2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 1

Italové z Audio Analogue mají přímo ve svém názvu příslib toho, že jejich srdcím je stará dobrá analogová cesta signálu víc než blízká. Snad i to nám dává právo očekávat od jejich korekčního RIAA předzesilovače velké věci - tedy to a také jeho cenové zařazení, které napovídá, že už není určen k žádným obyčejným gramofonům a přenoskám.

Už od pohledu je jasné, že AAphono patří do stáje toskánské značky - nejen perfektní zpracování, ale hlavně symetricky rozložené linky jasných maličkých diod po stranách kruhového ovládacího prvku, který vprostřed vertikálně protíná gravírovaná linka. Stejně pěkně vypracovaná, jako název výrobce v levém dolním a název přístroje v pravém dolním rohu.

V levé části panelu najdete informace na třech diodách vlevo informaci o zapnutí přístroje a o tom, zda je použito zesílení pro MM nebo MC přenosky, pak případně ohmický odpor (pro MC přenosky) v 5 možných stupních. Pravou část panelu okupují indikátory pro signál z MM přenosek - odpor (4 stupně) a kapacita (4 stupně).

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 2

Prostředí ovládací kolo tu neslouží jako u zesilovačů k regulaci hlasitosti, ale stiskem se přístroj zapíná a otáčením volí intenzita podsvětlení informačních diod. Je to trochu manýristické, ale proč nakonec ne.

Každá část štíhlého a dozadu protaženého přístroje (22 x 8,7 x 37,2 cm - š x v x h) je skvěle zpracovaná, bytelná a pěkně vypadající. Ostatně předzesilovač sám má 5,8 kg. Vidět je to na opracování každé hrany i na tom, jak všechny díly pečlivě lícují - je to spíše německá než italská kvalita zpracování.

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 3

I pohled zezadu je krásně čistý - napájecí zásuvka je opatřená vypínací kolébkou, vstup a výstup signálu zajišťují čtyři bytelné cinchové terminály; vždy je vedle sebe vstupní a výstupní konektor, což napovídá něco o rozložení obvodů uvnitř přístroje. Úplně u kraje je pak zemnící kolík.

Všechny parametry se pak nastavují sadou maličkých tlačítek na spodní straně přístroje. Je to snad lehounce nepohodlné, nicméně pro jedno nastavení na začátku používání (a jak často reálně potřebujete parametry měnit, pokud se nevyžíváte ve zkoušení přenosek?) to je úplně v pohodě.

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 4

Vnitřní konstrukce je pěkně čistá - najdete tu trojici pečlivě zapouzdřených transformátorů, dva menší pro každý kanál, ten největší pro digitální část. Oba kanály jsou identické, vybavené dvojicí paralelně zapojených operačních zesilovačů pro potlačení chyb. V obvodech najdete také subsonický filtr. Kondenzátory používané pro RIAA korekci mají podobu plastikových fólií.

Výrobce udává u předzesilovače zisk 40 dB (MM), respektive 65 dB (MC), pracovní frekvenční rozsah 10 - 20 000 Hz (+/- 0,25 dB) a odstup signálu a šumu 89 dB pro MM a 72 dB pro MC přenosky.

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 5

AAphono jsme poslouchali místo Pro-Ject Phono Box a místo našeho referenčního Grandinote Celio, připojeno bylo na gramofonu VPI Scout s MC přenoskou Hana (více viz pravý sloupec), spíše pro orientaci pak předzesilovač hrál i v sestavě s Pro-Ject Elemental. Zesilovala tak buď Norma Revo IPA-140 nebo Naim Nait XS / Naim FlatCap XS / Naim NAP 250. Kabeláž byla povětšinou z modelu Nordost Heimdall 2. O filtrech a dalších kabelech více v pravém sloupci --->. Poslouchalo se přes Harbeth Monitor 30 a Xavian Premio.

Basová linka v titulní skladbě desky "Skala" Mathiase Eicka (2011 | ECM | 276 3107) byl akurátně objemná, pěkně měkká a pružná, s lehkostí pulsující a houpavá. Snad by jí slušelo trochu hutnější podání, trochu více solidnosti a váhy, ale v poměru k ostatním frekvenčním pásmům jsou basy vyrovnané, nepřehnané, vlastně správné. I kontury jsou přesné a čisté, není to nekonkrétní měkkost levných zařízení, spíše poddajná hebkost.

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 6

Vokál Cassandry Wilson v její "Run the voodoo down" ("Traveling Miles" | 1999 | Blue Note | 7243 8 54123 1 8) byl krásně kontrolovaný, pevný a sebejistý, opět bez "vinylových" efektů, bez nějakého pocitu dodatečné "hezkosti" - jasný, znělý a dospělý, vibrující energií a zářící nad hudbou. Opět je objemově spíše o něco tenčí, menší, ale o to soustředěnější. Není to takový ten sladký, něžný zvuk, který jaksi podvědomě očekáváte od roztočené černé desky (a který je opravdu jen předsudkem) - je to čistý, rovný a velmi jasný zvuk, otevřený a snadno čitelný.

Nejvyšší konec frekvenčního pásma v "Got my mind set on you" George Harrisona ("Clound Nine" | 1987 | Dark Horse Records | 9 W1 25643) se zdál být maličko výraznější, jaksi o dýchnutí energičtější, ale výraznost nepřesáhla do pocitu dominance. Výšek je dost, jsou také jasné a čisté jako zvuk jako celek, navíc nekoušou ani u takto starší a vcelku standardní nahrávky. Předzesilovač již také opravdu velmi zdatně zvládá ohraničit jednotlivé tóny, třeba činel je tak skvěle čitelný, není to jednolité šumění, ale jasná kovová cinknutí navazující jedno na druhé.

