Slovy Michala Němce (který se svou Jablkoní hrál i pro pouhé 3 návštěvníky koncertu - a Františku Krautovi ZÁVIDÍME), autora jednoho ze zásadních kulturních děl lidstva, mimořádného "nej- z nej-" hudebních alb a "jiného", pro někoho i nejlepšího vánočního alba historie (jehož 16tá sloka albem rozprostřené skladby "52 týdnů" říká):
"Dva dlouhé týdny zbývají do Vánoc
dva dlouhé týdny zbývají do Vánoc
a když se týden překulí
tak stejně je to na nás moc"
Tímto v době VÁNOČNÍ otevíráme (letošní) poslední díl DNES JE TEN DEN - takový "tři a půl-tý". Výše zmíněné album však vážně doporučujeme, pokud neznáte poznejte CD Album - Jablkoň - Hovada Boží / Animantes Dei - Indies - Czech Republic a hlavně poslechněte. My ho v tento čas posloucháme - no dlouho (vyšlo 2004).
Jediné 2 (3 - ještě "Rybovka") osobnosti hudby jsou vyrovaným vánočním soupeřem Bob Dylan prodal své panství na Skotské vysočině - Novinky a jeho 34. studiové album "Christmas in the Heart" z roku 2009 (na obrázku výše - jeli to možné samozřejmě sáhněte po 180g variantě Bob Dylan – Christmas In The Heart (2009, 180 Gram, Vinyl) - Discogs ) a Johann Sebastian Bach se svým epickým Weihnachtsoratorium (BWV 248 - lze v mnoha nahrávkách) skvělá vánoční skladba z roku 1734 (níže pár příkladů - Karl Richter "specialista" na Bacha na 3CD, Ton Koopmann na 3LP a Sir John Eliot Gardiner verze na historické nástroje 2CD + 1Blu-ray).
V českých zemích se k nim ale přidává "Hej mistře, vstaň bystře, vzhlédni na jasnost.." aneb geniální dílko "pan učitele" Jakuba Jana Ryby, jemuž se "vedlejšák" z roku 1796 "Česká mše vánoční" extrémně povedl (i u té má vliv provedení, jako jedno z nej-, ne-li vůbec to nej- je/si dovolíme doporučit starou nahrávku z roku 1966, orchestr FOK diriguje Václav Smetáček - dobové LP současné CD - obě verze níže
..možná by stálo za to zmínit i Scholu Gregorianu Pragensis - tj. bratr Marka Ebena, kterému "v rodinném složení" s bratry (starším RNDr. CSc a mladším prof. PhDr. PhD. jako) BRATŘI EBENOVÉ po letech, od roku 1984 na nás chrlí každých 6-7 let nové album, vyšlo právě letos na podzim nové (viz obr. níže) "Co my víme". Nejen k Vánocům tedy doporučujeme: David Eben a jeho Schola Gregoriana Pragensis a vhled do hluboké historie (Vánoce před ca 500 lety) s "vánočním" albem "Adventus Domini" (2. obr. níže), album o kráse a hloubce adventu.
Výše zobrazené CD (hudebně) souvisí s níže zobrazeným
Písně Šalamounovy ( שיר השירים aneb Písně písní - i když ty "původní" jsou z dob před Kristem) a to na špičkové SURROUND nahrávce stuttgardské firmy TACET, nabízející své tituly na Blu-Ray Audio, vinylech a SACD (ca za 20€). Jde o skladby zhruba ze stejného období, jako výše zobrazené album "Adventus Domini" a pokud jste ještě nikdy "tak starou" hudbu neslyšeli - určitě to napravte. V případě TACET jde navíc o zajímavou surround nahrávku (oni sami slovem a pak obrazem): Hudba a zvuk jsou nemyslitelné bez prostoru. Každý ví, že koncert může rozvinout svou plnou krásu pouze prostřednictvím akustiky koncertního sálu. Zvukové nosiče se stereo technologií pouze simulují prostorový dojem tak, jak byl v dané nahrávací situaci převládající. V tomto bodě jde nyní TACET o důležitý krok dále. Využitím moderní technologie 5.1 Surround je možné přesně reprodukovat akustické prostory nebo je dokonce vytvořit nově, a nabídnout tak posluchači dosud nevýslovné pohledy na hudební dílo. Skutečný prostorový zvuk TACET představuje zcela nový způsob, jak učinit klasickou hudbu nejen slyšitelnou, ale ještě přímo hmatatelnější.
