"Life´s Good", to je heslo korejského výrobce LG. Pokud se podíváte na 55ti palcový (tedy 140ti cm) model „chytré" 3D televize, soupis jejích funkcí a požadovanou cenovku, dost možná mu dáte za pravdu. 55LA860V stojí v katalogu tohoto populárního výrobce už vcelku vysoko a přestože na komerční poměry stojí vcelku dost, ve srovnání s high endem luxusních značek je i s podobnými funkcemi za hubičku.

LG 55LA860V cílí na ortodoxní milovníky filmů – kromě typického designu LG s minimálním rámečkem (to aby vyniknul samotný obraz a „zmizela" samotná televize) jde hlavně o vysokou obnovovací frekvenci a podporu 3D obrazu. Snad nebudeme moc předbíhat, když řekneme, že tento model je tak trochu derivátem firemní vlajkové lodi Ultra HD TV.

Přestože tato televize se díky téměř úplné absenci rámečku a úctyhodné štíhlosti může zdát lehká jako list papíru, není tomu tak. Včetně stojanu tato „žiletka" s rozměry 112,9 x 78,8 x 31,6 cm (š x v x h) váží solidních 26,2 kg – samotný panel pak zabere na šířku jen 3,5 cm; dalším pokrokem už patrně může být jen televizní tapeta.

Vzhled je prostě naprosto luxusní svou „nijakostí", ať už přístroj postavíte na bytelný stojan, nebo pověsíte na držák. Mnohem důležitější je ale kvalita obrazu a ani tam 55LA860V nezklame.

Zásadní je panel vlastní výroby, samozřejmě s rozlišením FullHD (4k do tohoto segmentu ještě nedorazilo, i když to asi nebude dlouho trvat). Podsvícení panelu mají na starosti LEDky v jednom z nejaktuálnějších systémů EDGE LED, kdy jsou diody umístěny po krajích displeje. Na rozdíl od nejlevnějších aplikací, tady už bílé diody s vysokou svítivostí netrpí ani nejmenším barevným zkreslením. Při úhlopříčce 140 cm už si to prostě nemůžete dovolit, i díky rozlišení je tu vidět opravdu všechno.

Co se týká technologického vybavení a podporovaných funkcí, je seznam dlouhý jako fronta na festivalové záchodky. Najdeme tu integrované analogové i digitální tunery pro pozemní i satelitní vysílání, najdeme tu i interaktivní formát HbbTV (spojení televize a internetového prostoru). K příjmu ostatních druhů signálu slouží primárně 4 HDMI a 3 USB konektory, které ale stále ještě doplňuje konzervativní sada v čele plným SCART, kompozitním i komponentním připojením a také s podporou síťových funkcí přes LAN konektor i přes WiFi. Směrem ven pak signál dostanete přes optiku (pro připojení hi-fi sestavy) a 3,5 mm výstupem na sluchátka.

Kromě přehrávání video souborů v DivX (ale i jiných, byť nedokumentárních) kodeku si můžete přehrát i audio, byť bezproblémovost lze zaručit jen u MP3 souborů. Zajímavější je spíše nahrávání – pokud připojíte alespoň 40 GB harddisk do některého z USB portů (zapomeňte na flash disky, i kdyby měly dostatečnou velikost; škoda), můžete si ukládat libovolný program, i kdybyste se v dané chvíli koukali na nějaký jiný.

Vrátíme-li se ještě ke zvuku, jeho reprodukci má na starosti dokonce 2.1 sestava reproduktorů, byť je jasné, že díky maximálnímu důrazu na plochost je jejich reprodukce kompromisní, hodně „šidící" pomocí digitálního signálového procesoru – šidí ale vcelku příjemně a ořezává skutečně jen to, na co při sledování zajímavého programu ani nevzdechnete. Mnohem spíše potěší integrované kodeky Dolby Digital a DTS. Pokud máte zájem o kompletní náčrt funkcí, navštivte oficiální web LG: http://www.lg.com/cz/televizory/lg-55LA860V-cinema-3d-tv/technical-specifications

To nejzásadnější je ale zcela nepřekvapivě obraz (u pravého milovníka filmů totiž zvuk bude optikou hned vyveden z televize a zpracován na pořádné sestavě domácího kina). Jeho kvalitu má na starosti trojice čipů v konfiguraci 3D XD Engine – ve výčtu následuje množství dalších krásných zlepšovačů a upravovačů, ale při jejich simultánním použití se může stát i to, že se budete cítit jako ve velmi umělém světě, kde barvy a vykreslení hran je asi tak nepřehnaně přirozené, jako poprsí Pamely Anderson. Tedy ne že by se na to hezky nekoukalo, ale pro dennodenní soužití to opravdu není...

