2020 11 30 TST Denon DCD A110 1

Japonský Denon se „dožívá“ sta a deseti let, čímž se řadí s náskokem mezi nejstarší výrobce audio techniky na světě. Tak jako o dekádu dříve, i letos si nadělil sérii specifických komponentů, které slouží jako oslava tohoto úctyhodného výročí a zároveň mají být ukázkou toho, co všechno vývojáři Denonu umí a kam až své současné poznatky jsou schopni dotlačit. Komponenty s přídomkem A110 (jakožto Anniversary) tak na první pohled zapadají do portfolia firmy, ale uvnitř jsou dotažené víc, než cokoliv jiného v současné nabídce.

Hned od prvního pohledu je jasné, že Denon si dal záležet na odlišení svých výročních komponentů od běžné produkce. Přestože tak tvary SACD přehrávače DCD-A110 navazují na DCD-2500NE, zaujme nejnovější model grafitovým odstínem šasi, byť jinak je pojetím skutečně dvou a půl tisícovce blízký. Podobný je i rozměrově s šířkou 43,4 cm, hloubkou 40,5 cm a výškou 13,8 cm, stejně tak s váhou 16,2 kg.

Čelní panel tak má nezbytnou „vlnku“ v horní části, dominuje mu uzoučké čelo mechaniky a naopak robustní plocha displeje (byť ten nabízí jen klasickou základní informační hodnotu). Při použití kteréhokoliv z osmi přítomných tlačítek vnímáte vysokou kvalitu mechanického zpracování a neošizenost použitých materiálů, což je mimořádně příjemné. Také výroba přímo v korporátním „vlajkovém“ závodě v japonské Shirakawě zaručuje opravdu nadstandardní kvalitu z pohledu mechanických kvalit. Kupříkladu i až „žiletkově“ tenká mechanika je po vysunutí důvěryhodně zpracovaná a pevná, transport sám je působivě propracovaný.

2020 11 30 TST Denon DCD A110 2

Když už jsme nakousli ovládání, krom standardních funkcionalit můžete tlačítky na předním panelu (a ovladači, pochopitelně) volit mezi standardní vrstvou a SACD vrstvou, případně zapnut populární režim Pure Direct, který odpojí „všechno digitální“, tedy displej i výstupy.

Pohled na zadní panel by mohl někoho zarazit, jsou tu vlastně jen ty nejnutnější konektory – krom napájecí zásuvky, kde se Denon drží konektoru bez zemnícího pinu, je to jen jeden pár cinchů nesymetrických analogových audio výstupů a po jednom kuse od nejběžnějších digitálních audio výstupů, tedy koaxiálního a optického. Pak už je tu jen 3,5 mm jack pro propojení komponentu s externím čidlem signálů dálkového ovládání a nic víc. Je trochu škoda, že výrobce nepřidal třeba také digitální vstupy (jakkoliv jsou k dispozici na zesilovači).

2020 11 30 TST Denon DCD A110 3

Zvenku se možná DCD-A110 drží poměrně nenápadně při zemi, imponující je ale odkrytí vrchního panelu (nejen tím, jak je těžký a poctivě zpracovaný) – dominuje tu měděná barva krytu transportu, překrývající centrálně usazené, masivní pouzdro na pevné základně v kombinaci s elastickým materiálem a perfektním stíněním. Stínění je realizováno i „stříškou“ nad digitálními vstupy.

Celý interiér přístroje je pak koncipovaný dle přístupu „Direct Mechanical Groud“ – fakticky jde o to, že konstruktéři brali velký ohled na potlačení vlivu vibrací (vnějších i vnitřních), takže součástky mají mít optimální pracovní prostředí. Fakticky jde třeba o to, že transformátory jsou umístěny poblíž nožiček, které odvádí jejich mechanické vibrace do podložky nebo kupříkladu o to, že šasi (samo o sobě o tloušťce 1,2 mm) je vyztuženo dvojicí ocelových plátů o tloušťce 1,6 mm, díky kterému vytváří bytelnou, těžkou třívrstvou strukturu, v níž se odbourá velká část nežádoucí pohybové energie.