Nabídka je už poměrně široká, byť jde primárně o articifiální hudbu (všech typů - níže pár příkladů)
Tajemství znalých - snad nejlepší živá jazzová nahrávka všech dob je: "Sunday at the Village Vanguard Bill Evans Trio" z roku 1961, album které nyní (17. listopadu) vyšlo na 180g LP od Craft Recordings. Nevíme čím to je, ale hraje ještě lépe - než předchozí (fantastické) verze. Hudba lépe nejde, zvuk skvělý - lze sehnat i v ČR za ceny oťukávající 1 (okrově fialového) Františka Palackého
A nyní konečně DO absolutně ULTRA AUDIOFILNÍCH SFÉR - NA NEJKVALITNĚJI, jak to jen jde, ZPRACOVANÉ NOSIČE A NAHRÁVKY NA NICH - tak co jste si v/z minulých DNES JE TEN DEN ( Dnes je ten den - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení a Dnes je ten den - díl II. - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení a Dnes je ten den - díl III. - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení ) koupili? Zbyly vám ještě nějaké groše? Tak kam s nimi:
Rozhodně do kvality - Patricii máme rádi (na starých historických textech Hi-Fi Voice nejsou převedené fotografie - omlouváme se, pokud chcete zasponzorovat - nebráníme se, dokonce velmi rádi uvítáme, ale k věci) Patricia Barber - Cole Porter Mix - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení to jaký posun (už v původně solidním zvuku nahrávky z jara 2000) přináší Impex Records S1STEP - 180g LP otáčející se rychlostí 45 ot/min., skoro hlava nebere, ale uši na jejích stranách jásají. Je to drahé, ale přesto.. kupujte dokud jsou (nabídka firmy je relativně široká, ale vždy limitovaná - výroba je opravdu komplikovaná - proto jen 2 příklady za všechny + pár obrázků co dalšího je AKTUÁLNĚ v nabídce)
Šesté studiové album Patricie Barber je fascinující sbírkou klasických coververzí, které se v její nenapodobitelné downtempové intimitě utvářejí do překvapivě působivých cest po lidském nitru. Ve spolupráci se svou tehdejší kapelou (baskytarista Michael Arnopol a bubeník Adam Cruz, doplněnou o hvězdné obsazení kytaristy Charlieho Huntera, baskytaristy Marca Johnsona a bubeníka Adama Nussbauma) vytváří Barberová atmosféru strohého chvění, která umožňuje jejímu dlouholetému inženýrovi Jimu Andersonovi zavěsit její strašidelný vokál přímo nad něj. Stejně jako všechna skvělá jazzová alba i Nightclub staví do popředí a do středu pozornosti umělce, zatímco podpůrným hráčům poskytuje dostatek prostoru pro důraznou podporu.
Proces 1STEP společnosti Impex poskytuje dokonalou výkladní skříň pro Andersonovy bezkonkurenční zvukové ponory. Album Nightclub bylo původně digitálně nahráno na vícestopý přístroj Sony 3348 a smícháno přes analogový pult Neve do digitálních i analogových mixážních masterů. Bernie Grundman použil analogové mix-down pásky k sestavení nového analogového střihového masteru výhradně pro náš 1STEP. Ve spojení s neuvěřitelně detailním vinylovým vzorcem VR-900 je detailů nástrojů na rozdávání, šumové podlahy jako z Mariánského příkopu a neuvěřitelně zaostřené spodní pásmo. Jednoduše neexistuje lepší způsob, jak si vychutnat Barberovo parádní podání nadčasových klasik, než je tento (včetně exkluzivní, nikdy předtím nevydané bonusové skladby "Wild Is the Wind"). Limitováno na 7 500 výlisků, takže si ho předobjednejte, než se tento klub nadobro uzavře.
Proces 1STEP:
Proces Impex 1STEP je založen na krátkých, přísně kontrolovaných sériích, které vyžadují nový lak po každém nákladu 500 výlisků. Při tomto neúprosném formátu lak přeskakuje běžný proces otec-matka a přechází rovnou na jedinou konverzi a následné lisování. To sice dramaticky zvyšuje náklady na mastering a výrobu, ale zároveň zajišťuje, že každá série je disk od disku konzistentnější, s menším šumem, jasnějšími detaily a hlubšími basy.
