ROTEL Michi zesilovače

2018 02 14 TST Audia FLS10 1

Nějakých 70 km severozápadně od Říma, na krásném pobřeží Středozemního moře, leží město Civitavecchia a v něm už od roku 1996 sídlí značka Audia, založená dvojicí nadšenců - dodnes firma své produkty navrhuje a ručně vyrábí právě zde a upřímně řečeno je to na jejich provedení vidět. Základním stavebním kamenem druhé nejvyšší řady (po špičkových modelech Strumento) je integrovaný zesilovač FLS10.

Audia Flight FLS10 ctí v designovém směru křivky nastavené právě top modely Strumento - je to zesilovač mohutný, jeho předním panelem se vine dynamická vlna a z každého kousku konstrukce sálá bytelnost a řemeslná péče. Tělo zesilovače je sestavané z mohutných hliníkových profilů, boky jsou bohatě žebrované, ale chladiče jsou zapuštěné, aby nerušily vizuální čistotu.

Stroj je to velmi solidně provedený, jeho šířku 45 cm, výšku 18 cm a hloubku 44 cm nepřehlédnete, stejně jako rozhodně oceníte poctivých 36 kg hmoty, která je v těchto rozměrech soustředěna. Čelní panel je velmi decentní - uprostřed je v elegantně tvarovaném "okénku" ukryt dvouřádkový OLED displej s modrými, dobře čitelnými znaky. V pravé části téměř až do tohoto výkroje v panelu zasahuje mohutný knoflík pro regulaci hlasitosti. Odsazené až téměř ke spodní hraně přístroje pak je šestice droboučkých tlačítek pro ovládání základních provozních vlastností zesilovače a v pravé části je doplňuje 6,3 mm jack pro sluchátkový poslech.

2018 02 14 TST Audia FLS10 2

Na každé straně zadního panelu objevíte ve vertikálním uspořádání vždy dva páry reproterminálů WBT, uprostřed v horní části jsou symetricky organizované konektory, ve spodní řadě vstupy, v horní výstupy. Audia nabízí všechnu konektivitu, kterou si od analogového přístroje můžete přát - dva sety symetrických XLR, tři sety nesymetrických XLR, výstup pak má v regulované verzi také XLR i RCA podobu, doplňuje je linkový "nahrávací" výstup v podobě cinche.

Pánové v Itálii ale myslí i na moderního uživatele - ve spodní části zadní stěny se otevírají dvě šachty, do nichž lze instalovat příplatkové moduly. Jednak jde o phono kartu pro zpracování signálu z MM i MC přenosek, mohou tu být symetrické i nesymetrické konektory. Můžete si ale též pořídit kartu, kde jdou další dva analogové linkové cinchové vstupy. A nebo pak desku s modulem D/A převodníku, který otevře možnost přehrávání PCM (32 bit / 768 kHz) i DSD (5,6 MHz) signálů přes USB, optiku, koax i AES/EBU. Modul nabízí i možnost přímo digitálně připojit firemní SACD transport.

2018 02 14 TST Audia FLS10 3

Svým vnitřním uspořádáním, tou organizací a čistotou je FLS10 příkladem toho, jak to v high endovém světě má vypadat. Tak třetinu vnitřního objemu skříně vyplňuje mohutný 2000 VA toroidní transformátor s pečlivým stíněním, druhý výrazně menší toroid slouží pro ovládací obvody. Konstrukce zesilovače je pak plně symetrická od vstupu po výstup, desky plošných spojů mají tlusté měděné dráhy pro přenos energie a vůbec vše působí zřetelně naddimenzovaným dojmem.

Je tu celkem 12 napájecích zdrojů a jen ten hlavní nabízí filtrační kapacitu 288 000 uF. Na každém kanálu najdete 8 párů komplementárních tranzistorů (takže 32 celkem) - zesilovač umí dodat poctivých 200 Wattů do 8 ohm ve třídě A/B, do poloviční zátěže vypustí 380 Wattů a výrobce říká, že stabilní a použitelný zůstává i v úrovni 2 ohm, kam posílá 700 Wattů v každém kanálu.

