derek gilligan

Derek Gilligan je šéfkonstruktérem a vlastníkem značky Kudos. Přestože se v hi-fi průmyslu pohybuje už více než dvacet let, teprve nedávno si splnil sen a pořídil si vlastní značku. Jeho hodnoty se mírně liší od těch moderních a běžných, ale díky tomu nabízí jiný pohled na konstrukci reprosoustav a velmi přátelsky a příjemně působí nejen on, ale i jeho reprosoustavy.

HFV: Jak se vám líbí na show v Praze, Dereku?
DG: Je to super, jsem překvapený, kolik je tu lidí.

HFV: Co tak slýcháte od lidí, kteří sem přijdou a poslouchají?
DG: Popravdě, moc jich zatím se mnou nemluvilo. (smích) Ale ne, vážně. Lidem se líbí, jak to tu hraje. Alespoň nikdo neříkal nic o opaku.

HFV: Pojďme si popovídat o konstrukci Vašich reprosoustav. Třeba Titan T-88 – jsou mnohem menší, než jsem si původně z fotek představoval. Proč jste v nich navíc vlastně použili isobarický basák?
DG: Jsou malé? No, snažíme se mít na reprosoustavách jen to, co je k reprodukci skutečně potřeba. Proč dělat obří skříně, když i naše Titany vyplní celou takhle velkou místnost? (ukazuje na nějakých 50 metrů čtverečních kolem sebe) Navíc jsem vždycky byl fanoušek isobarického systému, který poskytuje lineárnější a čistší basovou odezvu. Byl bych ho použil i u nižších modelů, ale tam se to finančně nevyplatí. Navíc třeba u Titanů máme i jiné zajímavé řešení a to bassreflexy jdoucí proti sobě z obou půlek ozvučnice a vytlačující vzduch do úzké mezery – tím se téměř vyruší všechny negativní projevy bassrefeflexu a určitě ho nemůžete slyšet uchem tak jako u jiných klasických koncepcí.

HFV: Vaše produkty hodně často hrají s elektronikou Naim. Je to jen náhoda nebo to má svůj důvod?
DG: Samozřejmě, že nevyvíjíme reprosoustavy jen s elektronikou Naim. Ale já osobně je mám hrozně rád, protože vyznávají stejné hodnoty jako já – obyčejný, muzikální zvuk a radost z poslechu. Jinak ale při vývoji samozřejmě střídáme tolik elektroniky, kolik můžeme, Kudos fungují dobře téměř s čímkoliv – vysoká citlivost a hlavně důraz ne dobrý průběh impedance to umožňují.

HFV: V Anglii i po celém světě jste se stali téměř zázrakem – během čtyř let jste se z ničeho dostali mezi známé výrobce reprosoustav.
DG: Nevím co je na tom pravdy, ale nějací analytici mi říkali, že jsme nejrychleji rostoucí výrobce high fidelity v Anglii. Snažíme se hlavně pořád něco zlepšovat a vymýšlet – přestože jsem v oboru už přes dvacet let, teprve ty čtyři roky mám vlastní značku a investuji do ní hodně energie a času.

HFV: Plánujete nějaké nové reprosoustavy?
DG: Určitě ano :). Ale nemůžu říct kdy... Jsem fanoušek dvoupásmových konstrukcí, podle mého to hraje nejlépe ze všeho. Proč vlastně dělat víc pásem a víc reproduktorů, pokud nemusíte. Jak už jsem říkal, snažíme se mít v každém modelu, v každé výhybce i na každé ozvučnici jen to, co je bezpodmínečně nutné. Možná zkusíme sáhnout ještě výš, než je nyní Titan.

HFV: A co třeba produkce nějakých dalších zařízení jako jsou zesilovače nebo jiná elektronika?
DG: Určitě ne... Neplánujeme vyrábět ani aktivní reprosoustavy, ani subwoofery, takže elektroniku nepotřebujeme a vyhovuje nám, že se snažíme o co nejuniverzálnější použitelnost Kudos reprosoustav. Pokud už budeme dělat třeba subwoofer, určitě to bude ve spolupráci s mou oblíbenou značkou REL – lépe než oni bychom to stejně neudělali a naše produkty k sobě navíc sednou. Veškerou svou energii i finance investujeme do vývoje a výzkumu.

HFV: Máte stále ještě rád hudbu nebo už je hi-fi pro Vás jenom zaměstnání?
DG: Mám doma tisíce nahrávek a zbožňuju ty chvíle, kdy si můžu jen tak sednout a poslouchat. Určitě se mi hudba nestihla zprotivit a vlastně tohle všechno dělám právě kvůli ní.

HFV: Díky moc!
DG: Není vůbec zač...

Další informace o značce Kudos najdete na www.kasaudio.cz  a www.highendpardubice.cz 

200 300 chord

200 300 xavian

200 200 koss

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 rpaudio

200 200 wdq

200 200 audiofeel

200 100 optoma

200 300 bose

200 100 emotiva

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Struny podzimu

Začal sychravý podzim, večery začínají brzo a ven se člověku nechce, takže by se dost možná dalo říct, že je nejlepší část roku pro ty, kteří rádi poslouchají hudbu - už si nemusíme vymýšlet důvody, proč nikam nejít a proč zůstat v teple domova s oblíbenou hudbu na oblíbeném médiu.

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 grandinote 200 200 spalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 hifihomeart 

200 200 yamaha 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 htp 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar 

1024 200 audio video show praha