- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Fyzické zdroje nelineárního zkreslení v reproduktorech mohou být s výhodou otočeny tak, aby absorbovaly zvuk.
U iontového nebo plazmového reproduktoru se využívá expanze vzduchu při jeho zahřátí. Za tímto účelem se mezi dvěma elektrodami nebo na jedné špičce ve vzduchu vytváří plazma, jehož objem se mění s amplitudou a frekvencí hudby. Prostě blesky umí vytvořit hudbu, je to drahé a neefektivní. Obrazem lépe než slovy (pro netrpělivé ca od 50 sekundy) https://www.youtube.com/watch?v=fdIYwIWfYyo
Na rozdíl od běžných reproduktorů plasmové nemají zpoždění, protože membrána sebelepšího reproduktoru má setrvačnost. Vzniká tedy jen minimální zkreslení. Zároveň ale plazmové reproduktory nehrají moc dobře basové tóny a potřebují velký příkon.
Na École polytechnique fédérale de Lausanne (EPFL), což je jedna ze dvou federálních technologických vysokých škol ve Švýcarsku, na to zkusili jít obráceně. Negativ plasmových reproduktorů (mj právě málo basů) zkusili využít. Výsledek zkoumání je až fascinující - je to nejdokonalejší basový absorbér jaký existuje.
Nelineární zkreslení nejsou u audio systémů upřednostňována, s výjimkou případů, kdy přispívají k DNA hudebních žánrů (heavy metal nebo elektronická hudba). Je však známo, že nelineární membránové absorbéry zvuku umožňují absorbovat akustickou energii prostřednictvím fyzikálního jevu známého jako cílený přenos energie. Při spuštění dostatečně vysokými hladinami akustického tlaku může být energie přenesena z dopadajícího akustického tlaku na vibrační složky membrány s vyššími harmonickými, což vede k čisté ztrátě energie v akustické doméně, jak je podrobně popsáno v literatuře o nelineárních pohlcovačích energie.
Přesně to je cílem nelineárních elektroakustických rezonátorů (NEAR), kde je reproduktor použit jako aktivní membránový absorbér. Takové zařízení vyladí reproduktor aby fungoval jako „aktivní“ nelineární membránový rezonátor, napodobující chování krychlové tuhosti, vykazující jev cílového přenosu energie dokonce i pro úrovně buzení, které jsou 1000krát nižší. Tzn že "Nutný" absorbér je mnohonásobně menší! Při 20 Hz, kde je vlnová délka 17 metrů, potřebuje plazmové zařízení tloušťku pouhých 17 mm, aby absorbovalo tuto frekvenci, zatímco účinné basové pasti, které působí na této frekvenci, v současnosti potřebují tloušťku 4 metry. Do budoucna totéž lze řešit pomocí průhledných plazmových vrstev o tloušťce pouhých tisícin průměrné délky vlny.
Objev je tak revoluční, že jej lze použít jak v akustické úpravě, tak i v akustické izolaci, osvobozuje budovy od použití porézních materiálů, těžkých rezonančních struktur, nahrazuje všechny tyto materiály lehkým produktem, který se snadno instaluje, používá a je prokazatelně účinný. Švýcarská společnost Sonexos je nyní připravena licencovat technologii a navždy způsobit revoluci na trhu s akustickými úpravami!
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
S nastupujícím podzimem Yamaha představila 6 nových Hi-Fi produktů - síťové přijímače a reproduktory, které nabízejí analogové i digitální funkce v různých cenových hladinách. Nová řada zahrnuje síťové stereo receivery R-N1000A, R-N800A a R-N600A, stejně jako regálové reproduktory NS-800A a NS-600A a stojan na reproduktory SPS-800A. Komponenty jsou nabízeny za stejnou cenu v černé a stříbrné barvě.
Doporučené ceny:
R-N1000A - 39.990 Kč
R-N800A - 26.990 Kč
R-N600A - 600 USD česká cena bude upřesněna
NS-800A - 2.400 USD
NS-600A - 1.500 USD
SPS-800A - 700 USD
Add a comment
- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Tedy budoucnost hifi. Pokud někdy platí Aristotelovo pořekadlo: „celek je větší než součet jeho částí“ ve zvuku, platí pro AP20. A vzhledem ke kvalitě a množství dílů v této rovnici to vypovídá hodně.
AP20 poskytuje bezprecedentní zvukový výkon z integrovaného zesilovače. Obsahuje nejlepší moduly zesilovače třídy D na světě v konfiguraci dual-mono, analogové relé R2R pro ovládání hlasitosti a sekci předzesilovače, nejlepší DAC od Aurender, vstup hlavních hodin, výstup pro sluchátka, sadu digitálních a analogových vstupů a výstupů. a nejsofistikovanější lineární napájecí blok, jaký kdy Aurender nasadil.
Výsledek? Audio komponenta, která vykresluje každý hudební zabarvení s plným realismem. S jemným dotekem, který je podpořen obrovskou rezervou pro přechodové a dynamické výkyvy, AP20 pohání i ty nejnáročnější reproduktorové zátěže a vytváří zvukovou scénu, která je jak rozsáhlá, tak laserově zaměřená.
