01

Ačkoliv mnichovská výstava špičkové elektroniky již není v Evropě největší (tuto pozici si nárokuje například Milán nebo Varšava), stále ještě si drží statut té nejdůležitější. V roce 2012 se tento svátek high fidelity opět konal na velkém výstavišti M.O.C. na kraji města. A opět se s vzornou německou precizností stal etalonem pro kvalitu organizace, oproti loňsku také přibylo zajímavých novinek a bylo rozhodně co vidět i poslouchat.

Desítky a desítky vystavovatelů představily osvědčené i nové značky a produkty, s několika zajímavými osobnostmi vám také přinášíme krátké rozhovory. A protože obrázek je za tisíc slov, podívejte se na naši fotoreportáž níže.

Co se nám líbilo?

  • Antelope Audio Rubicon – za dotažení konceptu high-endového převodníku / předzesilovače
    LP – téměř perfektní nabídka LP desek, čítající stovky a stovky nových vydání a nahrávek, zabírala velkou část výstavního prostoru
    Dravý vývoj značky B.M.C. s jejich inovovanou elektronikou a nádhernými 90ti kilovými reprosoustavami.
    Crystal Cable Absolute Dream aneb opět další krok v tom, proč mohou fungovat i „jiné“ kabely.
    Studiové monitory KEF, vyrobené v limitované edici k 50. výročí značky.
    Ofenziva tradiční značky Pioneer do světa high fidelity – konečně byly k vidění a slyšení plnohodnotné a dospěle vypadající i hrající komponenty.
    Rozhovor s Terry Milesem, který stojí za všemi modely Spendor posledních 20ti let. Fascinující představitel živoucí britské tradice intuitivního ladění a vývoje reprosoustav pouze pomocí zkušeností a dobrého sluchu.
    A na závěr? Líbila se nám skutečně precizní a pohodová organizace výstavy, kéž by takových bylo víc!

Čeho jsme si ještě všimli?

Masivního úbytku gramofonů, které mají svůj hlavní boom patrně již za sebou.
Překvapivého úbytku trendu hornových reprosoustav, zbyly jen ty nejtradičnější a nejobskurnější značky.
Dobrého nápadu se stánkem pro prvně vystavující a zcela nové značky – zajímavé i úsměvné nápady.
Snahy většiny značek přinést dostupnější elektroniku pro větší množství zákazníků při zachování kvalitativních atributů a to i v těch nejprestižnějších vodách (Soulution, KR Audio, Boulder,...).
Bezkonkurenčně nejdražšího počítačového zdroje signálu s designem, evokujícím americký truck – made in Burmester za 30 tisíc EURO.
Faktu, že po celé výstavě bylo možno najít spoustu značek z čistě komerčních (a tak trochu tuctových) vod – včetně třeba Sony a Panasonic nebo také lokální Nubert.

High End Munich je přes veškerou konkurenci skutečně tou nejdůležitější výstavou, kam se slétají výrobci i se svou výkladní skříní v podobně špičkových produktů. Ročník 2012 po lehké krizi předchozího ročníku opět rozkvetl v plné kráse a stal se svátkem každého audiofila, už kvůli těm několika výjimečným produktům, které byly v Mnichově k vidění a poslechu. Přesto bylo jen málo takových produktů, s nimiž by se v Čechách a na Slovensku ještě nebylo možno setkat či které by skutečně vyrazily dech. To ale spíš dokládá větší snahu lokálních zástupců, než malou aktivitu výrobců. Jedenatřicátému ročníku tedy celkově rozhodně palec vzhůru!

11 200 200 rpaudio 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton 14 200 200 mareka 

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

21 200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 audiostudio 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

1024 200 avspraha 2019

corner amarock studio