Snížení složitosti výroby na pouhý jeden "convert" disk mezi lakem a lisem výrazně zlepšuje integritu drážek, snižuje anomálie bez výplně a zvyšuje integritu signálu z master pásku do vašeho systému.
Dvě 180gramové LP desky s rychlostí 45 otáček za minutu (vylisované na VR900-SUPREME VINYL) a luxusní 12ti stránkový booklet jsou zabaleny v silném trojobalu. Obal je pak vložen do papírového slipcase s koženou texturou, který chrání vaši investici a přináší na vaše police cool retro-moderní vzhled. Mimořádnost vydání doplňuje nikdy předtím nevydaná studiová session skladba "Wild Is the Wind"
Omezeno na 7 500 výlisků - po $129,99 (Firma nabízí identické tituly i na "obyčejném" 24GOLD CD - zde 34,99 USD)
JENNIFER WARNES - Famous Blue Raincoat (1986)
1STEP Process 180g 45rpm Double LP lisované na VR900-Supreme Vinyl! Vyřezáno z originálních analogových pracovních masterů Bernieho Grundmana v Bernie Grundman Mastering! Striktně limitováno na 7 500 číslovaných výtisků! Samé klady až na: $159,99
Di MEOLA/McLAUGHLIN/de LUCIA - Friday Night in San Francisco (1981)
Jen málo nahrávek zachytilo svěží teplo a lehkost zvuku brazilské bossa novy, jako skvělá jazzová klasika, poslouchatelná přitom pro široké publikum, jako skladba "The Girl from Ipanema" a celé album Getz/Gilberto z roku 1964. Za ty roky bylo vydáno v nespočtu variant - a tahle je asi nejlepší: "1STEP Process 180g 45rpm Triple LP lisované na VR900-Supreme Vinyl! Vyrobeno s použitím originálních analogových masterů Bernie Grundmanem v Bernie Grundman Mastering! Striktně limitováno na 7 500 číslovaných výtisků!
V USA vyšlo více než 40 (a stovky dalších po celém světě) stěžejního kulturního alba Stana Getze, a to z dobrého důvodu: jen málo nahrávek lépe vystihuje svižnou vřelost a lehkou sofistikovanost brazilské bossa novy pro americké jazzové publikum. Jen málo nahrávek dokáže zopakovat přítomnost a bezchybně těsnou studiovou akustiku. Pouze Getz/Gilberto má singly jako "The Girl from Ipanema" v Top 10 Billboardu. Když Impex Records skočí do tohoto hustě zalidněného boje s vlastní produkcí, musíme jí přinést maximální hodnotu a prestiž. Výzva přijata. Spolupracovali jsme přímo se Stanovou manželkou Monicou Getzovou a jejich synem Nicolausem, abychom vytvořili nejautentičtější a nejlépe prezentovanou nahrávku Getz/Gilberto vůbec.
Exkluzivně pro Impex 1STEP Getz/Gilberto obsahuje nový zasvěcený rozhovor/esej Charlese Granaty, v němž Monica Getzová vzpomíná na natáčení této desky, na následný kulturní fenomén a na Stanův boj s pěkně těžkými démony. Unikátem tohoto vydání jsou také dvě bonusové skladby: alternativní mono 7" mix skladby "The Girl from Ipanema" (bez přidané ozvěny, děkuji pěkně) a živá nahrávka skladby "Corcovado" z Carnegie Hall. A konečně, velkoformátový, 36stránkový booklet obsahuje desítky vzácných fotografií, původní poznámky k albu a fascinující osobní vzpomínku od samotné Moniky Getz, která oslavuje dílo svého zesnulého manžela a nahlíží do Stanova rodinného života během natáčení desky!
Bernie Grundman z Bernie Grundman Mastering se při použití původních analogových master pásků a bez jakýchkoli počítačů snažil zachovat pocit prostoru a tónu na master pásku bez zbytečného přikrášlování. Impex 1STEPs vás přiblíží ke zdroji, nikoli k ideálu.
Víme, že máte mnoho možností, jak si toto výjimečné album vychutnat. Impex 1STEP Getz/Gilberto převyšuje všechna ostatní vydání přidaným hodnotným obsahem, který vás zavede hlouběji do života a procesu Stana Getze způsobem, který nikdy předtím nebyl možný. Tohle je pro knihy: předobjednejte si ho na svou poličku už teď!"
