800 150 voix

2015 06 23 PRF Thomas Fischer Fischer Fischer 1

Thomas Fischer je hlavou malé německé manufaktury na reprosoustavy s unikátními břidlicovými ozvučnicemi. Jejich produkty jsou z vod ryzího high endu a tomu, jak "mrtvá" ozvučnice zklidní celkovou reprodukci neuvěříte, dokud to sami nezažijete. Povídal jsem si s Thomasem Fischerem a jeho paní při příležitosti představení nového (a skvělého...) modelu na výstavě v Mnichově.

DB: Co Vás přivedlo až k výrobě high endu?

TF: Začal jsem v roce 1981, měl jsem rád hudbu, ale dal jsem si vnitřně za cíl udělat něco, co nikdo nezvládl. Skutečně nerezonující ozvučnici. Protože ozvučnice přeci není nástroj, není to instrument, který má zabarvovat a vytvářet nové zvuky. Je to jenom schránka.

DB: Proč jste nakonec skončil u břidlice a ne třeba mramoru, betonu, hliníku a jiných?

TF: Ale já jsem je všechny vyzkoušel! Zkoušel jsem spoustu materiálů. Třeba mramor se velmi špatně zpracovává, zato břidlice je vlastně měkká, poddajná, ale díky svým vrstvám velice odolná.

DB: Vyvíjíte si všechny součásti reprosoustav sami pod jednou střechou jako tak malá firma?

TF: Samozřejmě děláme kompletně celé kabinety, to je jasné. Jinak si vybíráme z katalogů SEAS a ScanSpeak. Naše velké reprosoustavy mají měniče, které nám na zakázku produkuje jeden německý výrobce. Děláme si ale jinak všechno, každý kus je originál, dělaný podle specifikací a potřeb našich zákazníků.

DB: Jak dlouho asi tak trvá, než vymyslíte a zrealizujete nový model?

TF: To záleží... Většinou tak půl roku až rok a půl. Ale třeba 770ky trvaly jen chvíli, stavěli jsme na známých řešeních a osvědčených koncepcích.

DB: A jak dlouho pak trvá jednu takovou reprosoustavu vyrobit?

TF: Víte, naše společnost zaměstnává jenom čtyři lidi. Záleží to vždycky na velikosti reprosoustav, ale v průměru dokážeme vyrobit zhruba 20 párů za měsíc. Takže asi tak jeden den na jeden pár.

DB: Plánujete v budoucnu uvést nějaké inovace? Třeba aktivní reprosoustavy nebo třeba i celé systémy?

TF: Ne, kdepak.Chceme zůstat jen u reprosoustav. Už tak děláme některé produkty i pro jiné velmi známé značky, třeba pro Transrotor. Máme práce dost...

DB: Takže se nesvezete ani na vlně aktivních reprosoustav?

TF: My jsem už ale aktivní reprosoustavy dělali. Už se nám do toho moc nechce. Máme svůj styl a filozofii a chceme jí držet, není důvod jí měnit. Ale nikdy neříkej nikdy, jak se říká. Přemýšlíme i nad touhle možností, protože příští model bude zase menší, asi jako SN/SL 70. Tam by podobná koncepce mohla dávat smysl.

DB: Takže se nedá očekávat něco výrazně "jiného"?

TF: Ne, nechceme se odchýlit od svého zvukového podání. Nemáme potřebu dělat moderní obrovské bedny s velkým zvukem pro americký a asijský trh. Chceme si zachovat svou identitu.

DB: Mockrát díky za rozhovor!

200 180 hificz

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Harmonii, švih a břink

Milí čtenáři,

čas letí, jak praví okřídlené přísloví, jako voda. Doufám, že rok 2018 pro vás byl ve znamení úspěchu a třeba i nalezení nějaké nové, skvělé zábavné cesty k dobrému zvuku. Takže vám všem ještě jedno přání všeho nejlepšího do nového roku a nechť je vše tak, jak si přejete.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

21 200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

corner amarock studio