2020 11 30 TST Denon DCD A110 8

Základem dobrého zvuku SACD přehrávače je logicky samotný transport. Denon je známý jako špičkový výrobce (dodává mnoha dalším značkám) a používá proto svou vlastní mechaniku Advanced S.V.H. (Supress Vibration Hybrid). Samotný výsuvný šuplík je hliníkový, namáhané závěsy jsou z 2 mm tlustých ocelových prvků. Krom obvyklých disků CD a SACD dokáže DCD-A110 dekódovat také soubory nahrané na DVD discích a to včetně DSD až s rozlišením 5,6 MHz.

Desky plošných spojů jsou organizované a precizní, levou část přístroje zabírá poměrně velkoryse pojatý napájecí zdroj s dokonce dvěma středně velkými transformátory na EI jádrech (logo prozrazuje, že si je Denon nechává vyrábět při příležitosti produkce výročních komponentů a jeden transformátor je pro analogové, druhý pro digitální obvody) a velikými zakázkovými kondenzátory o kapacitě 3 300 uF. Zaujme i pečlivé uspořádání signálových obvodů. Na obdiv se tu dává mimo jiné deska s výkonným procesorem, který se stará o zpracování vyhlazování signálu technologií Ultra AL32 Processing. Ta nespojitý digitální signál (v PCM až do rozlišení 24 bit / 192 kHz) dopočítává a co nejvíce přibližuje plynulým analogovým křivkám. FPGA výpočetní pole s čipem Intel Cyclone 10 pracuje vnitřně s rozlišením 32 bit / 384 kHz.

2020 11 30 TST Denon DCD A110 15

Hned vedle ní jsou umístěny dokonce čtyři čipy D/A převodníku PCM1795 – každý kanál zpracovává dvojice čipů v monofonním zapojení a jejich výstupy se sčítají, takže výsledkem je nízký šum a vysoká přesnost. Následný filtr je pak konstruovaný diskrétně dle zvukových představ Denon. K přesnosti přispívá také zdvojený oscilátor, hodiny jsou k dispozici pro základní takt 44,1 kHz i 48 kHz, což zajišťuje redukci jitteru.

Přehrávač byl součástí poslechových dní v showroomu dovozce, kde byl spojen se zesilovači PMA-A110 nebo AVC-A110, ale také s C2700 / MC1.25KW od McIntosh. Porovnávat jsme mohli s MCD600 téže značky nebo DCD-2500NE. Propojeno bylo kabeláží InAkustik střední kategorie, poslouchalo se primárně přes 802 D3 od Bowers&Wilkins, ale také na 607 S2 Anniversary, 606 S2 Anniversary i 603 S2 Anniversary taktéž od B&W.

2020 11 30 TST Denon DCD A110 10

Vyšší modely Denonu jsou laděny do takového toho příjemného, kulatého „tepla“, DCD-A110 tuto charakteristiku vlastně v sobě také má, minimálně v basovém spektru, jak ukázal kontrabas v „Upojenie“ ze stejnojmenné desky Pata Methenyho (2008 | Nonesuch | 7559-79909-8). Je tu vřelost, ale zároveň stojí DCD-A110 mnohem více nohama na zemi, tonalita je realistická, jaksi nenápadnější, ale třeba oddělení tónů je velmi solidní a bas celkově „normální“, s přirozeným objemem a váhou velkého nástroje, s nenásilně (snad jen trochu pozvolněji) artikulovaným zvukem tlustých strun. Bas pak není napumpovaný, není intenzivní a přesto má dobrou porci energie.

Ono zmíněné ladění s nádechem „do hezka“ sluší samozřejmě velmi pěkně vokálnímu pásmu, kde pomůže třeba i lehounce příkřejším starším nahrávkám typu „So far so good“ od Caroly („Runaway“ | 1984 | Polydor | 829298-2). Zpět tu byl zřetelný a posazený vpředu, přitom ale hlavně klidný, jasný, s organickou srozumitelností opravdu dobrého hi-fi. Denon jako kdyby nepropustil ty lehce nepříjemné technicistní artefakty osmdesátkového pokusu o digitál, ale hrál s muzikální graciézností, která je na jednu stranu překryje, ovšem na stranu druhou zůstává přirozeně znějící a hezky poslouchatelná.