Kdo nemá nezná OKAMŽITĚ VŠEHO NECHTE ať děláte cokoliv A JDĚTE si OBJEDNAT! (děkujeme za spolupráci - vaše redakce; vy poděkujete později - věříme)
Jediné vydání této zásadní jazzové klasiky, na kterém se plně podílela rodina Getzových, včetně dosud nikdy neviděných fotografií a poznámek Moniky a Nicka Getzových.
Exkluzivní nový rozhovor o Getzově životě a nahrávání alba od známého producenta a historika Charlese L. Granaty
Mastering z původních analogových pásků od Bernieho Grundmana
Dvě 1STEP LP desky na 45 otáček vylisované na VR900 super vinylu
Nové laky vyřezané pro každých 500 výtisků
Exkluzivní ultra-luxusní balení Impex 1STEP s luxusním 36stránkovým bookletem v těžkém dvouvrstvém přebalu Monster Pack a nápadným barevně sladěným slipcraftem
Limitováno na 7 500 kusů
Tak šup šup tohle už jste četli to je jen souhrn toho výše napsaného - už máte objednáno? Pro audiofila skoro nejlépe možně utracených 130 (od roku 1785) americké státní měny
V kapele nebo jen na nějakém albu Milese Davise (z jehož podoby se středověkou rytinou zobrazení ďábla trochu mrazí) hráli snad všichni později slavní jazzoví sólisté (což není moc nadsázka). Naopak on nikdy u nikoho, tedy s výjimkou:
Největší shromáždění jazzových hudebních talentů na jednom albu! Představuje vystoupení Johna Coltranea, Milese Davise, Billa Evanse, Bena Webstera a dalších 27 jazzových velikánů! Tak tohle tehdy byla a (dodnes) je (a není) reklama - je to prostě fakt.
Michel Legrand, skladatel a aranžér oceněný Oscarem a cenou Grammy® (The Umbrellas of Cherbourg, Summer of '42, The Thomas Crown Affair), nebyl v roce 1958 v Americe známý, ale mezi hudebníky byl proslulý a celý život byl fanouškem amerického jazzu a jeho hráčů. Legrand Jazz je výsledkem Legrandovy cesty do Ameriky, kdy využil své smlouvy s Columbia Records a získal pro nahrávání svých fantastických předělávek jedenácti jazzových standardů kolegy z vydavatelství (a brzy i legendy) Milese Davise, Johna Coltranea, Billa Evanse, Paula Chamberse, Bena Webstera, Hanka Jonese, Herbieho Manna, Phila Woodse, Donalda Byrda, Arta Farmera, Sheldona Powella, Teo Macera, Milta Hintona, Jimmyho Clevelanda a další. Sedmadvacetiletý zpěvák se nespokojil pouze s další pařížskou hard-bopovou hrou, ale na každém kroku pracoval proti typu a očekávání a vytvořil náladovou, svéráznou krajinu pro neobvyklá sóla s honičkami, harfou a vibes a dusná plátna s lesními rohy. Davisovi, Coltraneovi a ostatním se podařilo zapadnout do rozmanitého, mírného proudu Legrandových aranžmá a zároveň si zachovat svůj jedinečný hudební hlas.
Nedotčené vydání Impexu masteroval Chris Bellman na řezacím soustruhu All-Tube Bernieho Grundmana z dvoustopého, plně analogového mixu původních studiových pracovních kopií, který speciálně pro Impex Records vytvořil Mark Wilder v Battery Studios v New Yorku. Výsledek je objevný. Velký nahrávací prostor je zachycen v každém detailu, zatímco Davisovy dynamické variace se projevují v plné síle s neuvěřitelnou věrohodností. Jemný příliv a odliv Legrandových partů zvýrazňuje mikrotonální výkyvy v každé skladbě. Když spustíte jehlu do těchto drážek, čeká vás jízda na kouzelném koberci nahrávky velkého jazzového souboru.
Zabaleno v pečlivě zrekonstruovaném vnějším přebalu v gatefoldu s originální fotomontáží uvnitř na počest mistrovského díla Michela Legranda, které je plnohodnotnou invencí a soustředěným fanouškovským nadšením. Toto vydání bude jednotlivě číslováno až do počtu 3 000 kusů! Dle nás velmi dobře utracených: 59,99 USD
A takhle to dopadne, když si nepospíšíte!
