Občas si tak říkám, že je moc dobře, že jsem svůj malý nenápadný sloupek nazval "Nepravidelníkem" - může tak v klidu vycházet párkrát za rok a já se můžu s klidným svědomím věnovat recenzím a dalším věcem, které jsou, upřímně řečeno, zábavnější i přínosnější, než by bylo nějaké nucené moudro...

V posledních měsících jsem měl tu čest žít poměrně často nejen s věcmi cenově jasně zapadajícími do světa hi-fi, high-endu a ultra high-endu, ale také s produkty více než dostupnými, s cenami v řádu jednotek tisíc, řekněme. A víte co? Ono to vlastně nebylo špatné - ne snad, že by to byly výrobky, které vás posadí bez dechu na zadek, ale většina z nich byla až překvapivě "použitelná".

Snad je to do velké míry i tím, že cenové (či obecně finanční) nůžky se rozevírají a ač naneštěstí tak trochu mizí dobré zboží pro střední třídu, tedy "normální kvalita za normální peníze", což by v řeči audio techniky mohlo být zboží mezi 30 - 100 000,- Kč, objevují se a hlavně prodávají se neuvěřitelné záplavy techniky té nejvyšší ligy, tedy komponenty v cenách automobilů či nemovitostí - stačí se koneckonců podívat po Praze, kde se třeba v Dušní v samém srdci Starého města otevřel obchod s třemi patry, dvěma vchody a technikou s cenami tak vysokými, že i statečný muž zapláče. A přesto, zdá se, žije.

Zpět ale k tomu, co mě překvapilo či snad přesněji řečeno, co mě vrátilo na zem. Mýma rukama totiž prošlo několik reprosoustav, zesilovačů a dalších komponentů s cenovkami z řádu pro každého a zdá se, že co dvě dekády nazpět bylo solidní standard hi-fi techniky kolem (dnešních) 15 - 30 000,- Kč, to si dnes celkem snadno koupíte za polovic a tak se zdá, že i když za opravdu špičkový zvuk dnes musíte zaplatit až nestoudněkrát více než dřív (ale taky ho přeci jen dostanete víc), za "jen" dobrý zvuk dnes můžete v porovnání s minulostí vlastně i ušetřit.

Nejvíce to pak poznáte na opravdu dobrých nahrávkách - buď těch moderních ve vysokém rozlišení, nebo těch starých, které byly třeba v polovině 20. století vznikaly často až neuvěřitelně dobře. Levná technika se totiž dneska nechá "dotlačit" dál než kdy dřív a pokud si férově přiznáme, že na povrchu se dnes přeci jenom šetří a tím levné komponenty vypadají trochu uměleji než dřív, čistě technicky nabízí - tedy samozřejmě jen ty poctivě provedené - nebývale solidní porci hudby.

Možná je to tak nakonec i dobrá zpráva a šance, že "náš" obor tak úplně nevymizí z povrchu zemského - protože jen dobrý a přitom finančně dostupný zvuk dokáže mladou generaci odtáhnout od přenosných a na efekt laděných chrchlátek směrem k hi-fi. Inu, budeme doufat...

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 dynaudio roadshow

200 200 avitsmart

200 200 otevreni amarock

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Harmonii, švih a břink

Milí čtenáři,

čas letí, jak praví okřídlené přísloví, jako voda. Doufám, že rok 2018 pro vás byl ve znamení úspěchu a třeba i nalezení nějaké nové, skvělé zábavné cesty k dobrému zvuku. Takže vám všem ještě jedno přání všeho nejlepšího do nového roku a nechť je vše tak, jak si přejete.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton 14 200 200 mareka 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

21 200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

corner amarock studio