Reed 1X

Přetiskujeme zprávu společnosti Altei:

Raménko Reed 1X

Litevský výrobce exkluzivních gramofonových ramének REED představil na výstavě High End v Mnichově své nové raménko 1-X. Tato nejnovější konstrukce by měla umožnit vstup do vinylového ráje i milovníkům High End zařízení s limitovaným rozpočtem. Raméko, jako vždy, využívá pokročilé technologie a materiály.

Dlouhodobým zkoumáním různých konstrukcí ramének, která jsou na trhu v současnosti nebo byla v minulosti, došel Vidmantas Triukas k závěru, že většina populárních ložiskových systémů ramének není optimální z hlediska mechanického i akustického.

Proto bylo nejnovější Reed 1X raménko navrženo s novým ložiskovým systémem, který se podstatně liší od většiny ramének dostupných na trhu. Jedná se o optimalizovaný mechanický systém, který zajišťuje bezchybnou reprodukci vinylu.
Koncepce raménka Reed 1X má jedinečný systém ložisek. Z principu jde vlastně o kardanový systém, ovšem ložiska jsou umístěna kolem ramene s 45 stupňovým odklonem od vertikální / vodorovné osy (viz obr. 1).

Je známo, že gramofonová raménka s tradičními vertikálními a horizontálními osami mají odlišné rozložení pohybu, tj. vertikální osa se používá mnohem víc (pohybuje se po celou dobu od vnějšího k vnitřnímu okraji desky při přehrávání záznamu) než horizontální (k pohybu dochází pouze tehdy, když je deska nerovná). Rovněž mají tyto osy odlišné zatížení, takže jsou používány různé typy ložisek pro vertikální a horizontální osu. Z těchto důvodů (které se nevztahují na raménka s jednobodovým ložiskem ) existuje rozdílný odpor v pohybu raménka v horizontálním i vertikálním směru a to ovlivňuje kvalitu zvuku, zejména při použití moderních, velmi citlivých přenosek. Ložiska různých os se opotřebovávají nerovnoměrně, což lze snadno ověřit rozebráním starších dlouho používaných ramének.

Všem těmto problémům lze předejít použitím dvou identických axiálních ložisek, umístěných kolem osy raménka s 45 stupňovým odklonem od vertikální (horizontální) osy. Takové nastavení není jen symetrické. V tomto nastavení jsou momenty setrvačnosti podobné ve vertikálním i horizontálním směru a mechanické vlastnosti nemají žádný vliv na kvalitu reprodukovaného zvuku.

Více na https://www.altei.cz/reed 

200 300 xavian

200 200 epaudio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

200 200 horn

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

200 200 rpaudio

200 200 avitsmart

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

33 200 200 amarock

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

En ten týky...

...dva špalíky, čert vyletěl z elektriky. I když ve známém dětském rozpočítadle se elektrikou myslí tramvaj, vlastně by se v našem malém, trochu zvláštním světě špičkové reprodukce zvuku dal čert najít leckdy i v té elektrice ve zdi a zásuvkách, budeme-li čertem rozumět nejproblematičtější (a patrně i kupodivu nejmasověji ignorované) místo většiny audio sestav.

Číst dál...

200 200 eurostar 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 melco 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

corner amarock studio