Myslíte to s analogem vážně? A máte (již) LP Bibli? Oslavte 75. výročí prvního komerčního LP tímto autoritativním, vysoce ilustrovaným a mnohostranným pohledem na historii a kulturu sbírání vinylových desek a gramofonů. Napsáno „seznamem známých hudebních novinářů, vinylových narkomanů a stereofilů, kteří představují nádhernou poctu vinylovému LP a kultuře, kterou zplodila“. Nová (vyšlo v říjnu) povinná výbava každého audiofila za: 28/40/53 GBP/USD/CAD
180g vinyl je bezva, ještě lepší když se otáčí 45 ot./min, ale pak jsou tu 200g vinyly - třeba od kanadských 2xHD. Chcete-li se nechat oslnit "absolutním zvukem" je možnost začít dvěma 2LP výběry (po 90 USD):
Verze ANALOGOVÉ ABSOLUTNO nabízí společnost 2xHD i v podobě klasických alb, pár příkladů..
Teď jednu předobjednávku sice "jen" 140g ale 45 RPM (otáček za minutu) ale "Limited and Numbered DELUXE EDITION" z londýnského Air Studios ve spolupráci s Brinkmann Audio Brinkmann Taurus & 12.1 & RöNt III - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení která vyjde "až" 23. února ´24, objednávky 2LP britského skladatele zpěváka kytaristy písničkáře jménem FIN GREENALL známého jako Fink lze již objednat: Fink - The LowSwing Sessions DELUXE EDITION-PREORDER - LowSwing Records
Dosud nevydaná Ella Fitzgerald na 2LP 180g a 33 ot/min - 3000 ks limitovaná edice, zrekonstruovaná z původních analogových magnetofonových pásků
Výše zobrazená novinka (Live in Berlin 1967), po západoněmeckém koncertu v Západním Berlíně nečekaný "dobrodružný" přejezd do východního Berlína a její vystoupení s Duke Ellington orchestra na té "naší" straně zdi (v Friedrichstadt-Palast - ano ano, starší ročníky se hned orientují a znají největší NDR show "Ein Kessel Buntes") "pokračování" již dříve vydané novinky u THE LOST RECORDINGS, jejího koncertu v Amsterdamu 1961, které je na 180G LP už "Sold Out" ale pro fanoušky HLASU a ZPĚVU a JAZZu stále je jako:
či HD DOWNLOAD (16€ výše, 17€ níže)
Firma má v nabídce daleko širší paletu "klasického jazzu", pár příkladů (a těch grošů je potřeba opravdu hodně), vinylové varianty jsou bohužel většinou už vyprodané..
občas je v nabídce i (níže - za 548 €)
nejen jazz ale i klasika (52 €)
vždy ti nej- interpreti historie.. (17 €)
..z klasiky i (2x pod textem) jazzu (68 €)
z klasiky (výše - 3LP 228 €) i jazzu (níže - CD 20 €)
Aktuálně vychází (obrázek výše i níže) absolutno - cena hrozná ($150 za 39:58 min), hudba skvělá, zvuk fenomenální - to je UHQR LP firmy Analoque Productions (Léta Páně 1992 v Kansasu Chadem Kassem založené, pro remasterová vydání z původních analogových pásek) 200g verze 6. studiového alba Steely Dan - Aja (z podzimu 1977 - jazz-rock-fusion klasiky s jasným umístěním v TOP500 alb historie magazínu Rolling Stones i v našem - možná i TOP100) v Bernie Grundmanem remasterované verzi z původních čistých analogových pásků - saxofon Wayne Shorter, bicí Steve Gadd.. prostě tohle je maximum a tato verze (drtivě) překonává všechny předchozí - z pohledu hudebního oddělení HiFi-Voice nejvyšší doporučení jak utratit 150 dolarů.