2020 11 30 TST Denon DCD A110 16

Na dobré rozlišení přehrávače poukázaly činely v „Caravan“ z desky „Money Jungle“ Dukea Ellingtona (2002 | Blue Note | 7423 5 38227 2 9). Jednak jich dokázal přehrávač extrahovat z nahrávky až nadstandardní množství, jednak znějí zcela bez agrese, s přirozeně velkými plochami a realistickou kovovou tonalitou bez efektů. Je to velmi důstojný zvuk, opět naladěný ve velmi potěšující kombinaci hezkého, lehounce sladšího stylu s technicky solidní přesností, čistotou a otevřeností.

V robustní „Glem ikkje“ od Kari Bremnes („Detv i har“ | 2017 | Strange Ways | CD 15132-2) si přehrávač nijak dynamicky nevyskakoval, netlačil na pilu ani nehrál na efekt, jen si tak plynul a houpavě, laskavě předával informace o jednotlivých dynamických špičkách, klidněji, ale přesto důrazně a výrazně, také přes decentnější celkové vyznění se nemusíte obávat pomalosti, těžkosti nebo neprůbojnosti reprodukce. Je to opravdová high fidelity dynamika s nadhledem kultivovaného komponentu, zvuk vlastně až elegantní.

2020 11 30 TST Denon DCD A110 4

Možná vás to díky oné zmíněné „hladší“ charakteristice trochu překvapí, ale DCD-A110 dokáže v nahrávkách nabídnout velmi autetnický přístup – třeba Mehldauovu „Sabbath“ („Largo“ | 2002 | Nonesuch | 9362-48114-2) ukázal jako „zamotanou“ (protože mnohovrstvá a hudebně divoká skladba prostě není optimálně zvukově „vypucovaná“), zvuk u toho ale zůstal příjemný a vybavený muzikálním kouzlem snadné poslouchatelnosti. Denon v sobě kombinuje jak velkou tolerantnost (takže ani tvrdší nebo chaotičtější momenty v nahrávce vám nebudou nepříjemné a budete mít pocit, že jsou slušně čitelné) a autenticitu, ukazující co a jak je. Rozlišení pak objektivně možná není špičkově analytické, nevykrystalizuje tu na povrch každá sebemenší nuance nebo dozvuk, ale je ok i v rámci dané cenové hladiny a hlavně je důležité, že DCD-A110 má schopnost udržet hudbu pod kontrolou tak nějak přirozeně a netechnicky.

Svou neokázalost dává najevo (dá-li se takový oxymóron vhodně použít) i v podání prostoru nahrávek. Velká, krásná a vzdušná variace na klasiku „Summertime“ v podání Briana Wilsona („Reimagining Gershwin“ | 2010 | Walt Disney | D000428902) měla velmi pěknou stereo bázi, dokázala vyplnit prostor mezi reprosoustavami a to obrazem se zřetelným pravolevým i předozadním směrem. Chce se říct, že to možná není technicky brilantní hologram, ale je to opět takové to „samozřejmé stereo“, které se nepředvádí a přitom je takové, jaké má být. Také lokalizace nástrojů je prostě dobrá a nemáte potřebu řešit, jestli je tuhle činel perfektně ohraničený, prostě víte kde je a jaký je.

2020 11 30 TST Denon DCD A110 5

To pak pomáhá i u méně brilantních nahrávek jako je „The Blackest Lilly“ od Corinne Bailey Rae („The Sea“ | 2010 | EMI | 5099960851123). Přehrávač vám tu ukáže limit, dá najevo, že je tu „deka“, ale pořád zůstává muzikální, hezky barevný a díky univerzálnímu ladění je to hudební zábava v hi-fi kvalitě, kdy je vlastně těžké hledat mouchy a poslouchat kriticky, protože výsledný zvuk vás vtahuje do hudby a přemýšlíte víc o tom, jaké to je a co dalšího si pustíte, než o tom, jestli tady dozněl činel zrovna kratší dobu nebo jestli ten hlas nemůže být výraznější a zřetelnější.