Celkově vzato, obraz je v základním nastavení nesmírně ostrý, konkrétní, snad maličko chladnější a velmi, velmi jasný (mohou za to velmi naddimenzované bílé LED diody) . Barevné podání si ale samozřejmě lze doladit dle osobních preferencí. Tím důležitým je rychlost a plynulost obrazu – ani v hodně akčních momentech tu totiž nemáte pocit, že by televizor nestíhal a něco rozmazával. Všechno zůstává až pod „plazmovou" kontrolou, což je patrně největší rozdíl v porovnání s mainstremovými televizory.

Hodně se to projevuje obzvláště u trojrozměrného obrazu – kdokoliv totiž 3D haní, ten patrně nezakusil v domácích podmínkách jeho skutečně povedenou reprodukci (jakkoliv by k tomu vhodné filmy spočítal na prstech na rukou, takže investice do 3D zařízení vysoké kvality bude pro mnohé mít rovnítko se šílenstvím). Ale když jsme si pustili třeba 3D Blu-ray „Avatar" nebo „Prometheus", obraz nás nadchnul a strhnul. Krokem výš k úplné dokonalosti může být už jen již zmiňovaná Ultra HD TV (i když je možná zajímavější mít po bytě 10 kusů této televize, než jednu Ultra HD TV – cenově to vyjde stejně, obrazová kvalita ale 10x lepší určitě není, což je jen a jen vychválení schopností 55LA860V).

Dokonce i čistě hračičková možnost dodat do klasického obrazu plastický třetí rozměr tu funguje rozumně – nemáte po deseti minutách žaludek na vodě, ani pocit, že oči se vám stáčí do nepravděpodobných úhlů. Naopak, heslem je tu v každém okamžiku přirozenost a pohodlí sledování. Díky rychlosti obrazu tu nenarazíte na šmouhy, nesouvislosti nebo rozpadání. Zcela se tu už povedlo eliminovat onu určitou křečovitost – tahle televize už umí třetí dimenzi tak, že se stává přirozenou součástí obrazu, což byla ještě donedávna vlastnost vyhrazená té nejvyšší a technologicky nejvyspělejší kategorii zobrazovačů.

Důkazem dokonalosti třetí dimenze budiž Blu-ray a film „Cesta na tajuplný ostrov 2". Úžasná rychlost vám za ještě rozumnou cenu otevírá v podstatě stejný vesmír, jaký můžete najít u firemní Ultra HD TV. Rychlé pohyby hlavních hrdinů nejsou rozmazané, obraz je jasně vrstvený a plastický, v žádném okamžiku neztrácí svou pevnost a ostrost.

Maličko přes hranu, už ve vodách poněkud přeostřené reality, je Blu-ray „Jak vycvičit draka". Animované postavičky mají kontury jako vyřezané žiletkou, kontrast dosahuje nebývalých poměrů a vše působí až příliš uměle. Na druhou stranu, sytost obrazu jasně přiznává animovaný původ bez valné vazby na realitu, takže ani zde vlastně žádný problém. Opět i rychlé, bouřlivé scény nepostrádají prokreslené pozadí a dokonalou rychlost, pomáhající nabudit dojem skutečnosti.

55" televize LG LA860V nabízí skutečně „to nejlepší pro běžného diváka". Nemáte-li stovky tisíc na velké úhlopříčky, pak vězte, že i 55" je více než dost pro běžné sledování filmů v průměrně velkých českých prostorách. I tak na vás dýchne duch kinosálu, a přestože na rámu najdete logo ryze komerčního výrobce, obraz a výbava si nezadají i opravdovým vizuálním high endem. Tato televize je také důkazem, že 3D není „slepý" nebo dokonce „mrtvý" formát, jen se musí umět správně shlédnout – úžasně rychlý, detailní a ostrý panel LA860V budiž tím, který tuto službu odvede na jedničku.

Kč 42 990,-

--- --- --- --- ---

+ skvělý obraz