2018 02 14 TST Audia FLS10 4

Regulace hlasitosti probíhá v analogové doméně s rozlišením 0,5 dB s rozsahem 100 dB, takže v dostatečné jemnosti. Zesilovače pracuje ve frekvenčním rozsahu 0,3 - 500 000 Hz (-3 dB), nabízí udávané celkové harmonické zkreslení pod 0,05% a odstup signálu a šumu 110 dB. Tlumící faktor činí více než 650 (8 ohm).

Rozhodně zajímavé je i to, že u každého vstupu můžete nastavit jednak to, zda je aktivní či ne, jednak můžete vyladit jeho zisk v rozsahu +/- 6 dB, aby všechny zdroje hrály stejně hlasitě a ještě si každý ze vstupů můžete pojmenovat.

2018 02 14 TST Audia FLS10 5

Integráč Audia Flight FLS10 jsme poslouchali v ostravském studiu Tykon, kde zesilovač rozehrával širokou paletu reprosoustav od Gradient Revolution a Gradient Evolution až po Estelon YB, zdrojem signálu byl vpravdě referenční EMM Labs XBC1 a propojeno bylo kabeláží Acrolink. K dispozici byly i další trvale prezentované zesilovače jako pasivní předek Bespoke Audio nebo dělená Audia Strumento.

Pokud se nějaké slovo vkrádá při poslechu FLS10 do mysli, je to rozhodně "sebevědomý" - ta autorita, s níž zesilovač na poměry integrovaných strojů přímo famózně (ostatně tak, jak je to v dané třídě žádoucí) "podrží" tóny Hadenova kontrabasu ve "Spiritual" ("Beyond the Missouri Sky" | 1997 | Verve | 537 130-2), tak ta autorita je skutečně působivá. Přednes FLS10 je muskulaturní, ale nepřehnaný, objemově i barevně jsou tóny plné a syté, bas je velmi pevný, velmi silný a energický, bez patrných zaváhání či nedostatku energie. Zesilovač obsluhuje libovolné reprosoustavy s naprostou suverénností.

2018 02 14 TST Audia FLS10 7

Na vokálu Madeleine Peyroux v "Dance me to the end of love" ("Careless Love" | 2004 | Rounder | 0602498235836) bylo cítit, že zesilovač sám o sobě vnáší jen naprosté minimum vlastního charakteru do reprodukce a jediné co vnímáte je charakter připojených reprosoustav, kdy se reprodukce mění právě podle toho, které zrovna připojíte. Hlas zněl pak obecně s již opravdu excelentní transparentností, naprosto v klidu prokreslený do jemňoučkých detailů a celkový nadhled i přes velmi pečlivý analytický přístup zajišťuje neagresivní, nekousavý zvuk. V každém okamžiku pak cítíte ten dřímající výkon.

Až přebytek výkonu a síly zesilovače na žádných testovaných reprosoustavách nevyústil v žádném momentu v nepříjemnou říznost, přednes zůstává neutrální a samozřejmý. Ani jasný a jadrný vibrafon v "Ralph´s New Blue" od The Modern Jazz Quartet ("Concorde" | 2008 | Prestige | 0888072306530) nebyl přes realisticky vystiženou zvonivost a jasný, dlouhý, čistý tón nijak kousavý, činelům pak bylo dopřáno skvělé rozlišení, každý úder měl rychlý nástup a lehounké, přesné doznění. Opět i tady bylo cítit velkou bohatost zvuku a přitom absenci efektů.

2018 02 14 TST Audia FLS10 8

Audia FLS10 má, jak už jsme říkali, pocitově obrovskou sílu a umí ji proměnit i v na integrované řešení opravdu působivou dynamiku. Nemusí to být ani obří orchestrální opus, abyste dynamiku ocenili - i McLaughlinova "Thieves and Poets (Part 2)" ("Thieves and Poets" | 2003 | Glenray | 0602498010754) bylo s přesným, pevným zvukem zesilovače, s jeho nestranným a nezabarveným projevem a překypující silou a dynamikou nádherně živá. V reálných podmínkách vnáší Audia do přednes famózní kázeň a důraz na všech úrovních hlasitosti a neváhá ani na okamžik, v hudbě cítíte autoritu i velkou rezervu.