Denon je znám jako tvůrce komponentů s dobrým poměrem ceny a výkonu, jako firma, která nabízí dostupné hi-fi a zachovává u něj důstojnou kvalitu po všech stránkách a v každé kategorii. Je skvělé, že když už se jednou pustili znovu do trochu vyšší sféry stereofonního světa, že i tam tahle pěkná vlastnost jejich výrobkům zůstala – DCD-A110 (tak jako „sourozenec“ PMA-A110) je pěkně vypadající a hlavně krásně hrající komponent klasického střihu. Možná má trochu limitovanou konektivitu (opět podobně jako doprovodný zesilovač), ale ta pohoda, s kterou hraje na jednu stranu velmi realisticky a na druhou s muzikální univerzálností a příjemností, ta vám umožní užívat si jednu nahrávku za druhou, ať už máte zrovna náladu na rock, pop, velkolepou klasiku nebo intimní jazz. Můžete se spolehnout, že Denon bude prostě jen hrát a že to vždycky bude příjemný zážitek na úrovni.

Kč 77 990,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ tichá a rychlá CD / SACD mechanika

+ pěkné zpracování

+ příjemně realistická tonalita

+ celková bohatá muzikálnost

ZÁPORY

- chybí symetrické výstupy

- chybí digitální vstupy

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Eurostar Ostrava | www.eurostar-ostrava.cz 

Přenosky Ortofon

Xavian Quarta Evoluzione

Marantz | luxusní audio z Japonska

GMG Power

Perfect Sound Group

AV Center

Dynaudio se slevou

Thrill Audio

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

RP Audio

Rodel Audio | hi-fi studio Praha

Dream Audio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

Kabely Supra

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Kinki Studio EX-P7 [1] + [4]
Kinki Studio EX-B7 [1] + [4]
Grandinote Shinai [3]
Cambridge CXA81 [3]
Emotiva XSP-1 [2]
Emotiva XPA-DR2 [2]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC1 [1]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
Emotiva ERC-4 [2]
RME ADI-2 DAC FS [2]
Teac NT-503 [3]
Apogee Groove [5]
Chord Mojo / Chord Poly [5]
Cambridge CXC [3]
The Little Black Box v2
COOD-E TV
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

Xavian Quarta [1]
KEF LS50 Meta [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

GoldenEar SuperSub X [2]

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
Grandinote Celio [4]
Rega Planar 1 [2]
+ Rega Elys 2
Pro-Ject Tube Box S2
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
InAkustik LS-1603 [2]
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn [3]
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [2]
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn [3]
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie [2]
Cardas Clear (sluchátka) [5]
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7 [1]
+ SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB) [2]
Nordost Blue Heaven (coax) [3]
Nordost Purple Flare (USB) [5]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB) [1]
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Siltech Ruby Mountain II powerCON [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Nordost Frey [3]
Nordost Red Dawn [3]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

GMG Power Harmonic Hammer 3000P [1]
IsoTek EVO3 Syncro UNI [2]
IsoTek EVO3 Genesis One [2]
IsoTek EVO3 Titan One [2]
IsoTek EVO3 Sirius [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Nordost Qbase Qb8 [2]
Furman AC-210 A E [3]

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
AKG N700NC
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [1]
Xavian Quarta Stand
stojany Kudos S50
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [2]
zakázkový stojan kov / sklo [3]

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

Amarock Studio

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

 

Dynaudio Contour i 200 200 avs Elfton Vigo MKII Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Hornmanufaktur - jen hudba Denon - hi-fi legenda HIFI GUIDE Superhifi Lepší Zvuk

16 200 200 cpt 17 200 200 aq Kohut Audio Dynamique Audio 200 200 wdq zidoo 

VPI gramofony a pračky LP Studio Špalíček - Ostrava 24 200 200 hifistyl Amarock Studio 200 200 htp

Amarock Studio