2015 06 23 PRF Greg Stidsen NAD 1

Greg Stidsen je ve světě rozumného hi-fi důležitou osobou. Právě on je totiž jedním z hlavních udavatelů směru, kterým se bude vyvíjet portfolio jednoho z nejdůležitějších výrobců - kanadského NAD. Měl jsem možnost dát si s ním kávu v průběhu letošní mnichovské výstavy a probrali jsme i to, proč nikdy neuvidíte ultra high end v ceně domu, na kterém by bylo napsáno NAD, nebo to, proč digitál je budoucnost.

DB: Tak kam směřujete jako NAD? Vidíme stále víc aktivních reprosoustav, vidíme digitální malé all-in-one systémy a spoustu dalších produktů, které směřují do mainstreamu. Co Vy?

GS: Popravdě řečeno, takhle do budoucnosti nekoukáme. Máme svou tradici a momentálně nemáme žádné další plány, které by mířily tímhle směrem. Ale připadá nám to jako logický vývoj.

DB: Proč jste vlastně neudělali multiroom systémy pod značkou NAD, proč se jmenují Bluesound?

GS: NAD má svou tradici, svou pozici, svou historickou klientelu. Chtěli jsme se ale zapojit do trendu streamování, ale nenašli jsme nikoho, kdo by dokázal dodat dostatečně čistý, funkční a stabilní systém. Proto jsme vyvinuli BlueOS. Popravdě, pracovali jsme na nápadu se streamováním od roku 2001, ale jak jsem řekl, prostě nebyl k dispozici dostatečně dobrý software, navíc jsme potřebovali podporu vysokého rozlišení, která jednoduše nebyla k dispozici. Až v roce 2008 nám došla trpělivost a začali jsme dělat svůj vlastní operační systém. Máme na to svůj vlastní tým, který pořád dodává nové možnosti a pořád BlueOS vylepšuje.

DB: Takže věříte, že budoucnost bude digitální? Už proto, že jste uvedli digitální předzesilovač C510, ale i spoustu dalších digitálních produktů.

GS: Digitál, to je podle nás budoucnost. Chceme v tomhle směru určitě intenzivně pokračovat. Víte, analog je u konce technických možností, už jsme našli jeho limity a není kam dál jít, ať to zkoušíte jak chcete. Digitál má mnohem, mnohem více možností. Zesilovače ve třídě D jsou teprve na začátku, bude trvat ještě dlouho, než se dostanou tak daleko, aby to byl čistý high end. Ale s digitálem jsme schopni udělat mnohem víc, než s analogovými obvody.

DB: A co další ze současných trendů, velmi drahý ultra high end? Máte ho rád?

GS: Ne, myslím, že tohle by nám nevyšlo. Ceny jsou nesmyslně vysoké a NAD nabízí dobrý poměr ceny a výkonu. Vždycky jsem chtěli, aby kvalitní zvuk byl dostupný všem.

DB: Na co jste v současnosti nejpyšnější?

GS: Asi na D3020. Je prostě lepší, než jsme původně zamýšleli. Byla to výzva k našim 30. narozeninám, udělat velmi dobrý, ale stále snadno dostupný zesilovač. Nakonec se nám podařilo vyrobit výborný zesilovač, který má i spoustu moderní výbavy.

DB: Jak vidíte budoucnost CD přehrávačů, když říkáte, že budoucnost patří digitálu ve všech formách?

GS: Budou pokračovat, ale jen ve velmi malém měřítku. Problémem je dnes už i koupit mechaniku, výrobci je přestávají dodávat. Naší ideou v tomto případě je použití běžné mechaniky, narippování disku a poté přehrávání z operační paměti.

DB: Máte ještě něco dalšího, nač se mohou čtenáři těšit?
GS: Určitě bych zmínil ještě naše sluchátka. Díky sesterské firmě PSB máme zajímavé technologie, navíc jsou sluchátka dnes velká nutnost. Navíc pro nás jsou sluchátka radostí, pomáhá nám je vyvíjet tým vědců z jedné kanadské univerzity. Mají tam fantastický program - 1 000 vědců, kteří pracují v univerzitních laboratořích, ale můžete jim zadávat úkoly, na kterých mají pracovat. Díky tomu třeba vznikla pro naše sluchátka výjimečná technologie RoomFeel, která simuluje vliv místnosti na zvuk.