Celková technická preciznost, brilantní transparentnost a čistota stojí i za tím, že "Min Módir" od Eivor ("The Dali CD Volume 4" | 2015 | Dali | 474 564 6) byla nahrávka famózně prokreslená, každý nástroj měl svou jasně a pevně vedenou linku, ale do místnosti pronikaly i myriády detailů, ruchů, dozvuků a jemných informací, podtrhujících autenticitu "live" vystoupení. Zesilovač prezentuje hudbu s obrovskou samozřejmostí, s přirozeností a s intenzivní "normálností".

2018 02 14 TST Audia FLS10 6

To samé platí i pro podání prostoru - jste už v kategorii, kde i s ohledem na pevnost a přesnost nemáte vůbec žádný problém s organizací hudební scény; ta ve Stingově "Roxanne" ("Symphonicities" | 2010 | Deutsche Grammophon | 274 2537) měla naprosto zřetelně ukotvené a snadno lokalizovatelné nástroje, jasný vjem pravolevého i předozadního prostoru a vzduch bez pocitu "namačkání" nebo chcete-li zmenšení scény a nástrojů. Velký, odvážný přednes vám nabízí jednoduše to ono pověstné "sedadlo v první řadě".

Kupodivu není u FLS10 daní za neutralitu a analytičnost žádná technická strohost s odstupem. Lisztova "Faustovská symfonie" v podání Eliahu Inbala a RSO Berlin (1995 | Denon | CO-78826) zurčela svým tempem, živá, bohatá, sytá a hlavně nevyčerpatelně energická, se sebejistými dynamickými špičkami a při libovolné hlasitosti strukturovaná a čitelná. Audia není stroj na "dojení" emocí, na líbivou barevnost nebo kulatost, ale předává super energickým způsobem vše, co je v nahrávce ukryto a tak jak je to tam ukryto.

2018 02 14 TST Audia FLS10 5

Integrovaný zesilovač Audia FLS10 je "macek" - velký výkon, působivá kontrola, sebejistota až do opravdu hlubokých basů, neutralita v tom smyslu, že do reprodukce vnáší jen minimální stopu a analytičnost ve smyslu tom, že nabízí požehnané množství detailů a můžete se kochat drobnůstkami, aniž byste za to ale museli trpět techničnost či tvrdost. Je to vlastně skvělý zesilovač a jedna z nejparádnějších voleb tam, kde chcete zesílení udržet v jedné krabici. Není to věru stroj levný, ale s ohledem na mnohdy astronomické ceny high-endových strojů je to vlastně skvělá nabídka.

Kč 249 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ vzhled s italským šmrncem

+ síla a kontrola

+ pěkná dynamika

+ téměř nulová vlastní zvuková stopa

ZÁPORY

- v kontextu dnešních super drahých strojů nic - je to víc než férová nabídka

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Tykon | www.tykon.cz 

XAVIAN Concerto - výročí 25 let založení firmy

Perfect Sound Group

Polk Audio | hi-fi reproustavy

AV Center - pražské hi-fi studio

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Kohut Audio

Dream Audio

E-shop Mareka Audio

Dynaudio EMIT

HiFi Studio TYKON

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Grandinote Shinai [2]
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC1 [1]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
RME ADI-2 DAC FS [2]
Teac NT-503 [3]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Xavian Quarta Evoluzione [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [2]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Siltech Ruby Mountain II powerCON [1]
Nordost Valhalla 2 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [2]
Nordost Red Dawn
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

GMG Power Harmonic Hammer 3000P [1]
SOtM sPS-500 [1]
iFi iPower pro RME [2]
IsoTek EVO3 Syncro UNI [2]
IsoTek EVO3 Genesis One [2]
IsoTek EVO3 Titan One [2]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [2]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Bowers & Wilkins PI7 [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics DELOS 1815W1 [4]
IsoAcoustics DELOS 1815W2 [2]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [1] + [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
Xavian Quarta Stand
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

Amarock Studio | Audio Solutions

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Vigo MKII Rodel Audio | hi-fi studio Praha HIFI GUIDE - mbl, Magnat, Q Acoustics 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Musical Fidelity

CPT Praha 17 200 200 aq Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Marantz MODEL 40n

  Studio Špalíček AVHIFI | Storm Audio & Emotiva VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies