Poslední rok se – z logických důvodů – výrazně zvýšila frekvence vašich čtenářských dotazů. Všichni nakonec více či méně sedíme doma a dobrý poslech hudby a zážitky z filmů to pomáhají snášet. Spolu s někdy až nižšími desítkami dotazů denně se také zvýraznil některé zažité mýty a „legendy“ audiofilského světa.

Jedním z nejrozšířenějších mýtů je variace na téma „Ale já bych to lepší stejně nepoznal(a)“. Což je, pochopitelně, nonsens – jediné, co vám totiž může čistě teoreticky bránit vnímat rozdíly mezi jednotlivými komponenty (jsou-li tam, pochopitelně) je fakt, že si vsugerujete, že je vnímat neumíte.

Jak tedy přistupovat k posuzování audio techniky, kterou si vybíráte? S čistou hlavou a hlavně bez předsudků. Tak jako přistupujete nakonec k čemukoliv dalšímu – nebo snad nepoznáte, jestli vám jídlo chutná? Nebo jestli se vám pohodlně sedí na gauči? Nebo jestli je vám pohodlné oblečení? Nebo jestli se vám někdo líbí? Případně jestli vás baví film či kniha? Tak proč byste neměli stejně snadno poznat i rozdíly ve zvuku?

Pokud si to chcete zjednodušit, vybírejte v prvním kroku prostě podle pocitů – „tohle se mi líbí“ a „tohle se mi nelíbí“ jsou zcela dostatečná kritéria. Alespoň pro začátek. Čím více budete mít naposloucháno, tím lépe budete umět rozlišit „proč“ – kvůli čemu se vám případně zvuk nelíbí.

Všechno řečené nás tak vrací na začátek, k úplně základní radě – jediným opravdu seriózním možným postupem výběru audio techniky je … zažít ji. Tak jako nebudete nikdy vědět, jestli vám jídlo chutná, než ho strčíte do úst, nikdy nebudete vědět, jestli vám košile sedí, než si ji obléknete a nikdy nebudete vědět, jestli vám parfém voní, než si k němu čichnete, tak ani u zvuku neodhadnete, jestli sedí vašemu vkusu, než ho uslyšíte. Můžete si vybrat podle recenzí to, co podle popisu rezonuje s vaším názorem a očekáváním, ale to poslední potvrzení, to je prostě nejlepší si doopravdy zažít.

Takže než si zase řeknete „ale já to stejně nepoznám“, tak se nebojte – poznáte. Stačí nehledat v procesu poslechu nějaké zázraky nebo pátrat po esoterických vjemech. Spolehněte se na jednoduché „líbí“ nebo „nelíbí“ a odtamtud už to půjde samo… Bavte se!

Přenosky Ortofon

XAVIAN Prague

GMG Power

Perfect Sound Group

200 200 epaudio

AV Center

Dynaudio se slevou

Thrill Audio

200 200 horn

200 200 audiocenter

maranz model30

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 voix

RP Audio

Rodel Audio | hi-fi studio Praha

Dream Audio

200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

Kabely Supra

31 200 300 bose

32 200 200 wdq

Amarock Studio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Ale já to nepoznám

Poslední rok se – z logických důvodů – výrazně zvýšila frekvence vašich čtenářských dotazů. Všichni nakonec více či méně sedíme doma a dobrý poslech hudby a zážitky z filmů to pomáhají snášet. Spolu s někdy až nižšími desítkami dotazů denně se také zvýraznil některé zažité mýty a „legendy“ audiofilského světa.

Číst dál...

Dynaudio Contour i 200 200 avs Elfton Vigo MKII Mareka Audio 

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Hornmanufaktur - jen hudba Bowers&Wilkins HIFI GUIDE Superhifi Lepší Zvuk

16 200 200 cpt 17 200 200 aq Kohut Audio Dynamique Audio 200 200 wdq zidoo 

VPI gramofony a pračky LP Studio Špalíček - Ostrava 24 200 200 hifistyl Amarock Studio 200 200 htp

Amarock Studio