To vše se srdcem Aurendera.
Jiná řešení integrovaných zesilovačů na trhu mohou nabízet podporu pro streamování řízené aplikacemi, ale téměř v každém případě je uživatelská zkušenost, správa knihoven a software pro přehrávání softwaru dodatečným nápadem, který vyžaduje software a hardware třetích stran, aby svou práci dokončil. V případě AP20 více než 10 let špičkových zkušeností udělalo z Aurenderu digitální zdrojovou komponentu výběru v nejlepších světových audio systémech. Nyní je stejný holistický digitální přehrávací engine a uživatelská zkušenost k dispozici z integrovaného zesilovače, který zcela odstraňuje potřebu dalších komponent a kabelů.
Stačí přidat reproduktory a užít si prvotřídní HiFi zážitek bez všech HiFi boxů.
Ultra vysoce výkonné zesilovače třídy D
Je tu třída D a pak je tu směšně dobrá třída D. AP20 využívá nejlepší dostupné moduly zesilovačů. Zesilovač Purifi Eigentakt 1ET400A navržený renomovaným inženýrem Bruno Putzeysem je bez digitální drsnosti, ostrosti a zrnitosti. Duální monofonní zesilovač AP20 se vyznačuje působivými specifikacemi, které se odrážejí v jeho mimořádném zvukovém výkonu, představuje nejmodernější technologii zesilovačů třídy D.
Dead-Quiet Lineární napájecí zdroj
Většina implementací zesilovačů třídy D využívá spínané napájecí zdroje, protože jsou účinné, běží za studena a jsou levné. To však může do signálové cesty zanést šum a zkreslení, což má za následek audio prezentaci, která postrádá pocit přirozené analogové ladnosti. Typickým způsobem Aurender tedy AP20 používá ŠEST diskrétních toroidních transformátorů k napájení CPU, levé a pravé desky DAC, procesoru FPGA a výstupních stupňů napájení.
Analogové ovládání hlasitosti
V každém systému je kvalita zvukové prezentace významně ovlivněna mechanismem ovládání hlasitosti předzesilovače. Je pozoruhodné, že AP20 využívá ovládání hlasitosti analogové domény založené na systému stupňovitého útlumového systému R2R. Ovládání hlasitosti této kvality je u digitálně vybavených integrovaných zesilovačů naprosto neobvyklé a je to hlavní důvod, proč AP20 poskytuje tak přirozený, otevřený zvuk.
Přesné hodiny OCXO
Systém generování přesných hodin založený na OCXO AP20 obsahuje Field-Programmable Gate Array (FPGA) s generátorem hodin redukujícím jitter pod 100fs pro přesné načasování digitálních audio datových přenosů a minimalizaci jitteru pod zanedbatelnou úroveň.
Analogové průchozí vstupy
AP20 poskytuje sadu analogových vstupů včetně 1X vyváženého XLR a 2X single-ended RCA, což nabízí ideální řešení pro integraci externích analogových zdrojů do vašeho audio systému. Milovníci vinylu mohou připojit svůj phono stage k dostupnému analogovému vstupu a vychutnat si čistý analogový průchod bez jakékoli A/D konverze v signálové cestě.
Digitální konektivita
S řadou digitálních vstupů, včetně 1X RCA SPDIF, 1X BNC SPDIF a 2X TOSLINK optických rozhraní, je AP20 dobře vybaven pro vykreslování externích digitálních zdrojů, jako je přenos CD, přehrávač médií nebo TV prostřednictvím svého vynikajícího interního DAC.
Variabilní výstup XLR výstup
Vysoce kvalitní vyvážený XLR výstup AP20 umožňuje uživateli napájet druhý systém, jako je distribuovaná audio instalace pro celou domácnost nebo subwoofer(y) se vstupem na linkové úrovni (v některých případech mohou být vyžadovány adaptéry XLR na RCA).
Vstup hlavních hodin
Ačkoli je AP20 vybaven extrémně přesným hodinovým systémem OCXO, jitter lze dále minimalizovat připojením 10MHz generátoru signálu Master Clock, jako je Aurender's MC10.
Celkem šest diskrétních toroidních transformátorů napájí CPU, levou a pravou desku DAC, procesor FPGA a moduly zesilovačů. Tyto moduly zesilovačů jsou třídy D a pocházejí od Purifi: Bruno Putzeys navržený Purifi 1ET400A , který zde implementovaný slibuje 350 WPC do 4 Ohmů nebo 200 WPC do 8 Ohmů.
Vize budoucnosti od Aurender stojí 23.900€ (v černé i stříbrné)
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
Výrobky kalifornské firmy VOSS Audio jsou jiné snad úplně ve všem, i proto popis jejich "Ultimate Reference Line Stage Preamplifier", modelu s názvem Voss NOBLE V7.3 Ultra Line necháme na nich samotných: "Nový luxusní audio předzesilovač VOSS je elegantní extrémně ultra puristický s nejpokročilejším analogovým audio obvodem (čistě diskrétním) na trhu. Náš nový předzesilovač je sen puristů!"
Ještě to pokračuje: "S nejčistšími, nejkratšími signálovými cestami, absolutní kvalitou dílů, naším oblíbeným útlumovým členem Kondo-On, nejvíce „neviditelným“ 6polohovým utěsněným přepínačem, který jsme kdy slyšeli, vyrobeným z čistého stříbra/mědi. Plně zakázkový, ručně vyrobený transformátor pro úplnou izolaci od citlivých částí. 1/4″ (6,35 mm) pevná měděná základna pro extrémní kontrolu rezonance, úplnou izolaci od vnějšího šasi a vynikající stínění RFI/EMI. Masivní kapacitní filtr kvantitativního zesilovače pro baterii, jako je stejnosměrný proud s ultranízkým odporem a izolace od střídavého proudu. Vzadu nejjemnější čistě stříbrné WBT konektory (7 párů) a zemnící rozhraní na žádost našich přátel ze Synergic Research. Vpředu masivní měděná čelní deska a zakázkové knoflíky z čisté mědi."
A (dle zpráv z amerických výstav ne neoprávněný) chvalozpěv končí: "Jsme přesvědčeni, že tento design předzesilovače je tím nejlepším, co lze za peníze koupit."
Ty peníze jsou: 50.000 USD
Add a comment- Podrobnosti
- Autor: redakce Hi-Fi Voice
- Kategorie: Všimli jsme si
„Fluo“ je synonymum pro „Fast Linear Ultimate Operation“, ale má trochu i naznačovat "flow". A také tři odborníci z Velké Británie, Skandinávie, Německa – a jejich společná vize a svoboda ji realizovat.
Pod touto zcela novou značkou se spojily tři inovativní vizionářské mysli, které vždy přitahovaly pozornost neortodoxními nekompromisními, ale také progresivními přístupy, z kterých vždy plynula nejvyšší zvuková kvalita. Bez nadsázky, sešlo se zde trio světových designérů a inženýrů.
Dosud prezentované produkty jsou tři koncové zesilovače (DM125/DM250/M - jako mono, číslo jako výkon do 8 Ohm - 500) s unikátním N kanálovým MOSFET konceptem, ve třech výkonových variantách. Ole Lund Christensenn tak zdokonalil svůj legendární SLT 250 výkonový zesilovač a jeho nástupce jako SiriuS DM200 a další zesilovače firmy GamuT. Současné modely disponují vnitřními odpory kolem 0,02 ohmů zvládnou enormně složité a nízkoimpedanční zátěže těsně nad zkratem při vysokých výkonech (2x 250, 2x 500 wattů v duálním mono a 1x 1000 wattů při 4 ohmech jako mono). Přidružený adekvátní "super" předzesilovač PRE1 je již také v nabídce.
Keith Martin, hlavní mozek a výkonný ředitel společnosti Isotek Systems, jednoho z předních poskytovatelů úpravy napájení pro A/V aplikace, která začala v roce 1999, kdy ji mnozí ještě viděli jako voodoo, přispívá svým hlubokým know-how průmyslového designéra a marketingového experta. vedle jeho technických znalostí.
Kurt Olbert je navíc osvědčený odborník na mechaniku, materiály a absorpci / difuzi i vodivost a tlumení, který se proslavil svou vlastní firmou Clearlight Audio s obzvláště výkonnými racky a reproduktory, ale především s OEM gramofonem . vývoj (např. Thorens) a vyrobil RDC směsný materiál, který vynalezl. Jeho Fluo Analog vystavený na veletrhuPohon „Jubilee“ by se měl vyznačovat optimalizovaným použitím materiálů, zcela novými, možná přelomovými přístupy v detailech, maximální flexibilitou díky modulární konstrukci, maximální nastavitelností a přizpůsobivostí, od čehož člověk přirozeně očekává dechberoucí zvuk. I zde jsou čtyři desetiletí zkušeností soustředěny v mistrovské dílo.
Ceny jsou typu "když na to nemáte neotravujte", všechny prezentované komponenty jsou v pětimístném cenovém rozpětí vzhledem k jedinečné nabízené ekvivalentní hodnotě. Těch pět cifer je v eurech
Add a comment
Malá překvapení každodenního audiofila
Ačkoliv se posuzování audio komponentů bezmála denně (s čestmými výjimkami letních dovolených, kde je naopak pár týdnů reálně ticho a slouží jako "rekalibrace" ušního aparátu) věnuji už nějakých 17 let a poslouchal jsem rád i předtím... Přestože jsem za tu dobu slyšel na 5 000 výrobků všech tříd, kvalit a podob... Bez ohledu na to, že nějaké polovině z toho počtu jsem věnoval hodně času na kompletní recenzi... I tak se tu a tam objeví něco, co překvapí. Jako teď.
Číst dál...