DB: Díky moc za rozhovor!

Audio Video Kino Bratislava 2024

XAVIAN Medea

Perfect Sound Group

Bowers & Wilkins Pi6 / Pi8

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Lab12 | Audiofeel

AudioEgo

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

AV Center High-End Studio Praha

  • Unitra ZGZ-801

    Za „dob minulých“ se Unitra těšila ve svém domovském Polsku minimálně stejnému věhlasu, jako v Československu místní Tesla (a obě firmy často také spolupracovaly). Do znovuzrození značky investoval nemalé prostředky…

    03. září 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • HzProject Core

    Tak jak se poslechové návyky milovníků hudby přesouvají směrem ke streamování, tím víc se na trhu objevuje různých serverů, ať už poslouží jako Roon jádro pro řízení tohoto systému nebo…

    02. září 2024

    Kategorie: Streamery Autor: Daniel Březina
  • Pro-Ject T2 W

    Rakouský Pro-Ject vyvíjí a vyrábí gramofony i doprovodnou elektroniku jako na běžícím pásu. V tuto chvíli probíhá hlavně obměna s cílem nabídnout využití plně symetrické podstaty přenosek a to i…

    02. září 2024

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Magnat Signature Edelstein 2.0

    Modely jménem Edelstein byly a jsou přítomny v katalogu německých Magnat už po mnoho let. Momentálně v duchu „přerovnávání“ nabídky pod hlavičku Signature toto označení dostaly i ony – nyní…

    02. září 2024

    Kategorie: Reprosoustavy regálové Autor: Daniel Březina
  • Fonolab Svper Qvattvor

    Přirovnáme-li stavbu a provoz vinylového řetězce k alchymii, integrace a používání step-up transformátorů musí hraničit přímo s černou magií. Jejich zdánlivě jednoduchým úkolem je zesílení velmi nízkých výstupních napětí MC…

    02. září 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • Onkyo TX-RZ50

    Navzdory jistým peripetiím, s nimiž se Onkyo v posledních letech potýkalo, vytváří tato tradiční japonská značka (nakonec byla založena už roku 1946) stále další produkty, byť se dnes od stereofonního…

    30. srpen 2024

    Kategorie: A/V receivery Autor: Daniel Březina
  • ZYX R50 Bloom EX 3

    ZYX jsou japonští specialisté na gramofonové přenosky, stavící na filozofii, že vinyl je jediné hudební médium, které dodává nepřerušený signál (protože cokoliv digitálního staví na sérii jednotlivých vzorků). Vlastně to…

    28. srpen 2024

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Bluesound NODE NANO

    Kanadský Bluesound, dnes „dceřinka“ snad i důležitější a větší než „matka“, tedy legendární NAD, je již 11 let od svého založení jedním z hlavních tahounů zpřístupňování streamingu v solidní kvalitě…

    20. srpen 2024

    Kategorie: Streamery Autor: Daniel Březina
  • Mission 778X

    Značka Mission patří mezi řekneme zlatý fond hi-fi z Velké Británie, které vzniklo v období 60. – 80. let minulého století. Dnes spolu s Wharfedale, Audiolab, QUAD, Castle, Leak (a…

    19. srpen 2024

    Kategorie: Zesilovače integrované Autor: Daniel Březina
  • T+A A 200

    Ne že by kompaktní audio zařízení byly nějak neobvyklou součástí trhu, jen málo z nich se však pasuje do high-endových sfér. Tam máme naopak tendenci jaksi podvědomě očekávat velké, větší…

    16. srpen 2024

    Kategorie: Zesilovače výkonové Autor: Daniel Březina

Felix Sit Annus Novus

Posledních 365 dní poněkud uteklo... Jako by to bylo každý rok rychlejší a rychlejší. Možná je to však i tím, kolik věcí se děje a kolik se jich stalo právě i v roce 2023.

Číst dál...

RYCHLÝ DOTAZ

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies