2011 11 29 TEO AD DA formaty 2 1

Analog a Digital. Můžeme si je představit jako dva břehy, mezi nimiž obstarává spojení most. Tím mostem je digitálně-analogový převodník. Samozřejmě, že je třeba jet přes most také zpátky a proto existují i převodníky analogově-digitální. Výklad o principu fungování těchto přístrojů a srovnání formátů hudebních dat připravil Ing. Pavel Macura z firmy PMA – Pavel Macura Audio. Díl druhý.

Add a comment

2011 11 28 TEO AD DA formaty 1 1

Analog a Digital. Můžeme si je představit jako dva břehy, mezi nimiž obstarává spojení most. Tím mostem je digitálně-analogový převodník. Samozřejmě, že je třeba jet přes most také zpátky a proto existují i převodníky analogově-digitální. Výklad o principu fungování těchto přístrojů a srovnání formátů hudebních dat připravil Ing. Pavel Macura z firmy PMA – Pavel Macura Audio. Díl první.

Add a comment

Ve druhé části našeho třídílného seriálu o hudební akustice jsme probrali odvození konsonantních a disonantních intervalů. Ve třetí, závěrečné části se zaměříme na odvození tvrdé a měkké hudební stupnice a podstatu temperovaného ladění.

Add a comment

V prvním díle našeho výkladu jsme vymezili pojem hudební akustiky, stanovili, čím jsou dány jednotlivé kvality tónů a definovali jejich souzvučnost či nesouzvučnost, neboli konsonanci a disonanci. Viděli jsme, že základní konsonantní intervaly (na jiné nepřevodné) jsou určeny jednotlivými prvočísly. Jsou to oktáva (2:1), kvinta (3:2), velká tercie (5:4) a přirozená septima (7:4). Další možné intervaly již nepovažujeme za konsonantní, neboť jejich souvislost je tak vzdálená, že si ji sluch neuvědomuje.

Add a comment

Abychom mohli mluvit o různých aspektech hudební akustiky, musíme nejprve stanovit, co hudební akustika vlastně je, čím se zabývá. Akustika obecně je nauka o zvuku; o něm však může pojednávat z rozmanitých hledisek. Fyzikální akustika studuje fyzikální podmínky, za nichž zvuk vzniká ve zdrojích zvuku a dále se obírá šířením zvuku v pružných prostředích. Fyziologická akustika se zabývá ději v hlasovém a sluchovém ústrojí, jimiž vzniká hlas a jimiž je podmíněno vnímání zvuku.

Add a comment

200 300 chord

200 300 xavian

200 200 koss

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 rpaudio

200 200 wdq

200 200 audiofeel

200 100 optoma

200 300 bose

200 100 emotiva

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Struny podzimu

Začal sychravý podzim, večery začínají brzo a ven se člověku nechce, takže by se dost možná dalo říct, že je nejlepší část roku pro ty, kteří rádi poslouchají hudbu - už si nemusíme vymýšlet důvody, proč nikam nejít a proč zůstat v teple domova s oblíbenou hudbu na oblíbeném médiu.

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 grandinote 200 200 spalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 hifihomeart 

200 200 yamaha 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 htp 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar 

1024 200 audio video show praha