomu máte možnost volby jednoho ze šesti digitálních rekonstrukčních filtrů pro mírné přizpůsobení výsledného zvuku – jeden z nich prý věrně kopíruje filtr prvního firemního přehrávače.
Poctivou konstrukci podtrhuje skutečnost, že FL CD Three S používá dva toroidní transformátory – jeden menší pro (36 VA) pro digitální části a druhý větší (58 VA) pro analogové obvody.
Výstupní sekce je pojatá – samozřejmě – v plně diskrétní podobě a obvody pracují v čisté třídě A. Signálové cesty jsou plně symetrické a využívají proudovou zpětnou vazbu.
Audia uvádí pracovní frekvenční rozsah 0,5 – 20 000 Hz (+/- 0,1 dB), dynamický rozsah 126 dB a THD+N se solidní hodnotou pod 0,01%. Na výstupech (obou typů) pak najdete napětí 2,5 V a oboje mají výstupní impedanci 200 ohm.
Přehrávač FL CD Three S jsme poslouchali u dovozce v ostravském showroomu ve více ne solidní společnosti – poslouchalo se primárně na Estelon Forza a sestavě EMM Labs – DV2 / NS1 / MTRX2. Alternativou byl třeba koncák Strumento No.4 nebo předzesilovač Bespoke Audio, zvuk kotoučků jsme mohli porovnávat s Electrocompaniet ECM I MKV. Napájeno bylo přes Shunyata Research Everest 8000 a propojeno kabeláží od EMM Labs a Acrolink.
Na varhanách Bachovy „Toccata BWV 565“ („Audiophile Test“ | 2008 | ABC Records | HD-150) bylo cítit ten typický italský šmrnc a energii, kterou Audia do svých produktů vkládá jako jeden z hlavních ladících prvků. Bas je autoritativní a živý, má spoustu síly – možná tam není ještě úplně a naprosto perfektně trefený pocit mohutnosti, tučnosti gargantuovského nástroje, ale plnost je rozhodně dobrá, basů je dost a kontrola je už řádná a samozřejmá, zvuk má ve spodních oktávách celkově mladiství šmrnc.
Pevnost a sebevědomá prezentace je vlastní i střednímu pásmu, hlas Izumi Masuda v „May you have happiness“ („Golden Lips“ | 2009 | ABC Records | HD-121) zněl jasně a přímočaře, byl moc pěkně čistý, velmi pevný a zřetelný. I díky tomu vyniknou dobře lecjaké detaily, až do jisté míry koncertní živost a razance, stejně jako pocit intenzity a to včetně na záznamu přítomných hraničně ostrých a tvrdých sykavek. Audia se rozhodně nestydí a neupejpá, v přednesu je spousta vášně.
Ta nechybí ani na činelu v Davisově „So What“ („Live 8“ | 2015 | ABC Records | HD-207) – je spolu s celým nejvyšším pásmem hodně zřetelný, živelný, jasný a řízný, zdravě agresivní by se chtělo říct. Přesto má reprodukce glanc, přehrávač není extrémně analytický, nesnaží se vypíchnout každou nuanci, ale má naopak důstojnou organičnost. Přitom – samozřejmě, s ohledem na už vyšší třídu, kam Audii pasuje její cenovka – se už dozvíte velmi dobře o texturách a dozvucích činelů.
FL CD Three S má díky své charakteristice talent pro reprodukci bezprostředních zvuků – tím pak dobře vyzní třeba sólo na bicí v „Jazz Variants“ od The O-Zone Percussion Group („Stereo Test Record“ | 2014 | ABC Records). Není to zvuk zaměřený na velikost a mocnost, o to víc je tu ale cítit to napětí blány, která doslova vystřelí po každém dopadu paličky, je to zvuk řízný, razantní a průrazný, opět se vkrádá na rty slovo „živost“.
„Jacob’s Dream“ od Alison Krauss („Hear the Difference“ | 2012 | ABC Records | HD-148a) byla podaná zaostřeně, soustředně a velmi sebevědomě, s velkou dávkou zřetelnosti. Audia neakcentuje detaily tak, aby působila načančaně – nemusí, rozlišení je velmi solidní, celkově dává přehrávač hudbu tak trochu „na obdiv“, tak trochu ji tlačí kupředu a servíruje vám ji na stříbrném podnose, už v tom správném ryzím high-endovém duchu.
Explozivní, expanzivní hudební styl FL CD Three S ukázal scénu v Händelově „Wasser Musik“ („Live 8“ | 2015 | ABC Records | HD-207) byl moc pěkně vykreslený, s nástrojovou lokalizací téměř na dosah ECM I MKV. Není to čistý hologram, ale opět díky tomu, jak je vše posunuté dopředu směrem k posluchači, tak není problém se ve scéně vyznat.
No a tam, kde záleží na energii a pevnosti pěkně od základu (jako v „In my secret life“ Leonarda Cohena („Absolutely Bass Voice“ | 2016 | ABC Records | HD-177)), tam si zvuk FL CD Three S rozhodně užijete – bas má napětí, pružnost a drajv, výšky znělost a hlas pevnost. Je to úderný, živelný přednes, který kolébavou písničku pěkně probudí.
Audia Flight FL CD Three S je dobrý CD přehrávač vyšší třídy, doplněný o neméně dobrý a navíc všestranný modul D/A převodníku a hlavně o ty typické italské ingredience, které zvuku dodávají chuť, tvar a barvu, které baví. Jde nejen o pěkné zpracování a nevšední design, který se hned tak neokouká, jde hlavně o celkové zvukové ladění, které má jednak schopnost zaujmout „na první dobrou“, ale zároveň to není nadbytečně efektní přednes, který by vás unavil. Ve společnosti FL CD Three S můžete strávit délku jednoho, dvou nebo tří alb, aniž by okouzlení z té intenzity, živosti a energičnosti zvuku pominulo. Takže ještě jednou - FL CD Three S je víc než dobrý CD přehrávač a D/A převodník, jak se sluší a patří na produkt značky Audia.
Kč 69 990,-
FOTOGALERIE
https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/cd-prehravace-a-transporty/3124-audia-flight-fl-cd-three-s#sigProIdc3db3f519c
--- --- --- --- ---
KLADY
+ živý, energický zvuk
+ férová cena za dobrý přehrávač
+ moderní ladění, které ale nezapomíná na kultivovanou notu
+ možnost použití v roli D/A převodníku
ZÁPORY
- možná je jen maličko škoda, že když už umí DSD, neumí i SACD
--- --- --- --- ---
DOVOZCE: Tykon | www.tykon.cz