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 7

Ani dynamicky není AAphono mnoho co vytýkat - třeba velký buben v úvodu "Lion in winter" od Bee Gees ("Trafalgar" | 1971 | MFSL | MFSL-1-263) rozhodně nebyl stydlivý. Velký nástroj se správně dramatickým úderem, výbušným, plným a i když vás předzesilovač nezaplaví zvukem, nabídne místo toho sebevědomou kontrolu, konkrétnost a pevnost. Je cítit energický, soustředěný charakter přístroje i jeho schopnost udržet ve zvuku řád a klid.

Ona velmi dobrá organizovanost vede i k pocitu dobré přehlednosti a dostupnosti detailů - v Caveově "People ain´t no good" ("Live from KCRW" | 2013 | Kobalt | BS006V) působí přednes přirozeně, vnímáte i šum publika, tu a tam nějaký ten výkřik a vše působí autenticky, je to srozumitelné, ne ztracené kdesi v pozadí. Nástroje jsou čistě podané a i když třeba Grandinote Celio nebo AVID Pellere vám detaily ještě více zaostří a působí ještě přirozenějším a "bližším" dojmem, AAphono v reálném světě naprosto postačuje.

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 9

I v živé "Heavy Duty Judy" v podání Pierrejean Gauchera ("Zappe Zappa" | 1997 | Zappo Records | ZR001) byl cítit organizovaný zvuk, byť co do podání hudební scény (vezmeme-li v potaz maximální nároky, jaké si tato cenová třída už zaslouží) to nebyl ještě úplně precizní hologram, bylo maličko cítit reprosoustavy. Ale dost vzduchu a jasně lokalizované nástroje v pravolevém, ale i předozadním směru vás k takovým hnidopišským myšlenkám nejspíš ani nepustí.

Audio Analogue AAphono hraje snad trochu "nevinylovým" způsobem, dává signálu z černých desek spíše čistý a jasný styl, bližší kompaktním diskům. Ale i když tak třeba "You win again" od Bee Gees ("E.S.P." | 1987 | Warner Bros. | 925-541-1) byla chvílemi trošičku tvrdší, než byste od elpíčka očekávali, nebylo to nijak nepříjemné a naopak živost, energie, výtečná organizace a dynamika a velmi solidní detail vytváří snadno poslouchatelnou, plynoucí kombinaci bez zádrhelů, které by odváděly pozornost od hudby.

2018 01 09 TST Audio Analogue AAphono 10

Kompaktní phono předzesilovač AAphono od talentovaných italských Audio Analogue splňuje vše, co budete v high-endové sestavě vybavené dobrým gramofonem s dobrou přenoskou potřebovat. Jednak je to skvělá stavba a pěkný vzhled, jednak je to možnost sladit provozní parametry s téměř jakoukoliv přenoskou typu MM i MC, což vám dává svobodu i do budoucna. Co se však počítá nejvíc, to je vyrovnaný zvuk (s možná trochu jasnějšími výškami), energický a dynamický, pevně kontrolovaný a agilní, zvuk, který dokáže vykřesat jiskru z každé vaší černé placky a přitom ani u starých výlisků nemáte pocit, že by přes svou nestrannost a čistotu nějak akcentoval jakékoliv nedostatky. AAphono je dobrou cestou, jak v již opravdu high-endové kvalitě poslouchat desky za ještě poměrně akceptovatelné peníze.

cca Kč 42 000,- (1 650 EUR)

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ výtečné zpracování

+ možnosti nastavení

+ pevný, čistý zvuk

+ dobrá dynamika

ZÁPORY

- trochu objemu zejména vespod by mohlo pomoci celkovému dojmu

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Mareka Audio | www.marekaaudio.cz 

200 300 xavian prometeo

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

200 150 ibd czech

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Norma Revo IPA-140
Grandinote Shinai
Emotiva XPA-DR2
Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
Teac NT-503
Apogee Groove
Chord Mojo / Chord Poly
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
KEF LS50
Fischer&Fischer SN-70

GoldenEar SuperSub X

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
+ VPI ADS
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Heimdall 2
InAkustik LS-1603
TelluriumQ Silver
ZenSati Authentica
ProAc Response Black Signature

SIGNÁLOVÉ XLR
Nordost Heimdall 2
ZenSati Authentica
TelluriumQ Black
Chord Signature (XLR-DIN)
Vincent Premium
Cardas Clear (sluchátka)

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur

DIGITÁLNÍ
Nordost Heimdall 2 (HDMI)
Nordost Heimdall 2 (ethernet)
Nordost Purple Flare (USB)
AudioQuest Jitterbug
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI)
Monster Cable M1000 (optika)

NAPÁJECÍ
Nordost Heimdall 2
Nordost Red Dawn
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premiere
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
KrautWire Omega III

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Genesis One
IsoTek EVO3 Titan One
IsoTek EVO3 Corvus
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

beyerdynamic Amiron Home
Sennheiser HD 26 Pro
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim mu-so
65" UHD Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Budoucnost a minulost

Tak nám začal další nový rok... Je čas zhodnocování věcí minulých a odhodlaného plánování věcí budoucích, jak je dobrým zvykem. V prvé řadě ale hlavně vše nejlepší do nového roku, snad jste do něj vstoupili pravou nohou.

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 200 200 kasaudio 200 200 aq 200 200 studio spalicek

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio 200 200 hifihomeart leto 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 audio video kino bratislava 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 audio video show praha

Luxman Česká republika