Chcete trochu exotiky, na 180g rychlost otáček 45 r.p.m.? Co Sayuri Ishikawa a "enko" (žánr vycházející z tradiční japonské hudby, jinými slovy - sentimentální baladické melodie, ale často s "náročnými" třeba politickými texty - což asi většinu čtenářů trápit nemusí, pro nás zůstává exotická zajímavá hudba na "absolutním" nosiči) za 67,99€
Ono výše (v knize "In the Groove") zmíněné diamantové (75.) výročí vzniku LP slaví Atlantic Records spolu s Rhino Entertainment - 90ti alby včetně 180gramových, vylisovavaných na QRP Acoustic Sounds. Jde o "klasické tituly", pokud nějaký nemáte a toužíte - tohle je ta správná doba a verze. Zde seznam aktuálních 180g novinek (žádné barvičky, pro maximální kvalitu klasická černá):
GENESIS - Nursery Cryme
GENESIS - Genesis
GENESIS - Abacab
GENESIS - Foxtrot
GENESIS - Invisible Touch
GENESIS – Selling England by The Pound
GENESIS - The Lamb Lies Down On Broadway
PHIL COLLINS – Face Value
PHIL COLLINS - Hello! I Must Be Going
JOHN COLTRANE – Giant Steps
JOHN COLTRANE - My Favorite Things
JOHN COLTRANE - Coltrane Plays The Blues
JOHN COLTRANE - Ole` Coltrane
JOHN COLTRANE - Coltrane Jazz
JOHN COLTRANE - Coltrane’s Sound
THE DOBIE BROTHERS - The Captain And me
HERBIE HANCOCK - Crossing (limitka 5 tisíc ks na 180g za $39,98)
RAY CHARLES – The Genius Of Ray Charles
RAY CHARLES - What I’d Say
RAY CHARLES - Ray Charles
RAY CHARLES - Yes Indeed!
RAY CHARLES - The Great Ray Charles
BAD COMPANY - Straight Shooter
BAD COMPANY - Run With The Pack
BAD COMPANY – Bad Company
BAD COMPANY - Desolation Angels, Burnin’ Sky
CHARLES MINGUS - The Clown
CHARLES MINGUS – Blues & Roots
CHARLES MINGUS - Oh Yeah!
YES - Close To The Edge
YES - The Yes Album
YES - Fragile
YES - 90125
OTIS REDDING - The Soul Album
OTIS REDDING – Otis Blue / Otis Redding Sings Soul
OTIS REDDING - The Dock of The Bay
OTIS REDDING - The Otis Redding Dictionary Of Soul
FOREIGNER - Foreigner
FOREIGNER - Double Vision
FOREIGNER - Head Games
FOREIGNER - 4
CROSBY, STILLS, NASH & YOUNG - Déjà vu
CROSBY, STILL & NASH - Crosby, Still & Nash
DR. JOHN - Dr. John’s Gumbo
DR. JOHN – Gris Gris
DR. JOHN - In the Right Place
STONE TEMPLE PILOTS – Core
STONE TEMPLE PILOTS - Purple
BUFFALO SPRINGFIELD – Buffalo Springfield
BUFFALO SPRINGFIELD - Buffalo Springfield Again
Tak šťastné a veselé - a jistě chudé Vánoce, protože pokud jste nakupovali "podle návodu", už určitě žádné groše nemáte. Ale zase máte dost velmi kvalitně nahrané hudby - a co je víc? Závěrem "jen" běžná novinka od ECM Records, která (při nočních posleších při tvorbě těchto stránek) zaujala:
Norská reinkarnace Williama Johna Evanse (1929-80), známého pod jménem Bill Evans, který je velkým oblíbencem redakce, byl za svého života jeden z nejznámějších a (je dodnes) nejvlivnějších jazzových pianistů 20. století. Mnohonásobný držitel ceny Grammy, jehož "absolutní" harmonické cítění a překvapivé interpretace jazzových standardů obdivoval i sám (Bůh - jazzu) Miles Davis. Jeho současná reinkarnace se jmenuje Tord Gustavsen a "Opening" (vyšlo 2022) je jeho zatím posledním albem. V klasickém jazzovém triu Tord Gustavsen Trio je to jeho/jejich 5. titul. Do Tordovy diskografie dál patří 1 album Tord Gustavsen Enseble, 2 v uskupení Tord Gustavsen Quartet a jeden titul názvem alba (a ve složení) Tord Gustavsen (klavír), Simin Tander (zpěv) a Jarle Vepestad (bicí). Jedno z nejlepších alb (poslední doby) na noční poslech, kdy všechno ztichne, všude klid, který je nejen slyšet ale i (nějak) cítit, i stav elektrické sítě (před filtrem) se zlepší (a on má méně práce a i to je nějak znát), celý systém se ještě díky absenci mnohých "denních" elektrických rušení v síti i "hlukových" ve vzduchu o kousek lépe rozehraje - a přichází vrchol audiofilova života, třeba při poslechu Tord Gustavsen Trio Opening.
Příjemný poslech - jakéhokoli z představených alb, nebo prostě čehokoliv co se vám líbí